Інформація про підсумки проведення IІ всеукраїнської зимової природничої школи «Геліантус дружнє коло»




Скачати 154.22 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації02.01.2017
Розмір154.22 Kb.
ТипІнформація


Додаток 1
Інформація
про підсумки проведення IІ Всеукраїнської зимової природничої школи
«Геліантус — дружнє коло» –2015
Відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково- дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.09.2011 № 1099, зареєстрованого в Міністерстві юстиції
України 17.11.2011 за № 1318/20056, листа Міністерства освіти і науки
України від 21.11.2014 №1/9-608 «Про проведення IІ Всеукраїнської зимової природничої школи «Геліантус — дружнє коло» Творчим об’єднанням
«Соняшник» спільно з оргкомітетом Міжнародної природознавчої гри
«Геліантус» та природничо-географічним факультетом природничо- географічним факультетом Ніжинського державного університету імені
Миколи Гоголя було проведено ІІ Всеукраїнську зимову природничу школу
«Геліантус — дружнє коло» (далі – Школа).
Цей захід мав на меті популяризувати природничі дисципліни, заохотити талановитих школярів вивчати біологію, географію, хімію, фізику, показати досягнення вітчизняних вчених, роботу науково-дослідних установ. Утім головною метою Школи є упевнення українських школярів у престижності навчання, вартості знань і бажанні працювати на свою красиву й неповторну
Батьківщину.
У роботі Школи взяли участь 98 представників з 16 регіонів України:
Таблиця 1
Склад команд-учасниць Школи
Область
Район
Місто
(село)
Усь- ого
У тому числі учас- ників керівників

Дніпро- петровська м.Дніпропе тровсь
5 4
Ложечка Ірина Анатоліївна, методист науково- методичного центру управління освіти та науки
Дніпропетровської міської ради Дніпропетровської області
Дніпро- петровська м. Кривий
Ріг
5 4
Конельська Ірина Миколаївна, вчитель Криворізької гімназії № 49 Криворізької міської ради
Закарпатсь ка
4 3
Гайналій Людмила Іванівна, методист фізики
Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти
Запорізька
1
-
Гусєва Наталія Миколаївна, методист біології
Комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради
Запорізька м.Запоріжж я
5 4
Яременко Галина Володимирівна, учитель біології
Запорізької гімназії № 28 Запорізької міської ради
Івано-
Франківсь ка м. Івано-
Франківськ
5 4
Коротка Оксана Володимирівна, учитель біології
Івано-Франківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Івано-Франківської міської ради
Київська
1
-
Матущенко Тамара Антонівна, завідувач навчально- методичного кабінету природничих дисциплін і регіонального краєзнавства Київського обласного
інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів
Київська
5 4
Раш Олена Олександрівна, методист біології
Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів
Київська м.Біла
Церква
5 4
Сударікова Світлана Іванівна, методист географії науково-методичного центру управління освіти і науки
Білоцерківської міської ради Київської області
Кіровоград ська
1
-
Побережний Петро Васильович, методист фізики
Комунального закладу “Кіровоградський обласний
інститут післядипломної педагогічної освіти імені
Василя Сухомлинського”
Львівська
1
-
Новикова Ніна Іванівна, завідувач кафедри природничо-математичної освіти Львівського обласного
інституту післядипломної педагогічної освіти
Львівська Жовківськ ий
5 4
Сліпець Стефанія Юріївна, методист управління освіти Жовківської районної державної адміністрації
Львівської області
Львівська Мостиськ ий
5 4
Кулай Андрій Романович, методист з хімії та біології відділу освіти Мостиської районної державної адміністрації Львівської області
Одеська м.Одеса
5 4
Асманська Ганна Сергіївна, вчитель біології Одеської загальноосвітньої школи № 92 Одеської міської ради
Полтавськ а м.Полтава
1
-
Севастьян Любов Олексіївна, методист міського методичного кабінету Полтавської міської ради
Сумська
1
-
Голубенко Тетяна Сергіївна, методист біології
Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

Сумська м.Суми
5 4
Чмеленко Віта Володимирівна, учитель географії
Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І
-
ІІІ ступенів № 5 Сумської міської ради
Харківська
1
-
Зайцева Оксана Анатоліївна, методист біології
Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти»
Харківська м.Харків
5 4
Поливаний Валерій Сергійович, заступник директора з навчальної роботи Комунального закладу «Обласна спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів
«Обдарованість» Харківської обласної ради»
Харківська Дергачівс ький м.Дергачі
5 4
Островерх Олександр Іванович, методист відділу освіти Дергачівської районної державної адміністрації
Харківської області
Херсонськ а
Скадовськ ий м.Скадовсь к
1
-
Глазунов Микола Миколайович, методист з навчальних дисциплін відділу освіти Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області
Хмельниць ка
Ярмолине цький смт.Ярмоли нці
5 4
Посікера Віктор Володимирович, методист управління освіти, молоді та спорту Ярмолинецької районної державної адміністрації Хмельницької області
Черкаська м.Черкаси
5 4
Юрченко Людмила Петрівна, вчитель біології
Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради
Чернівецьк а м.Чернівці
5 4
Чухненко Поліна Сергіївна, методист науково- методичного центру природничо-математичних дисциплін Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області
Чернігівсь ка м.Ніжин
6 4
Гіль Олена Миколаївна, методист природничого циклу управління освіти Ніжинської міської ради
Чернігівської області;
Пархоменко Ірина Іванівна, вчитель географії та правознавства Ніжинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Ніжинської міської ради Чернігівської області
Чернігівсь ка м.Ніжин
5 4
Кобернюк Лариса Петрівна, вчитель географії
Ніжинської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 9
Ніжинської міської ради Чернігівської області
Усього
98 71 27
Організатори школи запросили для роботи вчених, викладачів і аспірантів провідних ВНЗ України.
Відкрив роботу Школи проректор з наукової роботи і міжнародних зв’язків, д.ф.-м.н., проф. Мельничук О.В. Гостинно привітав у стінах
Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя учасників зимової природничої школи “Геліантус – дружнє коло”, побажав успіхів і висловив надію, що незабаром університет зустріне їх як абітурієнтів і майбутніх студентів.
Привітала учнів і вчителів з початком роботи зимової школи декан природничо-географічного факультету, к.х.н., доц. Сенченко Г.Г. Наголосила, що дисципліни природничо-математичного спрямування викладалися у вузі з самого початку його заснування, а саме з 1805 р. Тому проведення зимової
школи у стінах Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя не
є випадковістю, а є закономірністю. Побажала учасникам успіхів і натхнення, чесних і цікавих змагань, успішних виступів і нових досягнень у опануванні біології, хімії, географії і фізики.
Під час роботи Школи були проведені наступні навчальні заходи:

Лекція доктора хімічних наук, професора Київського національного університету імені Тараса Шевченка Василя Георгійовича Пивоваренка.
У своїй доповіді освітив питання використання новітніх органічних речовин для виготовлення супрамолекулярних матеріалів з унікальними властивостями. Так, досягнення сучаної супрамолекулярної та нанохімії дозволяють керувати окремими молекулами. Завдяки досягненням органічної хімії можна синтезувати майже будь-які нові речовини.
Причому разом все це дозволяє виготовляти унікальні матеріали, які на молекулярному рівні дозволяють зробити нові молекулярні пристрої дуже маленького розміру, що можуть виконувати функції пружин, ліфтів, транспортерів, антен, перемикачів або навіть моторів. Такі нові досягнення у близькому майбутньому дозволить людству сконструювати нові машини, які запросто зможуть потрапляти у самі маленькі місця, навіть в певний орган людини, і робити певні операції.
Завдяки цьому людство встане на принципово нову сходинку науково- технічного розвитку.

Лекція на тему: «Світіння» кандидата хімічних наук, старшого наукового співробітника Харківського національного університету імені
В. Н. Каразіна, голови журі Всеукраїнського турніру юних хіміків, очільника хімічної секції методичної комісії Міжнародної природознавчої гри «Геліантус» Олексія Владиславовича Григоровича.
Освітив відомі на цей час фізико-хімічні процеси та явища, що супроводжуються виділенням світла: флуоресценція, фосфоресценція, тріболюмінеценція, радіолюмінесценція тощо. Пояснив механізм утворення світла в різних процесах, роль хімічних реакцій в них та роль особливостей будови молекул, що здатні світитися.

Пізнавальна науково-популярна програма «Фізичні етюди», яку провела кандидат педагогічних наук, директор Центру розвитку обдарованості юнацтва Наталія Олександрівна Казачкова;

Лекція з зоогеографії старшого викладача Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя Олександра Сергійовича Вобленка про його річну експедицію у складі польської дослідницької групи до
Антарктиди. Лекція присвячена Антарктиді - самому південному континенту, який найбільш вдало та найдовше “ховався” від людей і лише близько двохсот років тому відкритий для людства.
Ознайомив з природними умовами Антарктиди (поєднання надзвичайно сильних морозів та поганої якості ґрунтів, обмаль вологи і брак сонячного світла), які не сприяють розвитку органічного світу, але саме тому вивчення еколого-біологічних особливостей видів рослинного та
тваринного світу що зуміли пристосувались до таких екстремальних умов життя, має велике значення.
Розповів про антарктичну експедицію, побут та умови життя на антарктичній станції, природу та проведення досліджень очима учасника 7-ї української та 26-ї польської антарктичних експедицій.

З доповіддю «Вся Періодична система в одній кишені» виступив старший науковий співробітник Київського національного університету
імені Тараса Шевченка, кандидат хімічних наук Олексій
Володимирович Хаврюченко. У своїй доповіді він освітив питання використання рідкісних та коштовних хімічних елементів для виготовлення сучасних мобільних електронних пристроїв: мобільних телефонів, планшетних комп’ютерів, програвачів тощо. Сучасний стан неорганічної хімії та хімічного матеріалознавства дозволяє добувати речовини із унікальними властивостями: напівпровідникових, люмінесцентних та інших матеріалів. Виготовлення таких матеріалів часто потребує надзвичайно чистих та рідкісних речовин, які стало можливим добувати виключно завдяки сучасним хімічним досягненням.
Причому використання сучасних матеріалів дозволяє виготовляти електронні пристрої надзвичайно маленькими і потужними, завдяки чому в нашому світі ми вже майже не мислимо наше існування без таких помічників.

Лекція з економічної географії провідного спеціаліста Українського центру оцінювання якості освіти Галини Іванівни Карпюк;

Міжпредметна лекція кандидата хімічних наук, доцента, декана природничо-географічного факультету Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя Галини Григорівни Сенченко.
Коротко ознайомила з науковими розробками викладачів факультету, наголосила на ефективності спільних наукових досліджень на прикладі функціонування спільної науково-дослідної лабораторії кафедр біології
і хімії та Інституту біоорганічної хімії і нафтохімії НАНУ. Надала для розгляду копії патентів, які отримані за результатами роботи лабораторії.
Вказала на важливий вклад викладачів кафедри біології у збереженні природного біорізноманіття, на співпрацю з науковцями Інституту ботаніки ім. М.Г.Холодного та Інституту зоології НАН України, участь у підготовці наукових обґрунтувань по створенню ряду об’єктів природно-заповідного фонду Чернігівської та Полтавської областей:
НПП “Ічнянський”, НПП “Пирятинський”, тощо. На прикладі рослинного організму довела, що вивчення будь-якого біологічного об’єкту потребує знань різних наук, серед яких хімія, фізика, біологія і географія.

Практикуми “Показові реакції в неорганічній хімії” та “Якісні реакції в хімії” провели кандидати хімічних наук, доценти Ніжинського
державного університету імені Миколи Гоголя Олег Вадимович
Москаленко, Владислав Володимирович Гриценко, Андрій Вікторович
Семеніхін. Хімічний практикум “Показові реакції в неорганічній хімії” дозволив учням зрозуміти залежність властивостей речовин від їх будови. З учнями було проведено досліди з піротехніки в історичному контексті. Проведені якісні реакції з аналітичної та біологічної хімії дозволили наочно усвідомити хімічну складову, що лежить в основі
ідентифікації речовин.

Інтерактивна освітня рольова гра «Сьомий понеділок», яку провели аспірант Universität Zürich (Цюріхського університету, Швейцарія)
Дар’я Вдовенко і спеціаліст студії інтерактивних освітніх технологій
«Скіллер» (м. Москва) Олексій Міняйло;
Серед змагальних заходів варто відмітити демонстраційну олімпіаду й природничий конкурс «Що? Де? Коли?». За результатами цих інтелектуальних змагань переможців було нагороджено дипломами та призами оргкомітету.
Для регіональних представників гри «Геліантус», районних методистів та керівників команд були проведені семінари з організаційних питань, а також з питань змісту завдань гри.
Екскурсійно-розважальна програма Школи включала низку освітньо- розважальних заходів:
1.
Ознайомчу екскурсію по місту Ніжин.
2.
Екскурсію «Музеї Ніжинського університету (Музей історії
Університету, Музей Гоголя, Картинна галерея)».
3.
Екскурсію «Музей поштової станції».
4.
Екскурсію «Музею рідкісної книги».
5.
Вечори знайомств та дискотеки.
Під час урочистого закриття школи голова оргкомітету Школи, канд. біол. наук, заслужений вчитель України Шаламов Р.В. і декан природничо- географічного факультету, к.х.н., доц. Сенченко Г.Г. подякували усім за проведену роботу і привітали з успішним завершенням природничої зимової гри “Геліантус – дружнє коло”. Побажали успіхів учням у подальших дослідженнях. Сенченко Г.Г. повідомила, що двері факультету і Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя для усіх відкриті.
Учасники зимової школи, керівники команд і регіональні представники гри "Геліантус" високо оцінили роботу школи й висловили подяку оргкомітету за підбір навчально-розважальних заходів і увагу до талановитих дітей.
(Додаток № 1).
Оргкомітет Школи щиро дякує всім, хто взяв участь в її роботі — учасникам, керівникам команд, методистам. Дякуємо також за висловлені зауваження, активну й цікаву дискусію з приводу організації подібних заходів у майбутньому.

Творче об’єднання “Соняшник” та оргкомітет Школи висловлює щиру подяку колективу Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя за сприяння в організації і проведенні Школи, особливо працівникам природничо-географічного факультету на чолі з її деканом – шановною
Галиною Григорівною Сенченко.
Директор ТО «Соняшник»
Морщавка Ю. О.

Додаток 2
Відгуки
на проведення IІ Всеукраїнської зимової природничої школи «Геліантус

дружнє коло» –2015

Кожна людина розуміє щастя по-своєму. У ході інтерактивної гри «Сьомий понеділок» більшість учасників на запитання «Чи Ви щасливі?» впевнено відповіли «так», але інакше не могло і бути. Зимова школа «Геліатус - дружнє коло» нагадує справжню зимову казку: засніжений Ніжин, цікаві, талановиті особистості, захоплюючі бесіди, конкурси,лекції, які запам’ятаються на все життя.
Географія, біологія, хімія та фізика – це ті предмети, які пов’язані з навколишнім середовищем, тому завдання вчителя навчити дітей бачити, розуміти цей світ, бачити його красу, адже людина стала людиною саме тому, що побачила її і пішла творити світом. У той же час це дисципліни, які мають досить міцне наукове підґрунтя.
Конкурс «Геліантус» допомагає розвивати наших вихованців, адже кожна дитина має можливість шляхом аналізу, синтезу, логічного мислення дати відповідь на поставлене запитання.
Досить вдало підібрана тематика та цікаво обіграні питання, вони нагадують своєрідні міні шедеври, які не лишать байдужим нікого.
Конкурс допомагає виявити наші маленькі таланти, а в житті усе велике завжди починається з маленького.
Хочеться побажати, щоб «Геліантус» зростав та розквітав, а його організаторам бажаю шовкових доріг, безхмарних обріїв! Нехай криниця вашої душі сповнюється добром, світлом,натхненням! Нових Вам злетів та перемог!
Л. Кобернюк - керівник команди ЗОШ I-III ст. № 9 м. Ніжина Чернігівської області”

Мостищани - учасники ІІ Всеукраїнської зимової природничої школи «Геліантус – дружнє коло»
Школярі Мостищини стали учасниками ІІ Всеукраїнської зимової природничої школи
«Геліантус – дружнє коло», яка проходила з 09 по 12 січня 2015 року у м. Ніжині
Чернігівської області.
Мостищан гостинно зустрів Ніжинський державний університет імені Миколи
Гоголя, на базі якого проходили основні навчально- пізнавальні заходи. Організатори школи, Творче об`єднання «Соняшник», автори інтелектуальних конкурсів «Геліантус» та
«Соняшник», запропонували учасникам надзвичайно захоплюючі лекції, практикуми,
ігри, олімпіаду, екскурсії.
Найцікавішими лекторами були: декан природничо - географічного факультету
Галина Сенченко, професор Київського НУ ім. Т.Шевченка Василь Пивоваренко, голова журі Всеукраїнського турніру юних хіміків Олексій Григорович, директор Центру розвитку обдарованості юнацтва Наталія Казачкова, к.х.н. Київського НУ ім. Т.Шевченка
Олексій Хаврюченко, провідний спеціаліст Українського центру оцінювання якості освіти
Галина Карпюк, ст. викл. Ніжинського ДУ ім. М.Гоголя Олександр Вобленко.
Інтерактивну освітню рольову гру «Сьомий понеділок» проводила аспірант Цюрихського університету Дар`я Вдовенко. Цікавим був практикум «Показові реакції в неорганічній хімії», які проводили викладачі Олег Москаленко, Владислав Гриценко, Андрій Семеніхін.
Команда Мостиського району у складі: Василя Швеця (10 клас, Гусаківський НВК),
Мар`яни Шуманської (10 клас, Соколянський НВК), Тетяни Кміть (10 клас,
Судововишнянський НВК), Ліліани Конюховської (9 клас, Арламівськоволянська ЗОШ І-
ІІ ст.) виборола друге місце у демонстраційній олімпіаді з природничих дисциплін та була учасником природознавчої гри «ЩО? ДЕ? КОЛИ?».

Проте, поїздка запам`яталася не тільки навчанням, а й розвагами, екскурсіями до музею історії університету, картинної галереї, музею Миколи Гоголя, краєзнавчого відділу музею «Поштова станція», музею рідкісної книги. А, ще було багато спілкування з однолітками з усієї України.
Зі слів Тетяни Кміть, «Зимова школа» - одна з найкращих організацій для обдарованої, талановитої молоді, де можна знайти відповідь на запитання: «Де знайти себе?», «У чому сенс життя?». Зокрема, її щирі побажання: «Нехай «Зимова школа» і надалі продовжує свою діяльність. Вона необхідна, життєво необхідна!» підтримали всі учасники.
Ліліана Конюховська відмітила: «Завдяки цій школі, де зібрались діти з різних куточків України, всі, нарешті, зрозуміли, що таке «Єдина Країна»».
Василь Швець поділився думками: «Я думав, що лекції нудні, але це не так, особливо мені сподобалась лекція з зоогеографії Олександра Сергійовича Вобленка. Цей викладач цілий рік був в експедиції в Антарктиді. Мені хотілося б його слухати цілий день, але нам відвели лише невеликий проміжок часу».
Мар`яна Шуманська: «Демонстраційна олімпіада та гра «ЩО? ДЕ? КОЛИ?» були мені до вподоби, і не тільки через те, що ми посіли 2 місце… Школа дала можливість дізнатися про щось нове, познайомитися з новими людьми, зав`язати дружбу з ними. Це було класно!».
Методист райметодкабінету Андрій Кулай та школярі щиро вдячні оргкомітету гри
«Геліантус», зокрема Руслану Шаламову та Юрію Морщавці за можливість побувати у ІІ
Всеукраїнській зимовій природничій школі! ”

Велике враження залишила міжпредметна лекція кандидата хімічних наук, доцента, декана природно-географічного факультету Ніжинського державного університету
ім.Гоголя Галини Григорівни Сенченко. Ми зрозуміли, що справжня наука - це не захмарні мрії для учнів, в лекції ми побачили, як подолати сходинку за сходинкою, щоб від шкільної лави перейти до наукових досліджень. Велику роль в цьому відіграє інтерактивна природознавча гра «Геліантус», питання цієї гри не носять репродуктивного характеру, а спонукають думати, поєднювати воєдино всі предмети природничого циклу.
В лекції Галини Григорівни прозвучали слова: “Природничі науки - це верхівка фізмату». Те саме ми побачили в питаннях гри «Геліантус» в цьому році, 10-11 клас у розділі «Фізика», питання №25 про Венерину мухоловку. Суть питання стосувалася механізмів закриття листків Венериної мухоловки. Нами було обрана відповідь, що це зміна розмірів внутрішньої частини листка при подразненні. В лекції Галини Григорівни про механізми рухів рослин ми познайомилися глибше з питаннями сейсмонастії тургорних рухів і відкрили для себе, що електрофізіологічні процеси, які відбуваються в клітинах рослин, працюють, як аналог нервової системи тварин. Завдяки цій лекції я усвідомила значення тургорного тиску і плазмолізу хоча би в рухах основи черешка листка, цей матеріал в 10 класі мною дуже погано засвоювався, тому що я не могла зрозуміти його практичного застосування.
На цих лекціях ми зрозуміли, що сучасні дослідження завжди носять комплексний характер, тому для будь-якого сучасного спеціаліста з одного боку важлива і вузька спеціалізація, а разом і глибокі знання всього природничого комплексу наук.
Дудукчян Анна, ЗОШ №3, м.Івано-Франківськ ”

Найяскравіші зимові враження, безперечно, пов’язані з участю у Всеукраїнській зимовій природничій школі « Геліантус – дружнє коло». З 9 по 12 січня у м. Ніжині
Чернігівської області був проведений захід для формування наукової культури молоді.
Показ досягнень українських вчених, презентація роботи науково-дослідних робіт, популяризація природничих дисциплін – все це сприяло заохоченню нас, талановитих
школярів загальноосвітньої школи №3 м.Івано-Франківська, до вивчення фізики, хімії, біології та географії. Інформація, яку я отримала під час прослуханих лекцій доктора хімічних наук, професора Київського університету ім. Тараса Шевченка В.Г. Пивоваренка, пізнавальної науково-популярної програми «Фізичні етюди», яку провела кандидат педагогічних наук, директор Центру розвитку обдарованого юнацтва Н. О. Казачкова, була пізнавальною та інтелектуально-дослідницькою, даючи можливість кожному з нас відчути себе юним природознавцем, якому не байдужі наукові дослідження. Лекція з економічної географії, проведена спеціалістом УЦОЯО Г. І. Карпюк, дала мені можливість чітко зрозуміти структуру завдань на ЗНО, теми, за якими найчастіше складають завдання, методику виконання тестів на відповідність, адже питання, які обговорювались під час виступу науковця, були типовими й аналогічними до питань ЗНО.
Феєрія канікулярних вражень проходила у контексті зимової природничої школи
«Геліантус». Стільки цікавої наукової інформації, яка вирує навколо тебе, крізь призму дослідницьких пояснень я ще не отримувала! Найцікавішою була лекція з зоогеографії старшого викладача Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
Олександра Сергійовича Вобленка про його річну експедицію у складі польської дослідницької групи до Антарктиди. Відразу виникло бажання реалізувати себе у сфері природознавчих наук. Впевнена, що наука в Україні була, є і буде, тому що професори і кандидати наук все життя присвячують науковим дослідженням. Саме їхній досвід і небайдужість спонукають нас, молоде покоління, теж цікавитися науковими поясненнями тих процесів і явищ, які відбуваються у повсякденному житті. Я щаслива, що мала можливість спостерігати хімічний дослід, який неможливо провести на базі загальної школи. Практикум «Показові реакції в неорганічній хімії», проведений кандидатами хімічних наук, доцентами Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя О.
В. Москаленком, В. В. Гриценком, А. В. Семеніхіним, ще раз засвідчив, що за українськими вченими в галузі природознавчих наук велике майбутнє. Хочеться, щоб Всеукраїнська зимова природнича школа «Геліантус – дружнє коло» щороку приділяла велику увагу освіті
і розвитку молоді!
Учасники школи, учні Івано-Франківської школи №3 ”

Цього року я вдруге побував у Зимовій Природничій школі «Геліантус – дружнє коло» і хочу відмітити, що цього року усе було не менш цікаве та повчальне, ніж минулого разу. Я був в захваті від того, з якими видатними постатями мені там довелося зустрітися та навіть просто з ними поспілкуватися.
Цього разу Зимова школа проводилася у чудовому місті – Ніжині, яке вразило усіх своєю гостинністю, адже за весь час перебування в ньому, а це 4 дні, із нами всіма не трапилося жодного прикрого інциденту. Хоч і кімнати гуртожитку, в який нас поселили цього разу, були менш зручними, ніж минулого року, це не склало суттєвої біди, адже поверталися ми у них дуже рідко, оскільки розважально-наукова програма була дуже насиченою. Ну і звичайно ж на таких заходах з’являються багато можливостей зустріти нових друзів, а мати хороших друзів – це майже найголовніше у нашому житті.
Моє загальне враження від цього поведеного часу у Зимовій школі дуже чудове. Мені дуже сподобалося перебувати в оточені моїх ровесників із майже усієї України, це перші кроки до об’єднання, що в теперішній час є дуже важливо. Отож я вітаю тих, кому наступного року доведеться також побувати у цій школі, адже такий шанс трапляється дуже рідко.
Зуєв Олег, учень 10 класу Соколівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Ярмолинецького району Хмельницької області ”

Всеукраїнська зимова школа «Геліантус – дружнє коло» залишила у мене найкращі враження. По-перше, це дало змогу мені поспілкуватися з учасниками з різних областей
України, з якими було дуже цікаво у спілкуванні. По-друге, у школі читали лекції видатні
професори та вчені України, котрі розповідали про різноманітні галузі фізики, хімії та біології, про які я навіть не знав до того моменту. Також ми провели гру «Сьомий понеділок», в якій ми могли себе реалізувати дослідниками та спостерігачами усього живого на нашій планеті. Найбільше мені запам’яталась пізнавальна науково-популярна програма з фізики «Парадокс-шоу».
Отже, мені дуже сподобалося у зимовій школі і я дуже вдячний організаторам зимової природничої школи «Геліантус — дружнє коло». Я бажаю, щоб цей проект розвивався протягом багатьох років, тому що це великий поштовх для тих учнів, котрі б хотіли реалізовувати себе у різних сферах природознавчих наук.
Атаманчук Тимур, учень 9 класу Соколівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Ярмолинецького району Хмельницької області ”

Ось і минули цих 4 дні захоплюючих вражень та приємних знайомств. Перебуваючи у зимовій природничій школі у Ніжині я дізналась багато корисного, а також змогла перевірити свої знання з тих чи інших предметів. Але ніякі відчуття та емоції не зрівняються
із тим, що я відчула на лекції з зоогеографії, де перед нами виступила чудова людина, учасник експедицій, старший викладач Ніжинського державного університету імені
Миколи Гоголя Олександр Сергійович Вобленко. Він допоміг нам більше зрозуміти світ природи та стати ближчими до неї. Мені було дуже цікаво слухати про все, що він говорить, хотіла, щоб ця лекція не закінчувалась ніколи, проте час швидко пролетів, ми навіть не помітили як. Я хочу подякувати всім людям, які проводили дивовижні лекції, ділились своїм досвідом, давали корисні поради.
Я назавжди запам'ятаю цю поїздку. Сподіваюсь, що колись знову зустрінусь із вами
!!!!
Левіцька Катя, учениця 11 класу Сутковецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Ярмолинецького району Хмельницької області ”

Мені дуже сподобалась поїздка в Ніжин. Я побував у зимовій школі вдруге і не шкодую про це. Під час перебування в Ніжині я побачив справжню красу цього міста і дізнався про цікаву історію його університету. Організатори підготували нам багато конкурсів і шоу, але найбільше мені сподобалися лекції від відомих на всю Україну викладачів. Із конкурсів найцікавішими були демонстраційна олімпіада і гра "Що? Де?
Коли?", а з лекцій найбільше сподобалася лекція із зоогеографії. Лектор побував на польській станції Арцтовський на острові Кінг Джордж в Антарктиді, і розказав нам про свої враження. Також я познайомився із своїми однолітками з інших областей.
Поїздка була чудовою, мрію поїхати у зимову школу ще.
Посікера Андрій, учень 9 класу (5 клас гімназії) Ярмолинецького навчально- виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 і гімназія" Ярмолинецької районної ради Хмельницької області ”

Дорогі організатори зимової школи «Геліантус – дружнє коло».
Хочу висловити подяку за організацію Зимової школи. Це було справді захоплююче.
Особливо мені сподобалася лекція з зоогеографії. Я навіть захотіла особисто вирушити в експедицію до Антарктиди. Не була нудною й лекція про мобільні телефони.
А завдяки грі я навіть задумалась над професією вченого.
Хочу порадити на наступний рік вводити більше лекцій з біології
Дякую.
Любонько Єлизавета, учениця 9-а класу Бородянської спеціалізованої школи – загальноосвітній заклад І-ІІІ ступенів №2 з поглибленим вивченням окремих предметів ”


Дорогі організатори Зимової школи «Геліантус – дружнє коло», мені дуже сподобалось у вас. Я до цього часу ще ніколи не відвідувала ніяких таборів так, щоб бути без батьків, і тому ваша Зимова школа стала для мене гарним досвідом.
Тим більше, я люблю природничі науки, особливо біологію. Я дуже вдячна тим людям, які надали мені можливість бути у цій школі у гарному місті Ніжин. Я взяла участь у цікавій демонстраційній олімпіаді-грі «Що? Де? Коли?». Загадковою була інтерактивна гра «Сьомий понеділок». Цікавими були лекції з хімії та екскурсії по місту. Та найбільше мені сподобалися лекція з зоогеографії Олександра Сергійовича Вобленка, пізнавальна науково-популярна програма «Парадокс шоу» від Наталії Олександрівни Козачкової і показові реакції з хімії. Я гарно провела час, дізналася багато нового і знайшла друзів.
Також я мала змогу бачити справжніх вчених. Мені тут дуже сподобалося, дякую вам!
Наумович Юлія, учениця 9 класу Переяслав-Хмельницької загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №2 Переяслав-Хмельницької міської ради. ”

З 9 по 12 січня я перебувала у чудовому місті Ніжин та брала участь у Зимовій природничій школі «Геліантус – дружнє коло».
Я дуже вдячна людям, які надали мені можливість, адже корисно дізнатися щось нове та обмінятися набутими знаннями з однолітками.
Ці дні були переповнені іграми, цікавими лекціями та захоплюючими екскурсіями по музеях міста. У перший день я побувала на лекції, яку проводив професор університету
імені Тараса Шевченка, та взяла участь у демонстраційній олімпіаді, де разом із друзями перевірила свої знання.
Протягом 4 днів я прослухала безліч лекцій, а найбільше мені сподобалась лекція про
Антарктиду та життя дослідників на цьому холодному материку.
12 січня, відвідуючи лекцію з хімії, я побачила безліч різних хімічних показових реакцій. Це також мені дуже сподобалось.
Тож дякую за ці чудові дні!
Гаращенко Вікторія, учениця 9 класу Богуславської спеціалізованої школи №1 –
загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів ”

Якщо Ви хочете мати багато друзів, якщо Ви цікавитися природничими науками, якщо у Вас є чим поділитися з іншими людьми, Вам просто необхідно взяти участь у зимовій школі «Геліантуса» «Дружнє коло»! Ми, команда сьомої Ніжинської школи, побували у природничій школі в цьому році вперше. І дарма, що зустрічі тривали всього чотири дні, вражень нам вистачить на цілий рік. Найцікавіші конкурси, яскраві і корисні лекції, незабутні практичні заняття, а ще і нові друзі, і найрозумніші викладачі-вчені, і, головне, незабутнє спілкування з однодумцями і розваги.
Особливе враження залишили розповіді про Антарктиду О.С. Вобленка, лекція з хімії
Г.Г. Сенченко. Нам дуже сподобалися інтелектуальні ігри і демонстраційна олімпіада, завдяки якій ми зрозуміли, що ще багато чого не знаємо, але все в наших руках. Ми дуже вдячні організаторам цієї гри, які створили таке несподіване диво, як зимова школа.
Дякуємо вам!!! Сподіваємося на майбутні зустрічі.
Учні Ніжинської ЗОШ № 7 Чернігівської області ”
Директор ТО «Соняшник»
Морщавка Ю. О.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал