Інноваційний досвід




Pdf просмотр
Сторінка1/11
Дата конвертації29.12.2016
Розмір5.01 Kb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11


Професійно-
технічна освіта
України


Інноваційний досвіду професійно-технічній освіті
щомісячний науково-методичний веб-журнал
Початок розміщення на веб-порталі професійно-технічної освіти України
(
www.proftekhosvita.orq.ua
): січень 2009 р.
за інформаційної підтримки Відділення змісту професійно-технічної освіти
Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України




Травень 2009 р.


Наша адреса Відділення змісту ПТО
ІІТіЗО МОН України вул. Сагайдачного, 37, м. Київ, 04070 тел./факс: (044) 239-39-35
(044) 230-39-36

Головний редактор
Бугай Н.І. – начальник відділу відділення змісту
ПТО ІІТіЗО МОН України

Редакційна колегія
Паржницький В.В. – заступник директора, начальник відділення змісту ПТО ІІТіЗО МОН України, кандидат педагогічних наук
Націокс Т.Г. – методист вищої категорії відділення змісту ПТО ІІТіЗО МОН України
Павлова Л.М. – методист вищої категорії відділення змісту ПТО ІІТіЗО МОН України Рукописи не рецензуються і не повертаються. Матеріали, надіслані на редакційний конкурс, стають власністю редакції. За змісті правдивість інформації перед третіми особами несуть відповідальність автори. Матеріали подаються в авторській редакції


Науково-методичний веб- журнал Інноваційний досвіду професійно- технічній освіті розміщується лишена веб- порталі професійно- технічної освіти України www.proftekhosvita.orq.ua

Інноваційний досвіду професійно-технічній освіті

щомісячний науково-методичний веб-журнал
Початок розміщення на веб-порталі професійно-технічної освіти України (www.proftekhosvita.orq.ua): січень 2009 р. за інформаційної підтримки Відділення змісту професійно-технічної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України
Травень 2009 р.
Шановні читачі
Редакційна колегія вітає читачів методичного журналу з святами та пам”ятними датами цього місяця Днем міжнародної солідарності трудящих (01.05); Всесвітнім днем свободи преси (03.05); Міжнародним днем акушерства (05.05); Міжнародним днем Червоного Хреста і Червоного Півмісяця (08.05); Днем перемоги (09.05); Днем матері (11.05); Міжнародним днем сім”ї (15.05); Днем науки (17.05); Днем Європи (17.05); Всесвітнім днем інформаційного суспільства (17.05); Міжнародним днем музеїв (18.05); Днем пам”яті жертв депортації кримськотатарського народу (18.05); Днем банківського працівника (20.05); Всесвітнім днем культурного різноманіття в ім.”я діалогу і розвитку (21.05); Міжнародним днем біологічного різноманіття (22.05); Днем слов”янської письменності і культури (24.05); Днем хіміка (25.05); Днем прикордонника (28.05); Міжнародним днем миротворців ООН (29.05); Всесвітнім днем без тютюну (проти тютюнопаління) (31.05); Днем працівників видавництв, поліграфії і книгорозповсюдження (31.05). Травневий методичний журнал Педагогічний досвіду професійно-технічній освіті присвячений темі Виховна робота в професійно-технічних навчальних закладах. Пропонуємо Вам матеріали Всеукраїнського семінару-наради з методистами та заступниками директорів
ПТНЗ з навчально-виховної роботи на тему Проблеми виховання учнівської молоді ПТНЗ в умовах гуртожитку, який відбувся 19-21 березня 2008 р. в м. Києві на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді МОН України. Рубрика Творчий портрет педагога представляє одних із кращих творчих педагогів професійно-технічної освіти. Рубрика Презентація ПТНЗ України продовжує знайомити читачів з професійно- технічними навчальними закладами Житомирської області. Продовжуємо рубрику Педагогічний словник на тему професійної освіти та її складових. Рубрика Український народний календар подає календарна поточний і наступний місяці. Бажаємо Вам успіхів і чекаємо на Ваші творчі напрацювання для розміщення на сторінках методичного журналу. З повагою, головний редактор Надія Бугай

2

У номері
Професійно-теоретична та професійно-практична підготовка
Дробіна Т.Л., Прокопчук ВВ. Предмет: Організація культурного обслуговування пасажирів на залізниці. Урок – захист проектів Подорож залізницею
Учнівське самоврядування
Алєксеєвець В. Учнівське самоврядування як засіб формування активної громадянської позиції учня професійно-технічного навчального закладу
Виховна робота
Каленик О.Ф. Українські вечорниці (методична розробка)………………………………………..19
Топорович Т. М Виховання учнів ПТНЗ в позаурочній роботі (з досвіду роботи
Балан Т.Є. Методичні рекомендації молодому майстру виробничого навчання
Альов Б.М. Методичні рекомендації для майстрів виробничого навчання та класних керівників з питань підготовки та проведення батьківських зборів
Бондаренко ТА, Бондаренко В.М., Кузьменко А.В. Інноваційні підходи у навчанні та вихованні – шляхи підвищення ефективності навчально-виховного процессу………………………………………………………………..41
Професійна орієнтація
Закатнов ДО. Профорієнтаційна робота в умовах ринкової економіки методичні рекомендації
Методична служба
Набокова М.Ф., Безцінна Т.М., Клімова Н.Г, Козловський Г.Ф.,
Муха Н.О., Подчезерцева ЛІ, Олійник Л.О., Шаповалова А.В.,
Гуткіна Е.Д., Піковець Л.Г., Головченко С.В., Кадук Н.Л. Алгоритм
інформаційно-методичного банку методичної служби на прикладі
Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Дніпропетровській області.
Чайка Б.М. Розробка педагогічним колективом ліцею загальної методичної проблеми Інноваційні технології навчання – надійний шлях забезпечення якості загальноосвітньої та професійної підготовки
Петрова Л.В. Індивідуальна методична робота у професійному ліцеї
Захаренко Г.С. Методика проведення предметно-методичної неділі секції верстатних професій……………………………………………………………………93
Творчий портрет педагога
Ткачов Олександр Миколайович - директор Луганського художньо-промислового професійного ліцею
Моклиця Володимир Йосипович – викладач ВПУ № 9 м. Луцька
Рєпіна Любов Іванівна – викладач Сіверського професійного ліцею Донецької області
Духовний Лев Фішелевич – викладач ВПУ № 37 м. Горловка Донецької області
Пивовар Тетяна Олександрівна – викладач Дніпродзержинського професійного ліцею Донецької області
Презентація ПТНЗ України
Радомишльський професійний ліцей Житомирської області
Професійно-технічне училищем. Овруч Житомирської області
Професійно-технічне училищем. Малина Житомирської області
Любарський професійний ліцей Житомирської області Червоноармійський професійний ліцей Житомирської області Коростишівський професійний аграрний ліцей Житомирської області Вище професійне училище Житомирського державного технологічного університету
Педагогічний словник
Бугай Н.І. Педагогічний словник
Український народний календар
Травень………………………………………………………………………………………………..123
Червень………………………………………………………………………………………………..124 3


Професійно-теоретична та професійно-практична підготовка

Предмет: Організація культурного обслуговування пасажирів на
залізниці». Урок – захист проектів Подорож залізницею

Дробіна Т.Л., Прокопчук В.В. – викладачі
Козятинського міжрегіонального
вищого професійного училища
залізничного транспорту
Вінницької області














Тема: „Обслуговування пасажирів на вокзалах і в дорозі
Мета: стимулювати інтерес учнів до вивчення спецпредмету; формувати та розвивати їх пізнавальну активність, творчі здібності розвивати вміння самостійно здобувати нові знання та поєднувати їх в єдину систему стимулювати саморозвиток учнів шляхом проведення дослідницької діяльності розвивати індивідуальні пізнавальні здібності учнів виховувати творчу особистість, здатну приймати самостійні рішення, уміти знаходити й виправляти помилки в роботі інших учасників проекту та відстоювати власні судження та твердження.
Вид проекту дослідницько-творчий.
Тип проекту створення презентації, виступи із захистами проектів.
Обладнання: учнівські проекти, список рекомендованої літератури, картки оцінювання, засоби зв’язку з Інтернетом, відеопроектор, інтерактивна дошка, сканер, принтер, комп’ютери, носії інформації.
Провідні поняття та положення: сервіс, вокзал, пасажирський рухомий склад, квитки, візуальна інформація, радіоінформація, довідкове бюро. ХІД УРОКУ
1.

Організаційний момент
Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності
Теми проектів
1.

Чи є комфортна вокзалах запорукою вдалої подорожі
Діяльність учнів команда Вокзал збирають інформацію про залізничні пасажирські вокзали, створюють ланцюжок основних причин, що призвели до появи Сервіс – центрів.
З’ясовують ефективність послуг, що надаються пасажирам на вокзалах. Здійснюють пошук матеріалів, які б підтверджували комфортність сучасних вокзалів. Встановлюють
співвідношення між різними категоріями вокзалів, виділяють їх спільні та відмінні риси, переваги та недоліки. Опрацьовують матеріал, а потім захищають проект, розроблений у вигляді електронної презентації.
2.

Як зробити подорож приємною
4
Діяльність учнів команда Експрес організовують і проводять дослідження того, який комфорт та сервіс в пасажирських та швидкісних поїздах. Вони виділяють основні типи пасажирських вагонів, аналізують їх особливості і вказують на їх переваги. Роблять
висновки щодо змін в обслуговуванні. Знайдену та опрацьовану інформацію представляють у вигляді електронної презентації.
3.

Що таке комфортна залізниці по-європейські?
Діяльність учнів команда Вояж досліджують, які види сервісу надаються пасажирам на закордонних залізницях. З’ясовують, що саме стало поштовхом для розвитку нових видів пасажирських вагонів. Доводять необхідність реконструкції існуючих вагонів та побудови нових. Аналізують, в яких закордонних країнах найкращі умови для подорожі залізницею.
Оцінюють переваги закордонного залізничного сервісу Результати роботи висвітлюють у електронній презентації. Викладач Сьогоднішній урок – це урок – узагальнення вивченого матеріалу з теми Обслуговування пасажирів на вокзалах і в дорозі, яка хвилює кожного з нас, тому що всі ми користуємось послугами залізниці. Урок наш буде проходити у формі захисту проектів. Але мине можемо говорити про комфортна залізниці, не знаючи проте, звідки бере свій початок історія пасажирських перевезень. Все вжитті починається з маленької зернини. А що було першоджерелом, основою того сервісу, з яким ми весь час стикаємося на вокзалах і в поїздах Чи знаєте ви що Залізниця – це свій особливий світ, який спочатку непомітний. Давайте відкриємо залізницю разом. Історія залізничного транспорту почалася в другій половині 18 століття. Перший пасажирський поїзд сконструював англієць Джордж
Стефенсон і вирушив на ньому 27 вересня 1825 року першим маршрутом . На Дарлінгтон - Стоксон залізниці застосовували паровоз Джорджа
Стефенсона «Локомоушен», який зберігся до наших днів на постаменті перед
Дарлінгтонським вокзалом (від лат. Loco moveo
– зрушую з місця) і від якого походить назва рухомого залізничного складу – локомотивів. Першою залізничною лінією загального користування в Росії була Царськосільська залізниця довжиною 26 км, збудована у 1836-
1837 рр. Вона з’єднувала Петербург з Царським Селом і Павловським та використовувалась для прогулянки столичної знаті. Поїзд складався з жовто-голубих вагонів – карет. Масове виготовлення пасажирських вагонів в Російській імперії почалося уроці в зв'язку з будівництвом першої магістральної дороги між Петербургом і Москвою.
5
Вагони для Петербург - Московської залізниці виготовляв єдиний на той час в Росії Петербурзький Александрівський завод. Перші пасажирські вагон го класу
Александрівського заводу Петербург – Московської залізниці не мали полок для речей та багажу в них були відсутні умивальники та туалети вони не мали опалювальної системи і салон вагону освітлювався свічками.
З 1863 року в пасажирські вагони почали обладнувати туалетами. Умивальники спочатку встановлювали у вагонах І і ІІ класів, а у вагонах
ІІІ класу вони з’явилися лише після 1890 року. У вагонах І і ІІ класів для обігріву пасажирів використовувались сильно нагріта цегла, яка складалася в металеві ящики і яку замінювали кожні 3-4 години. З 1877 року на Петербург-Московській залізничниці почали застосовувати освітлення гасом, аз р. було введене електричне освітлення. Уроці пасажирські вагони почали фарбувати у різні кольори І- го класу – в синій ,
ІІ- го класу – в жовто-золотисий ,
ІІІ- го класу - в зелений. Купе вагону І класу поїзду Транссибірський експресна початку ХХ століття мало кімнату відпочинку, вагон для царської родини, кур’єрський салон, купе на 2 особи, вагон- ресторан. Змінювався час, змінювалися люди, прогрес невпинно просувався вперед. Звісно розвивалося і удосконалювалося пасажирське вагонобудівництво і залізничний сервіс. Давайте розглянемо презентацію (слайди з різними типами і видами пасажирських вагонів, починаючи з 19 ст. по наш час. Сучасний залізничний світ різноманітний. Щоб довести це, місяць назад ваша група об’єдналася втри команди, кожна з яких працювала над своїм проектом, щоб дати відповідь на проблемне питання. Нагадаємо, як звучали ці питання Чиє комфортна вокзалах запорукою вдалої подорожі Як зробити подорож приємною Що таке комфортна залізниці по-
європейські? Після захисту проектів ви маєте висловити власну позицію щодо проблемного питання нашого уроку Чиє залізниця візитною карткою країни, в якій я живу Урок - захист проектів відбувається за схемою індивідуальні виступи учнів, які підготували проекти (згідно з вибраними учнями темами проектів. Після кожної доповіді учасників проекту учні дають оцінку проекту і доповнюють виступи.
ІІ. Захист проектів.
Проект 1. Чиє комфортна вокзалах
запорукою вдалої подорожі
Захист проекту проводить команда
6
Вокзал. Подорож пасажира починається з вокзалу. Вокзалу перекладі з анг. – назва парку і закладу для розваг) - це комплекс спеціальних споруд, приміщень призначений для обслуговування пасажирів, надання їм платних та безплатних послуг та розміщення персоналу. Залежно від обсягів пасажиропотоків вокзалом присвоюються класи (3, 2, 1 і позакласний. Пасажирські приміщення повинні забезпечувати для пасажирів максимум зручностей, поточне і вільне їх переміщення. За призначенням вокзальні приміщення бувають таких видів Операційні вестибуль, касовий зал, приміщення для приймання та видачі багажу, приміщення для зберігання ручної поклажі, довідкове бюро, пошта, телеграф

Очікування, відпочинку і культурно- побутового обслуговування зали очікування, зала ресторану, буфети, торгові палатки, кімнати матері та дитини, кімнати відпочинку, медпункт тощо

адміністративно-службові (кабінети начальника вокзалу, чергового по вокзалу, різні службові приміщення. Однією з найважливіших ланок в обслуговуванні пасажирів є реалізація квитків на проїзд пасажирів у поїздах різних категорій. На вокзалах для комфорту має бути достатня кількість квиткових кас для забезпечення мінімальних витрат часу на придбання квитків. Для поліпшення швидкості придбання квитків до будь-якої станції та у зворотному напряму, всі вузлові станції обладнано системою „Експрес-УЗ”, а інші включені до диспетчерських терміналів. Автоматизована система Експрес видає всі види проїзних документів згідно з правилами перевезень пасажирів. Придбавши квитки пасажири мають можливість отримати різну інформацію. Засобами інформування пасажирів є
Візуальна інформація – це покажчики, макет з розкладом руху поїздів, інформаційне табло, різні інформаційні стенди, написи з назвою службових і побутових приміщень.
Радіоінформація – передається з місцевого радіовузла про прибуття і відправлення поїздів, про змінив розкладі, про запізнення поїздів, які прибувають, час їх затримки, інша необхідна інформація.
Довідкове бюро вокзалів надають пасажирам усні та письмові довідки за звертанням до інформатора безпосередньо в службовий кіоск, а також усно по телефону, через спеціальну кнопку виклику пристрої і телевізійні установки на вокзалі. Отримавши потрібну інформацію за потребою подорожуючий може користуватись камерами схову, які бувають
- стаціонарні з обслуговуванням пасажирів комірниками (можуть бути як для пасажирів, які прибувають, такі для пасажирів, які від’їжджають);
7

- стаціонарні автоматичні - складаються з невеликих комірок з кодовими автоматичними замками
- пересувні камери зберігання. Якщо у пасажирів є час до прибуття поїзда, вони можуть скористатися послугами залів очікування
:
- для інтуристів
- підвищеної комфортності
- призначених для матері і дитини та інвалідів (тут відкриті додаткові каси, передбачені окремі зручні приміщення, обладнані туалетами
- для пасажирів всіх категорій(до послуг переговорний пункт, ігрові автомати, буфет. З метою комплексного і якісного обслуговування пасажирів і розширення спектру наданих послуг згідно програми Укрзалізниці, відкриваються нові Сервіс-центри, які надають понад 30 видів послуг. Їх зручні розміщення дозволяє пасажирам швидко орієнтуватися і користуватися пропонованими послугами. В операційній залі пасажири можуть придбати квитки на поїзди місцевого і дальнього сполучення від 1 до 45 діб в межах країн СНД. Крім того, не виходячи з залу, пасажири мають можливість викликати носія, замовити таксі, відправити документи, зробити ксерокопію документа, скористатися комп’ютерними послугами. Також працюють міжнародні каси, довідкові бюро, зали чекання, кафе, для ділових людей встановленні комп’ютери. В платному залі чекання куточки з м’якими шкіряними меблями, екзотичні рослини, кольорові телевізори з відеомагнітофонами забезпечать пасажирам комфортний відпочинок під час чекання. В VIP – залі побажанню пасажирів надається інформація про наявність вільних місць в готелях міста та бронювання місць в саунах. Крім цього пасажири з задоволенням користуються такими послугами, як упакування багажу, зарядження мобільного телефону і експлуатація мікрохвильовою піччю. Великим попитом в літні період використовуються кімнати відпочинку підвищеного комфорту, платний зал очікування, конференц-зал і торгівельні майданчики. Побажанню пасажирів заповнюють бланки про попередження про посадку. Вперше на Україні влітку були організовані пересувні каси, обладнані мобільним зв’язком на Придніпровській залізниці, чим покращили сервісі отримали подяку від пасажирів. В жовтні місяці відбулася презентація інноваційних інструментів з обробки пас. проїзних документів, які дозволяють підвищити рівень сервісу пасажирів на вокзалах і поїздах, введення POS – терміналу за допомогою яких можна проводити оплату квитків пластиковими картками.
8
Ще однією технічною інновацією запропоноване залізничникам, став так званий термінал самообслуговування. Завдяки цьому прикладу пасажир самостійно може вибрати напрямок та час поїзду, місце проїзду у вагоні та оплатити квиток. Такі термінали дозволять розвантажити роботу каста підвищити якість обслуговування пасажирів, оскільки їх можна розмістити не лишена території вокзалів. Поки в Укрзалізниці оцінюватимуть можливість та економічність, використання терміналів самообслуговування, вивчатимуть думку пасажирів щодо даних інновацій. І лише потім прийматимуть рішення про запровадження в роботу таких терміналів. Відвідавши різні вокзали ми зрозуміли, що в залежності від класу вокзалу подорожуючі мають змогу отримати різні послуги. Поспілкувавшись з пасажирами, їх побажаннями відтворили у вигляді діаграми
Висновок: - Подорож починається з вокзалу.
- Саме на вокзалі формується настрій пасажира на всю подальшу поїздку.
- Якщо очікування поїзду - це не тест на витривалість, а чудово проведений часто приємну подорож вам гарантовано.





Проект 2 Як зробити подорож приємною на шляху прямування
Захист проводить команда Експрес. Подорож продовжується з перону Біля кожного вагона вас зустрічає охайний, та найбільш приємно, привітний, доброзичливий, усміхнений провідник. Це налаштовує пасажира нате, що поїздка буде приємною. І їхні сподівання справджуються. У вагонах достатній комфорті зручності. Чай, каву, солодощі провідник приносить за першим проханням пасажира. Кожен провідник найголовнішим вважає створити затишок і зручності для пасажирів у кожному рейсі.
В поїзді послугами є Надання постільної білизни Реалізація чаю, кави, кондитерських виробів, друкованої продукції, розкладу руху поїздів. Показ відеофільмів, користування проїзним зв’язком. Продаж квитків начальником поїзда, виклик носія до вагону. Користування холодильником, СВЧ – піччю, телевізором. Реалізатори блокаторів на двері купе. Оголошення по поїзному радіо. Надання послуг душу. Провідник забезпечує високу культуру обслуговування пасажирів на шляху прямування поїзда та їх безпеку.
9
В залежності від швидкості руху, відстані між пунктами формування і оберту, пасажири можуть продовжувати в поїздах швидких і пасажирських, високошвидкісних і швидкісних
- дальнього сполучення
- місцевого сполучення
- приміського сполучення та міжнародного. Подорожуючи пас поїздом пасажири одержують менше зручностей, мають більшу кількість зупинок для висадки, посадки пасажирів, в них менша швидкість руху поїздів. В склад таких поїздів включаються загальні вагони, плацкартні, жорсткі купейні крім м’яких, і замін вагонів-ресторанів включаючи вагони з купе-буфетом, якщо поїзд прямує не на далекі відстані. До складу швидких поїздів включають вагони
- поштовий
- багажний – Б
- вагон-ресторан – ВГ;
- один-два м’яких – М
- жорсткі купейні – ЖК;
- не купейні (плацкартні – ПЛ), загальні як правило не включаються. Фірмові поїзди формують з вагонів нової конструкції і в них вищий рівень обслуговування, алей вартість проїзду більша від пасажирських поїздів. Підвищеним попитом користуються й приміські маршрути, залізничники дотримуються законів України про пільговий проїзд ветеранів та інших категорій населення. Пасажири із задоволенням користуються дизель- електропоїздами. Тепер квитки в приміських поїздах можна придбати у провідників, а не простоюючи в чергах біля кас. Одне слово – пасажири сервісом задоволені. Залізниця, забезпечує розвиток торгівельної мережі з сучасними інтер’єрами та обладнанням. У складі поїздів курсують вагони-ресторани, вагони-кафе, значна частина яких приваблює не тільки смачною кухнею, алей основним дизайном. В теперішній час мандрівка у власному вагоні – не мрія, а реальність. Пасажири мають можливість на нову послугу – оренду вагону-салону. За бажанням замовника вагони-салони включаються до складу пасажирських поїздів, що курсують залізницями України та країн СНД. Вони повністю відповідають європейським люкс-стандартам та можуть використовуватись у Європі. Замовляючи таку послугу, пасажир може розробити собі й кінцевий маршрут, в
10
залежності від того, до яких міст йому необхідно дістатися. Вагон-салон дає можливість не менше подорожувати з комфортом, алей провести важливу зустріч чи конференцію в будь- якому місті України чи зарубіжжя. Вагон містить конференц-зал з аудіо- та відеосистемами, відпочивальню з двомісним ліжком, душову кабіну та кухню, що обладнана усією необхідною побутовою технікою. Під час поїздки пасажир може замовити напої та продукти харчування у вагона-ресторану. Розігріти або навіть приготувати обід можна безпосередньо у вагоні-салоні. Вартість оренди вагону-салону становить від 1664 грн. за добу. Пасажири такого вагону також оплачують суму, яка дорівнює вартості проїзду 11 пасажирів у вагоні
СВ. Також на залізницях України, курсують вагони із спеціальними купе, в яких передбачено все, щоб полегшити подорож для пасажирів з обмеженими фізичними можливостями. Є пристрій за допомогою якого не залишаючи інвалідної коляски можна потрапити всередину. Двомісне купе, обладнане всякими допоміжними засобами. Для створення більш зручних умову складі окремих поїздів чоловічі та жіночі. Результати співпраці залізничників України і Республіки Польща стало введення нового поїзда, сполучення Київ – Львів – Краків. Дає можливість скоротити операцію перетину кордону до 30 хвилин, прискорити маршрутну швидкість поїзда. До складу поїзда включений вагон, який відповідає вимогам 1 класу. В кожному вагоні цього поїзда передбачено надання послуг різного класу. В одому вагоні скомпоновані купе підвищеної комфортності – бізнес класу та двомісні купе типу
„СВ”, а також 4 –місні купе. З 2002 р. рушив й швидкісний потяг Столичний Експрес сполученням Харків – Київ. Він складається з чотирьох вагонів першого й трьох – другого класу, вагона-буфета підвищеного комфорту та вагону де передбачене купе для зберігання ручної поклажі. Якщо пасажир їде у відрядження, не треба турбуватись проте, де приложити голову вночі і за добу повернутись додому. Залізниця працює стабільно, сервіс поліпшився, курсує
34 фірмових, 69 електро- й дизель поїздів підвищеної конструкції. Подорожуючи в різних типах пас. вагонів, поспілкувавшись з пасажирами, їх побажання і спроможності ми відтворили в вигляді діаграми.
Висновок: Подорож продовжується.
- Однією із запорук приємної подорожі є привітний, доброзичливий, усміхнений провідник, який вміє створити затишок у вагоні.
- Сьогодні немає жодної людини, яка хоча б раз вжитті не подорожувала залізницею, тому що на сьогоднішній день це самий демократичний вид транспорту. До якого б соціального прошарку не належав би пасажир, для нього завжди є місце в поїзді.
Проект 3. Що таке комфортна залізниці
по-європейські?»
Захист проводить команда Вояж. Подорожуючи по зарубіжних
11
залізницях, ми зрозуміли, що залізниці є достатньо затребуваний вид транспорту в зарубіжних країнах, особливо в європейських державах. Це пов’язано з наявністю густої і розгалуженої мережі залізничних ліній, розвитку високошвидкісного руху, високим рівнем обслуговування в поїздах, створенням єдиних узгоджених систем обслуговування, а також із застосуванням великого числа пільгових тарифів, розвиток високошвидкісного залізничного руху ішов по 3 напрямках у Великобританії і Германії у Франції, Італії та Японії. У Франції, наприклад, вже давно високошвидкісний залізничний рух почав складати успішну конструкцію авіакомпаніям. Високошвидкісні поїзди розвивають швидкість до 300 км/год. Вони складаються з вагонів І і ІІ класів. У вагонах І класу є салони у вигляді х місцевих напів купе з кріслами, розміщені по обидві сторони столу навпроти кожного напів купе є по 2 сидячі місця з столиком між ними. У вагонах ІІ класу кількість місць розташованих один напроти одного, збільшена, що дозволяє довести пасажировмісткість в кожному вагоні до 62 чоловік. Поїзд забезпечений салонами для сімей з малолітніми дітьми, де є полиці, що піднімаються, для дітей, а також вагони для інвалідів, в якому передбачені торговий кіоск і телефон. У поїздах встановлені кондиціонери, що працюють удвох режимах на обігріві охолодження повітря приміщення. Состави можуть формуватися одиночними і зчепленими вагонами, при цьому їх пасажиромісткість може коливатися від 370 до 1100 чол. Всі швидкісні поїзди обладнані комфортабельними вагонами, інформаційними табло, туалетами, вагонами-ресторанами і барами у купе є телевізори, радіоприймачі, кнопки для виклику провідників і інші атрибути комфортності. Частота курсування поїздів і організації продажу квитків. У країнах з високою щільністю населення, перерви між поїздами складає 15-20 хв. Пасажири рідко купують проїзді документи заздалегідь, тим більше, що квиток зазвичай дійсний не на конкретний потяга на будь-який, що йде вданому напрямі. За додаткову ж плату можна забронювати конкретне місце на поїзді. Всі залізниці розвинених держав охоплені електронними системами бронювання. Продуктивність їх дуже висока в різних системах, місце можуть бронювати в багатьох поїздах в період від 2 годин до 3 місяців, до відправлення поїзда. При цьому знаходячись водній європейській країні, можна забронювати спальне місце на потяг в будь-якій іншій країні. Проблем з придбанням залізничних квитків не існує. Квитки можна купити у касира або в автоматі, при цьому є можливість розрахуватися кредитними картками або готівкою. Дуже зручними видами оплати перевезення є різні проїзні квитки на певну кількість поїздок, на певний період часу (день, 2, 3, 5, тиждень, місяць, рік. Проїзні квитки можуть бути міськими, національними (дійсними водній країні, регіональними (дійсними у декількох областях, міжнародними (дійсними в декількох країнах.
12
Особливість організації залізничного руху полягає втому, що більшість пасажирських поїздів денні, оскільки для перетину навіть найбільших країн потрібно всього
6-8 годин. Тому у всіх поїздах вагони з сидячими місцями. Спальні і швидкі поїзди ходять, як правило, вночі. У них кушеточні і купейні вагони. Купе кушеточних вагонів обладнані 6 полицями поз кожного боку. Оскільки відстань між полицями невелика, то сидіти на них скуто, можна тільки лежати. Для цього пасажирам видається невелика подушка і простирадло. У окремих країнах кушеточні вагони відсутні. Купейні вагони відрізняються великою різноманітністю від звичайного х місцевого купе до 1, 2, 3 – місцевих спалень з душем або без нього, але вартість їх вища. У зв’язку з цим пас. вагони закордоном діляться на 2 класи й (іноді його називають бізнес-клас) і й стандартний. Слід зазначити, що за кодоном велика увага приділяється інвалідам. Для цього вокзали обладнані пандусами, а вагони підйомниками для інвалідних колясок усередині поїзда передбачені спеціальні місця для „колясочників” або спеціальні пересадкові крісла, туалетні кімнати оснащені автоматичними розсувними дверима, а також низько розташованими поручнями, сушками для рук, дзеркалами, кнопками управління. У кожному вагоні передбачені спеціальні приміщенні для велосипедів, лижного інвентарю і громіздкого багажу та вони обладнані системою повітряного-кондиціювання. Для підвищення безпеки у вагонах встановлені камери спостереження. Крім того, вагони оснащені автоматичними
інформаційно-довідковими системами спеціальними електроз’ємами для підключення нотбуків, електронних ігор і систем живлення мобільних телефонів. Однією з особливостей залізничних перевезень закордоном є широке використання чартерних поїздів. Вони є поїздами, заброньованими туристичними фірмами або іншими підприємствами. Для чартерних рейсів використовується модифікований рухомий склад. До нього відносяться вагони
„дискобар” (в якому можна організувати дискотеку вагон-кінозал (для показу кінофільмів і інших розважальних заходів) та вагон-конференц зал. Особливою різноманітністю пільгових тарифів відрізняються європейські залізниці. Тут розроблена ціла система пільг, що припускає застосування знижок. З деякими з них ми вас ознайомимо Закордоном існують пільгові тарифи квиток Вихідного дня. Дозволяє 5 дорослим пасажирам протягом суботи або неділі (до 3.00 годин ночі) їздити на будь-яких поїздах місцевого сполучення. В Германії по цьому квитку можна проїхати, пересідаючи з одного електропоїзда на інший. Вечірній квиток, дозволяє з 19.00 до 3.00 години ночі наступного дня їздити набудь- яких поїздах. Цей квиток може бути куплений прямо в електропоїзді. Якщо їдуть декілька чоловік, то один платить повну вартість, кожен наступний половину. Спеціальний дешевий тариф для сім’ї . При цьому кількість дітей не грає ролі, аби вони були власні (діти вважаються до 17 років включно. Дорослими можуть бути батьки, дідусь та бабуся. Абонементна картка нарік, що дає знижку 50% нормального тарифу на відстань понад 50 км. Спеціальні проїзні квитки для подорожі по Європі. Особливо вигідні для молоді до
25 років включно.
13
Ми опитали постійних клієнтів Козятинської туристичної фірми «Вікпан» щодо питання Які типи поїздів користуються найбільшою популярністю у наших співвітчизників закордоном.
Висновок: - Сервіс європейських залізниць задовольняє найвибагливіші потреби сучасного мандрівника. Європейський досвід залізничних перевезень є гарним прикладом для наслідування українськими колегами. Викладач Дякуємо за підготовлені проекти, але для того щоб систематизувати отримані знання по вивченій темі, кожна команда мала додаткові завдання.
3.

Конкурс Кросворд.
Учні отримали випереджальне домашнє завдання скласти кросворд – ключовим словом в якому має бути назва їх команди. Учні двох інших команд протягом х хв. мають дати відповідь на питання на питання кросвордів двох інших команд (кожен кросворд має потри питання, на які треба дати відповідь. Виграє команда, яка швидше розв’яже завдання кросвордів. Викладач В той час, коли команди дають відповіді на питання кросвордів, проведемо Конкурс капітанів. Була організована відкрита Гаряча лінія Козятинського МВПУЗТ, на яку поступили питання:
4.

Бліц - конкурс капітанів Гаряча лінія.
Капітани команд мають дати правильну відповідь на наступні питання Питання, які цікавлять пасажирів Якщо пасажир відстав від поїзда, який документ дає право пасажиру безкоштовно доїхати першим попутним поїздом до станції де знаходяться його речі і проїзний документ
- Телеграма.
2. Чи можливе оформлення за однією квитанцією штрафів кількох пасажирів
- Не дозволяється (Заборонено.
3. Скільки разів пасажир має право здійснити переривання поїздки набудь якій проміжній станції і в який термін може продовжити поїзду
- Один разу термін не більше 10 діб.
4. Ситуація : Пасажир помилково сів у поїзд не того напрямку. Пасажир повинен покинути поїзд на найближчій станції. У цьому випадку начальник станції складає акт, який дає право пасажиру повернутись назад до станції відправлення поїзду без оплати проїзду.
5. В який період доби пасажири можуть користуватися спальними місцями
- Убудь який період доби
14

6. За який час провідники пасажирських вагонів зобов’язані попереджувати пасажирів про прибуття поїзду на станцію
- За 30 хвилин
5.

Підведення підсумків.
Висновок:
Залізниця є візитною карткою країни, в якій я живу, тому що
- по зовнішньому вигляду, по охайності, порядку, сервісу, по відношенню працівників вокзалу до пасажирів складається враження про державу
- від професіоналізму провідника пасажирських вагонів, його привітності та вміння обслуговувати пасажирів, складається враження про менталітет, характер, темперамент всіх українців
- від комфорту, який отримує пасажир під час поїздки, можна судити про гостинність та хазяйновитість народу.
6.

Оцінювання результатів проекту за допомогою бланків оцінювання та
виставлення оцінок за урок
- бланк оцінювання презентації
- бланк оцінювання конкурсів Гаряча лінія та Кросворд
- бланк сам оцінювання.
( Під час підведення підсумків уроку звучить пісня Голубий вагон з мультфільму Крокодил Гена та Чебурашка.
Домашнє завдання
Підготуватися до директорської контрольної роботи за I- ше півріччя

Учнівське самоврядування

Учнівське самоврядування як засіб формування активної
громадянської позиції учня професійно-технічного навчального
закладу
Алєксеєвець Вікторія – заступник
директора з навчально-виховної
роботи Кіровоградського
професійного ліцею сфери послуг Зі здобуттям Україною державної незалежності питання виховання нової генерації молоді патріотичної, відкритої до новацій і творчого пошуку стало головним завданням освіти. Основні програмні орієнтири щодо виховання громадянина України визначені в Законі України Про освіту, Про професійно-технічну освіту, Державній національній програмі Освіта (Україна ХХІ століття, Національній доктрині розвитку освіти, Концепції національного, громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, Концепції громадянської освіти та інших документах. У них наголошується, що домінантною основою розвитку українського суспільства є виховання свідомого громадянина, патріота, набуття молоддю соціального досвіду, високої культури міжнаціональних взаємовідносин, формування у молоді потреби та уміння жити в громадянському суспільстві, духовності та фізичної досконалості, моральної, художньо- естетичної, трудової, екологічної культури. Розвиток учнівської ініціативи, формування здатності виробляти нові ідеї та критично аналізувати проблеми, відстоювати власну позицію, приймати нестандартне рішення неможливе без широкого залучення учнів до участі в управлінні ліцейними справами. Педагогічний колектив Кіровоградського професійного ліцею сфери послуг особливу увагу завжди приділяє вихованню відповідальної особистості, формуванню життєвої, соціальної компетентності, яка б допомогла учнівській молоді у майбутньому стати
15
громадськими лідерами і посісти певне місце установленні державного громадського управління у країні. Головним підґрунтям і дійовою активною формою у вирішенні цієї важливої проблеми стала діяльність органів учнівського самоврядування, які створені у професійно-технічних навчальних закладах. Учнівське самоврядування як система будується на підставі співзвучних потреб дитини і суспільства. Головною задачею педагогів у цій системі є постійна підтримка мотиваційно- потребнісної сфери учня, тобто підтримання такого стану, за якого стає необхідним постійне самовдосконалення та бажання і наміри стати гідним громадянином нашої держави. Цінність учнівського самоврядування полягає втому, що учні глибоко і всебічно проникають у сутність своїх прав та обов'язків, забезпечується комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до систематичної й усвідомленої участі у справах навчального закладу та групи, до вирішення важливих питань життя навчального закладу. Учнівське самоврядування, являючись методом організації учнівського колективу, забезпечує взаємодію між первинними колективами (групами) і згуртування їх в єдиний учнівський колектив. На теренах Кіровоградської області професійний ліцей сфери послуг завжди вважався сучасним закладом освіти, для якого розвиток особистості дитини стоїть на першому місці поряд з здобуттям професійних навичок. Тому ідею ініціативної групи учнів реорганізувати орган самоврядування педагоги зустріли з бажанням допомогти. Так розпочалася робота етап за етапом. Обговорили в групах ідею і вирішили справа необхідна В профтехосвіті є що змінювати і це справа молодих. Так з метою формування у підлітків правової культури, готовності жити в демократичній правовій державі, братина себе соціальну та громадську відповідальність, в ліцеї створена Республіка для душі, яка охоплює всі сфери навчально-виховної діяльності. В процесі роботи в органах республіки учні набувають досвіду пізнання демократії, можуть брати участь у прийнятті адміністративих рішень і представляти при цьому інтереси всього учнівського колективу. Досвід організації та проведення виборів до парламенту республіки, участі у виборчому процесі, процедура розподілу обов'язків і прагнення вході їх виконання не уподібнюватись до дорослих бюрократів формує нову генерацію громадян демократичного суспільства. Залучення дітей до обговорення суспільних проблем з метою прийняття обгрунтованих рішень, владнання конфліктів, утвердження власних прав та обов'язків є істотними складовими громадянського суспільства, адже така діяльність сприяє вихованню людської гідності, вчить не лише мріяти, ай діяти, а це зумовлює неминуче усвідомлення зв'язку між особистим добробутом і загальним благополуччям, почуття належності до громади, до суспільства, відчуття, що ця громада, це суспільство невипадково знайдене, не нав'язане зверху, а створено самими його громадянами. Зібравши ініціативну групу учнів та педагогів ліцею, ми почали діяти
- розробляли оптимальну модель органу самоврядування, яка б підійшла до нашого навчального закладу
- визначили мету та завдання розвитку учнівського самоврядування ліцею
- розроблено Статут, який не виправдавши себе був замінений Конституцією Республіки для душі
- розроблено Положення Про вибори Президента, Про парламентські комітети, Про регламент роботи. Цікавою виявилась підготовка та проведення конкурсно-розважальної програми Знайомтесь – я ваш Лідер. В творчій та дружній атмосфері учні мали змогу розкрити свої лідерські якості і продемонструвати організаторські здібності широкій громаді ліцею. Це було вперше і дуже захоплююче. Потім відбулась загальноучнівська конференція. Для когось ділова атмосфера, можливість висловитись з трибуни, вислухати та задати запитання – виявилося першою сходинкою зовсім дорослого життя. Більшістю голосів обрана назва органу самоврядування
16
Республіка для душі, яка дуже чітко відображає мету і напрям діяльності створеного органу.
Структура органу учнівського самоврядування Республіка для душі”

Цікавим виявилося збагачення досвідом роботи на сесії обласного парламенту дітей. Делеговані ліцеїсти поряд з юними депутатами оволодівали мистецтвом співпрацювати, обговорювати питання, приймати рішення. Сподобалося все тренінги і робота в комісіях, проведення круглого столу і заняття в Школі депутатської майстерності, конкурсні, розважальні програми і невимушене спілкування. Налаштовані на серйозну роботу повернулися в ліцей з бажанням все робити якісно і по-справжньому. І шанс перевірити ці наміри справою випав дуже швидко. Це – вибори Справжні президентські. З передвиборчою агітацією і програмами дій, з облаштуванням виборчої дільниці і виготовленням бюлетенів для голосуваня. За рішенням конференції орган учнівського самоврядування працює в тісній взаємодії з педагогічним колективом ліцею, тому з самого початку дорослі опинилися у вихорі подій і голос свій віддавали за достойного кандидата. Після виборів, життя в навчальному закладі почало набирати повних обертів. Педагоги куратори) для себе обрали два золотих правила в роботі з органом самоуправління, яких неухильно потрібно дотримуватись
- усього вчити
- не підміняти учнів у їх організаторській роботі. Основна задача педагога (куратора) в самоврядуванні – допомогти дітям побачити зв'язок між зробленою роботою і її кращими результатами. Робота Республіки для душі набула стрімкого розвитку, так в межах ліцейного самоуправління проводяться заходи, що сприяють, з одного боку, збагаченню інтелектуального та творчого потенціалу учнів ліцею, аз іншого самореалізації та самовдосконаленню членів комітетів учнівського парламенту, які беруть участь у підготовці та проведенні наступних заходів Президент Радник – голова парламенту Радник – голова виконавчих комітетів комітетів З питань навчання Екології та здорового способу життя Захисту прав та інтересів дітей Спорту та туризму Преси та інформації Культури та відпочинку
17

- проведення акцій та тренінгів Наркоманії - ні, Алкоголізм - саморуйнування, День без куріння, Обміняй цигарку на цукерку
- конкурси Знайомтесь я ваш лідер, Лідер року
- проведення свят День вчителя Новий рік, „8 Березня, „9 травня
- вшанування пам'ятних дат Голод -го, „Репресії-30-х років, Чорнобиль болить в моїй душі, „Крутянські спартанці, або як нищили цвіт нації та ін.;
- завершено роботу над проектом Молодь проти СНІДу”;
- проведення благодійного концерту Весняний галас та ін.
Парламентська Республіка за ініціативи президента Республіки Брайченко Анни, радників Нетребенко Ольги, Бадехи Катерини та рядових членів – Куріліної Людмили,
Федорової Інни, Зеленько Анастасії набула значних змін. Орган учнівського самоврядування почав тісно співпрацювати з громадською організацією Україна, яка проводила в ліцеї лекцію Просто про НАТО з молодіжним союзом Наша Україна – проведено І-й міський Чемпіонат інтелектуальних ігор, День пам'яті Т.Г. Шевченка тісно співпрацює з обласним парламентом дітей. На сьогодні практично всі справив КПЛСП (турніри, конкурси, фестивалі, свята) організовуються і проводяться за участю парламентських комітетів Республіки. Комітети працюють у тісній співпраці з педагогами-кураторами, адміністрацією та батьківським комітетом, тому можна з повним правом говорити про всі створенні передумови для діяльності в подальшому органу ліцейного співуправління. У преамбулі Конституції Республіки для душі – головного законодавчого документу учнівського самоврядування Кіровоградського професійного ліцею сфери послуг – йдеться про виховання громадянської самосвідомості та громадянської активності молоді. У процесі роботи в органах учнівського самоврядування, незалежно від того, є дитина рядовим членом чи виконує керівну функцію, формуються такі важливі якості, як культура міжособистісних відносин, причетність до загальної справи, відповідальність за результат своєї роботи як частини загальної справи, а значить, демократична громадянська позиція. В процесі діяльності діти оволодівають культурною та історичною спадщиною, що є культурологічним завданням громадянської освіти. У процесі життєдіяльності в учнівському середовищі з розвиненою системою учнівського самоврядування учні реалізують своє право
- на участь у виборах та інших формах прямої демократії (політико-правова сфера громадянської освіти і виховання
- на участь у громадянських об'єднаннях (соціальна сфера
- на свою культуру і мову, не заперечувати культурні цінності інших народів культурологічна сфера
- на оцінку власних можливостей, на самореалізацію та самовдосконалення. Учнівське самоврядування в Кіровоградському професійному ліцеї сфери послуг, дає можливість кожному учневі реалізувати свої здібності в самостійно обраному напрямі. Крім того, в процесі постійного залучення учнів до участі в суспільному житті формуються певні риси
- уміння самоорганізовуватись та організовувати будь-яку справу й участь уній інших
- почуття власної гідності
- почуття справедливості
- об'єктивність та толерантність при вирішенні спірних питань
- комунікабельність, порядність у стосунках з оточенням
- повага до людей
- готовність прийти на допомогу, захистити права людини і громадянина. Підсумовуючи вищесказане, щодо роботи Республіки для душі, можна сказати, що в ній для кожної дитини створені всі можливості для самоактуалізації, виявлення та реалізації
18
особистих здібностей, розвитку у дитини соціальної активності, активної громадянської позиції, усвідомлення себе як громадянина правового демократичного суспільства.
Література
Кроки до громадянського суспільства. Концептуальні підходи до розвитку громадянського суспільства в Україні / Науковий альмонах за ред. В.П. Рубцова, А.В.
Шестакової, О.О. Ціпуринди. – К Українська Академія Універсології, 2004. - 256 с.
Наровлянський О. Шляхи упровадження громадянської освіти // Шкільний світ. – 2004.
- № 16.
Ніколаєнко СМ. Інноваційний розвиток професійно-технічної освітив Україні. – К Книга, 2007. – 232 с.
Омельченко Л.П. Громадянське виховання. – Х Основа, 2007. – с.
Троцко Г.В., Трубавіна І.М., Хлєбнікова Т.М. Українські дитячі та молодіжні громадські організації. – Харків, 1999. – 206 с. Учнівське самоврядування // Директор школи. – 2007. - №41. – с. Шкільна держава // Позакласний час. – 2007. - №9. – с. 99-105.


Виховна робота

Українські вечорниці (методична розробка)

Каленик О.Ф. - майстер виробничого
навчання Навчально-наукового центру
професійно-технічної освіти
АПН України


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал