Дипломної педагогічн ої осв іти ім ен І к. Д. У ш и нс ько го




Pdf просмотр
Сторінка1/7
Дата конвертації30.12.2016
Розмір1.06 Mb.
ТипДиплом
  1   2   3   4   5   6   7



ЧЕ
РН
ІГІ
ВС
ЬК
И
Й
О
БЛ
АС
НИ
Й
ІН
СТИ
ТУТ
ПІСЛЯ
ДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ
ОСВ
ІТИ
ІМ
ЕН
І КД. У
Ш
И
НС
ЬКО
ГО
H om ines dum docent, discunt

Педагогічні обрії
№ 2 (86)’2016
Н
ауково-методичний журнал Управління
освіти і науки Чернігівської обласної
державної адміністрації і Чернігівського
обласного
інституту
післядипломної
педагогічної освіти імені КД. Ушинського

Заснований уроці
Свідоцтво про реєстрацію
ЧГ №567-216 ПР від 28.10.2015

ГОЛОВНИЙ РЕДАКТОРА. А. Заліський,

ректор ЧОІППО імені КД. Ушинського
, кандидат філософських наук, доцент, залужений працівник освіти України
Р Е Д АКЦІЙНА КОЛЕГІЯ
Антипець В. П.
кандидат педагогічних наук,
доцент
Астаф’єв О. Г.
доктор філологічних наук,
професор
Гальонка О. А.
кандидат педагогічних наук,
доцент,
відповідальний секретар
Градобик МС.
кандидат філологічних наук,
доцент
Давиденко А. А.
доктор педагогічних наук,
професор
Довбня В. М.
доктор філософських наук,
доцент
Лисенко І. В.
кандидат педагогічних наук,
доцент
Матюшкіна Т. П.
кандидат педагогічних наук,
доцент
Покришень Д. А.
кандидат педагогічних наук,
доцент
Чепурна Г. Л.
кандидат психологічних наук
- Редакція приймає рукописи в електронному
варіанті у форматі Microsoft Word
(шрифт: Times New Roman; розмір 14
пунктів; папір А поля праве, верхнє,
нижнє і ліве – 2 см інтервал – 1,5).
- Редакція
залишає
за
собою
право
виправляти
і
скорочувати
надіслані
матеріали, не порушуючи їхнього змісту.
- Позиція редакції не обов’язково співпадає з
позицією авторів.
- Рукописи
не
рецензуються
і
не
повертаються.
- За достовірність фактів, власних імен,
географічних назв та інших відомостей
несуть відповідальність автори публікацій.
АДРЕСА РЕДАКЦІЇ
вул. Слобідська, 83
м. Чернігів 14021
(04622) 69-19-02, 677-271
Тел./факс: 727-028
E-mail: chippo@ukrpost.ua
redak-chippo@ukr.net



ЗМІСТ


Майстри педагогічної справи


Бойко Л. М
.
КОНКУРС УЧИТЕЛЬ РОКУ НОВІ ІМЕНА ТА ПЕДАГОГІЧНІ ЗНАХІДКИ
3
Кулакова НМ.
СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНЕ ЖИТТЯ НАРОДУ ТА УКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ РУХУ ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ. ТЕМА 3.
8
Коваль В. М.
ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС УЧИТЕЛЬ РОКУ У НОМІНАЦІЇ АНГЛІЙСЬКА МОВА : ЗДОБУТКИ ТА ПРОБЛЕМИ
Тарасюк Л. В.
СЛОВО ПРО ВЧИТЕЛЯ

21
Казанін Є. Б, Компанець С. Г.

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС УЧИТЕЛЬ РОКУ У НОМІНАЦІЇ ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ”


23
Бойко Л. М
.
ДІЯЛЬНІСТЬ РАЙОННОГО МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ ЯК СКЛАДОВА ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ
26
Шульга І. В.
КРАЄЗНАВЧА РОБОТА В ШКОЛІ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ УЧНІВ
29
Методика початкового навчання
Сухацька С. В.
ВИХОВАННЯ ПАТРІОТИЗМУ ТА НАЦІОНАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

34
Питання викладання гуманітарних дисциплін

Молочко С. Р.
ТЕМАТИЧНІ ТЕСТИ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
38
Кузьменко Л. О.
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА МЕТОДИКА
45
Пархоменко О. В.
«ВЕЛИКЕ ПРАГНЕННЯ, ПОЗБАВЛЕНЕ БУДЬ-ЯКОГО
СЕНСУ
52
Одінцова Л. П.
ПОЗАКЛАСНА РОБОТА ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ
55
Питання педагогіки
Завада ТО
ДИТЯЧИЙ КОЛЕКТИВ ЯК ЗАСІБ ГРОМАДЯНСЬКОГО
ВИХОВАННЯ
63
Кравченко Г. М.

СЕНСОРНИЙ РОЗВИТОК ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
71


Педагогічні обрії № 2 (86)’2016
_____________________________________________
3



КОНКУРС УЧИТЕЛЬ РОКУ
НОВІ ІМЕНА ТА ПЕДАГОГІЧНІ ЗНАХІДКИ

Безперечно, найпрестижнішим серед освітян є конкурс педагогічної творчості Учитель року. Участь у цьому конкурсі є шансом заявити про себе як фахово-компетентну, творчу особистість, яка сміливо і впевнено йде на професійний ринг. Крок за кроком, етап за етапом найсильніші піднімаються на свій педагогічний Парнас. Перемога на кожній сходинці – вагома і знаменна ти стаєш обличчям рідної школи, міста, району, області. З метою виявлення, підтримки творчих учителів, популяризації педагогічних здобутків та інноваційної діяльності освітян області Управлінням освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації спільно з Чернігівським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти імені КД. Ушинського було організовано й проведено обласний етап
ХХІ Всеукраїнського конкурсу Учитель року за номінаціями Англійська мова, Історія, Захист Вітчизни, Математика. Конкурс пройшов у два тури перший (районний, міський) – грудень 2015 року, другий (обласний) – січень-лютий 2016 року. У районному (міському) турі конкурсу в змаганнях взяли участь 245 (у 2015 р. – 225) педагогів області. На відбірковий етап конкурсу було подано 84 заяви ( у 2015 р. – 71), з них – 70 заяв із загальноосвітніх навчальних закладів області та 14 – із семи навчальних закладів обласного підпорядкування. За підсумками проведення фінального етапу Всеукраїнського конкурсу Учитель року визначено переможців
-
Кресан Надію Петрівну
, учителя англійської мови Ніжинського ліцею Ніжинської міської ради при Ніжинському державному університеті імені Миколи Гоголя
-
Попкова Олександра Миколайовича
, учителя предмета Захист Вітчизни Чернігівського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою
-
Кулакову Наталю Михайлівну
, учителя історії ліцею №15 м. Чернігова;
-
Малець Ірину Василівну
, учителя математики Чернігівського ліцею №32 Чернігівської міської ради. Для більш ширшого знайомства з педагогічними знахідками пропонуємо переглянути блоги переможців обласного туру конкурсу Учитель року
Малець І.В. - http://ivmalets.wix.com/maths
Попкова ОМ. - http://chvl.org/main/index.php/golovna.html
Кулакової НМ. - http://coolhist.blogspot.com
Кресан Н.П. - http://kresanenglish.blogspot.com/
Бойко Л.

М
.,

методист відділу керівних
кадрів та координації
діяльності методичних
кабінетів (центрів)

Чернігівського обласного
інституту післядипломної
педагогічної освіти

імені К.

Д.

Ушинського
Майстри педагогічної справи

Педагогічні обрії № 2 (86)’2016
_____________________________________________
4

Кресан Надія Петрівна
,

учитель англійської мови Ніжинського ліцею
Ніжинської міської ради при Ніжинському державному
університеті імені Миколи Гоголя


ПЕДАГОГІЧНЕ КРЕДО
«Навчаючи інших, теж навчаєшся

«Учитель – це артист, художник, філософ. Мабуть, жодна професія не охоплює стільки сфер діяльності, як педагог. Уній ти ніколи не зупиняєшся на досягнутому, знаходишся в постійному пошуку, намагаєшся не відставати, квапишся бути цікавим. Тому я обрала професію вчителя. Для Надії Петрівні Кресан професія учителя – це життя. Вона – творчий і досвідчений педагог, з високим рівнем професіоналізму, ініціативи, постійного творчого пошуку. Кожен урок Н.П. Кресан можна вважати показовим урок- спостереження, урок-інтерв’ю, урок-дослідження, урок-семінар, урок-проект. Надія Петрівна працює над реалізацією науково-методичної проблеми Технології формування соціальної компетентності випускників ліцею засобами іноземної мови, формуючи в учнів життєво необхідні компетентності, уміння діяти в інформаційному просторі, правильно вибирати майбутню професію. Любов до предмета, невтомна праця, постійне самовдосконалення, а головне – любов до дітей, принесли Надії Петрівні вагомі результати. Її вихованці – переможці обласних та Всеукраїнських олімпіад з англійської мови, студенти українських та закордонних вищих навчальних закладів. Сама Кресан Н.П. – волонтер Міжнародної спілки Schtschorse.V
(Deutschland-Ukraine)», керівник Євроклубу при Ніжинському ліцеї Ніжинської міської ради при Ніжинському державному університеті імені Миколи Гоголя, активний учасник всеукраїнських та міжнародних семінарів, конференцій, зокрема організованих Oxford
University Press, дипломант IV обласного конкурсу Використання інформаційно- комунікаційних технологій у навчально-виховному процесів номінації Іноземна мова. Надія Петрівна охоче ділиться досвідом роботи через показові уроки, семінари та майстер-класи для вчителів шкіл міста, бере активну участь у засіданнях методичного об’єднання, педагогічних та методичних рад. Педагог має публікації в Наукових записках Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя та закордонній педагогічній пресі, зокрема в «Stadtspiegel»,
«Westfalenpost», «Hellweger Anzeiger», співавтор збірника навчальних матеріалів з англійської мови «Don’t Be Afraid to Tell the World Who You Are» для учнів 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів.
Кресан Н.П. тісно співпрацює з носіями англійської мови, є членом міжнародної професійної організації викладачів англійської мови TESOL-Ukraine та Асоціації українських германістів. Ліцейне життя не порівняти ні з яким іншим ти навчаєш і водночас навчаєшся. Коли переступаєш поріг навчального закладу, усе залишається позаду. Я піднімаю гордо голову, відразу стаю комусь потрібна, боя Учитель, – переконана Надія Петрівна.


Педагогічні обрії № 2 (86)’2016
_____________________________________________
5
Попков Олександр Миколайович
,
учитель предмета Захист Вітчизни
Чернігівського ліцею з посиленою військово-фізичною
підготовкою
ПЕДАГОГІЧНЕ КРЕДО
«Освіта скарб, праця ключ до нього
«Усвідомлюючи, яку велику відповідальність поклала наша держава на мене як учителя предмета Захист Вітчизни, особливо, коли Збройні сили України і весь український народ дає відсіч агресору, я кожний свій крок звіряю з вимогами Присяги й військових статутів. Мої головні принципи навчання і виховання ліцеїстів Роби, як я, Учу одного – виконують усі – ці слова належать
Попкову ОМ, викладачу Чернігівського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою. Олександр Миколайович володіє інноваційними освітніми методиками, широким спектром методів навчання й виховання, які активно використовує та поширює в професійному середовищі, майстерно застосовує нестандартні форми проведення уроків. Віддає перевагу практичним методам навчання, розвиваючи здібності учнів і реалізуючи наступні принципи навчання доступність, проблемність, диференціація, індивідуалізація. Широко впроваджує комп’ютерні, графічно-інформаційні технології, метод проектів. На уроках забезпечує психолого-педагогічні умови для формування кожного учня як особистості через активну діяльність вихованців, їх творчий розвиток, самореалізацію потенційних можливостей у різних видах навчальної діяльності. Виховує почуття патріотизму та готовність до захисту Вітчизни.
Попков працює у форматі творчого пошуку, що ґрунтується на здобутках традиційної методики й охоплює інноваційні елементи. Майстерно спрямовує діяльність ліцеїстів на досягнення успіхів у всіх сферах навчально-виховної роботи. Результативно реалізує диференційований та індивідуальний підхід до вихованців, сприяє розвитку їх творчих здібностей, задатків й обдарувань. Проводить активну роботу із залучення учнів до участі в різноманітних військово-спортивних заходах ліцею, міста. Ефективно забезпечує креативну спрямованість викладання навчального предмета та виховних заходів, що сприяє засвоєнню вихованцями базових знань, умінь та навичок, розвитку продуктивного мислення. Олександр Миколайович відповідально ставиться до своїх службових обов’язків, забезпечує високу результативність і якість своєї роботи. Має високий рівень соціальної і моральної свідомості, особистісні якості, здібності, які сприяють успішній творчій педагогічній діяльності. Систематично працює над підвищенням професійної майстерності, удосконаленням фахової компетентності. Для слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів предмета Захист Вітчизни провів показові уроки Стройова підготовка, Послідовність неповного розбирання та складання автомата Калашникова».
Попков ОМ. – автор розробки Створення комп’ютерних презентацій про діяльність навчального закладу, дипломант обласного конкурсу навчальних веб-сайтів уроці, лауреат премії Фонду відродження кадетських корпусів в Україні Кращий учитель 2010 року. Вимогливий, толерантний, інтелігентний. Відзначається загальною культурою, високими моральними якостями. Користується авторитетом і повагою серед колег, ліцеїстів та їхніх батьків. За період трудової діяльності нагороджений
- відзнакою Міністерства Оборони України медаллю За зразкову службу у Збройних Силах України ІІІ ступеня
- відзнакою Міністерства Оборони України медаллю За сумлінну службу І ступеня
- медаллю «15 років Збройним силам України
- грамотою Командувача Повітряних сил та Збройних сил України

Педагогічні обрії № 2 (86)’2016
_____________________________________________
6
- подякою Управління освіти і науки Чернігівської облдержадміністрації
- грамотою Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені
К.Д.Ушинського за належне забезпечення масових заходів з військово-патріотичного виховання та педагогічної практики з викладання предмета Захист Вітчизни для педагогічних працівників області – слухачів курсів підвищення кваліфікації. Візитівка Попкова ОМ його випускники. Найбільша нагорода для нього – це успіхи і досягнення ліцеїстів, випускників. Багато з них захищають незалежність нашої країни. На жаль, є і втрати. Кожного дня, підіймаючись сходами ліцею, – говорить Олександр Миколайович, – я затримую погляд на меморіальній дошці випускникам ліцею, які загинули під час проведення антитерористичної операції на Сході України
Кулакова Наталя Михайлівна,
учитель історії
ліцею №15 м. Чернігова
ПЕДАГОГІЧНЕ КРЕДО
«Творити, досліджувати та розвиватися
«Мій учительський принцип – то мій кодекс честі, а кожен урок, як нове перехрестя, – ці поетичні рядки написала Кулакова Наталя Михайлівна, яка щез дитинства мріяла стати вчителем. Дитяча мрія перетворилася на реальність тільки після отримання диплома Криворізького державного педагогічного університету за спеціальністю Педагогіка і методика середньої освіти. Історія уроці. Наталя Михайлівна працює в ліцеї №15 м. Чернігова учителем історії з 2012 року. Вона – молодий, творчий учитель, досконало володіє методикою викладання історії. Педагог за покликанням, відповідальна, відкрита людина, яка прагне створити для учнів сприятливі умови для їх творчого зростання. Працює над науково-методичною проблемою Розвиток логічного мислення учнів на уроках історії шляхом застосування інтерактивних методів навчання. У своїй роботі впроваджує інноваційні технології, поєднує групові та індивідуальні форми роботи, застосовує елементи інтерактивних, комп’ютерних технологій. Наталя Михайлівна активно працює над удосконаленням кожного уроку, втілює нові форми і методи його проведення, використовує завдання для розвитку логічного мислення, практикує у своїй роботі нестандартні уроки, що сприяє свідомому засвоєнню учнями навчального матеріалу. Для оперативного та об’єктивного оцінювання знань учнів використовує власні тестові завдання. У своїй роботі Кулакова НМ. намагається постійно створювати ситуації успіху. Чітка структура уроків, лаконічність, поєднання колективної, групової та індивідуальної форм роботи дають можливість досягати високих результатів у навчальній діяльності. Учитель бере активну участь у роботі міського методичного об’єднання вчителів історії та правознавства. Надає методичну допомогу молодим учителям, проводить майстер- класи для вчителів історії школи, міста. Наталя Михайлівна – переможець міського та обласного турів конкурсу Використання ІКТ у навчально-виховному процесі.
Кулакова НМ. ніколи не зупиняється на досягнутому, завжди в пошуку нового. Вона переконана, що на сучасному етапі розвитку освіти має відбуватися заміна процесу передачі знань, їх запам’ятовування та відтворення на процес співпраці вчителя та учнів.

Педагогічні обрії № 2 (86)’2016
_____________________________________________
7
Малець Ірина Василівна,

учитель математики
Чернігівського ліцею №32
ПЕДАГОГІЧНЕ КРЕДО
«Вчити делікатно й професійно. Ставитись до учня, як
до своєї дитини – вимогливо, але з добром
«Не кожна людина може бути педагогом. Алея щаслива, що понад 20 років щодня ходжу до ліцею, який став для мене другою домівкою. Я впевнена, що своєю працею відкриваю перед дітьми двері у світ знань, формую життєві позиції та пріоритети, закладаю
ґрунтовні основи майбутнього, – так про свою вчительську долю написала в есе Я педагог і особистість Малець Ірина Василівна, учитель – методист, спеціаліст вищої категорії. Упродовж більше двох десятиліть Ірина Василівна прищеплює своїм вихованцям любов до математики, сприяє самостійному оволодіванню знаннями, розвитку пізнавальної активності та формуванню наукового мислення школярів за умови організації співпраці педагога й учнів у системі навчальних занять з математики. У своїй роботі вчитель використовує традиційні форми і методи навчання математики в поєднанні з елементами інноваційних технологій проблемного навчання, розвитку критичного мислення, педагогічної технології створення ситуації успіху, інформаційно-комунікаційних технологій, ігрової технології навчання, технології інтерактивного навчання тощо. Такий підхід у професійній діяльності сприяє економії навчального часу на уроці, підвищенню рівня мотивації учнів до навчання, формує позитивні особистісні якості школярів. Високий професіоналізм, глибокі знання предмета вчителем, досконале володіння методикою викладання математики сприяють забезпеченню високої результативності навчання учнів. Працюючи над проблемою Проектування уроку математики в умовах компетентнісно орієнтованого підходу до навчання, Ірина Василівна здійснює індивідуальний підхід до учнів із різним рівнем засвоєння знань. Урок як складову навчально-виховного процесу будує на засадах демократичної освіти та доступності викладання. Використовує різноманітні форми та методи організації навчальної діяльності, орієнтовані на розвиток особистості кожного учня. Педагогічна співпраця учителя і учнів на уроках переходить у педагогічну співтворчість, що
ґрунтується на принципах доброзичливості та взаєморозуміння. Ірина Василівна має власні методичні розробки, постійно підвищує свій фаховий рівень. У співавторстві з колегами Малець І.В. підготувала посібник для підготовки учнів 10 класів до зовнішнього незалежного оцінювання удвох частинах Алгебра. 50 тижнів до ЗНО» та Геометрія. 50 тижнів до ЗНО» та розробила методичні рекомендації Підготовка випускників до складання зовнішнього незалежного оцінювання з математики. Найбільшим успіхом свого життя Ірина Василівна вважає досягнення своїх учнів. Уроці її вихованців стали переможцями міського та обласного етапів Всеукраїнського конкурсу МАН, одна учениця – переможцем ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики.
Малець І.В. бере активну участь у роботі методичного об’єднання вчителів математики, ділиться своїм досвідом із молодими вчителями школи, міста. Вона переконана, що математика в школі – цей наукові здобутки великих предків, й історія людства, і розвиток особистості, і навіть доречний жарт під час уроку. Ірина Василівна вважає за необхідне формувати в учнів поняття проте, що кожна математична модель має межі використання. Атому, як казав великий письменник Е. М. Ремарк, розум дається людині для того, щоб вона зрозуміла, що жити одним лише розумом неможливо.

Педагогічні обрії № 2 (86)’2016
_____________________________________________
8
СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНЕ ЖИТТЯ
НАРОДУ ТА УКРАЇНСЬКИЙ
НАЦІОНАЛЬНИЙ РУХУ ПЕРШІЙ
ПОЛОВИНІ ХІХ СТ. ТЕМА 3
Тема уроку. Національно-визвольний рух на західноукраїнських землях під час
революції 1848—1849 рр. в Австрійській імперії
Очікувані результати після уроку учні зможуть визначати хронологічну
послідовність подій указаного періоду хронологічно співвідносити національно-визвольний
рух на західноукраїнських землях під час революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії та
інших країнах Європи

показувати на карті території, охоплені антикріпосницьким рухом показувати на
карті й співвідносити території, охоплені національно-визвольним рухом в українських
землях та революційними подіями у країнах Європи

на основі опрацювання різних джерел інформації визначати та характеризувати
передумови, причини, форми, характері наслідки протесту різних верств українського
населення, сутність програмових вимог національно-визвольного руху порівнювати мету,
завдання і форми національного руху наприкінці х рр. XIX ст. в українських землях під
владою Росії та Австрії з вимогами європейських народів під час революцій

давати власну оцінку подіям 1848–1849 рр. на західноукраїнських землях.
Обладнання: підручник, карта, роздавальний матеріал.
Тип уроку: сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу.
Основні поняття: революція, парламент, збройне повстання, конституція.
Персоналії: Г. Яхимович, М. Куземський, І. Капущак.
Основні дати: 1848 р. — заснування Головної Руської Ради.

Перебіг уроку
I.

Організаційний момент
У ЧИ ТЕ Л Ь. У певних сільських місцевостях України, коли застали когось за роботою, кажуть "Дай, Боже, щастя, у відповідь чують "Дай, Боже, й вам. Відказують також "Дай, Боже, здоров'я". Загалом по Україні вітанням із зайнятими працею є "Боже помагай" або "Помагай Біг. Раніше воно могло бути тільки побажанням, аз часом стало вітанням. Тож я вас вітаю з початком уроку, і прошу панове, щоб ви повернулися до сусіда по парті та посміхнулися. Нехай ця емоція, допоможе нам під час уроку.


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал