Фактори проектування та впровадження електронних освітніх ресурсів




Скачати 23.16 Kb.

Дата конвертації05.02.2017
Розмір23.16 Kb.

Фактори проектування та впровадження електронних освітніх ресурсів
Чукавіна Т.Е.
викладач кафедри психології і педагогіки Національного технічного
університету України «Київський політехнічний інститут»
Система освіти держави базується на її культурно-історичних цінностях, традиціях та духовності. Сучасна освіта повинна сприяти подальшому розвитку культури свого народу, консолідації нації, створенню оптимальних умов для особистісного зростання та творчої самореалізації, формуванню у майбутніх поколінь прагнення до самовдосконалення та навчання на протязі усього життя.
Розвиток сучасного суспільства, побудова правової держави, економічний розквіт країни базуються на реалізації інтелектуального потенціалу нації.
Відповідно завдання підготовки різнобічно освічених висококваліфікованих спеціалістів стає основним пріоритетом системи навчальних закладів, вищих навчальних закладів, у першу чергу.
Сьогоденні новітні тенденції вищої школи – це поступове приєднання до
Болонського процесу, завдяки чому відбувається процес інтегрування України у єдиний європейський простір вищої освіти.
Україна приєдналася до Болонської декларації у 2005 році, під час
Бергенської конференції у Норвегії. Учасники Болонського процесу прийшли до загального рішення у термін до 2020 року реорганізувати систему вищої освіти своїх країн відповідно загальноєвропейській моделі та розпочати підготовку спеціалістів за єдиним зразком.
Процес впровадження в Україні Болонської системи освіти передбачає виникнення додаткових можливостей для студентів та викладачів вищої школи: підвищення якості освіти, значна мобільність учасників процесу навчання, ліквідність вітчизняних дипломів у європейських країнах та багато іншого.
Глобалізація сучасної європейської системи освіти призводить до
інтеграції окремих етнічних культур в єдину світову культуру, однією з основних засад розвитку якої стає створення єдиного середовища освітніх
інформаційних ресурсів, поширення та вдосконалення комунікаційних потоків, що надзвичайно швидко змінюють світ і свідомість людини.
Існує декілька підходів до розуміння та визначення поняття
«інформаційні ресурси». Взагалі інформаційні ресурси розглядають, як сукупність даних, знань підготовлених та організованих для ефективного отримання достовірної інформації. У якості інформаційних ресурсів можуть виступати окремі документи та окремі масиви документів у різноманітних
інформаційних системах – бібліотеках, архівах, фондах, банках даних.
Важливим завданням сучасної вищої школи є створення глобальної системи інформаційних ресурсів, на даному етапі розвитку суспільства – електронних освітніх ресурсів. Для сучасного вітчизняного освітнього простору актуальним стає процес розробки, впровадження і застосування дистанційного навчання як форми організованого, структурованого впливу засобів
інформаційної культури та масової комунікації на якість освіти.

У Національному технічному університеті України «Київський політехнічний інститут» відповідно до сучасних потреб та з метою підвищення якості підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації фахівців, за наказом ректора Згуровського М.З., створюється та впроваджується Банк веб- ресурсів навчальних дисциплін як складової Єдиного інформаційного середовища, до якого буде наданий через Інтернет доступ слухачам, студентам, науково-педагогічним та науковим працівникам. Цей процес впроваджується на базі Українського інституту інформаційних технологій в освіті, що входить до складу навчально-методичного комплексу «Інститут післядипломної освіти».
У процесі розробки навчальних матеріалів, як складової електронних освітніх ресурсів, спеціалісти навчально-методичного комплексу «Інститут післядипломної освіти» пропонують дотримуватися певних принципів їх проектування:

Чітка структурованість навчального матеріалу. Цей принцип повинен забезпечити логічні переходи між окремими модулями загального курсу, надати можливість проходження навчання різними траєкторіями.

Модульність структури навчального матеріалу. Навчальний матеріал поділяється на невеликі, логічно обумовлені частини. Перехід від одного модуля до іншого може здійснюватися безпосередньо або після рубіжного контролю знань. Передбачається, що модульна структура ресурсу полегшить процес проектування і створення самого ресурсу, а також у процесі навчання забезпечить можливість варіативного використання навчальних матеріалів, що дозволить впровадити особистісно-орієнтований підхід до кожного зі студентів.

Інтерактивність забезпечить тісну взаємодію, двосторонній зв'язок між учасниками навчального процесу. Технологічними засобами підтримки
інтерактивності виступають системи комунікації в режимах on-line і off-line, програмні та флеш-емулятори, Web-сервіси.
Проектування електронних освітніх ресурсів базується на багатьох факторах: необхідно визначити навчальну мету та призначення певного курсу, особливості та склад потенційної цільової аудиторії для якої створюється той чи інший ресурс, також важливо сформувати вимоги до створення і використання матеріалів. Розробка електронних ресурсів залежить від професійних і педагогічних переконань автора та його естетичних уподобань, відповідно до цього процес створення певного курсу стає своєрідним,
індивідуально обумовленим, творчим процесом.




База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал