Фадєєва І. В., спеціаліст вищої категорії, старший вчитель Новомаячківської зош І-ІІІ ст




Скачати 61.17 Kb.

Дата конвертації23.12.2016
Розмір61.17 Kb.

Фадєєва І. В,
спеціаліст вищої
категорії,
старший вчитель
Новомаячківської
ЗОШ І-ІІІ ст.
Без уміння вільно, швидко і свідомо читати, вільно, швидко, напівавтоматично писати людина залишається мовби сліпою В. О. Сухомлинський

Грамотне, правильне висловлення
думки за допомогою графічних
знаків – літерна письмі, охайне,
чисте, відповідно до мовних
норм, каліграфічних та
естетичних правил письмо

Врахування вікових особливостей
Принцип наступності
Індивідуальний підхід до графічної навички
Специфіка формування графічної навички
ліворуких
Розвиток зв'язного мовлення
Роль зошита з друкованою основою
Інтегративний підхід до проведення
уроків читання і письма

Малювання
Заштриховування
Складання візерунків
Письмо ліній
Письмо елементів рядкових букв
Звуко-складовий аналіз слів, побудова моделей


Правильно сидіти

Тримати ручку під час письма
Рухати руку вздовж рядка
Орієнтуватися на сторінці зошита
Зображувати і розташовувати у робочому рядку
елементи букв

Зв'язно та ритмічно писати малі та великі букви

Списувати слова і речення з рукописного та
друкованого шрифтів
Записувати на слух дво-, трискладові слова
Перевіряти написане поскладове напівголосним
промовлянням

Удосконалення письма вивчених букв

Письмо великих букв складної конфігурації
Списування з друкованого, рукописного шрифтів
Написання слів з ь в кінці слова, перед о, йо, з «‘»
Ознайомлення з переносом слів

- знати букви алфавіту та звуки, які вони позначають на письмі- уміти позначати на письмі м’якість приголосних буквами ь, і,
я, ю, є;
- правильно сидіти під час письма, користуватися приладдям, орієнтуватися на сторінці зошита, знати назви ліній сітки зошита
- уміти аналізувати структуру друкованої й писаної форм букв, знаходити спільне й відмінне у поєднаннях букву складах та словах
- списувати слова і речення, подані рукописним та друкованим шрифтами, записувати на слух склади, слова і речення, вимова і написання яких збігаються
- визначати на слух межі речення починати записувати речення з великої букви, у кінці ставити відповідний розділовий знак .

Організаційні
відповідна
класна кімната
освітлення
якість меблів і
навчального
приладдя
наявність
посібників
Гігієнічні
• поза під час письма положення зошита уміння тримати ручку
Педагогічні
• навчальна мотивація приклад учителя доступність змісту і темпу письма послідовність і систематичність збереження норм контроль письма

- позначення звуків буквами;

- читання підписів під малюнками;

- читання матеріалів, що мають комунікативне
навантаження;
- читання складами та цілими словами;

- уміння з допомогою учителя знайти у тексті речення
зазначеного змісту, слова тієї чи іншої діючої особи
- формування навички миттєвого впізнавання
найбільш уживаних у букварі слів, що складаються з
2-4 літер (ти, хто, вона);

- правильне інтонування речень, практичне засвоєння
розділових знаків.

- зіставляти графічну форму друкованих і рукописних букв

- поєднувати букви у процесі написання слів за допомогою
верхнього, нижнього і середнього з'єднань;

- позначати звуки, сприйняті на слух

- списувати рукописні та друковані літери, слова, речення

- писати під диктовку букви, склади, слова, вимова і
написання яких збігаються.
Навички письма
Зошит похило
Дитина нахиляється над
зошитом
Передпліччя обох рук
лежать на столі, права
рука закриває край зошита
Навички малювання
Альбом завжди прямо
Посадка пряма,
відхиляється від альбому
Права рука неповинна
закривати альбом

Вікові психофізіологічні особливості шестирічок
Окремі індивідуальні особливості першокласників
Недоліки в організації навчального процесу
Недостатній рівень методичної майстерності вчителя
Недоліки традиційної методики


дріт(шнурок) для моделювання літер та їх складових
елементів;

прозора пластикова плівка для обведення літері
елементів у зошитах з друкованою основою

ламінована рукописна абетка для практичних вправ
учнів на розпізнавання вивчених елементів у структурі
різних літер, пошук вивчених рядкових або великих
літер та їх обведення за допомогою олівця чи капілярної
ручки;

планшети, фольга, пластикові дощечки для
тренувальних вправу написанні елементів, літер,
буквосполучень, слів

стеки для письма на фользі та планшета
х.

1) нахил письма не відповідає загальному нахилу,
паралельності контрольних похилим лініям зошита
2) переведення через лінію, на якій учень пише, недоведення до
неї елементів малих букв
3) недоведення до середини відстані між лінійками або
переведення через них елементів малих букв руд, ф, з
4) нерівномірність потовщення прямих елементів малих та
великих букв, цифр
5) неправильність поєднання елементів та букву словах;

6) неправильні форми букв;

7) неохайність ведення зошитів, записів.


Незріле просторове сприйняття, недостатній розвиток окоміру
-необхідно показувати початок робочого рядка і міжрядковий
простір.
-Обов’язковими є зразки написання букв та їх сполучень —
діти порівнюють написане із зразком.
-Корисними є вправи на конструювання окремих елементів
тих чи інших букв, переконструювання однієї літери в іншу.
-Весь процес здійснюються під керівництвом із допомогою
вчителя.
-Перед написанням нової букви таким учням пропонується

обвести зразок протилежним кінцем ручки
перші букви написати олівцем, при необхідності
використовувати гумку.

Недосконала координація рухів, недостатній розвиток дрібних м'язів
кисті
- доцільно зменшувати обсяги письмових завдань ефективний прийом, коли вчитель пише рукою учня. Під час перерв між письмом окремих рядків букв доцільно розслабляти м’язи кисті руки, чергуючи вільне положення на парті зі спеціальними вправами, а саме) стисніть руки долонями всередину і витягніть їх уперед розведіть кисті руку сторони, не розгинаючи зап’ястка;
2) стисніть пальці по одному в кулак) витягніть руки перед грудьми пальці правої руки стисніть у кулак розтуліть пальці правої руки і одночасно стисніть у кулак пальці правої руки міняйте положення рук) долоні разом, пальці переплетіть поперемінно згинайте і розгинайте пальці) руки з розведеними пальцями покладіть на парту почергово постукуйте покришці то однією, то другою рукою.

Графічні вправи для
покращення моторики
руки

З'єднати ліву сторону сторінки з правою суцільною лінією
одним рухом руки. При цьому має рухатись одночасно
кисть з предпліччям,спираючись на лікоть;ручка рухається
так,ніби рука штовхає її вперед.

Ручка ставить крапку і кидає промінь убік.

Легкі хвильки підняв вітерець на річці.

Знявся сильний вітер,розгулялися хвилі.

По дорозі пробігли коні і підняли клуби пилюки.

Пострибали зайці вгору-вниз.

Перекотиполе вітер то крутить на одному місці,то жене
вперед.

Пружинка розтягнута і стиснута.

Поєднай крапки у малюнок

Домалюй


Сир(намалюй дірочки) Колосок Шишки Калинку Котики

Намалюй,
не відриваючи руки

Виделка Їжачок Пташка Зайчик

- Використання методів ейдетики;
- Злиття графем
1. Нижнє поєднання – виставили ногу в танці – ом;
Хвиля (з лапкою) – лм, іл, ля, ям
2. Пряме поєднання – подали одне одному руки – ин, зн, лу,
ці;
3. Верхнє поєднання «носик чайника – ао;
«всі ляльки – он, ют, фі.
- Елементи казки на уроці
- Дидактичні ігри на закріплення графічних навичок
- Пальчикова гімнастика

- Визначте, з яких елементів складається певна літера;

- Утворіть літеру, дописавши до неї наступний елемент;

- Знайдіть у рукописній абетці літери, в структурі яких є
такі самі елементи
- З'єднайте елементи з літерами, у структурі яких вони
наявні;
- Утворіть із запропонованих літер якомога більш слів.
Запишіть їх у зошити, правильно добираючи способи
поєднання літер.
- З якого елемента починаємо писати букву?

- Письмо у повітрі тільки ті, що пишуться безвідривно.

- Порівняйте літери, підкресліть рукописні;

- Обведіть пари літер, які починають писатися однаково.


- Розвиток загальномовленнєвих умінь
- Робота в парах і групах
- Письмо під лічбу
Написане з любов'ю і читається з любов'ю




База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал