Конспекти уроків. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки з трудового навчання





Сторінка1/7
Дата конвертації12.11.2016
Розмір5.01 Kb.
ТипКонспект
  1   2   3   4   5   6   7

Зміст папки
1.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки з трудового навчання.
2.
Орієнтовне тематичне планування.
3.
Конспекти уроків.


Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки з трудового
навчання

з/п
К-
сть
год.
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки
1.
1
Вступ. Місце праці та професії в житті людини. Трудові традиції українського народу та
інших народів світу. Правила організації робочого місця на уроці. Ознайомлення з необхідними для роботи матеріалами, інструментами та пристосуваннями. Загальні правила безпеки життя на уроках. Демонстрація виробів, виготовлених учнями у попередні роки.
Практична робота. Практичне ознайомлення з інструментами, прийомами безпечної роботи правилами поведінки з ними.
Учень:
– розуміє важливість праці та професії в житті людини;
– називає трудові традиції українського народу та інших народів світу;
– пояснює правила організації робочого місця на уроці;
– характеризує загальні правила безпеки життя на уроках;
– володіє найпростішими вміннями безпечної роботи з
інструментами та пристосуваннями.
2.
1
Папір. Види і властивості
паперу. Папір та його призначення. Загальне уявлення про виробництво паперу.
Бережливе ставлення до паперу, економне використання
Учень:
– має загальні уявлення про папір, його виробництво та призначення,
– розуміє важливість бережливого ставлення та
матеріалів. Послідовність дій під час виготовлення виробів з паперу.
Практична робота.
Виготовлення закладки для книги. економного використання матеріалів,
– називає види і властивості паперу,
– характеризує послідовність дій під час виготовлення виробів з паперу.
3.
1
Рвання паперу. Сорти паперу.
Властивості паперу. Рвання паперу. З’єднання відірваних частин паперу за допомогою склеювання. Аплікація.
Послідовність дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу. Охайність та акуратність під час виконання практичних робіт.
Практична робота.
Виготовлення аплікації з рваних частин паперу.
Учень:
– знає сорти паперу, їх властивості та способи рвання,
– пояснює особливості з’єднання відірваних частин паперу за допомогою склеювання,
– називає послідовність дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу,
– вміє виготовляти аплікації з рваних частин паперу.
4.
2
Різання паперу. Різання паперу ножицями. Різання по прямій лінії і по лінії згину. Нанесення зображення на папір за допомогою шаблону, лінійки, кутника. Поняття шаблон.
Копіювання зображення за
Учень:
– характеризує специфіку різання паперу ножицями по прямій лінії та по лінії згину,
– знає способи нанесення зображення на папір,
допомогою шаблону.
Практична робота. Різання паперу і картону по згину, вирізання найпростіших форм розмічених за допомогою шаблону. Створення аплікацій з вирізаних форм.
– вміє копіювати зображення за допомогою шаблону,
– володіє навичками копіювання найпростіших форм за допомогою шаблону та створення з вирізаних форм аплікацій.
5.
1
Симетричні форми. Симетрія в природі. Послідовність дій під час виготовлення простих симетричних форм з паперу.
Сорт, колір і розмір паперу.
Практична робота. Вирізання деталей виробів симетричної форми. Створення аплікацій з вирізаних простих симетричних форм.
Учень:
– називає сорти паперу;
– має уявлення про колір і розмір паперу, симетричні форми виробів;
– наводить приклади симетрії в природі;
– розуміє послідовність дій під час виготовлення простих симетричних форм;
– володіє навичками вирізання деталей виробів простої симетричної форми;
– вміє створювати аплікації з простих симетричних форм.
6.
2
Згинання і складання паперу.
Раціональне використання паперу. Послідовність дій під час згинання паперу.
Учень:
– розкриває значущість раціонального використання

Знайомство з технікою оригамі
(загальні поняття).
Практична робота. Створення найпростіших виробів у техніці оригамі. паперу;
– знає способи згинання паперу;
– має загальне уявлення про техніку оригамі;
– називає послідовність дій під час згинання паперу;
– вміє створювати найпростіші оригамі.
7.
4
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Ескіз виробу.
Послідовність дій під час створення аплікацій.
Практична робота.
Виготовлення натюрморту.
Виготовлення пейзажу.
Виготовлення сюжетних казкових композицій.
Виготовлення комбінованих аплікацій.
Учень:
– має загальне уявлення про аплікації з паперу;
– називає види аплікацій;
– знає що таке ескіз виробу;
– розкриває послідовність дій під час створення аплікацій;
– володіє навичками
виготовлення натюрморту, пейзажу, сюжетних казкових композицій і комбінованих аплікацій.
8.
3
Робота з природними
матеріалами. Природні матеріали (сухі квіти та листя, плоди, кора, гілки, мох, камінці та ін.) та їх використання для
Учень:
– називає природні матеріали, які можна використати для виготовлення виробів;
виготовлення виробів.
Підготовка природних матеріалів. до роботи.
Інструменти для роботи
Послідовність дій під час виготовлення виробів з природних матеріалів.
Практична робота.
Виготовлення аплікацій з природних матеріалів з використанням клеєного способу з’єднання.
Виготовлення персонажів казок та мультфільмів з природних матеріалів на площині.
Виготовлення композицій за мотивами казок.
– має уявлення про підготовку природних матеріалів до роботи;
– розкриває призначення
інструментів для роботи;
– знає послідовність дій під час виготовлення виробів з природних матеріалів;
– вміє виготовляти аплікації з природних матеріалів на площині з використанням клею;
– володіє навичками виготовлення композицій за мотивами казок.
9.
3
Прикраси з паперу. Оздоблення виробів з паперу. Послідовність дій під час виготовлення прикрас з паперу. Способи з’єднання окремих частин виробів.
Практична робота.
Виготовлення прикрас, валентинок, простих ялинкових
іграшок з паперу (грибочки,
Учень:
– пояснює значущість оздоблення виробів з паперу;
– знає послідовність дій під час виготовлення прикрас з паперу;
– називає способи з’єднання окремих частин прикрас з паперу;
– вміє виготовляти прикраси,
зірочки, рибки, ланцюжки, гірлянди, дощик тощо). валентинки, прості ялинкові
іграшки з паперу.
10. 4
Робота з пластиліном.
Пластилін як матеріал для ліплення. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування для обробки пластиліну. Безпека праці.
Послідовність дій під час виготовлення виробів з пластиліну на площині за зразком.
Практична робота.
Виготовлення з пластиліну плоских зображень фруктів, овочів, фантастичних тварин, казкових героїв.
Виготовлення виробів з пластиліну на площині за власним задумом.
Учень:
– характеризує пластилін як матеріал для ліплення;
– знає властивості пластиліну;
– називає інструменти та пристосування для обробки пластиліну;
– розкриває послідовність дій під час виготовлення виробів з пластиліну на площині за зразком;
– вміє виготовляти з пластиліну за заданим зразком вироби на площині;
– володіє навичками
виготовлення виробів з пластиліну на площині за власним задумом.
11. 2
Самообслуговування. Одяг і взуття. Призначення одягу та взуття. Ознайомлення з основними матеріалами, які використовуються для виготовлення одягу і взуття.
Учень:
– розуміє призначення одягу та взуття;
пояснює необхідність систематичного догляду за

Поділ одягу та взуття відповідно до сезону. Основні відомості про правила догляду за одягом і взуттям.
Практична робота.
Відпрацьовування прийомів зав’язування шнурків на одязі та взутті. одягом та взуттям;
– має уявлення про основні матеріали, які використовуються для виготовлення одягу і взуття;
– називає асортимент одягу та взуття відповідно до сезону;
– характеризує основні правила догляду за одягом і взуттям;
– вміє зав’язувати шнурки на одязі та взутті.
12. 5
Комбіновані роботи. Початкові уявлення про конструювання та моделювання. Конструювання найпростіших виробів, іграшок за допомогою засвоєних раніше технологій аплікації.
Практична робота.
Конструювання і виготовлення
(індивідуальних, парних, групових, колективних) аплікацій до свят.
Учень:
– має початкові уявлення про конструювання та моделювання;
– володіє навичками конструювання найпростіших виробів;
– вміє конструювати і виготовляти аплікації календарно-обрядових свят;
– володіє навичками співпраці в парі, групі та колективі.
13. 2
Екскурсії. Екскурсія до шкільної майстерні, кабінету
– має загальні уявлення про організацією трудового
обслуговуючої праці.
Ознайомлення з загальними правилами безпеки життя, обладнанням, організацією праці учнів, готовими виробами.
Обговорення результатів екскурсії.
Теми бесід: ―Бджілка мала, та й та працює‖, ―Землю сонце прикрашає, а людину – праця‖,
―Праця годує, а лінь – марнує‖,
―Цінуймо працю інших‖, ―Праця та професія в житті людини‖.
―Кращий мамин помічник‖ тощо. навчання учнів основної і старшої школи;
– називає виготовлені учнями вироби;
– характеризує види діяльності та результати праці старшокласників;
– вміє проаналізувати й узагальнити результати екскурсії.


Орієнтовне тематичне планування
№ з/п
Тема уроку
Вступ (1 год)
1.

Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні правила безпеки життя на уроках трудового навчання
Папір. Види і властивості паперу(1 год)
2.

Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу.
Економне використання паперу
Рвання паперу(1 год)
3.

Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу
Різання паперу (2 год)
4.

Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папір. Поняття шаблону. Правила безпечного користування ножицями
5.

Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону.
Копіювання зображень за допомогою шаблону
Симетричні форми (1 год.)
6.

Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми
Згинання і складання паперу (1 год.)
7.

Мистецтво оригамі. Способи згинання паперу

8.

Мистецтво оригамі. Способи згинання паперу
Робота з природними матеріалами (3 год.)
9.

Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали.
Виготовлення аплікації з природних матеріалів
10.

Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів
11.

Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами та пристосуваннями
Аплікація з паперу (резерв 1 год.)
12.

Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу. Поділ ескізу на елементи
Прикраси з паперу (3 год.)
13.

Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Послідовність дій під час виготовлення ялинкових іграшок з паперу
14.

Прикраси для ялинки
15.

Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди.
Виготовлення новорічної гірлянди
Аплікація з паперу (4+1 год)
16.

Вітальні листівки. Оздоблення листівки
17.

Аплікація з паперу. Види аплікацій. Виготовлення аплікації
18.

Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиції
19.

Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення
комбінованої аплікації
20.

Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої аплікації
Робота з пластиліном (4 год.)
21.

Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування для роботи з пластиліном
22.

Фрукти та овочі виліплені із пластиліну
23.

Фантастичні герої, виліплені з пластиліну
24.

Жителі зоопарку, виліплені з пластиліну
Самообслуговування (2 год.)
25.

Самообслуговування. Призначення одягу та взуття
26.

Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків на взутті
Комбіновані роботи (5+1 год.)
27.

Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення
28.

Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення
29.

Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення
30-31. Вітальна листівка до дня матері
32.
Вітальна листівка до Дня перемоги
Екскурсії (2 год.)
33.
Екскурсія до шкільної майстерні

34.
Бджілка мала, та й та працює




Урок № 1
Тема: «Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця.
Загальні правила безпеки життя на уроках трудового навчання».
Мета: ознайомити учнів з різноманітністю професій та місцем праці в житті людини; з правилами організації робочого місця на уроці, правилами безпеки життя; формувати елементарні вміння безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями; виховувати охайність, поважне ставлення до праці, до людей праці.
Обладнання: предметні малюнки, роздатковий матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи: бесіда, пояснення, гра, робота на картках, робота в парі.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1.
Привітання:

Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій уклоніться
За щасливий день вчорашній.
Всі до сонця потягніться,
Вліво, вправо нахиліться,
Веретенцем покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Упорядкування робочих місць.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

На уроках трудового навчання ми будемо знайомитися з матеріалами та інструментами, дізнаємось їх властивості, будемо засвоювати
найпростіші технологічні прийоми праці. Навчимося працювати самостійно та колективно, бути охайними, уважними, чемними.

На уроках трудового навчання ви дізнаєтеся: з яких матеріалів людина робить необхідні речі, будинки, машини; які властивості притаманні цим, матеріалам; чому для виготовлення різних предметів використовують різні матеріали; як сконструйовані деякі речі, предмети, машини.
ІІІ. Засвоєння нових знань, умінь, навичок.
1. Вступна бесіда:

Наш будинок у Всесвіті – це планета Земля. З усіх планет Сонячної системи тільки Земля стала придатною для життя. Людина пристосовувалася, щоб вижити у складних умовах. Люди опанували земний, водний та повітряний простір, брали у природи все, що вона пропанувала — їжу, матеріали для одягу та будівництва помешкань.

Усі оточуючі нас речі зроблені з матеріалів за допомогою інструментів.
Усе необхідне для життя люди виготовляють, змінюючи та перероблюючи те, що дає нам Природа, за допомогою праці — технології. Технології постійно розвиваються та вдосконалюються.
Сучасна людина може зробити різноманітні речі. Подивіться навколо себе.

Що у нас в класі зроблено людиною?

Що зроблено природою?
2. Бесіда про професії людини. Робота над загадками:
На дошці — малюнки із зображенням людей різних професій.

Відгадайте, про кого йдеться? Додайте словечко!

Знань чимало в нього є,
Дітлахам їх віддає.
Міста Знань постійний житель —
Носить горде ймення... (вчитель).


В трубах дірочки латає,
В них несправність виправляє.

Труб і кранів чудо-технік Добрий дядечко... (сантехнік).

Слоненяті чи качаті,
Котеняті чи курчаті
Дасть пігулку чи відвар Друг тварин... (ветеринар).

Рідний край охороняти,
Від чужих обороняти
День і ніч завжди готовий
Мужній захисник.,, (військовий).

Каменяр і покрівельник
Носять назву... (будівельник).

Шторм його не налякає,
Адже він штурвал тримає.
Через море й океан
Водить судно... (капітан).

Вміє справно рахувати
І товар пропонувати.
Зошит, книгу, олівець
Видає нам... (продавець).

Квіточки попідливає,
Кущики попідстригає...
Для рослинок — чарівник,
Любить землю... (садівник).

Судно, скарб, людей, печери...
В мулі залишки галери...
Відшукає все це враз
Під водою... (водолаз).

3. Гра «Знайди пару».
Робота у парах: перед дітьми лежать малюнки із зображенням професій: учителя, перукаря, продавця, водія, лікаря, кухаря, швачки і малюнки із зображенням інструментів та приладдя: ножиці, указка, ваги, голка, нитки, ніж, руль. Учні мають знайти пари малюнків: перукар – ножиці
і т. д.
4. Фізкультхвилинка:

Всі піднесли руки — раз!
На носках стоїть весь клас,
Два присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору,
Два! — і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз присіли, два – піднялись.
Хай мужніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
5. Ознайомлення з правилами безпеки на уроках трудового навчання:

Кожен учень зобов’язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках трудового навчання.

Переходити на інше робоче місце без дозволу вчителя забороняється;

Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж.

Перевірити справність інструментів особистого користування, наявність матеріалів.

Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя;


Не можна працювати несправним і тупим інструментом.

Використовувати інструмент лише за призначенням.

Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.
6. Бесіда про організацію робочого місця учнів:

Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його: скласти відповідне обладнання, вимити руки з милом і витерти їх рушником.
ІV. Узагальнення і систематизація отриманих знань:
1. Розгляд виставки дитячих виробів:

Розгляньте вироби учнів початкових класів.
2. Зарядка для очей.
3. Гра «Що з чого?»:
– З’єднайте стрілочками предмети та матеріали, з яких вони зроблені:
VII. Підсумок уроку:

Про що дізналися на уроці?

Які професії запам’ятали?

Чому праця дуже важлива в житті кожної людини?

Що можна зробити на уроках трудового навчання?

Які речі потрібні нам на уроці?

Ви молодці, дуже добре працювали!


Урок № 2
Тема: «Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу.
Економне використання паперу».
Мета: ознайомити учнів з історією виникнення та властивостями паперу, його видами; розвивати увагу, мислення, виховувати бережне ставлення до речей. зроблених з паперу
Обладнання: предметні малюнки, колекція «Види паперу», підручник.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи:розповідь, бесіда, пояснення, гра, робота з підручником, практична робота.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання:

Дзвінко пролунав дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тож сідайте всі в рядок —
Починається урок.
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Упорядкування робочих місць.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:

Сьогодні на уроці ми дізнаємося звідки до нас з’явився папір, які є види паперу є, навіщо нам потрібний папір і що з нього можна зробити.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь учителя про історію виникнення паперу.

Папір вперше був винайдений у Китаї (ІІІ ст. н. е.). Перший папір виготовляли з молодих пагонів бамбука, подрібненого до волокон. Ці стебла розрізали, товкли в ступі, розводили водою, а потім зневоднювали, накладаючи на масу, що утворилась, сітку. Цю сітку
трясли доти, поки вода стікала. Коли вода стекла, паперовий аркуш був готовий. Його залишилося лише спресувати і висушити. Проте всі свої винаходи китайці намагалися тримати в секреті. Не минув цієї участі й папір. Спосіб виготовлення паперу китайський уряд оголосив державною таємницею. Але з часом папір проник спочатку в Середню
Азію, звідти до арабів, від арабів — до Іспанії, а з Іспанії — в усі інші країни Європи. До середини ХІХ ст. папір виготовляли з лляного або бавовняного ганчір’я. Згодом папір почали виготовляти з деревини різних порід дерев, соломи, ганчір’я, целюлози та макулатури.
2. Розгляд таблиці із зображенням послідовності процесу виготовлення паперу.
3. Гра «Що з чого зроблено?»
1) Речі зроблені з деревини.

Дві дощечки, дві сестри
Швидко мчать мене з гори. (Лижі)

Залюбки на допомогу я школярику прийду
І залишу слід помітний там, де носом проведу.
В дерев’яному кожусі я завжди вам прислужуся:
І дорослим, і малятам — всім, хто любить малювати. (Олівець)
2) Речі, зроблені з металу.

Голову залізну маю,
Нею цвяхи забиваю. (Молоток)
Вовк сталевий, гострий ніс,
Бавовняний має хвіст. (Голка з ниткою)
3) Речі, зроблені зі скла.

Груша не проста — скляна,
В темряві горить вона . (Лампочка)
4) Речі, зроблені з гуми.

Б’ють його, а він не плаче,

А все вище й вище скаче. (М’яч)

Не боїмось ми води,
Ходимо туди-сюди.
Коли дощ чи мокрий сніг,
Не промочиш з нами ніг! (Гумові чобітки)
4. Ознайомлення з властивостями паперу.
1) Розповідь учителя.
2) Знайомство із статтею підручника (с. 20).
5. Перегляд колекції «Види паперу».
6. Фізкультхвилинка.
IV. Практична робота:
1. Скручування трубочок.
2. Розривання паперу на частини.
3. Відривання смужки від аркуша.
4. Складання паперу.
V. Розгляд зразків виробу
1. Відгадування загадки.

Із неба диво золоте
І світить нам, і гріє,
Ніщо без нього не росте,
І всяк йому радіє.
Радієш ти, радію я,
Радіють луки, поле, гай,
Радіє з краю в край земля.
А що за диво, відгадай! (Сонце)
2. Технологія виготовлення виробу «Закладинка».
VI. Самостійна робота учнів:

Лунає тиха музика, діти працюють. За необхідності вчитель допомагає тим учням, які того потребують.

Що нового й цікавого вам запам’яталося?

Чи змінився ваш настрій наприкінці уроку?

Чи зігрівають наш клас сонечка, що зроблені вашими руками?
VІІ. Підсумок уроку
1.
Виставка дитячих робіт.
2.
Підсумкова бесіда:

Що нового ви дізналися на уроці?

Що навчилися робити?

Я вдячна вам за старання.
VIII. Прибирання робочих місць.




  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал