1 Це те, що мені подобається




Скачати 114.8 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації26.12.2016
Розмір114.8 Kb.

Я у своїй громаді





1.1.

Це те, що мені подобається.
Я – хлопчик/ Я – дівчинка. І те, що я люблю та роблю, це – добре
1.2.

Мої особисті символи (Герб. Частина І).
Це те, що мене символізує
1.3.

Це – наш герб (Герб. Частина ІІ).
Ми сильні як група тому, що ми – особистості
1.4.

Особистості та групи.
Сильні сторони особистостей як потенціал для суспільства
РОЗДІЛ 1
ІДЕНТИЧНІСТЬ
Початковий рівень
17

Розділ 1 – Ідентичність



“Ідентичність” у психологічному вимірі відноситься до категорії самовізуалізації (особистісна ментальна модель її, або його), відчуття власної гідності та індивідуальності. Ґендерна ідентичність є важливою частиною загального поняття ідентичності. Вона відноситься значною мірою до ступеня ставлення особистості до самого/самої себе як особистості та у відношенні до інших людей, а також до власного потенціалу у групах людей. Поняття “ідентичність” у соціологічному контексті концентрується навколо поняття поведінкових ролей. В цьому вимірі особистість проводить свою
ідентичність через процес вивчання соціальних ролей та особистого досвіду у їх виконанні.
Отже, поняття “ідентичність” є загально прийнятним для опису особистісної ідентичності, і все це робить людину унікальною. Водночас, соціологи нерідко застосовують поняття для опису соціальної ідентичності, або сукупності групового членства, що характеризує особистість.
Стає очевидним, що ідентичність має особливу важливість у різних контекстах та предметах.
Якщо розглядати ідентичність в рамках ОДГ/ОПЛ, вона набуває особливого характеру: люди здатні підтримувати один одного у групах та індивідуально, якщо вони чітко розуміють власну позицію. Цей процес триває впродовж життя і є предметом постійних змін. Над роз’ясненням поняття ідентичності, або пошуку ідентичності, слід працювати з раннього віку. Це не повинно відбуватись через нав’язування, а через надання можливостей знайти себе як особистість з усіма перевагами та недоліками.
Відкрита та демократична держава тільки тоді зможе функціонувати, якщо її громадяни зможуть вільно та відверто, не втрачаючи власного “я”, виступати перед публікою.
Мета Освіти для демократичного громадянства полягає у підтримці формування компетентностей у трьох сферах. Даний розділ присвячений наступним типам компетентностей:
Компетентність у…
…політичному аналізі та судженні
… використанні методів
…прийнятті демократичних рішень та дій
**
***
*
Інструменти для проведення занять
У даному розділі можна використати такі інструменти для учнів. Вчитель повинен вирішити,
чи потребують всі, або окремі учні, додаткової підготовки для роботи з цими засобами.
0 0
0
x
0 0
x x
0 0
0 0
Дослідження у бібліотеках
Дослідження в мережі Інтернет
Проведення інтерв’ю та опитувань
Інтерпретація зображень
Ментальна карта
Створення плакатів
Організація виставок
Планування та представлення презентацій
Підготовка матеріалів для проектора або підготовка презентацій у форматі РowerРoint
Написання газетних статей
Постановка вистав
Ведення дебатів
Розділ 1: Ключове поняття “ідентичність” у початковій школі
Базова інформація для вчителів: Як особистісні сприйняття учнів
впливають на їх ідентичність та участь у групах і на їх погляд
на суспільство?
18

Зростаємо у демократії
Тема уроку
Навчальні цілі
Завдання
для учнів
Ресурси
Методи
Урок 1:
Це те, що мені
подобається
Учні відкривають власні здібності та вміння, а також здібності та вміння
інших.
Вони знайомляться з проявами ґендерних стереотипів.
Учні пишуть власні пріоритети та поведінкові моделі у чотирьох категоріях. Вони діляться своїми міркуваннями з
іншими учнями та обговорюють їх.
Папір та ручки, друковані копії матеріалів.
Самостійна та групова робота, пленарна дискусія.
Урок 2:
Мої особисті символи
(Герб.
Частина І)
Учні стимулюють власне почуття гідності через розпізнавання та оцінювання своїх позитивних рис.
Учні створюють свої власні символи, що будуть частиною групового герба.
Вони задають один одному питання щодо власних відчуттів себе та використовують визначені сильні сторони з уроку 1. Учні об'єднуються в групи для роботи на наступному уроці 3.
Таблиці з попереднього уроку, видрукувані копії герба (2 на кожного учня), кольорові олівці, ножиці.
Самостійна робота, формуванн я груп.
Урок 3:
Це наш герб
(Герб.
Частина ІІ)
Учні знайомляться з потенціалом власних
індивідуальних сильних сторін, які вони привносять у групу.
Вони узгоджують назву та мотто (девіз) в групі.
Учні надають групі з 4 осіб власні символи та пояснюють їх іншим.
Вони створюють спільний герб та узгоджують між собою назву, мотто та спільний символ для нього. Учні презентують свій герб класу.
Копії герба з попереднього уроку, кольорові олівці, клей.
Робота в групах
(по 4) та презентація.
Урок 4:
Особистості та групи
У загальній дискусії учні усвідомлюють, що
їх індивідуальні сильні сторони є значним потенціалом для групи.
Вони усвідомлюють поняття командної роботи та розподілу обов'язків в ній. Учні розрізняють групи в суспільстві, де різні сильні сторони комбінуються таким чином, щоб досягати успіхів.
Учні обговорюють свої сильні сторони та пов'язують їх з досвідом, який вони мають поза школою.
У формі мозкового штурму учні визначають різні групи, де необхідні різні здатності для досягнення успіху у групі.
Дошка або фліп- чарт.
Пленарна дискусія.
Тема 1: Ідентичність: я у своїй громаді
Як особистісні сприйняття учнів впливають на їх ідентичність та участь у
групах і на їх погляд на суспільство?
19

Розділ 1 – Ідентичність
Навчальні цілі
Учні відкривають власні здібності та вміння, а також здібності та вміння інших. Вони знайомляться з проявами ґендерних стереотипів.
Завдання учнів
Учні пишуть власні пріоритети та поведінкові моделі у чотирьох категоріях. Вони діляться своїми міркуваннями з іншими учнями та обговорюють їх.
Ресурси
Папір та ручки, друковані копії матеріалів.
Методи
Самостійна та групова робота, пленарна дискусія.
Хід уроку
1.
Вчитель знайомить з темою через запитання: "Що тобі подобається робити?", "Що тобі не подобається робити?", "Що зазвичай роблять дівчатка?", "Що зазвичай роблять хлопчики?".
Вчитель дає час для того, щоб учні подумали над можливими відповідями. Далі вчитель вислуховує відповіді учнів.
2.
Вчитель роздає учням листки паперу та олівці. Учні повинні скласти папір навпіл та використовувати лише одну сторону для роботи. Вчитель дає наступні пояснення:

Напишіть: ви хлопчик, чи дівчинка.

Напишіть п'ять справ, які вам подобаються і які ви робите.

Напишіть п'ять справ, які ви робите, але вони вам не подобаються.

Напишіть п'ять справ, які ви не робите і не любите робити.

Напишіть п'ять справ, які ви не робите, але хотіли б зробити.

Поруч з написаними справами зазначте, як ви вважаєте, чи є вони хорошими для вашої статі
(якщо ти хлопчик, чи це добре для тебе, якщо ти – дівчинка, чи це добре для тебе).
3.
Коли учні завершать виконувати завдання, вчитель пропонує їм пройтись по класу та поділитись результатами роботи з іншими п'ятьма учнями. Вони повинні записати відповіді цих п'яти учнів внизу на своєму листочку.
4.
Вчитель просить учнів зібратись разом у коло. Він розпочинає пленарну дискусію з таких запитань:

Що ви думаєте про відповіді ваших однокласників? Що вас здивувало?

Які справи можете виконувати тільки ви?

Які справи ваших однокласників вас найбільше схвилювали?

Чи бачите ви спільні справи, що учням подобаються, але вони не роблять?

Що трапиться, якщо дівчинка зробить хлопчачу справу?

Як би на запитання відповіли члени вашої сім'ї?
Урок 1
Це те, що мені подобається
Я – хлопчик/ Я – дівчинка. І те, що я люблю та роблю, це – добре
21

Зростаємо у демократії

Чому ми відповідаємо так, як відповідаємо? Чому ми думаємо, що деякі речі прийнятні тільки для дівчаток, а інші – тільки для хлопчиків?
5.
Останнім кроком мають стати запитання, що відповідають проблемам ОДГ та ОПЛ:

Що відбувається, якщо дехто не знає про те, що ти любиш та що робиш?

Що відбувається, якщо дехто не знає про те, що ти не любиш, але робиш?

Хто вирішує, що може робити дівчинка, а що – хлопчик?

Що відбувається, якщо те, що можуть робити дівчатка та хлопчики, є недозволеним?

Чи вважаєте ви, що ролі повинні залишатись такими, як є? Чи так було завжди?
6.
Додаткова робота. Робота на уроці може бути продовжена на основі питань про те, чого учні не роблять, але хотіли б зробити. Вчитель разом з учнями намагається знайти рішення щодо того, як вище обговорені питання можуть бути використані у контексті роботи в класі?
20

Розділ 1 – Ідентичність
Навчальні цілі
Учні стимулюють власне почуття гідності через розпізнавання та оцінювання своїх позитивних рис.
Завдання учнів
Учні створюють свої власні символи, що будуть частиною групового герба. Вони ставлять один одному запитання щодо власних відчуттів себе та використовують визначені сильні сторони з уроку 1. Учні об’єднуються в групи для роботи на наступному уроці 3.
Ресурси
Таблиці з попереднього уроку, видрукувані копії герба (2 на кожного учня), кольорові олівці, ножиці.
Методи
Самостійна робота, формування груп.
Хід уроку
1.
Другий урок починається об’єднанням учнів у групи по 4 особи. Вчителю рекомендується формувати групи через гру, роздаючи учням картки (по 4 в наборі) з малюнками, які складають один малюнок з 4. Завданням учнів є знайти своїх партнерів по малюнку та сформувати групу.
2.
Далі учні сідають групами. Кожен отримує копію герба. Інша копія знаходиться на середині столу. Кожен герб повинен мати чотири секції. Учні розбирають по секції на кожного. Далі вони олівцем пишуть свої імена на копії герба, що знаходиться на середині столу. Зі своєї копії кожен з учнів вирізає свою персональну частинку.
3.
Вчитель радить учням подумати про особисті символи, що їх представляють. “Ось саме те, мене символізує” – таким повинно бути мотто (девіз) даного завдання. Наступне завдання має пройти під девізом: “Ось те, що я можу принести в групу”. Для цього вчитель просить учнів вийти з-за столів, як на уроці 1. У колонках таблиці “Я люблю робити…” та “Я не роблю, але хотів би зробити…” учні повинні висловити свої ідеї. Вони також мають знайти символи, які представлять їхні сильні сторони. Ці символи учні намалюють у своїй частині гербу. Наступні питання допоможуть їм це зробити:

Як ви переконуєте інших?

Чого ви потребуєте?
Інформаційна скринька
Гербом називають збройний символ або збройний знак, за європейською традицією, символ, що належить певній особі (або групі осіб) та використовується нею у різноманітних цілях.
Історично, герби використовувались лицарями, щоб відрізняти їх від ворогів. У континентальній Європі громадяни могли створювати бюргерські герби. На відміну від печаток, герби грали роль емблеми. У 21 столітті герби використовуються різними установами та індивідуумами (наприклад, університети мають певні директиви, за якими вони використовують свої герби та захищають їх застосування). Мистецтво дизайну, демонстрації, опису та продукування гербів називається геральдикою. Використання гербів країнами, штатами, провінціями, містами та селами називається цивільною геральдикою.
Урок 2
Мої особисті символи (Герб. Частина I)
Це те, що мене символізує
22

Зростаємо у демократії

Що ви здатні зробити?

Про що ви шкодуєте, коли думаєте по своє життя?
4.
Далі учні обговорюють розроблені ними символи та обмінюються думками. Учні виконують такі завдання:

Поясніть символи членам вашої групи.

Склейте частини вашого герба.

Знайдіть спільний символ для вашої групи, розробіть мотто (девіз) для вашої ідеї (верхівку герба) та назву групи (низ герба).
5.
Завершені герби мають бути представлені одним із членів групи на пленарній сесії та продемонстровані на стінах класу.
23

Розділ 1 – Ідентичність
Навчальні цілі
Учні знайомляться з потенціалом власних індивідуальних сильних сторін, які вони привносять у групу. Вони узгоджують назву та мотто (девіз) в групі.
Завдання учнів
Учні надають групі з 4 осіб власні символи та пояснюють їх іншим.
Вони створюють спільний герб та узгоджують між собою назву, мотто та спільний символ для нього. Учні презентують свій герб класу.
Ресурси_Копії_герба_з_попереднього_уроку,_кольорові_олівці,_клей.Методи_Робота_в_групах_(по_4)_та_презентація.Хід_уроку'>Ресурси
Копії герба з попереднього уроку, кольорові олівці, клей.
Методи
Робота в групах (по 4) та презентація.
Хід уроку
1.
Продовжуючи ідеї уроку 2, учні обговорюють розроблені ними символи та обмінюються думками. Вони виконують наступні завдання:

Поясніть свої символи членам вашої групи.

Склейте всі частини вашого герба.

Визначне спільний символ для вашої групи, мотто (девіз) для ваших ідей (верхівку герба) та назву групи (низ герба).
Вчитель повинен пояснити учням, що рішення мають бути прийняті спільно і таким чином, щоб була можливість виразити себе через ці рішення.
2.
Завершені герби представляються членам групи на пленарній сесії та демонструються на стінах класу.
Урок 3
Це наш герб (Герб. Частина II)
Ми сильні як група тому, що ми – особистості
24

Зростаємо у демократії
Навчальні цілі
У загальній дискусії учні усвідомлюють, що їх індивідуальні сильні сторони є значним потенціалом для групи. Вони усвідомлюють поняття командної роботи та розподілу обов’язків у ній. Учні розрізняють групи в суспільстві, де різні сильні сторони комбінуються таким чином, щоб досягати успіхів.
Завдання учнів
Учні обговорюють свої сильні сторони та пов’язують їх з досвідом, який вони мають поза школою. У формі мозкового штурму учні визначають різні групи, де необхідні різні здатності для досягнення успіху у групі.
Ресурси
Дошка або фліпчарт.
Методи
Пленарна дискусія.
Хід уроку
1.
Учні поділені на групи, перед ними аркуш паперу або фліпчарт.
2.
Вони отримують завдання взяти участь у трикроковій дискусії (див. роздаткові матеріали для учнів):
1)
поміркуйте про сильні сторони, які ви зобразили на вашому гербі, та напишіть їх на аркуші паперу перед вами;
2)
обговоріть, у яких ситуаціях ці сильні сторони можуть допомогти вашій групі. Продумайте приклади та запишіть їх;
3)
третім кроком має бути обговорення ситуації, що відбувається поза шкільним життям. В яких ситуаціях сильні сторони вам допомагають? Як вони допомагають особисто вам? Групі?
3.
По закінченню учні об’єднуються у коло для обговорення результатів на пленарній сесії.
4.
Завданням учителя є спрямувати дискусію таким чином, щоб учні усвідомили поняття використання особистісних сильних сторін та здібностей як джерело сили групи.
Інформаційна скринька
Дискусія (обмін аргументами, з латинського discussio, тобто аргумент) – специфічна форма вербальної комунікації між дома або більше людьми, у якій обговорюється одне або декілька питань, де з кожного боку висловлюються аргументи. Залежно від питання дискусія вимагає від спікерів дозволяти та навіть заохочувати висловлювати точки зору і міркування, що є протилежними, а також такими, які детально обговорюються, замість їх різкого відкидання.
Особисті якості, такі як чіткість, спокій та ввічливість будуть працювати на користь обох сторін. У найкращому випадку дискусія приведе до вирішення проблеми або до компромісу, який зможе прийняти кожна із залучених сторін.
У сучасних суспільствах дискусія є цивілізованим, а саме, ненасильницьким засобом налагодження протиріч та розв’язання конфліктів інтересів і цілей. Конфлікти не подавляються, а вирішуються. Шляхом навчання та тренування навичок дискусії учні навчаються базовим елементам досягнення миру у суспільстві.
Урок 4
Особистості та групи
Сильні сторони особистостей як потенціал для суспільства
25


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал