Дитятко – що тісто




Скачати 59.32 Kb.

Дата конвертації17.02.2017
Розмір59.32 Kb.






Дитятко – що тісто,
Як замісив, так і виросло.
Народна мудрість
Українці завжди вважали, що дитинство - найважливіший період життя людини.
Виховувати дитину - велике щастя, але в той же час - складна і відповідальна справа:
«З родини йде життя людини», «Не навчив батько, не навчить і дядько».
Народ наш багатий на традиції, свята й обряди, прекрасний духовністю, оскільки з найдавніших часів наші пращури відбирали найцінніші надбання, збагачуючи їх, і бережливо передавали той келих мудрості і здоров’я нації з покоління до покоління. Саме мама,
тато, вихователь – це ті хто покликані допомогти сучасному малюку зазирнути і осягнути світ українських народних традицій. Традиції, звичаї та обряди – це та висока поезія, без якої душа дитини не може повноцінно сформуватися, розкритися, дати багаті плоди доброти, людинолюбства, розуміння складних проблем людського суспільства. У дитинстві діти сприймають багато народних традицій ще не усвідомлено, в ігровій діяльності, що сприяє легкості й безпосередності їх засвоєння.
Саме таким потрібним і цікавим інструментом для мам, тат і вихователів стане серія українознавчих ігор «Українська скарбничка». Цікава форма, нестандартний підхід до деталей, широкий змістовий діапазон, яскравість, вікова варіативність гри допоможе малюку не тільки відчути,але і стати справжнім українцем.
Пам’ятаймо !
Тривала історична функціональність народних традицій, звичаїв і обрядів нашого народу є свідченням його духовної та фізичної живучості, цивілізованості, культурної витривалості, доцільності існування у світовому просторі. Національна традиція, її трансформація в сьогоденні допоможе збудувати впевнене і щасливе майбутнє наших дітей.



Освітня лінія «Особистість дитини». Розвивати дрібну моторику рук, наполегливість, здатність до об’єктивної самооцінки. Вправляти у з’єднанні предметів шнурівками, липучками. Вдосконалювати навички і за допомогою дорослого організовувати спільну з однолітками діяльність.
Освітня лінія «Гра дитини» Виховувати вміння самостійно приймати рішення, радіти успіхам друзів. Спонукати до пропозицій раціональних варіантів використання
ігрових атрибутів. Збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями від прагнення реалізувати свої знання у грі,передчувати майбутній результат. Вправляти в умінні використовувати прийнятні рішення з урахуванням потреб учасників гри.
Освітня лінія «Дитина у світі культури». Розширювати знання про характерні ознаки українського одягу, ремесел, страв. Поглибити уявлення про символічність українських традицій. Сприяти вмінню передавати враження, пов’язані з найближчим довкіллям (багатство традиційних страв і неповторність творів народно – прикладного мистецтва, краса національного костюма та багатогранність народних символів). Виховувати у дітей емоційно-естетичне ставлення до українських традицій.
Освітня лінія «Дитина в соціумі». Ініціювати інтерес і прагнення брати участь у спільній грі, ділитися своїм досвідом, уміннями , знаннями, підтримувати загальну для всіх мету діяльності – гри. Вчити узгоджувати свої дії, поведінку з іншими.
Освітня лінія «Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі». Формувати вміння виділяти проблему, аналізувати її, приймати конструктивні рішення. Розвивати розсудливість, кмітливість, фантазію. Вчити вміло використовувати побачене і почуте раніше, самостійно доходити висновків, радіти зі своїх відкритів.
Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі». Вправляти у розрізненні рослин
(
дерев, кущів, трав) притаманних українським територіям. Поглибити знання про корисні рослини, їх важливість в життя людини.
Освітня лінія «Мовлення дитини». Вчити оперувати словами на українознавчу тематику, чітко і логічно висловлювати свою думку, покращувати граматичну правильність мови.
Активізувати в мовленні дітей вживання питомо українських слів.
Мета


Ігрові поля:





Елементи до ігрового поля «Український віночок»
Матеріал









Елементи до ігрового поля «Смачно готували, що для страви брали»

















Елементи до ігрового поля «В майстерні народних умільців»




















Е лементи до ігрового поля «Одягни українку і українця»


























Завдання: орієнтуючись на запропоновані зображення елементів одягу (традиційно українського жіночого та чоловічого), розмістити їх на ігровому полі із зображенням хлопчика і дівчинки. Приєднати одяг за допомогою шнурівки.
Матеріал: зображення роздягнутих дівчинки і хлопчика, зображення елементів одягу (традиційно українського жіночого та чоловічого) з отворами, шнурівки.
Хід гри: грають 1-2 дітей.
Діти почергово беруть зображення елементів українського одягу, визначають його приналежність до чоловічого чи жіночого національного костюму. Відповідно викладають та прив’язують шнурівками одяг на зображення хлопчика чи дівчинки на ігровому полі.
Ускладнення: діти викладають елемент одягу, називають його і розповідають все що про нього знають

Дидактична гра
«Одягни українця і українку»





Завдання:орієнтуючись на запропоновані зображення квітів (традиційних для українського вінка та звичайних), розмістити їх на ігровому полі із зображенням вінка.
Матеріал: зображення вінка без квітів, 9 різнобарвних квіток.
Хід гри: грають 2-3дітей. Діти почергово беруть зображення квітів і викладають їх на вінок, називаючи їх.
Ускладнення: діти викладають квітку, називають її і розповідають все що про неї знають.














Дидактична гра
«Вплети квіти у віночок»


Завдання: орієнтуючись на запропоновані зображення різнокольорових стрічок (як традиційних для українського вінка кольором, так і звичайних), розмістити їх на
ігровому полі із зображенням вінка за кольорами у певному порядку.
Матеріал: зображення вінка, 13 різнокольорових стрічок
Хід гри: грають 2-3дітей. Діти почергово беруть зображення кольорової стрічки і викладають їх під вінком у певному порядку, називаючи її колір.
Ускладнення: діти викладають кольорові стрічки певних кольорів та традиційному порядку, називають її колір і розповідають про її символічність.
Дидактична гра
«Добери стрічки до віночка»

Завдання: викласти складові страви, орієнтуючись на малюнок , назвати їх.
Матеріал: набір малюнків із зображенням складових різних страв, малюнок із зображенням страви.
Хід гри: грають 2-3дітей. Вихователь звертає увагу дітей на різноманітність традиційних українських страв і пропонує їм, орієнтуючись на малюнок, викласти складові кожної страви.
Ускладнення: діти викладають складові страв і розповідають про звичаї пов’язані з даною стравою, пригадують прислів’я і приказки про неї.
Дидактична гра
«Смачно готували, що для страви брали»


Завдання:розмістити зображення матеріалів та інструментів для виготовлення виробів національного народно-прикладного мистецтва, відповідно до запропонованого малюнку.
Матеріал: диски із зображеннями матеріалів та інструментів для виготовлення предметів національного народно-прикладного мистецтва, малюнки із зразками предметів національного народно-прикладного мистецтва (українська вишивка, глиняний глечик, писанки, різьблений стіл).
Хід гри: грають 2-3дітей. Вихователь пропонує пригадати, які вироби виготовляються народними умільцями в Україні, які вони знають традиційні українські ремесла і , орієнтуючись на малюнок, відгадати, в якій майстерні вони знаходяться. Діти, повертаючи диски, добирають все необхідне для виготовлення запропонованих предметів.
Ускладнення: діти розповідають про особливості елементів візерунків та форм, їх значення в предметах національного народно-прикладного мистецтва.

Дидактична гра
«В майстерні народних умільців»


Використана література

Коментар до Базового компонента дошкільної освітив Україні: Наук.- метод. посіб. / Нак. ред. О. Л. Кононенко . – К.:Ред. журн. «Дошкільне виховання»,
2003.
Базова програма розвитку дитини дошкільного світу «Я у Світі»/ М-во світи і науки України, Акад. пед. Наук України; наук. ред. та упоряд О.Л.
Кононенко,-К.: Світич, 2008.
Сухар В. Л. Дидактичні ігри. Старший дошкільний вік / Авт.-упоряд. В. Л.
Сухар. — Х.: Вид-во «Ранок», 2012.
Калуська Л. В. Виховний вплив народних ремесел на формування
особистості старших дошкільників //Проблеми освіти. - К.,1997. - Вип. 7.
Манойленко Н. Нація починається с колиски //Дошк. виховання. – 1997. -
№4.
«Наша Батьківщина». Демонстраційний матеріал. – Ранок, 2009.

Звернення до дорослих……………………………………………………………...1
Мета……………………………………………………………………………………3
Матеріал………………………………………………………………………………4
Дидактична гра «Вплети квіти у віночок»……………………………………….8
Дидактична гра «Добери стрічки до українського віночка»…………………..9
Дидактична гра «Одягни українку і українця»……………………………..….10
Дидактична гра «Смачно готували, що для страви брали»…………………..11
Дидактична гра «В майстерні народних умільців»……………………….……12
Використана література……………………………………………………………13




База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал