Глобальні екологічні проблеми Мета уроку




Скачати 42.37 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації15.12.2016
Розмір42.37 Kb.

Глобальні екологічні
проблеми
Мета уроку: ознайомити учнів з глобальними проблемами сучасності; визначити сутність, причини та особливості глобальних проблем; з діяльністю міжнародних організацій, які намагаються вирішити глобальні проблеми; взяти участь у розв`язанні глобальних проблем, можливі шляхи розв’язання,
Обладнання: презентації учнів, таблиці, схеми, графіки, фізична та політична, економічна карта миру, мультимедійна система.
Поняття: глобальні проблеми людства, військові конфлікти, тероризм, демографічна ситуація, продовольча криза, антропогенні явища, парниковий ефект, кислотні дощі, смог, озонові дірки, воєнні конфлікти,
Тип уроку: інтегрований урок ( географія, хімія,фізика, екологія, економіка), вивчення нового матеріалу.
Форма роботи: проект, колективна, групова.

Методи уроку: груповий, співробітництва ( учень - учень). фронтальний, наочний.
Основна частина уроку проводиться у формі презентації проекту. У ньому структура тільки окреслюється і залишається відкритою до завершення роботи. Учасники проекту виконують ролі аналітиків, технологів, хіміків, економістів, політологів, експертів.

Структура уроку :
І. Організаційний етап.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Основна частина уроку.
ІV. Заключна частина.
V. Домашнє завдання.

Хід уроку :
І. Організаційний етап.
ІІ. Основна частина уроку.
2.1. Мотивація пізнавальної діяльності учнів.
Повідомлення теми, задачі уроку.
2.2. Актуалізація та корегування опорних знань учнів.
Інтерактивна технологія « Мікрофон » ( провидить вчитель географії )
-
Які глобальні проблеми людства сьогодення вам відомі ?
-
Які глобальні проблеми людства проявляються на території України?
-
Які джерела забруднення навколишнього середовища вам відомі?

2.3. Вивчення нового матеріалу.
2.3.1. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів
Вступне слово вчителів хімії та географії:
Політичні, економічні і соціальні проблеми, які стосуються
інтересів усіх країн і народів, усього людства, називають глобальними.
Глобальні проблеми виникли на рубежі XIX і XX ст., коли в результаті колоніальних завоювань усі заселені території світу були поділені між провідними країнами і втягнуті у світове господарство. У цей час зародилася і перша глобальна політична криза, що вилилась в Першу світову війну.
Усі глобальні проблеми можна поділити на політичні,
економічні, демографічні, соціальні та екологічні.
Найнебезпечнішими для людства є політичні проблеми: а) війни
і миру та гонки озброєнь в глобальному масштабі; б) економічного і політичного протистояння Сходу і Заходу, Півночі та Півдня; в) вирішення регіональних релігійних і військово-політичних конфліктів в
Європі, Азії та Африці.
На друге місце вийшли екологічні проблеми: знищення природних ресурсів; забруднення довкілля, збіднення генофонду Землі.

За останні два десятиріччя найбільших успіхів людство досягло у розв'язанні глобальних економічних проблем - сировинної і енергетичної.
Проте у багатьох районах світу ці проблеми, так само як ще одна економічна проблема — продовольча, є дуже гострими.
Щогодини на нашій планеті:
-
1700 акрів продуктивної землі перетворюються на пустелю;
- близько 2000 дітей помирають від голоду;
-
55 чоловік отруюються й гинуть від пестицидів та інших хімічних речовин;
-
1000 чоловік умирає від отруєння водою;
-
2000 тон кислотних дощів випадають у Північній півкулі;
- п’ять – шість видів тваринного чи рослинного світу зникають.
Щохвилини:
- в атмосферу виділяється понад 12000 тонн вуглекислого газу;
- зміщується 50 тонн родючого ґрунту через неправильне його використання;
- використовується близько 35000 барелів нафти.

В Україні:
- зникло 20 тис. малих річок;
- розорано земель більше, ніж у будь – якій іншій країні Європи;
- уже непридатні для використання 60% чорнозему;
- для потреб вугільної промисловості віддано 200 тис. гектарів землі;
- відходи промисловості займають 200 тис. гектарів родючих земель;
- працює понад 1000 хімічних заводів зі шкідливими для здоров’я людини виробництвами. У 21 місті концентрація шкідливих речовин у повітрі перевищує гранично припустимі норми;
- аварія на Чорнобильській АЕС завдала величезної шкоди навколишньому середовищу.

Під натиском прогресу все частіше страждає могутня природа. Тому людина повинна бути доброю, обережною та розсудливою у ставленні не лише до живого органічного, але й неорганічного світу. Тут усе взаємозалежне й взаємопов’язане: шкода, завдана в одному місці, неодмінно позначається на всіх ланках природного ланцюга.
2.3.2. Робота учнів в групах.
Клас поділяється на шість груп:
– кожна група сумісно з вчителями хімії, географії на основі отриманого попереднього домашнього завдання, (створення проектів з теми «Глобальні проблеми людства »), працює над питаннями та захищає:
1 група - Проблема збереження миру.
2 група - Демографічна проблема та проблема подолання відсталості країн, що розвиваються .
3 група - Економічні проблеми .
4 група - Екологічні проблеми.
5 група - Соціальні проблеми.
6 група - експерти.
Учням необхідно з’ясувати особливості кожної з проблем, можливі шляхи розв’язання.
Учні заповнюють таблиці за напрямом роботи проекту:
Глобальна проблема
Проява глобальної
проблеми на сучасному етапі
Шляхи розв’язання проблеми

Висновок:

2.4. Узагальнення матеріалу
Колективна робота
1.
Захисти проектів за групами, внесення доповнень.
2.
Запитання експертної групи.
3.
Бесіда ( проводить вчитель хімії ) :
-
Назвіть причини виникнення глобальних проблем?

-
Назвіть міжнародні організації, які намагаються вирішувати глобальні проблеми людства?
-
Які заходи ви вважаєте за необхідне вжити в першу чергу для запобігання екологічних криз?
Розв’язання екологічної задачі
№ 1. Протягом однієї години ТЕС спалює близько 1 т вугілля, масова частка Сульфуру в якому становить 3 %. Яка маса сульфур ( ІV ) оксиду потрапить в атмосферу протягом доби ?
№ 2. На заводі, який виробляє свинцево-нікелеві акумулятори, сталося аварійне скидання стічних вод у закриту водойму. Оцініть екологічну обстановку у водоймі. Якими будуть імовірні наслідки для мешканців цієї водойми й для здоров’я людини (за умови, що людина користується ними)?
№ 3. Назвіть антропогенні джерела біогенного елемента Фосфору у водоймі. Оцініть можливі екологічні наслідки. Запропонуйте шляхи повернення елемента в кругообіг і збереження водної екосистеми.
ІІІ. Заключна частина уроку.
1.

Підбиття підсумків роботи на уроці.

Що було головним на уроці?

Що було цікавим?

Що дізнались нового?

Де можна застосувати ці знання?
2.

Оцінювання роботи учнів за урок проводиться наприкінці заняття і складається з оцінки керівника групи та самого учня в таблиці за вимогами :

І V. Домашнє завдання.
Експертам груп підготувати статті про глобальні проблеми людства;
Підготувати випуск газет Екологічні проблеми людства.
Прізвище, ім’я
Активна
участь у
роботі
групи
Вдалі
пропозиції,
які
врахувала
група
Надання
підтримки
учням,
заохочення
їх до
роботи
Нові ідеї, що
сподобались
іншим
Вдало
узагальнювали
думки,
просували
роботу групи
вперед
Доповідали
класу про
роботу
групи


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал