Департамент освіти і науки Черкаської обласної держадміністрації



Pdf просмотр
Сторінка1/10
Дата конвертації07.09.2017
Розмір2.55 Kb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

Департамент освіти і науки Черкаської обласної держадміністрації
Відділ освіти Христинівської райдержадміністрації
Районний методкабінет
Христинівської спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів №1
ім. О.Є.Корнійчука

Укладач: начальник табору
Видай Олена Василівна

Пришкільний
табір відпочинку
«Сонечко»

Матеріали районного етапу
обласного огляду-конкурсу
на кращий пришкільний
табір відпочинку

2014

2
Анотація
В матеріалах розкриті особливості виховної роботи в літньому пришкільному таборі з денним перебуванням дітей. Визначені шляхи формування гармонійно розвиненої особистості молодшого школяра.
Виховна робота у дитячому таборі є важливою складовою всієї системи виховання дітей, вона є продовженням виховної роботи, розпочатої у загальноосвітньому навчальному закладі. Адже літні канікули для школярів – це відновлення здоров’я, поповнення силами, розвиток творчого потенціалу, залучення до культурно-освітніх цінностей, задоволення
індивідуальних інтересів в особистісно значущих сферах діяльності.
«Педагог, на думку В. О. Сухомлинського, створює потрібне йому ставлення колективу вихованців, як
єдиного цілого, до самого себе. Лише тоді, коли він зумів це зробити, можливий і належний його вплив на вихованців»

3
Зміст
І. Звіт про роботу пришкільного табору відпочинку
«Сонечко»……………..……..………………………..……7
ІІ. Накази про організацію роботи таборів відпочинку………………………………………………….31 1.
Наказ Міністерства освіти і науки України…..31 2.
Наказ Черкаської облдержадміністрації..…... ..34 3.
Наказ відділу освіти, молоді та спорту
Христинівської райдержадміністрації……………….…..42 4.
Наказ по Христинівській спеціалізованій школі
І-ІІІ ступенів №1 ім. О. Є. Корнійчука…………………..46
ІІІ. Посадові інструкції…………………………........55 1.
Начальника табору…………………….………..55 2.
Заступника начальника табору……………...…63 3.
Вихователя табору……...………………………75 4.
Техпрацівника ………………...………………..83 5.
Медичного працівника……………………...….88 6.
Керівника з фізичної культури……..………….94 7.
Керівника гуртка…………………...……….....104 8.
Бібліотекаря………….…..………………….....114 9.
Працівника кухні..……………………………..122
ІV. Інструкції з охорони праці………..…………....131

4 1.
Інструкція з охорони праці, безпеки життєдіяльності для начальника табору…………..131 2.
Інструкція з охорони праці безпеки життєдіяльності для заступника начальника табору.….141 3.
Інструкція з охорони праці, безпеки життєдіяльності для вихователя табору…………….…..151 4.
Інструкція з охорони праці, безпеки життєдіяльності для техпрацівника табору………….....159 5.
Інструкція з охорони праці під час занять спортивними іграми………………………..…………….165 6.
Інструкція з охорони праці під час проведення екскурсії………………………………………………......168 7.
Інструкція про заходи пожежної безпеки………171 8.
Інструкція про дії працівників пришкільного табору відпочинку в разі виникнення пожежі………....175 9.
Інструкція з охорони праці, безпеки життєдіяльності з надання першої допомоги…………..177
V. Бесіди з попередження дитячого травматизму...183 1. Пожежонебезпечні речовини .…..………………183 2. Бесіди про всі види дитячого травматизму….....188 3. Правила поведінки в транспорті………………...191 4. Як не стати жертвою злочину…………………...194

5
VІ. Організаційні документи…..…………………...228 1. Статут пришкільного табору відпочинку
«Сонечко»………………………………………………...196 2. Акт огляду приміщень…………………….…......202 3. Режим роботи пришкільного табору відпочинку
«Сонечко»………………………………………………...205 4. Штатний розпис пришкільного табору відпочинку
«Сонечко»…………………………………………….…..206 5. Кадровий склад пришкільного табору відпочинку
«Сонечко»…………………………………………….…..207 6.
Перспективне меню пришкільного табору відпочинку «Сонечко» ………………………………......211 7. Оздоровчі технології пришкільного табору відпочинку «Сонечко»…………………….…………......214 8. Графік проведення екскурсій………………..…..215
VIІ. Виховна робота………………………………...219 1.
Календарний план роботи табору відпочинку
«Сонечко»…………………………………………..….....219 2.
Заняття гуртків………………………………......229 3.
Колективні творчі справи (сценарії).………......230

6
-
На козацьких вітрилах в літо: «Ми роду козацького
діти, землі української цвіт» (урочисте відкриття табірної зміни)………………….…………………………….….…230
-
Козак - оборона , для природи охорона…....……239
-
Командні змагання: «Улюблена гра моєї родини»………………….…………………………..……250
-
Закриття табору відпочинку «Сонечко»………....260 4.
Презентація: «Будні і свята у пришкільному таборі відпочинку «Сонечко»……………………….…266

7
«
Не забувайте незабутнє.
І не знецінюйте коштовне.»
Л. Костенко



І. Звіт про роботу пришкільного табору
відпочинку «СОНЕЧКО»

Одним
із стратегічних державних завдань соціального захисту учасників навчально-виховного процесу в Державних національних програмах «Освіта»
(Україна ХХІ століття), «Діти України» визначено створення надійної системи соціального захисту, забезпечення в освітній галузі основних прав дітей на оздоровлення і відпочинок.
Літо – час ігор, розваг, свободи у виборі занять, зняття напруги, яка накопичилася за рік, заповнення витрачених сил, відновлення здоров'я. Це період вільного спілкування дітей. Організація відпочинку, зайнятості у літній період, збереження і зміцнення здоров'я дітей та підлітків - одне з пріоритетних завдань соціальної політики нашої держави. На сьогоднішній день не всі родини мають можливість забезпечити відпочинок

8 дитини в таборах за межами району, тому все більшу активність набуває організація літнього відпочинку дітей у межах населеного пункту проживання. Літній табір відпочинку сьогодні - це не тільки форма реалізації основних завдань соціального захисту дітей , це ще й можливість для творчого розвитку, збагачення духовного світу та інтелекту дитини, що створює умови для соціалізації особистості, яка формується в навколишньому соціумі.
На виконання Закону України від 04.09.2008р.
№375/V «Про оздоровлення та відпочинок дітей», наказу
Міністерства освіти і науки України від 07.02.2014 №121
«Про забезпечення права дітей на оздоровлення та відпочинок в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, підпорядкованих органам управління освітою», рішення сесії Черкаської обласної ради від
26.06.2009 № 27-6/V про затвердження обласної
Програми оздоровлення та відпочинку дітей і учнівської молоді на 2009-2015 роки, наказу Департаменту освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації від
06.05.2014 № 120 «Про організацію заходів з літнього оздоровлення та відпочинку дітей у 2014 році»,

9 розпорядження
Черкаської обласної державної адміністрації від 28.05.2014 №130 «Про підготовку та проведення оздоровлення, відпочинку дітей, учнівської молоді влітку 2014 року», керуючись п.7 «Положення про
Департамент освіти і науки облдержадміністрації», затвердженого розпорядженням облдержадміністрації від
07.03.2013 № 58 (зі змінами, внесеними розпорядженням облдержадміністрації від 21.05.2013 № 151), рішенням 28 сесії Христинівської районної ради VI скликання про хід виконання «Програми відпочинку та оздоровлення дітей на період до 2018 року», про хід виконання Програми
«Національний план дій щодо реалізації конвенції ООН про права дитини на період до 2015 року» від 30.04.2014, наказом відділу освіти
Христинівської районної державної адміністрації Черкаської області «Про організацію заходів з літнього оздоровлення та відпочинку дітей у 2014 році» від 13.05.2014 № 182, з метою якісної підготовки та проведення оздоровчої літньої кампанії у 2014 році, додержання законодавства у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, вдосконалення організації повноцінного відпочинку та оздоровлення дітей і підлітків, реалізації права кожної дитини на

10 повноцінний відпочинок, задоволення інтересів і духовних запитів відповідно до індивідуальних потреб дітей шкільного віку в Христинівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів № 1 ім. О.Є. Корнійчука у літній період з 02.06.2014 по 18.06.2014 року працював пришкільний дитячий табір відпочинку з денним перебуванням «Сонечко».
Літо – це пора нових вражень, пора нового життя.
Саме тому літній пришкільний табір відпочинку має бути джерелом позитивних емоцій, дружби, добра та здоров’я.
В цьому році було організовано тематичну табірну зміну «Козацькому роду нема переводу» для творчого продовження в сучасних умовах козацьких звичаїв і традицій, виховання в кожного прагнення розвивати в собі кращі людські риси українця-патріота.
Мета і завдання зміни:

реалізувати права кожної дитини на повноцінний відпочинок і оздоровлення;

спрямувати перебування дітей в оздоровчому таборі на їх комплексне оздоровлення через використання традиційних та інноваційних форм табірної роботи;

11

формувати позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя, розуміння його переваг;

забезпечити систематичні заняття фізичною культурою та спортом;

залучити учнів до дослідницько-краєзнавчої роботи шляхом здійснення екскурсійної діяльності;

формувати цілеспрямований інтерес до історії і традицій Христинівщини, до вивчення свого довкілля.
Для виконання вище зазначеної мети були передбачені і вжиті заходи щодо створення умов для
повноцінного літнього відпочинку та зайнятості дітей, а саме:
1.
Організовано роботу літнього пришкільного табору відпочинку, начальником було призначено Видай
О.В., замісником начальника Лизун Н.М.
2.
Проведена необхідна організаторська робота щодо своєчасної підготовки та проведення відпочинку дітей влітку 2014 року.
3.
Активізовано роботу педагогічного колективу школи з організації змістовного дозвілля дітей під час канікул, розроблені конкретні плани роботи з дітьми і забезпечено їх виконання.

12 4.
Забезпечено залучення до роботи з дітьми висококваліфікованих педагогічних кадрів: вчителів, керівників гуртків, бібліотекарів, музичного керівника,
інструкторів з фізичної культури, практичного психолога, соціального педагога.
5.
З метою виконання Закону України «Про попередження насильства в сім'ї та недопущення правопорушень на сімейно-побутовому ґрунті» були взяті на особливий контроль діти, які проживають в сім'ях, що вимагають особливого педагогічного контролю. З ними велася особлива робота з контролю за поведінкою і перебуванням дітей у літній період.
6.
Вжито заходів, спрямованих на безпечне перебування дітей у пришкільному таборі, підвищена відповідальність працівників та вихователів за життя і здоров'я дітей, приділено особливу увагу профілактиці дитячого травматизму та запобіганню нещасним випадкам.
7.
З працівниками пришкільного табору проведено
інструктаж про відповідальність за збереження життя і здоров'я дітей під час відпочинку та оздоровлення.

13
Відповідальність за збереження життя і здоров'я вихованців була покладена на вихователів табору.
Пріоритетними напрямками роботи табору є оздоровлення, загартування, виховання і розвиток дітей.
Цьому сприяють:

ефективне використання природних ресурсів
(сонячні та повітряні ванни, фізичні вправи на свіжому повітрі);

збалансоване харчування (наявність у раціоні свіжих овочів та фруктів, натуральних соків);

чітке дотримання санітарно-гігієнічних норм відпочинку дітей, формування навичок особистої гігієни;

належна організація фізкультурно-оздоровчої роботи (спортивні змагання, рухливі ігри, походи, формування навичок безпечної поведінки);

дотримання режиму дня;

різноманітні виховні заходи.
По школі видано наказ від 19.05.2014р. «Про функціонування пришкільного табору відпочинку
«Сонечко» у 2014р».
В таборі працювало, крім начальника та його заступника, 22 вихователя, 5 керівників гуртків, 2

14 керівника з фізичної культури, музичний керівник, педагог-організатор, практичний психолог, соціальний педагог, бібліотекар, кухар, 3 працівника їдальні, медичний працівник, 2 техпрацівника.
Для роботи табору з денним перебуванням було виділено 11 класних кімнат для куренів, 5 аудиторій для проведення гурткової роботи, спортивний зал, актова зала, комп'ютерний клас, кімната психологічного розвантаження.
До табору було зараховано 223 дитини. Створено 11 куренів.
В таборі було організовано 2-х разове гаряче харчування (сніданок і обід) та питний режим доброякісною негазованою питною водою
«Кривоозерська».
На початку табірної зміни було проведено профілактичний медичний огляд дітей. Під час роботи табору працівники та діти дотримувались правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог.
Табір з денним перебуванням працював за певним режимом дня. О 8.00 – 8.30 – прийом дітей, а о 14.45 –
15.00 – відхід додому.

15
Особливу увагу в роботі табору було приділено організації дозвілля та змістовного відпочинку дітей.
Творчим колективом вихователів був складений план роботи табору, в якому кожен день має тематичну назву, що дало змогу ефективно спланувати виховну роботу за напрямками діяльності. Також було розроблено графік роботи гуртків, графік роботи інструкторів фізичної культури, план бібліотечних заходів.
Діти дотримувалися правил юних козаків (заповіді козаків). З великим бажанням брали участь у заходах, які проводилися в таборі. Їх приваблювали нетрадиційні форми роботи, творчість, ініціатива, яку може проявити кожен вихованець, романтика козацького показу, звитяжна історія українського козацтва, до якої вони прилучалися.
Виховні завдання:
1.
Виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища, відкривати його розмаїття і красу, вчитися бути відповідальним і гуманним у ставленні до природи.
Форми роботи:

Проведення тематичних прогулянок та екскурсій до лісу, до водоймищ.

16

Бесіди на екологічну тематику, складання усних розповідей про природу.

Бесіди про отруєння рослинами та грибами.

Похід в урочище «Долинка» (збір лікарських трав).

Створення альбому лікарських рослин.
2.
Зародити в душі кожної дитини любов до рідного краю, познайомити дітей з історією, культурою, побутом рідного краю (через музику, книгу, живопис, відвідування бібліотеки, музеїв, майстерень народних умільців).
Форми роботи:

Конкурс-виставка родинних оберегів «Козацькому роду нема переводу».

Козацькі посиденьки (інсценізація українських казок).

Вікторина «Сто чудес України».
3.
Активно впроваджувати форми роботи з дітьми, спрямовані на виховання соціальної свідомості, почуття патріотизму, дотримуватися норм моральної поведінки, загальнокультурних правил поводження в соціумі.
Форми роботи:

Усний журнал «Моя Україна героями славна».

17

Проект «Моє місто в моїх мріях» (виготовлення календаря дитячих мрій для мера міста та конкурс малюнків на асфальті).
4.
Організовувати творчі конкурси, прищеплювати учням інтерес до праці, виховувати бажання працювати, поважати трудову діяльність батьків.
Форми роботи:

Бесіда «Доручення як одна із форм організації трудової діяльності».

Операція «Чисте подвір'я».
5.
Залучати дітей до занять спортом (зарядка, спортивні змагання, пішохідні екскурсії, рухливі ігри).
Форми роботи:

Щоденне проведення зарядки.

Рухливі ігри на свіжому повітрі.

Спортивно – інтелектуальна гра «Козак – оборона, для природи охорона»

Військово-патріотична гра «Джура».

Командні змагання «Улюблена гра моєї родини».

Туристичні конкурси.

18 6.
Підтримувати та зміцнювати фізичне, психологічне та духовне здоров’я дитини, формувати негативне ставлення до шкідливих звичок.
Форми роботи:

Рольова гра «Швидка допомога».

Виступ агітбригади «Energy бемс» «Ми – за здоровий спосіб життя».
7.
Організовувати культурне та змістовне дозвілля
(виступи на концертах, участь у змаганнях, конкурсах, заняття в гуртках).
Форми роботи:

Творчий конкурс «Сьогодні на сьогодні» на кращий проект загонової газети.

Фестиваль «Євробачення по-нашому».

Фестиваль-подорож «Мандруємо Європою»

Конкурс гуморесок

Ігрова програма «В гостях у зірок»

Великий дитячий концерт «Чого ми навчилися відпочиваючи»

Виготовлення табірного «Дерева вражень»

19

Конкурс куреневих альманахів «Наш відпочинок у таборі»
Уся робота у пришкільному таборі відпочинку
«Сонечко» базувалася на розвитку дитячої ініціативи, самодіяльності, колективних творчих дій та полягала у щоденному проведенні змістовних цікавих активних справ.
Відповідальну роль в організації змістовного дозвілля дітей у таборі та виховання свідомих громадян незалежної України виконували старший вихователь вчитель початкових класів Білоусова Л.І., педагог- організатор
Котик
О.П., практичний психолог
ДобринськаІ.В. та соціальний педагог Лазебник Т.В. під керівництвом заступника директора школи з виховної роботи КривулькоО.В.
Все, що сприяло цікавому життю в пришкільному таборі стало результатом чіткої, обдуманої роботи колективу вчителів. На чолі кожного куреню стояв педагог-вихователь, який забезпечував виконання дітьми розпорядку дня, організовував їх побут і спільно з вожатими готував та проводив оздоровчі та виховні

20 заходи відповідно до режиму дня та плану виховної роботи табору.
Згідно графіків роботи, діти мали змогу розвивати свої творчі здібності та пізнавати нове на заняттях у гуртках і творчих майстернях. Протягом всієї табірної зміни працювали такі гуртки:
1.
Гурток вокального співу під керівництвом учителя музики Лизун Н.М.
2.
Туристично-краєзнавчий гурток «Люби і знай свій рідний край» під керівництвом учителя географії
Куровського В.В.
3.
Хореографічний гурток «Весна» під керівництвом учителя хореографії Жук О.С.
4.
Творча майстерня «Бісеринка» під керівництвом учителя трудових технологій Якименко Н.С.
5.
Творча майстерня
«Чарівна палітра» під керівництвом учителя образотворчого мистецтва
Кондратюк Н.В.
6.
Спортивний гурток «Ігри народів світу»
під керівництвом учителя фізичної культури Майданюк А.А.
7.
Секція з міні-футболу під керівництвом учителя фізичної культури Макушок А.П.

21
Щоденна робота табору розпочиналася з ранкової лінійки, на якій вихованці табору ознайомлювалися з планом роботи на день. Щоранку на лінійці лунали назви
і девізи загонів, табірні пісні. На лінійці також підводилися підсумки результатів активності загонів, діти нагороджувалися грамотами.
Невід′ємною частиною табірного життя стала спортивно-масова робота. Тому щодня проводилась весела зарядка, різноманітні спортивні змагання, естафети, спортивно-туристичні ігри. Кожного дня для вихованців також проводилися майстер класи, бесіди, прогулянки, екскурсії, ігри, свята, більшість з яких проходили на свіжому повітрі.
Протягом всієї табірної зміни діти завзято готувалися до різних конкурсів. Жодна перемога – чи то колективна, чи то особиста – не була залишена без уваги. Курені та діти-переможці обов’язково отримували нагороди. Саме завдяки конкурсній роботі, малята з охотою відвідували табір. Вони з великим бажанням працювали над іміджем свого куреню, і ця робота сприяла мобілізації та згуртуванню, усвідомленню того, що всі є членами однієї команди.

22
Перший день - день прийому дітей до табору, їх розміщення. Вихователі провели організаційний збір
«Подорож на галявину знайомств», де відбулось усне опитування «Я бажаю відпочити так…». Були проведені профілактичні бесіди з правил дорожнього руху, правил поведінки у таборі, повторення правил техніки безпеки
«Подорож у країну небезпечних предметів». Після цього відбувся культпохід в Будинок культури на захід, присвячений Дню Захисту дітей.
Після обіду діти разом з вихователями та вожатими провели організаційні збори в куренях, спланували свою роботу і почали підготовку до презентації куреню на відкритті табірної зміни: придумали назву і девіз, вибрали командира та актив куреня, почали розучування загонової пісні, провели репетиції номерів художньої самодіяльності до відкриття табірної зміни.
З першого ж дня було оголошено про початок конкурсу куреневих альманахів «Наш відпочинок у таборі».
Другого дня в куренях пройшли бесіди «Культура спілкування», а потім діти побували на екскурсії. Вони здійснили культпоходи в районну бібліотеку, на

23 поліграфічне підприємство, пекарню, залізницю, пожежну частину, відвідали пам’ятні місця нашого рідного містечка.
Після обіду відбулося свято відкриття табірної зміни під девізом «Ми роду козацького діти, землі української цвіт». На початку урочистої лінійки командири куренів здали рапорти старшому вихователю про готовність своїх куренів до святкового зібрання. Був внесений прапора
України та прозвучав гімну нашої держави. Після цього підняли прапор табору «Сонечко».
З вуст керівництва табору та вихователів лунали слова привітання, звернені до дітей. А особливо зворушливою була мить, коли в кінці свого привітання
«головний козак» нашої школи, учитель військової підготовки Гарматюк В.С. гордо сказав: «Слава Україні!», а у відповідь дзвінкоголосе: «Героям слава!». В цей момент відчувалось, що в залі панує невмирущий дух козацького роду, якому до віку не буде переводу! Як не прикро, але саме в теперішній буремний час козацька
єдність особливо важлива.
В другій частині лінійки за участі куренів було організовано концертну програму. Діти співали,

24 танцювали, декламували вірші. Після концерту було влаштовано святкову дискотеку «Гей! Зіграй, музико, так, аж щоб світ увесь тремтів! Бо козак пішов в гопак, трохи чуба не згубив!».
Кожний день перебування дітей у таборі був наповнений новими справами, зустрічами і розвагами.
Життя у таборі було насичене різноманітними подіями.
Найцікавішими та незабутніми були:

Відкриття і закриття табірної зміни.

Проект «Моє місто в моїх мріях» (виготовлення календаря дитячих мрій для мера міста та конкурс малюнків на асфальті).

Спортивно – інтелектуальна гра «Козак – оборона, для природи охорона».

Творчий конкурс «Сьогодні на сьогодні» на кращий проект газети загону.

Конкурс-виставка родинних оберегів «Козацькому роду нема переводу».

Командні змагання «Улюблена гра моєї родини».

Фестиваль-подорож «Мандруємо Європою».

Військово-патріотична гра «Джура».

25

Козацькі посиденьки (інсценізація українських народних казок).

Рольова гра «Швидка допомога».

Виступ агітбригади «Energy бемс» «Ми – за здоровий спосіб життя».

Конкурс альманахів «Наш відпочинок в таборі».
Захопливу туристичну естафету було організовано з допомогою керівника туристично-краєзнавчого гуртка
Куровського В.В. Для дітей було підготовлено смугу перешкод, яка складалась із низки завдань. Ці завдання мали на меті навчити дітей орієнтуватися на місцевості та переправлятися через воду чи болото. Діти змогли відчути себе дорослими героями пригодницької саги.
Доволі змістовно пройшов у таборі День журналіста.
Діти брали інтерв’ю у вихователів та вихованців табору.
Результатом роботи став випуск газети кожного загону.
Відповідно до тематики табірної зміни було заплановано і здійснено 10 пішохідно-тематичних та 6 виїзних екскурсій по ознайомленню та вивченню природно-заповідного, архітектурного,
історичного надбання краю. Вихованці табору відвідували міський дитячий парк відпочинку «Рошен», досліджували

26 рослинність лісового урочища «Долинка». Побували на страусиній фермі в с. Дмитрушки Уманського району, у зоопарку, неподалік м. Гайсин Вінницької області. Цікаво відпочили біля басейну під відкритим небом в с.
Ятранівка Уманського району, а також там мали можливість пограти у пейнтбол.
Проводилися не тільки розважальні, а й пізнавальні екскурсії: на підприємства міста (локомотивне депо, типографія, пожежна частина, хлібопекарня), до пам’ятних та визначних місць (пам’ятники невідомому солдату, воїнам-афганцям, воїнам УПА), районної дитячої бібліотеки, екскурсія до міського парку ім. Т.Г.Шевченка.
Діти здійснили екскурсійні поїздки в с. Громи
Уманського району (майстерня місцевих гончарів), де мали можливість побувати на майстер класі по виготовленню гончарних виробів і навіть спробувати виготовити їх самостійно. А в с. Полянецьке Уманського району (майстерня по виготовленню ляльок-мотанок
«Лялькова хата») діти своїми руками створювали маленькі обереги у вигляді ляльки-мотанки, смакували печиво, випечене за стародавнім рецептом і були в захваті від ретельно збережених та з любов’ю відновлених

27 предметів домашнього побуту. В м. Вінниця відвідали визначні місця:
Національний музей-садибу
М.І.Пирогова,
Миколаївську церкву-мавзолей, де покоїться забальзамоване тіло видатного вченого і хірурга, літературно-меморіальний музей
М.М.Коцюбинського, Вінницький обласний краєзнавчий музей, кондитерську фабрику «ROSHEN» (музей шоколаду), Вінницький центральний парк культури і відпочинку ім. М.Горького, Вінницький світломузичний фонтан «ROSHEN».
Перед кожним виходом за межі шкільної території проводилися цільові
інструктажі з дітьми, які реєструвалися у відповідному журналі.
Здорова нація – здорові діти. Під час роботи табору велика увага приділялася оздоровленню школярів. Були проведені заходи із зміцнення здоров'я дітей, пропаганди здорового способу життя.
Під час перебування у таборі, вихованці були забезпечені якісним медичним обслуговуванням, яке здійснювалось медичною сестрою Громадською О.В.
Щоденно проводився огляд вихованців, спостереження за станом їх здоров’я, контроль за режимом дня.

28
У таборі діяли куточки «Азбука безпеки» та
«Техніка безпеки», які містили цікаву і необхідну
інформацію як для учнів, так і для батьків. У загонах проведені медичні бесіди: «Особиста гігієна і правила її дотримання», «Харчові отруєння та їх профілактика»,
«Чисті руки – запорука здоров′я», «Увага! Лісові ягоди і гриби!». Похід в урочище Долинка (збір лікарських трав), створення альбому лікарських рослин.
Значна увага приділялася охороні праці та безпеці життєдіяльності в період функціонування табору.
Розроблено та затверджено «Правила внутрішньо табірного розпорядку», посадові інструкції працівників табору. З працівниками проведено інструктажі з охорони праці з записом їх до відповідного журналу. Бесіда
«Правила дорожнього руху для школярів», бесіда
«Правила безпеки в громадянському транспорті»
Належну допомогу в інформаційно-методичному забезпеченні організації виховного процесу надала шкільна бібліотека (бібліотекар Олійник Т.М.) та кабінет музики (музичний керівник Лизун Н.М.). Вихователі мали можливість використовувати теле-, аудіо-, відеоапаратуру

29
Технічними працівниками Тарадай О.М. та Костенко
М.В. підтримувався належний санітарно – гігієнічний стан приміщень для відпочинку.
Кухар Топчієнко В.М. і працівники кухні
Плахотнюк Л.І., Бегалюк Т.І. та Уманець В.П. готували смачні сніданки та обіди, урізноманітнювали раціон, враховуючи пропозиції і побажання дітей. Батьки щоденно могли ознайомитися з меню на інформаційному стенді. За результатами опитування діти залишилися задоволені харчуванням.
Як би не бажали діти продовжити свій літній відпочинок у таборі, але все підходить до кінця. В останній день відбулась урочиста лінійка, на якій діти мали можливість поділитися враженнями від відпочинку, подякувати працівникам табору, а також отримати грамоти за активну участь у роботі табору, а курені отримали в подарунок футбольні м’ячі. Після урочистого закриття табору та внесення прапору, відбувся великий дитячий концерт «Чого ми навчилися відпочиваючи», а потім - незвичайна дискотека. В цей день діти виготовляли табірне «Дерево вражень» і брали участь у конкурсі альманахів: «Наш відпочинок у таборі».

30
Після обіду було проведено анкетування «Чи сподобалось мені у таборі» та відбулись куреневі кола спілкування.
Кожен день у таборі був насичений новими подіями, враженнями, почуттями. За час табірної зміни діти потоваришували, краще пізнали один одного, навчилися працювати у колективі, дізналися багато цікавого, розкрили свої таланти та вподобання, усвідомили важливість здорового способу життя, піклування про здоров’я змалечку. Відпочинок у таборі «Сонечко» був цікавим і захоплюючим і надовго запам’ятається дітворі.
Уся робота сприяла відродженню національної школи, поглибленому вивченню рідної історії, традицій і звичаїв, фізичному загартуванню школярів на основі козацьких ігор, забав, вихованню почуття обов'язку, товариськості, взаємодопомоги, допомагала виховувати в учнів почуття господаря школи, відповідальності за свої обов'язки, прищеплювала любов і повагу до рідної землі і до звитяг українського народу.
Козацька педагогіка – це голос нашої історії, голос мудрості, голос життя, голос безсмертного подвигу волелюбного духу.

31


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка