Конкурсу «добро починається з тебе»




Pdf просмотр
Сторінка1/8
Дата конвертації23.12.2016
Розмір5.01 Kb.
ТипКонкурс
  1   2   3   4   5   6   7   8
Міжнародний благодійний фонд Україна 3000» Університет менеджменту освіти

ДОБРО ПОЧИНАЄТЬСЯ З ТЕБЕ ЗБІРНИК БЛАГОДІЙНИХ ПРОЕКТІВ УЧАСНИКІВ ДРУГОГО ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ ДОБРО ПОЧИНАЄТЬСЯ З ТЕБЕ
2008-2009 рр.


Видання розповсюджується безкоштовно
Київ – 2010


РОЗДІЛ І
СОЦІАЛЬНІ ПРОЕКТИ
Переможці Другого Всеукраїнського конкурсу
"Добро починається з тебе"
Назва проекту
Назва організації
І місце
Діти-дітям
Дніпродзержинська гімназія №11 Дніпропетровської області
ІІ місце
Вони чекають на турботу
Кременчуцька загальноосвітня школа I-III ступенів №12 Полтавської області
В своєму житті я не самотня
Кременчуцька загальноосвітня школа I-III ступенів №12 Полтавської області
ІІІ місце
І ваші долі людям небайдужі Драбівський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа I-III ступенів ім. С. В.
Васильченка - гімназія" Черкаської області
ЛАУРЕАТИ КОНКУРСУ
Чужого горяне буває
Михайлівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Вінницького району Вінницької області
Подаруй дитині радість
Ясинуватська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
№5, дошкільний навчальний заклад Донецької області
Допоможемо дітям разом
Міська бібліотека для дітей Артемівської міської централізованої бібліотечної системи Донецької області
Уроки доброти
Бердичівська спеціальна загальноосвітня школа-
інтернат для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування Житомирської області
Солдату на добру згадку
Палац дитячої та юнацької творчості
Солом’янського району м. Києва
Ключ
Антрацитівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5 Луганської області
Скільки коштує любов
Молодіжна організація "Пласт - Національна скаутська організація України" Львівської області
Тепло маленьких сердець
Тернопільська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
№3 з поглибленим вивченням іноземних мов
Душі людської доброта
Білозерська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
№ 3 Херсонської області
Тепло добра зігріє завжди
Отрадівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новотроїцького району Херсонської області
2

Діти-дітям
Дніпродзержинська гімназія №11 Дніпропетровської області Керівник навчального закладу В.М. Козлов Керівник проекту О.В. Рій
1. ОПИС ПРОЕКТУ
1.1.

Мета проекту

Надати допомогу дітям, які не мають батьків, та дітям з особливими потребами Будинку дитини м. Дніпродзержинська привернути увагу громади міста до проблем дітей-сиріт.
1.2.

Завдання проекту

Виготовити 250 одиниць одягу для дітей-інвалідів (піжами, повзунки, штанці, сорочечки, платтячка, сарафанчики, фартушки, шапочки, шарфики, шкарпетки ); провести свято Подарунок у Будинку дитини налагодити постійне спілкування з дітьми та працівниками Будинку дитини

роз’яснити важливість даної проблеми батькам, учителям, мешканцям міста, державним органам влади з метою поширення інформації про проект :
- залучити засоби масової інформації
- виготовити і розповсюдити серед громади листівки
- виготовити інформаційні стенди прохід реалізації проекту


розпочати презентаційну кампанію проекту, яка має тривати упродовж квітня – травня 2009 р.
1.3.

Актуальність проекту
У м. Дніпродзержинську мешкає близько 50 тисяч дітей. З них 580
– не мають батьків, 684 дитини – інваліди. Серед них є й такі, які проживають у дитячому будинку, інтернатах, Притулку для дітей та Будинку дитини. І хоч про таких дітей турбується держава, вони не мають головного

батьківського тепла, достатньої людської уваги і турботи, а тих коштів, які виділяє держава, на все не вистачає. Ініціативна група проекту з’ясувала, що ум. Дніпродзержинську відсутня продукція дитячого асортименту вітчизняних виробників. Асортимент виробів для малюків має іноземне походження (Китай, Туреччина, Корея та ін.). На жаль, сировина для їхнього виготовлення дуже часто не відповідає стандартам якості. Адміністрація дитячих закладів не завжди може придбати одяг потрібної якості та й коштує він недешево Реалізація проекту «ДІТИ-ДІТЯМ» допомагає внести зміни у ситуацію, яка склалась на ринку дитячого одягу у нашому місті. Учні гімназії шиють та плетуть одяг для малюків з якісних матеріалів своїми власними руками на уроках праці й додаткових заняттях та дарують їх знедоленим дітям. До того ж, цей проект передбачає постійне відвідування Будинку дитини, під час якого школярі спілкуються з дітьми, щиро дарують любов та тепло малюкам.
1.4.

Стислий опис проекту
Участь у проекті брали 90 учнів гімназії х класів, переважною більшістю дівчата. Хлопці залучені до проекту як виконавці театралізованих вистав для вихованців Будинку дитини, як дизайнери та художники. Метою проекту за попередніми планами було виготовити 250 одиниць одягу для малюків, але після декількох відвідувань дітлахів, учні настільки захопилися доброю справою, що долучили до цього проекту членів родини, шили не тільки на уроках праці, а і вдома. Педагоги гімназії в рамках проекту проводили акцію Поруч з учнем, надаючи допомогу та підтримку дітям в реалізації проекту. Крім того, учасники проекту у вільний час відвідували малюків, спілкувалися та гралися зі своїми підопічними, влаштовували для діточок святкові заходи, театральні вистави, власноруч виготовляючи костюми та декорації, щиро даруючи їм любов та тепло. Адже вихованцям дитбудинку так не вистачає уваги і турботи.
26 березня 2009 року учасники проекту передали Будинку дитини
400! комплектів дитячого одягу, виготовленого власними руками. Не залишилися осторонь і учні з інших класів гімназії. За їхньою ініціативою до Будинку дитини передано медичні препарати, памперси, набори розвиваючих ігор, канцелярські товари. Але найважливіший результат реалізації проекту – це щирість, любов, турбота, ласка та тепло, які щедро віддавали учні гімназії своїм маленьким друзям та наповнені щастям і вдячністю оченята малюків дитбудинку. Діти з дитбудинків як сховані скарби такі блискучій яскраві, але ніхто їх не бачить… Знайди ці скарби, допоможи дітям, яких обминуло щастя - це слова учня 10 класу гімназії Андрія Олійника.
2.

ОПИС ДІЯЛЬНОСТІ
(1 грудня 2008 р. - 10 квітня 2009 р)
2.1.

Перелік заходів, що були проведені під час реалізації проекту Робота над виконанням третього кроку проекту Технологічний виготовлення на уроках праці та додаткових заняттях одягу для малюків (учнівська група під керівництвом О.В. Рій.
4
Постійне спілкування з вихованцями Будинку дитини за програмою «Ми в гостях у Будинку дитини (учнівська група під керівництвом Т.В. Земляної) :
- проведення новорічного свята 30.12.2008 р. ( Новорічне свято у Будинку дитини
- відвідування малюків у вільний час
- прогулянки з дітьми. Підготовка до проведення четвертого кроку проекту Святковий (учнівська група під керівництвом Н.В. Кальченко, І.Д. Кругляк) :
- складання сценарію свята Подарунок
- розподіл ролей
- проведення репетицій
- підготовка костюмів, декорацій
- оформлення подарунків для малюків. Проведення свята Подарунок у Будинку дитини 26 березня р, дарування одягу, виготовленого руками учнів гімназії відповідальні О.В. Рій, Т.В. Земляна, Т.В. Черкасова) . Проведення творчого конкурсу На крилах добра відповідальні НМ. Скорнякова, В.М. Гудименко) у номінаціях :
- літературний твір
- малюнок. Проведення акції-підтримки учнів гімназії вчителями Поруч з учнями (відповідальні О.Г. Козорог, ВВ. Гавриліна). Розпочато виконання п'ятого кроку проекту Підсумковий
- проаналізувано виконану роботу та визначено особистий внесок кожного у загальну справу ( відповідальна О.В. Рій
- проведено опитування (відповідальна ВВ. Здорова
- встановлено зв'язок зі ЗМІ, складено графік виступів на радіо, телебаченні та у пресі ( відповідальний В.М. Козлов);
- нараді школи та педагогічній раді визначено шляхи подальшої роботи (відповідальні Т.В. Земляна, Т.В. Черкасова, С. Богословська. Організовано
- виставки виробів учнів у школі, міських дитячих будинках творчості (учнівська група під керівництвом О.В. Рій
- фотовиставки у школі, міській бібліотеці ім. Т.Г.Шевченка, міському театрі ім. Л.Українки, міському парку відпочинку, кінотеатрі Мир, Палаці культури Хімік (учнівська група під керівництвом В.М.
Гудименка);
- оформлення інформаційних стендів та буклетів (учнівська група під керівництвом Л.В. Узлюк);
- презентації проекту (учнівська група під керівництвом О.В. Рій,
Т.В. Черкасової).
5

3. РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

3.1.

Основні результати реалізації проекту

Виготовлено 400 одиниць одягу для вихованців Будинку дитинина більше, ніж заплановано).

Встановлено постійне спілкування з малюками Будинку дитини, яке буде і надалі тривати.

Привернуто увагу учнів гімназії, батьків, громади міста до проблем дітей-сиріт і, зокрема, до малюків Будинку дитини. Розпочато презентаційні доброчинні заходив місті. Учні гімназії під час реалізації проекту
- оволоділи практичними навичками з пошиття та плетіння дитячого одягу
- навчилися бачити проблеми інших людей, досліджувати їх, втілювати вжиття поставлені завдання та доводити справу до кінця
- проявили свої лідерські якості, виявили себе хорошими організаторами
- знайшли спільну мову зі спонсорами, учнями інших шкіл
- мали практику спілкування зі ЗМІ, владними структурами, громадськими організаціями
- навчилися працювати у групах та відчувати взаємовідповідальність.
3.2.

Вплив проекту на місцеву громаду
Завдяки реалізації проекту розширено коло однодумців, які не залишилися байдужими до проблем знедолених дітей. Нашу роботу підтримали учні, батьки, вчителі гімназії та мешканці міста.
3.3.

Проблеми, що виникли під час реалізації проекту

Неодноразово виходили з ладу швейні машини застарілого зразка.
Проблему ремонту було вирішено за рахунок спонсорських
коштів.

Під час навчального процесу здійснювалися карантинні заходив гімназії та Будинку дитини у зв’язку з розповсюдженням грипу. У цей період було призупинено роботу над проектом.
Ми зрозуміли, що необхідно переглянути та оптимізувати терміни
виконання проекту на наступний рік.

3.4.

Перспективи розвитку проекту
У подальших перспективах розвитку проекту розширення кола учасників проекту
6
розширення асортименту виробів збільшення кількості виробів поширення проекту на інші навчальні заклади міста організація та підтримка благодійних акцій для дитячих закладів, в яких мешкають діти з особливими потребами та діти-сироти; презентація досвіду та поширення проекту на школи Дніпропетровської області.
7

Вони чекають на турботу
Кременчуцька загальноосвітня школа I-III ступенів №12 Полтавської області Керівник навчального закладу С.В. Івановський Керівник проекту:
С.С.
Білик
І. ОПИС ПРОЕКТУ

1.1.

Мета проекту

Залучати учнів до волонтерської діяльності. Показати, що благодійність може бути не лише матеріальною, алей духовною. Надавати постійну посильну допомогу Обласному будинку дитини, дарувати дітям радість спілкування, турботу та увагу. Сприяти формуванню в учнів навичок надання реальної допомоги дітям, які позбавлені батьківського піклування, ціннісних гуманістичних орієнтирів зі здійснення благодійної діяльності. Виховувати молодь у дусі благодійництва милосердними, добрими, чуйними, щиросердними, небайдужими до чужого болю, завжди готовими підтримати у важку хвилину, розрадити у біді.
1.2.

Завдання проекту

Акцентувати увагу учнів на проблемах дітей, які не мають батьківського піклування. Створити волонтерський загін для реалізації проекту Вони чекають на турботу. Провести роз’яснювальну роботу серед учнів школи про важливість благодійництва. Взяти участь в акції Святий Миколай – дітям, зібрати подарунки та іграшки для вихованців Обласного будинку дитини. Провести благодійні акції, концерти для збирання коштів на лікування Сергійка Дворцова та придбання подарунків до новорічних свят вихованцям Обласного будинку дитини. Підготувати номери художньої самодіяльності і взяти участь у підготовці і проведенні новорічних святу Будинку дитини. Надавати постійну допомогу вихованцям Будинку дитини та вихователям, які там працюють.
1.3.

Актуальність проекту
Наше суспільство сьогодні, на жальне є ідеальним. Досить часто спостерігаються прояви нерозуміння, жорстокого ставлення до людей, особливо до дітей. Тому допомогти дітям, а особливо тим, кому практично немає від кого чекати допомоги і підтримки, є надзвичайно важливою і потрібною справою.
8

1.4.

Стислий опис проекту
Учні б класу школи №12 міста Кременчук стали учасниками Другого Всеукраїнського конкурсу благодійних проектів Добро починається з тебе невипадково. Вже два роки на базі нашої школи працює реабілітаційний центр Надія, де навчаються діти з обмеженими фізичними можливостями, а учні класу є волонтерами цього центру. Умісті Кременчук знаходиться Обласний будинок дитини, де виховуються діти від народження до п’ятирічного віку. Це діти, які позбавлені батьківського піклування і потребують найбільшої уваги і турботи від суспільства. Тому допомогти дітям, а особливо тим, кому практично немає від кого чекати допомоги і підтримки, є надзвичайно важливою і потрібною справою. Саме тому і було створено проект Вони чекають на турботу, основною метою якого є надання посильної допомоги цим дітям. У рамках дії проекту члени волонтерського загону, створеного на базі учнів б класу, постійно підтримували тісний зв’язок з вихованцями та вихователями Обласного будинку дитини. Це дало можливість краще зрозуміти потрібні напрями надання допомоги дітям. Саме через спілкуваннями дізналися про мрії та бажання дітей. Для здійснення дитячих мрій та бажань були проведені благодійні акції Святий Миколай – дітям та Подаруй дитині іграшку. Учні школи не залишилися байдужими, були дуже активними і це дало змогу зібрати велику кількість подарунків та іграшок для дітей. Також було проведено благодійний ярмарок, отримані кошти від якого пішли на лікування
Сергійка Дворцова

десятимісячного хлопчика, що сліпий від народження. Проведення цих заходів показало, що навколо нас багато небайдужих, добрих і милосердних людей. Усі учасники проекту переймалися турботою про вихованців Обласного будинку дитини. Постійно, кожного тижня у вихідні дні вони відвідували дітей. Під час спілкування волонтери загону читали їм дитячі книжки, малювали, гралися у різні ігри, брали участь у підготовці і проведенні Новорічного ранку, Різдвяного концерту, інсценізації казок, привітань до свят, готували кожному вихованцю маленький подарунок. Для поширення серед учнів школи позитивного досвіду благодійної діяльності учасники проекту проводили круглі столи, де обговорювали важливі питання щодо дітей, позбавлених батьківського піклування анкетування учнів та соцопитування батьків, щоб зрозуміти їхнє ставлення до реалізації благодійних проектів. Також підготували та провели виховний захід У чому проявляється милосердя та годину спілкування Людина починається з добра, головною метою яких було поширення серед учнівської громади знань про добро, милосердя, наведення прикладів благодійництва відомих меценатів України. Кожного місяця вході реалізації проекту, волонтери випускали
9
інформаційні бюлетені та стіннівки, де розповідали про вихованців Будинку дитини, звітували про свою роботу. Поширення інформації про проект Вони чекають на турботу запалило вогник волонтерства і в інших учнів школи. Так, на базі а та в класів були створені мінізагони. Їх учасники також відвідували Будинок дитини і мають велике бажання продовжувати цей благодійний проекті надалі.
2. ОПИС ДІЯЛЬНОСТІ
(1 грудня 2008 р.

10 квітня 2009 р)
2.2.

Перелік заходів, що були проведені під час реалізації проекту
І етап

організаційний (1

10 грудня 2008 р)
1) Проведено круглий стіл Залишені діти… Хто вони, під час якого були обговорені такі питання

причини, що спонукають батьків відмовлятися від дітей громадські та державні органи опіки й підтримки дітей, які позбавлені батьківської турботи психологічні аспекти формування особистості дитини що цінніше матеріальна допомога чи духовна і моральна підтримка волонтери реальність їхньої допомоги.
2) Консультації, вході яких було ознайомлено завідуючу Обласним будинком дитини з метою і завданнями проекту Вони чекають на турботу визначено основні напрямки надання допомоги волонтерами загону, відповідно до потреб вихованців узгоджено графік відвідування членами волонтерського загону Обласного будинку дитини.
3) Створено координаційну раду проекту, до складу якої увійшли

С.С. Білик, класний керівник б класу, вчитель географії ЗОШ
№12;

Ж.М. Мартинюк, член батьківського комітету б класу Ю. Сергієнко, член шкільного парламенту, учениця б класу.
4) Організовано волонтерський загін для реалізації проекту Вони чекають на турботу на базі учнів б класу.
ІІ етап – основний (11 грудня 10 березня 2009 р)
1) Участь в акціях Святий Миколай – дітям, Подаруй дитині іграшку (11 18 грудня 2008 р. Учні школи зібрали велику кількість подарунків та іграшок для вихованців Обласного будинку дитини. Благодійна акція Він потребує допомоги та благодійний ярмарок власноруч виготовлених речей на користь десятимісячного
Сергійка Дворцова, вихованця будинку дитини, який сліпий від
10
народження. Усі зібрані кошти пішли на лікування хлопчика. Багато батьків учнів школи також не залишились осторонь. Вони передали для нього дитячий одяг, памперси та дитяче харчування.
3) Допомога вихователям Обласного будинку дитини у підготовці до проведення Новорічного ранку номерів художньої самодіяльності, сценарію проведення свята, допомога у підготовці новорічних костюмів, а також виготовлення для вихованців маленьких новорічних подаруночків.
4) Підготовка і проведення Різдвяного концерту для вихованців та вихователів Обласного будинку дитини, привітання до Дня захисника Вітчизни та Жіночого свята 8 березня.
5) Кожного тижня у вихідні дні організація відвідувань Обласного будинку дитини. Під час спілкування з дітьми, учасники проекту – члени волонтерського загону читали їм дитячі книжки, малювали, вчили дітей будувати будинки з кубиків та деталей конструктора, під час прогулянок грали з дітьми у рухливі ігри. Ремонт іграшок, дитячих колясок, стільчиків. Поповнення бібліотеки Будинку дитини дитячими книжечками, книжками-розмальовками, колекцією дитячих мультфільмів (Золота колекція «Союзмультфільм»). Проведення для учнів х класів виховного заходу У чому проявляється милосердя та для учнів х класів години спілкування Людина починається з добра.
9) Проведення соціологічного опитування серед батьків та анкетування учнів школи різного віку про доцільність проведення благодійних проектів.
Анкета
1.
Що таке благодійність
2.
У чому, на вашу думку, може проявлятися благодійність
3.
Чи беруть учні школи участь у реалізації благодійних проектів
4.
Чи доводилося вам виявляти милосердя
5.
До кого ми можемо проявляти милосердя
6.
Чи вважаєте ви милосердя загальнолюдською цінністю
7.
Чи здатне милосердя зробити світ кращим Випуск стіннівок та інформаційних бюлетенів прохід реалізації проекту Вони чекають на турботу з метою інформування учнів школи та поширення позитивного досвіду благодійної діяльності.
ІІІ етап підсумковий (10 31 березня р) Координаційною радою проекту було вивчено і проаналізовано усі зібрані матеріали та підведено підсумки реалізації благодійного проекту Вони чекають на турботу.
11

2)
Волонтерами б класу, що були учасниками проекту, створено мультимедійну презентацію, в якій вони розповіли про основні етапи реалізації проекту та відзняли коротенький відеосюжет про Обласний будинок дитини та його вихованців . Підготовлено випуск шкільної інформаційної газети Шкільний вісник, в якому організатори розповіли про реалізацію проекту та про вихованців Обласного будинку дитини. Поширено приклад благодійництва серед учнів школи через органи шкільного самоврядування, серед шкіл міста через учнівську організацію Армія Добра та Молодіжний парламент м. Кременчук Нова хвиля.
3. РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
3.1.

Основні результати реалізації проекту

Учнівським та педагогічним колективом школи усвідомлено необхідність відродження найкращих традицій благодійництва. Поширено серед громадськості позитивний досвід благодійної діяльності.

Проведенно благодійні акції, концерти з метою збирання іграшок та подарунків дітям Обласного будинку дитини.

Наданно допомогу працівникам Будинку дитини у підготовці і проведенні новорічних свят. Щире, доброзичливе спілкування з вихованцями Обласного будинку дитини стало духовною та моральною підтримкою цим дітям.

Створенно мультимедійну презентацію та відзнято короткий відеосюжет прожиття дітей, що позбавлені батьківського піклування в Обласному будинку дитини.
3.2.

Вплив проекту на місцеву громаду
Учні сусідніх шкіл вирішили також створити волонтерські загони, дієві групи, гуртки з вирішення соціальних та екологічних проблем.
3.3.

Проблеми, що виникли під час реалізації проекту
Проблем під час реалізації проекту Вони чекають на турботу не виникало.
3.4.

Перспективи розвитку проекту
Дія даного проекту має бути довготривалою і не обмежуватися в часі, бо турбота про дітей-сиріт повинна бути постійною. У перспективі можна збільшити кількість волонтерських загонів і закріпити їх за кожною групою дітей Обласного будинку дитини. Проект можна впроваджувати і для допомоги вихованцям шкіл-інтернатів та дитячих притулків.
12

У своєму житті я не самотня
Кременчуцька загальноосвітня школа I-III ступенів №12 Полтавської області Керівник навчального закладу С.В. Івановський Керівник проекту О.І. Кійло
2. ОПИС ПРОЕКТУ

1.1.

Мета проекту
Удосконалити систему соціальних взаємин між учнями школи та дітьми з обмеженими можливостями. Довести, що створення центру, де буде надана конкретна допомога дітям з фізичними вадами, можливе в кожній сучасній школі. На основі реальних подій створити збірку спогадів дівчинки з обмеженими можливостями про перші кроки її нелегкого дитячого життя, проте, як колектив дітей та вчителів зумів створити дітям з особливими потребами гідні умови для їхнього повноцінного розвитку, для адаптації в шкільне середовище та інтеграції в суспільство.

1.2.

Завдання проекту

Видати збірку О. Яновської У своєму житті я не самотня. Презентувати та розповсюдити книжку О. Яновської серед широкого загалу громадськості. Показати активну участь у процесі інтеграції самої дитини.


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал