Година спілкування «Одна Батьківщина, і двох не буває…» Для учнів початкових класів




Pdf просмотр
Сторінка1/19
Дата конвертації08.11.2016
Розмір5.01 Kb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   19

Година спілкування Одна Батьківщина, і двох не буває…»
Для учнів початкових класів

Світлана Ханенко

Мета: виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові дорідного краю.
Музичне оформлення пісні: Україні, слова Р. Гнатюка, музика М. Ведмедері; Це моя Україна, музика Ніколо Петраша, слова
Ю. Рибчинського; Боже, врятуй Україну, музика та слова Б.Гірського.
Епіграфи:
«Люблю Вкраїну я свою – вона найкраща в цілім світі (Л. Компанієць).
«Горнусь до тебе, Україно, як син до матері горнусь (М. Бакай).
У всіх людей одна святиня
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніше їм своя пустиня,
Аніж земний в пустині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини.
А нас, людей, без батьківщини
(М Чернявський)

Перебіг години спілкування

Ведуча. Любі друзі Ми, учні, великій маленькі, зібралися для того, щоб довести всім і самим собі, що Україна – це високорозвинена держава, що вона могутня духом, має свою історію, культуру, мистецтво.
Ведучий. Українська мова – наша рідна мова – вважається чи не наймелодійнішою в світі. А яких вона виховує дітей – це просто мудрі, чемні, багаті душею дітлахи. Хоч малі, але вміють зберігати у своїх маленьких серденьках любов до матері України.
Дівчинка.
Любі друзі Хоч маленькі, Ми вже добре про це знаєм, Що зовемось українці Й українських предків маєм. Батько, мати, брат, сестричка І всі інші члени роду, Всі належать до одного Українського народу.
Хлопчик.
Бо родитись українцем – Це велика честь і слава. Рідний край свій полюбити –
Найважніша з усіх справа. В нім пливуть глибокі ріки,

2 І шумлять степи безкраї, Стрункі гори пнуться в хмари, Синьооке море грає. Буйне збіжжя колосисте На врожайних росте ріллях. Є у надрах сіль і нафта, Віск, залізо і вугілля.
Дівчинка.
Але, щоб цю землю свою Міцно, щиро покохати, Треба все її минуле Добре вивчити, пізнати. Треба знати те, як предки На землі цій колись жили, Як її грудьми своїми Заступали, боронили. Як невпинно працювали, І боролись всі завзято, Щоб їх люба Україна Була дужа і багата. Хай не буде ні одної Української дитини, Що невміла б розказати Про минуле України.
Хлопчик.
Коло Києва чи Львова – Де приїду – вдома всюди. Де поступлю – рідна мова. Де погляну – рідні люди. Роботящі підгірянці, Як вогонь, палкі гуцули, І сміливії кубанці, Що ще Січі не забули. І розважні подоляни, І полтавці – солов'їні, Бойки, лемки, волиняни – Все ото брати однії. (Р.Купчинський)
Звучить пісня Україні
Дівчинка-українка. Рідна земля…Рідна…Ти кличеш усіх своїх дітей додому, до всього рідного й близького, до теплого й ніжного. Будучи далеко від

3 дому, людина думає про рідну хату, про друзів, про пахощі весни й морозну свіжість, про подих вітру серед літа і теплий дощ восени. Птахи повертаються дорідного гнізда з далеких південних країн. на рідну землю …
Хлопчик-українець. Так-так. Рідна земля притягує до себе. Ластівка, звивши гніздо тут, у нас, повертається знову до нього, перезимувавши в теплому краї. У рідному краї вона виведе своїх пташенят, навчить їх літати й жити, аж потім відлетить на чужину. І так щороку. Тож не тільки люди, ай птахи носять у своєму сердечку пам’ять і любов дорідної землі.
Хлопчик.
ДЕРКАЧ І КРІТ
Із далекого теплого краю повертався на північна свою батьківщину, маленький Деркач. Це пташка така сіренька. Улітку Деркач виводить у нас пташенята взимку відлітає до Африки. Важко летіти Деркачику, маленькі в нього крильця, тому він де летить, а де й пішки йде. Ось і зараз спустився на землю, лапками ступає й тихо пісеньку співає про далекий північний край, про гніздечко під кущем вербина зеленому лузі – там його люба батьківщина. Іде собі, іде – і раптом зустрічає Крота. Сидить Кріту норі, висунув писочок і питається Деркачика Хто ти такий Куди йдеш Я – птах, Деркач, повертаюсь на батьківщину з теплих країв. Розповів Деркач Кротові про свою далеку північну, батьківщину і про теплу африканську землю. Чому ж ти не поселишся націй теплій землі і не живеш там завжди – запитує здивований Кріт. Чому ти щороку мандруєш тисячі кілометрів Адже ти до крові поранив ноги. Тебе всюди підстерігає шуліка. Що ж тебе примушує переносити ці поневіряння Що тебе кличе на холодну північ Рідна земля, – відповідає Деркачик.
Дівчинка-українка. Багатовікова народна мудрість глибока й неосяжна. Український народ із покоління передавав її своїм нащадкам на збереження. І зараз, відкриваючи скарбницю народної мудрості, мине перестаємо дивуватися її глибині. Багато сказано про рідну землю, народ, мову.
Дівчинка.. Рідна земля і в жмені мила (Народна мудрість). За рідний край і життя віддай (Народна мудрість). Кожному мила своя сторона (Народна мудрість). Люби свій народне тому, що він славний, атому, що він рідний (Народна
мудрість). Хто стидається за свій народ, той сам себе стидається (Народна
мудрість). Хто не любить свою Батьківщину, той сирота, той без батька і без матері, без усього (Народна мудрість).

4
Хлопчик-українець. Усе це – наше рідне, близьке серцю й дороге і кущі калини, і польові квіти, і райдуга-веселка, і степи, і ліси.
Звучить пісня Це моя Україна
Дівчинка.
Ми всі діти українські, Український славний рід, Дбаймо, щоб про нас маленьких Добра слава йшла у світ. Дбаймо, щоб той скарб любові, Щоб нам Бог в серця вселив, Рідну землю й рідний рід Прикрасив і збагатив. Свої здібності і сили Розвиваймо разу раз, Щоб народу була втіха І щоб користь булав нас.
Хлопчик.
Будьмо пильні у науці, Будьмо чесні уділах, Будьмо смілі та відважні І не думаймо про страх. Все, що рідне, хай нам буде Найдорожче і святе. Рідна віра, рідна мова, Рідний край наш над усе Щоб про це мине забули Ніна хвилю, ні на мить, Хай Господь святий із неба Нас малих благословить.
Дівчинка.
За свій рідний край і народ Я Господа молю Зійшли, Боже, Україні, І щастя, і долю
(Ю.Шкрумеляк).
Звучить пісня Боже, врятуй Україну
Ведучий.

Свою Україну любіть.
Любіть її… во врем'я люте,
В остатню, тяжкую минуту
За неї Господа моліть
(Т. Шевченко.

5 Так колись дуже давно писав наш кобзар Т.Шевченко. Усім своїм єством він хотів волій кращої долі для неньки-України. Таза його життя цього не трапилось. 24 серпня 1991 року, як вінець багатовікових державотворчих пошуків українців, на політичній карті світу постала незалежна Українська держава. Це був справді епохальний прорив, який започаткував новітню сторінку історії нашого народу.
Ведуча. За роки незалежності зроблено багато, але потрібно зробити ще більше утвердити Україну як високорозвинуту, соціальну й європейську державу. Український народ знайде в собі силу і волю, щоб подолати всі труднощі, розумно синтезує найкращі свої надбання з досвідом світової цивілізації. Україна – наша земля, наша держава, і господарями уній є ми Нехай безсмертний героїзм наших патріотів скріплює нашу національну волю й наснагу на ниві розбудови й утвердження української незалежної єдиної, неподільної держави. Разом ми переможемо й передамо в руки прийдешніх поколінь горду, вільну і багату Україну
Учні всі разом виконують молитву Боже, великий, єдиний


Пізнавально-ігрова програма
«В Україні кожен знає добро завжди перемагає
Для учнів початкової школи

Людмила Пасько

Мета: розширювати та поглиблювати знання про свою країну, розвивати в дітей прагнення бути свідомими громадянами України, виховувати любов дорідного краю, традицій і обрядів, формувати громадянські якості патріотизм, людяність, доброту, милосердя та працьовитість.
Наочне оформлення: декорації лісові дерева, різнокольорові повітряні кульки, карта України, уквітчана арка.
Реквізити та аксесуари: різнокольорові квіти (20 штук, мотузкам, пов’язки на очі (2 шт.), заготовки паперових рушників (2 шт.), лекала квітів, листків, кружечків (по 10 шт.), сухий клей (6 шт.), дитячі лопатки (2 шт.), лійки (2 шт.), кепки (2 шт.), стовбури дерев (2 шт.), жовто-блакитні прапорці
(20 шт.), набори фарб (2 шт.), пензлики (20 шт.), ескізи писанок на папері А (2 шт.), шаровари (2 шт.), вишиті сорочки (2 шт.), козацькі шапки (2 шт.), набір літер, картинки птахів і звірів України, жовтих і блакитних фішок (40 шт.).
Обладнання: 2 мікрофони, акустична система, комп’ютер.
Музичне оформлення: Ромашкове поле, слова та музика Н. Май Вишиванка, слова Г. Булаха, музика О. Злотника; Це моя земля, слова та музика І. Федишин
.

Перебіг пізнавально-ігрової програми

Звучать позивні фанфари

6
Голос за сценою.
Слухайте, слухайте, слухайте Не про острів про Буян, Не про синій океан. Про країну про чудову В нас сьогодні піде мова. Щоб до неї без проблем Ми потрапили із вами, Дружно чарівні слова Ви повторюйте за нами В Україні кожен знає добро завжди перемагає
Звучить мелодія, зʼявляються Веселик і Добрик
Добрик і Веселик. Доброго дня усім і дорослим, і малим!
Веселик. Доброго дня, хлопчики
Добрик. Доброго дня, дівчатка
Веселик. Доброго дня вчителі
Добрик. Доброго дня першокласники
Веселик. Доброго дня, другокласники
Добрик. Доброго дня, третьокласники
Веселик. Доброго дня дорослі четвертокласники!
Добрик. Доброго дня сонце привітне!
Веселик. Доброго дня, небо блакитне
Добрик. Доброго дня, небесні пташки!
Веселик. Доброго дня, маленькі дітки
Добрик. Чекай, чекай, Веселику, не такі вже і маленькі тут дітки.
Веселик. Як немаленькі, подивись он той хлопчик, ледь від землі відріс, а он та дівчинка, така маленька, як жовтенька кульбабка.
Добрик. То тобі так здається. Ці діти знаєш які добрі справи вміють робити, що і дорослі не придумають.
Веселик. Тане вже
Добрик. Увага, друзі, шикуйтесь у рядочки рівненько – будемо робити добру справу дружненько!

Танець-гра «Опа-опа»
Добрик.
Різні в світі є країни, Різні люди єна світі, Різні гори, полонини, Різні трави, різні квіти.
Веселик. А у нас усіх одна країна, Найрідніша нам усім. То прекрасна Україна,

7 Нашого народу дім.
Добрик. І живе в нас Птах добра
Його вітайте, дітвора.
Пісню обриває тривожна мелодія, зʼявляється Темна чаклунка, між ними
йде боротьба. Чаклунка забирає Птаха, жовто-блакитне намисто й зникає.
Птах втрачає силу і ледь-ледь летить

Веселик. Нічого не розумію. Де подівся Птах добра Що ж тепер буде
Добрик. Не панікуй Запитаємо у дітей. Скажіть, що сталося, де наш друг?(діти відповідають). Все зрозуміло. Темна Чаклунка забрала у птаха жовто-блакитне намисто і Птах добра втратив сили.
Веселик. Що робити, що робити, треба в дзвони, дзвони бити
Добрик. Веселику, я тебе не впізнаю. Не час нам сльози проливати, треба птаха виручати. І я знаю хто нам допоможе.
Веселик. Хутчій говори, час не тягни.
Добрик. Це Берегиня – народу нашого княгиня. Слова за нами повторюйте і Берегиню зустрічайте «Берегине, наша мати, просимо до нас до хати (діти повторюють.
Звучить мелодія, з’являється Берегиня
Берегиня. Я – Берегиня роду, щастя і добра. Що сталося скажіть-но, діти, чому не хочете радіти
Веселик. До нас Птах добра завітав, а Темна чаклунка намисто в нього відібрала, страху на всіх нагнала, що робити мине знали, тому вас і позвали.
Добрик. Знаємо, ви, мудра Берегине, допоможете нам і Птах добране згине.
Берегиня: Безперечно я допоможу, проте однієї моєї сили буде замало. Мені потрібна допомога добрих, розумних, кмітливих, чесних, дружних, працьовитих дітей. А чиє такі серед вас Перевіримо Усі, хто любить ходить до школи, полескайте в долоні. Усі, хто вважає себе розумним, пострибайте на двох ногах. Усі, хто робить добрі справи, погладьте себе по голові. Усі, хто чесний, привітайтеся заруку з сусідом. Усі, хто дружний, обніміться з сусідами та посміхніться.
Берегиня: Бачу, що з такими дітьми можна й гори перевернути. Тільки слід усім запамʼятати, що тільки добро робить справжні дива. Тож давайте ми дружно з добрими серцями запросимо до нас Темну Чаклунку і попросимо віддати жовто-блакитні перлинки, щоби повернути Птаха добра. Готові Повторюйте за нами «Чаклунко, чаклунко, до нас поспіши, перлинки бажані тинам поверни
Звучить мелодія, зʼявляється Чаклунка
Темна Чаклунка. Хто це тут мене так чекає, хто це тут мене так гарно гукає
Берегиня. Це діти тебе гукають, просять повернути перлинки.

8
Чаклунка. Так, так… Думаєте я так відразу і подобрішала, все відразу віддала
Берегиня. Ми ж з добром до тебе, а ти…
Чаклунка. А я…перевірити вас хочу, чи справді ви любите свою Україну, чи знаєте її історію, традиції, символи. Ось якщо все мені покажете, розкажете, тоді й віддам перлинки.
Берегиня. Ну, що друзі, покажемо багатство нашої України Розкажемо про неї А допомогти я попрошу моїх друзів. Кого саме вам потрібно вгадати. На стрункій, високій ніжці Біля річки, на лужку, У косинці-білосніжці Стріла квітоньку таку. Ясним оком жовтуватим Усміхалася мені. Ви впізнали, що за квітка Ну, скажіть мені мерщій.
Звучить пісня Н. Май Ромашкове поле, зʼявляється Ромашка
Ромашка. Я вітаю , друзі, вас Гаяти не варто час. Чаклунка темна зло зробила Всі квіти України зачорнила, Нам треба їх усі згадати, А потім Україну уквітчати.
Берегиня. Ти говори як це зробити
Ромашка. На кожну літеру, що я покажу, потрібно назву квітки озвучити.

Гра з залом Квіти України
Ромашка. Тепер я прошу підійти тих дітей, у кого є біля сердечка ромашка. Ви мої найкращі помічники, зараз ми уквітчаємо нашу Україну.
Чаклунка. Уквітчаєте, уквітчаєте ось тільки я зроблю повну темноту, закрию вам очі, подивимося як виконаєте таке завдання.

Конкурс Уквітчана Україна
(Завдання – із завʼязаними очима перенести квітку й прикріпити її
до карти України)
Чаклунка. Нічого не можу вдіяти. Завдання виконано. Тримайте перлинки (віддає перлинки, які Веселик і Добрик кріплять на ескіз карти
України).
Берегиня. Час нову гостю зустрічати, прошу загадку відгадати. Біле поле полотняне, Рівно ткане, чисто пране. А по ньому голка ходить,

9 За собою нитку водить.
Покрутнеться такі сяк – Зацвіте червоний мак, Зазирне і там, і тут –
Василечки зацвітуть. Застрибає навпрошки – Зажовтіють колоски. Біле поле полотняне Рушником барвистим стане. Як же зветься та людина, Що майстерно вишива це диво. Здогадались, це – (майстриня).
Звучить пісня Вишиванка, з’являється Майстриня
Майстриня. Вітаю, друзі, радо вас. Я майстриня-вишивальниця, мене навчила вишивати моя мама, а її – моя бабуся. У нас вишивали всі жінки нашого великого українського роду. А наш український рушник відомий у всьому світі – це символ дороги, ясної, довгої і щасливої. Та трапилась у мене біда хтось забрав всі кольорові нитки і я не можу закінчити роботу.
Чаклунка. Ха-ха-ха, хтось забрав. Не хтось а я Темна чаклунка попрацювала на славу. Тепер у вас не буде рушників, бо всі нитки у мене. Та й не вміють діти вишивати…ха-хахха.
Берегиня. Діти, не можна нам гаяти часу, треба братися до роботи, щоби знову рушничок засяяв кольорами. Адо роботи ми запрошуємо тих, хто має біля сердечка підкову – символ щастями віримо, що ви справитеся з таким завданням.

Конкурс Рушничок
(Завдання – наклеїти елементи рушничка запропонованим малюнком)
Майстриня. Дякую за допомогу. Тепер ці рушнички оберігатимуть нашу країну.
Чаклунка. Ну, що ти вдієш із цими дітьми, й тут справились із завданням. Отримуйте перлинки (віддає перлинки, які Веселик і Добрик
кріплять на ескіз карти України).
Берегиня.
Простелися, рушничок, по всій Україні Хай буде мирі добробуту нашій родині.
Флешмоб Україно, будьмо
Звучить тривожна мелодія, зʼявляється Повітруля
Повітруля. Благаю, благаю поможіть, ліси, тварин врятувати спішіть
Берегиня. Чекай, дитино, хто ти є, чом плаче серденько твоє
Повітруля. Я – Повітруля, донька охоронця лісів. Якась темна велике горе в лісах наробила переплутала птахів і звірів, тепер вони гинуть, бо непристосовані жити у чужих краях. Треба їх додому повернути, дерева посадити, щоби всі щасливо могли жити.
Берегиня. Здається, я знаю чиї це недобрі справи. Темна чаклунка й там побувала. Треба негайно все повертати на свої місця. Увага Увага Оголошую екологічну операцію Допоможемо тваринам, повернемо звірів і птахів на Україну. Увага Якщо показаний птах чи звір живе на території України, то виговорите Повертайся додому (помічники показують малюнки тварин.
Чаклунка. Розумники мені знайшлися. Повернули всіх додому. А от дерева вмієте садити чині
Берегиня. Звичайно вміють. До справи запрошуємо тих діток, які біля сердечка мають деревце.
Конкурс Посади дерево
(Завдання – надіти кепку, взяти лопату, лійку, деревце й гусячим
кроком» дійти до визначеного місця та посадити дерево)
Повітруля. Дякую, що допомогли розставити все так як має бути, щоби на Україні щасливо жили люди.
Чаклунка. Нічого з вами не вдієш. Тримайте перлинки (віддає перлинки,
які Веселик і Добрик кріплять на ескіз карти України.
Звучить весела мелодія, котиться Колобок
Берегиня. Ви тільки погляньте, який цікавий гість до нас завітав.
Колобок. Я Колобок, колобок Я по засіку метений, Яна яйцях спечений, Я від діда втік, і від баби втік І від вас я утічу…
Ой, перепрошую, перепрошую Нікуди я від вас не втічу, навпаки, до вас прикотився за допомогою. Я дуже хочу до бабусі й дідуся, бо вони мої найрідніші люди, я їх дуже люблю. А ви любите своїх матусь і татусів А дідусів і бабусь Дорожіть ними, бо це найдорожчі люди А хтось дуже злий викрав у мене писанку, яку я ніс в подарунок бабусі. Допоможіть, дуже прошу.
Чаклунка. Котився собі, той котись, ніхто допомагати не буде, ніколи нам.
Берегиня. Шановна пані Чаклунко! Може вам і ніколи, а тим, хто потребує допомоги, діти завжди готові зарадити. І Колобку ми теж допоможемо. Запрошуємо помічників із писанками біля сердечка.

Конкурс Намалюй писанку
(Завдання – вдягнути берет, шарфі зробити елемент писанки)
Колобок. Дуже вдячний за допомогу
Берегиня. Чаклунко, час перлинки віддавати (Чаклунка віддає перлинки,
які Веселик і Добрик кріплять на ескіз карти України)

11
Звучить козацький марш, зʼявляється Котигорошко з булавою
Котигорошко.
Я з доброї казки до вас завітав, Мене кожен в залі, напевно, впізнав. Я – син козацького роду, Я – захисник свого народу. Я зло прийшов перемагати, Птаха добра визволяти. А чиє у залі хлопці, що готові землю рідну боронити,
Україну-неньку захистити
Берегиня. Є, Котигорошку, в нас такі козаки. Гей, хлопчаки, у кого біля серця булава Вас чекає добра слава

Конкурс Перемога
(Завдання – вдягти шаровари, сорочку, осідлати коня, принести прапор
перемоги на вершину)
Котигорошко. Оце справжні нащадки козацького роду. Віднині хай чують усі, що козацькому роду – нема переводу. Віддавай, Чаклунко, перлини.
Чаклунка. Віддаю, віддаю, Котигорошку (віддає перлинки, які Веселик і
Добрик кріплять на ескіз карти України). Я жне зі зла ці перлинки забрала, а щоби дітей перевірити, як вони Україну люблять, знають про неї, дбають.
Берегиня. Ну що, перевірила
Чаклунка. Бачу гарні діти ростуть на Україні, добрі справи роблять, гуртуються у незгоді, допомагають у пригоді, а злих людей, таких як я, добру навчають.
Веселик. Погляньте, ми зʼєднали нашу Україну з жовто-блакитних перлинок
Добрик. А це означає, що Птах добра до нас повернеться
Звучить пісня Це моя земля, Птах виконує танок.
Птах.
Я щиро дякую вам, діти, Що повернули Україні квіти, Що знов шумлять ліси І писанки сіяють, І справжні козаки Вкраїну прославляють. Хай мир настане всюди І будуть добрі люди.
Разом. Бо в Україні кожен знає добро завжди перемагає
Берегиня. Відлітає зозуля у далекі світи.
Птах. Тільки сяє добро безупинно.

12
Добрик. Теплотою душі обігрій, освіти
Веселик. Те, що свято зовем,
Разом. Україно
Звучить пісня Це моя Україна
Усі учасники разом. В Україні кожен знає добро завжди перемагає!»


Година спілкування Україна – моя ненька»
Для учнів початкової школи

Людмила Пазініч


Мета: поглиблювати знання учнів про рідну землю Україну, розвивати пізнавальний інтерес, уяву про рідну державу.
Наочне оформлення карта України, прапор України, герб України, малюнки визначних місць Білої Церкви, малюнок сонечка.

Перебіг години спілкування

На дошці розташовані державні символи, карта України, сонечко з
паперу.
Учитель. Які емоції ви відчуваєте, коли дивитесь на святково прикрашену дошку (Відповіді учнів)
Учень декламує вірш
Не забудь
Ще малий, але ж сміливець – Сам біжить у гай Ти, мій хлопче, українець – Те запам’ятай. Ще мала, а по барвінок Вже ходила в гай…
Ти, дівчатко, українка – Тож не забувай.
Вирина стежина рідна З теплої трави Мати наша – Україна,
Не забудьте ви (В. Терен)
Учитель звертає увагу учнів на малюнки з краєвидами України
й проводить вправу Відкритий мікрофон»
1.
Як називається наша Батьківщина Яка назва столиці України? Яка головна ріка України Які міста України визнаєте Яким є національний одяг українців Які дерева вважаються суто українськими

13 Які рослини є українськими Яка мова є національною Яким документом керуються всі українці Про що в ньому говориться Чи може людина жити без Батьківщини Що означає любити Батьківщину ?
Сьогодні ми проводимо годину спілкування, присвячену нашій державі – Україні, її символам, красі, незалежності, єдності. Розгляньте карту України. На ній зображено ліси, гори, ріки, моря, степи. Все це – наша держава. Могутня, велика і неподільна.
Повідомлення учнів про Україну
1 учень. Наша країна має право називатися європейською. Саме в Україні поблизу села Ділове, біля м. Рахова (Закарпатська область, Ужгородський р-н) розміщений географічний центр Європи.
2 учень. Площа України 603, 700 кв.км. Наша держава найбільша з європейських країн. Україна посідає 39 місце в світі за територією серед країн планети.


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   19


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал