Конспект уроку біології 7 клас тема. Тканини рослин. Мета дати класифікацію тканин рослин




Скачати 58.58 Kb.

Дата конвертації11.03.2017
Розмір58.58 Kb.
ТипКонспект

1
Конспект уроку біології
7 клас
ТЕМА .
Тканини рослин
МЕТА
дати
класифікацію тканин рослин;
ознайомити учнів з особливостями будови тканин
рослин і функціями, які вони виконують в організмі
рослин;
звернути увагу на внутрішню різноманітність
кожного типу тканин;
розкрити систему понять з теми.

Розвивати логічне мислення, самостійність при
виконанні завдань, уміння працювати з текстом
(знаходити і виділяти головне) підручника, уміння
роботи в групах.

Виховувати повагу до різних думок, дружні
стосунки під час роботи в групах.


ПОНЯТТЯ ТА ТЕРМІНИ УРОКУ:
Тканина. Твірні , покривні (шкірка, кутикула, корок),
основні, механічні, провідні (судини, сито-
подібні трубки) тканини.
ОБЛАДНАННЯ:
малюнки та текст підручника 7( ст..33-35), малюнки
та схеми на дошці, мультимедійний проектор..
ТИП УРОКУ:
урок засвоєння нових знань.











Підготувала - вчитель біології Височанська Т. В.


2

СТРУКТУРА УРОКУ
1.

ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
Підготовка учнів до уроку, перевірка необхідного обладнання вчителем. Перевірка
присутніх учнів в класі

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ДОСВІДУ І ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.
(Використовується ігровий прийом «вірю – не вірю». Роботу учні
виконують в зошиті.)
Завдання учням: поставте в рядок цифри від 1 до 11;
прослухайте 11 тверджень, і під відповідним номером
твердження в другому рядку поставте свій варіант відповіді
«так» чи «ні».
Твердження.
1.

Усі живі організми Землі мають клітинну будову.
2.

Найголовнішою органелою клітини є ядро.
3.

Клітина рослин має тверду оболонку, вакуолі і пластиди.
4.

Щоб визначити збільшення мікроскопа, слід помножити значення на окулярі
на значення на об»активі.
5.

Пластиди бувають 3-х видів: зелені – хлоропласти; червоні, оранжев і- лейко-
пласти; безбарвні – хромопласти.
6.

У світловий мікроскоп добре видно органели рослинної клітини : оболонку, ци-
топлазму, ядро.
7.

Речовина, яка робить клітину рослин міцною, називається целюлозою.
8.

Термін «клітина» запропонував у 1665 р. англ..вчений Роберт Гук.
9.

Клітини можуть бути різної форми і розміру. Але всі мають подібну будову.
10.

Оболонка клітин тверда, оточує внутрішній вміст та підтримує постійну
форму клітини.
11.

Ядро має округлу або овальну форму та містить спадкову інформацію.

Перевірка.
Декілька робіт перевіряє вчитель ( кількість робіт обирає вчитель), 1 учень
оголошує свої варіанти відповіді - оцінка, решта – взаємоперевірка.
Відповіді.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Ні так так так ні так так так так так так

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ . ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ,
МЕТИ УРОКУ.
Постановка проблемного питання.
Рослини такі різні за зовнішнім виглядом. Чому?
Адже побудовані з подібних клітин.
Запис на дошку.
На це запитання ми знайдемо відповідь на даному уроці.
Отже, тема уроку - Тканини рослин: будова та функції.
(Запис учнями теми уроку у робочі зошити). Підручник ст.33-35 №7

3

4. СПРИЙМАННЯ І УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
4.1. БЕСІДА
-
На які групи поділяють живі організми залежно від кількості клітин , з яких
побудовано їх тіло?
(Одно- і багатоклітинні, колоніальні).
-
Яка відмінність між одно- і багатоклітинними організмами?
(Одноклітинні організми – 1 клітина здійснює усі життєві
функції;
а тіло багатоклітинних тварин складається із сукупностей
багатьох клітин, групи яких спеціалізуються на виконанні певних
функцій).
-
Який елемент у будові організму відсутній?
( На дошці схема:
КЛІТИНА - - ОРГАН ).
-
Що ж таке ТКАНИНА? Зачитайте визначення у робочому зошиті.
Тканина
– це група однакових за будовою клітин, які мають спільне
походження і виконують спільну функцію.

4.2. Види рослинних тканин
Розповідь вчителя , групова робота учнів.

Як розміщуються клітини у тканині? Між оболонками сусідніх клітин,
Що входять до складу певної тканини, часто є проміжки різного розміру.
Це міжклітинники. Співвідношення клітин і міжклітинників у різних типах
тканин неоднакова. У цьому ви самі зараз переконаєтесь.

Які типи тканин розрізняуть у рослин?

( На даному етапі використовується мультимедійний проектор. На спеціальний
екран чи стіну проектується таблиця і малюнки тканин).






Види тканин рослин

Твірні
Основні
Покривні Провідні
Механічні

4


5




6





7




Провідні тканини: судини(1), і ситоподібні трубки
(2)








8













9
Робота в групах
(учнів об»єднати по 6 чоловік у 5 груп).
Завдання групам. Користуючись матеріалом підручника і поданими на дошці
малюнками:
1. Дослідити будову даного типу тканин.
2. Вказати функції, які виконує дана тканина в організмі рослин
.

1 група
твірні тканини;
2 група
основні тканини
;
3 група
– покривні тканини
;
4 група
провідні тканини
;
5 група
механічні тканини.
Відповідь оформити у вигляді таблиці.

Назва тканини
Будова тканини
Функції тканини


По закінченню роботи в групах, 1 учень групи повідомляє всьому класу що
дослідила його група. Результати роботи учні записують в робочий зошит.
Так виступає по 1 учню з кожної групи, у результаті всі учні класу
ознайомлюються з типами рослинних тканин.

Підводиться загальний висновок.
Клітини різних тканин відрізняються за будовою, тому що пристосовані
до виконання певних функцій в організмі рослин.


2.

УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
4.1. Бесіда.
-
Що таке тканина?
-
Як побудована будь-яка тканина?
-
Назвіть типи рослинних тканин.

2.2.

Робота з сигнальними картками
Чи вірні твердження.
так
ні
1.

Твірна тканина дає початок усім іншим типам тканин.
2.

Покривні тканини захищають рослину.
3.

Вид покривної тканини, побудованої з живих клітин називають корок.
4.

Клітини шкірки розташовані в 1 шар та щільно прилягають одна до одної.
5.

Продихи та сочевички – елементи покривної тканини.
6.

Основні тканини побудовані з мертвих клітин.
7.

Запаси води зосередженні у клітинах механічної тканини.

10
8.

Механічні тканини надають органам міцності і пружності.
9.

Елементи провідних тканин – судини і ситоподібні трубки.
10. Провідні тканини забезпечують зв»язок між органами рослини
.


5. ПІДСУМКИ УРОКУ. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО
ЗАВДАННЯ.

- Про що ви дізналися на уроці.
Відповідь учнів на проблемне питання.

Д\з – прочитати матеріал підручника ст..33-35;
скласти запитання до тексту параграфа (письмово на листку)..





База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал