Лабораторія виховної роботи та захисту прав дитини А. І





Сторінка1/5
Дата конвертації23.12.2016
Розмір0.51 Mb.
  1   2   3   4   5

Миколаївський обласний інститут
післядипломної педагогічної освіти

Лабораторія виховної роботи та захисту прав дитини

А. І. Тюпа Планування та проведення батьківських зборів щодо профілактики шкідливих звичок у дітей та учнівської молоді Миколаїв
2011

Укладач: А. І. Тюпа, методист лабораторії виховної роботи та захисту прав дитини Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
Відповідальна за випуск
І. М. Бєлова, заступник директора Миколаївського обласного
інституту післядипломної педагогічної освіти
Рецензент: Г. В. Хортів, старший викладач кафедри психолого-педагогічної освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
І. В. Фелонюк, методист із виховної роботи методичного кабінету Березнегуватської районної ради Матеріали збірника стануть у нагоді в організації та проведенні батьківських зборів щодо профілактики шкідливих звичок у дітей та учнівської молоді. Особлива увага акцентується на інформаційному матеріалі та на використанні інтерактивних форм роботи, які сприяють запобіганню шкідливих звичок, усвідомленню переваг здорового способу життя. Видання адресоване керівникам навчально-виховних закладів освіти, їх заступникам, вихователям дошкільних навчальних закладів, педагогам- організаторам, керівникам гуртків закладів позашкільної освіти та батьківській громадськості.
Тюпа А. І. Планування та проведення батьківських зборів щодо профілактики
шкідливих звичок у дітей та учнівської молоді. Методичні рекомендації – Миколаїв ОІППО, 2011. – с. Лабораторія виховної роботи та захисту прав дитини Лабораторія редагування та видавничої діяльності Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 2011
ЗМІСТ
Тюпа А. І, Пучкова ОД.
Методичні рекомендації з підготовки та проведення батьківських зборів «Роль
батьків у профілактиці шкідливих звичок у дітей та учнівської молоді
Сценарії проведення батьківських зборів у навчальних закладах

Дакич А .М.,

Булгакова В. Є., Лекція-інформація Що таке ВІЛ/СНІД і як про це говорити з дошкільниками
Тренінг для батьків дітей дошкільного віку Зроби свій вибірна користь здоров’я»
Гаврилюк О. А, Коноваленко НІ, тренінг «Ми – проти СНІДу! Миза життя
Омельченко О. О, Батькiвськi збори з елементами інноваційних технологій у у класі
Тренінг для батьків «Попередження насильства, жорстокості в cім’ї та в дитячому колективі
Семінар-тренінг для активу батьківського комітету Профілактика
ВІЛ/СНІДу: роль сім’ї‖
Додаток
Додаток 1. Анкети
Додаток 2.
Психологічні вправи для батьківських зборів
Додаток 3
.
Поради батькам із попередження вживання підлітками ПАР
Додаток 4. Зразок запрошення батьків на батьківські збори
Додаток 5. Як побудувати розмову з підлітком про шкоду куріння
Додаток 6. Консультація вихователя для батьків «Чи слід говорити з дитиною
дошкільного віку про СНІД ?»
Додаток 7. Як успішно провести зустріч з батьками
Додаток 8. Добірка цитаті афоризмів щодо профілактики ВІЛ/СНІДу та ризикованої поведінки
Додаток 9. Пам’ятка Ваше здоров’я – у ваших руках








Методичні рекомендації
з підготовки та проведення батьківських зборів за темою
«Роль батьків у профілактиці шкідливих звичок
у дітей та учнівської молоді
Тюпа А. І, методист лабораторії виховної роботи та захисту прав дитини МОІППО;
Пучкова ОД методист лабораторії виховної роботи та захисту прав дитини МОІППО Серед найгостріших соціальних проблем, що постають сьогодні перед Українською державою – проблема збереження здоров’я дітей та учнівської молоді.
Формування ставлення дитини до свого здоров’я залежить від багатьох факторів родини, дитячого колективу, засобів масової інформації тощо. Найважливішим у цьому процесі є взаємодія педагогічного та батьківського колективів щодо виховання ціннісного ставлення до власного здоров’я. Важливим фактором є достовірність інформації, яка надається не тільки під час проведення позакласних і позашкільних виховних заходів, алей у сімейному колі. Однак, батьки не завжди чітко розуміють, що важливо не тільки забезпечити дитину матеріально, дати їй освіту, алей підтримувати постійний сприятливий для довіри психологічний мікроклімату сім’ї, щоб виховати дитину здоровою як фізично, такі духовно. У багатьох сім’ях підлітки дізнаються про психоактивні речовини (ПАР) набагато раніше, ніж вважають батьки (із ЗМІ, від однолітків, знайомих та друзів тощо. Іноді батьки відчувають потребу поговорити з дитиною про небезпечність експериментування з ПАР (алкоголь, тютюн, наркотики, та на заваді стає залежність самих батьків від ПАР багато хто не володіє в достатній мірі потрібною інформацією комусь із батьків не вдається уникнути моралізації в бесіді про шкідливі звички деякі не мають з дитиною довірливого контакту для відкритого обговорення існуючих проблем. Причин можна назвати безліч…
Тому більшість батьків сподіваюється, що їхні діти мають достатньо інформації про здоровий спосіб життя в навчально-виховних закладах освіти. Але зрозуміло, щонайпершими і найважливішими вихователями своїх дітей є, в першу чергу, батьки. Вони повинні вміти попереджувати виникнення проблеми, мати достатньо знань та умінь, щоб розпочати розмову про психоактивні речовини (ПАР, коли відчувають у цьому необхідність. Як правило, батьки мало знають про діяльність закладів освіти щодо попередження вживання підлітками алкоголю, тютюну, наркотиків та як наслідок – хвороб, що передаються статевим шляхом та СНІДу. Надання батькам спеціальних знань, формування у них навичок спілкування з цих питань, залучення батьків до проведення превентивної роботи – важливі фактори взаємодії педагогів та батьків у вихованні здорової особистості. Однією із складових взаємодії є тематичні батьківські збори – ефективна форма спілкування з батьками. І вони можуть бути проведені яку кожному класі окремо, такі для кількох паралельних класів одночасно.
Головною метою проведення такого зібрання є організація співпраці між
батьками, класним керівником (вихователем) та соціально-психологічною
службою в превентивній діяльності.
У залежності від теми і очікуваних результатів, батьківські збори можуть бути
1. Інформаційними, коли метою є надання необхідної інформації
2. Навчальними, коли представник цільової групи має можливість придбати практичні навички
3. Корекційними, коли ставиться мета змінити поведінку учасників цільової групи. Від рівня поставлених завдань залежить і складність їх досягнення. Так, наприклад, наскільки необхідна інформація буде надана батькам, залежить тільки від зусиль класного керівника. У цьому випадку, задля досягнення мети, класний керівник повинен знайти або підготувати необхідну інформацію, продумати в який спосіб вона буде передана та запропонована батькам – лекція, тренінг, рольова гра, групова робота тощо. Цю роботу може провести сам класний керівник (вихователь) або у співпраці зі шкільним психологом, запрошеним лікарем.
У рамках батьківських зборів є можливість донести не тільки необхідну
інформацію, але і застосувати її при формуванні практичних навичок,
використовуючи інтерактивні методи роботи з батьками. Визначивши мету батьківських зборів, намагайтеся оцінити реальність її досягнення. Це важливий моменту роботі класного керівника (вихователя. Якщо цілі нереальні – немає і можливості отримати запланований результат. Це приводить до розчарування педагогів і батьків у якості запропонованої превентивної роботи. Про значущість превентивної роботи і роль батьків у профілактиці негативних явищ необхідно розповідати, в першу чергу, тим батькам, які ніколи не приходять на збори, і ставиться мета – залучити до співпраці батьків, які неуважні до своїх дітей. Якщо батьки неблагополучних дітей ніколи не приходять на збори, не ставте нереальної мети – донести цю
інформацію в першу чергу до них. Зосередьтесь на тих, хто хоче запобігти курінню, алкоголізму та наркоманії в своїй родині, але не знає, як це зробити. Важливість інформування батьків відносно профілактики негативних явищ полягає також утому, що згодом ними усвідомлюється необхідність підтримки діяльності школи у цьому напрямку, спільної відповідальності за подальші вчинки дітей та розуміння, що співпраця між батьками та школою створює у підлітка потрібні стійкі установки на відмову від подальшого вживання ПАР, формує негативне ставлення до експериментування з цими речовинами.

Орієнтовні теми батьківських зборів щодо профілактичної роботи в дошкільних, загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладах:
-
Роль батьків і школи в профілактиці вживання дітьми ПАР ( 5-6 клас Попередження формування негативних звичок у підлітків (5-6 клас Особливості психофізіологічного розвитку дітей і причини експериментування з алкоголем, тютюном і наркотиком (5-9 клас Причини і ознаки вживання ПАР (8-11 клас Профілактика ВІЛ/СНІДу: роль учнівської молоді (8-11 клас ); Вплив алкоголю на дитячий організм (5-9 клас Шкідливі звички – спадковість чи вплив соціуму (для всіх категорій Шкідливі звички діти та батьки (для всіх категорій Що знають ваші діти про шкідливий вплив алкоголю, наркотиків, тютюну (5–11 клас Традиції здорового способу життя українського народу(для всіх категорій Що ми знаємо про СНІД (для всіх категорій Людина та її здоров’я (5-11 клас Типи стосунків усім ї та стилі спілкування з дитиною (5-11 клас.





Рекомендації щодо проведення батьківських зборів
1.
Батьківські збори мають допомагати батькам, а не акцентувати увагу на помилках і невдачах дітей у навчанні. Під час вибору теми зборів слід враховувати вікові особливості дітей. Збори повинні мати як теоретичний, такі практичний характер розбір ситуацій, тренінги, дискусії тощо. Збори не треба перетворювати на обговорення і осуд особистостей учнів.

Список використаних джерел
1. Батьківський вечір у школі. Центр «Escape», 2005.
2. Костюк ОМ. Передумови та негативні наслідки розповсюдження наркоманії // Практична психологія та соціальна робота- № 10.- 2004.- С. Методичний посібник з профілактики наркоманії та ВІЛ/СНІД у молодіжному середовищі.-К., 2001.
4. Оржеховська В.М., Габора ЛІ. Збереження репродуктивного здоров’я неповнолітніх. К Хіт, 2004.- 224 с.
5. Панок В. Г. Формування навичок здорового способу життя в дітей та підлітків навч. посібник. – К Ніка-Центр, 2002.
6. Федорченко Т. Є.Кроки до здоров’я (профілактика вживання неповнолітніми наркотичних речовин. Навч. – метод. Посібник – К ТОВ «ХІК», 2003. – 152 с.



Сценарії
проведення батьківських зборів у дошкільному та
загальноосвітньому навчальних закладах

Дакич А .М., вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 47 Миколаївської міської ради
Булгакова В. Є.,практичний психолог дошкільного навчального закладу № 47 Миколаївської міської ради
Лекція-інформація
«Що таке ВІЛ/СНІД і як про це говорити з дошкільниками


Мета: Формування толерантного ставлення до ВІЛ-позитивних дітей та профілактика ВІЛ/СНІДу у дитячому середовищі.
Цілі і завдання
1.
Привернення уваги батьків до проблем ВІЛ / СНІДу, важливості та значущості цієї проблеми для кожного Формування у дошкільників та їх батьків розуміння проблем хворих на СНІД Формування толерантного ставлення до ВІЛ- інфікованих дітей Допомога батькам змінити небезпечну поведінку дітей через пропаганду здорового способу життя і розвиток їх здібностей.
План проведення
1.
Вступне слово вихователя-методиста (повідомлення теми, мети, завдань заходу. Розкриття актуальності проблеми. Виступ практичного психолога закладу з інформацією про ВІЛ/СНІД. Виступ вихователя-методиста на тему Технологія профілактики ВІЛ/СНІДу в дитячому середовищі Підсумок
Хід заходу
1.

Вступне слово вихователя-методиста (повідомлення теми, мети, завдань заходу.
2.

Актуальність проблеми.
Україна на сьогодні за темпами розвитку епідемічного процесу ВІЛ-інфекції посідає одне з провідних місць серед країн Східної Європи. За офіційною статистикою, станом нар. в Україні офіційно зареєстровано 161 119
ВІЛ-інфікованих громадян України, у т.ч. 31 241 хворих на СНІД. Заданими експертів державних та міжнародних організацій розраховується оціночна кількість людей, які живуть з ВІЛ в Україні. На початок 2010 р. це майже 360 тисяч осіб. Україна лідирує за рівнем поширення Віл-інфекції не тільки серед країн СНД, алей усього світу. З таким статусом можна жити ще багато років, але люди, що живуть із ВІЛ дуже часто страждають не тільки від того, що є носіями вірусу, алей від ставлення до них навколишніх.
Причини виникнення такого ставлення різноманітні недостатнє розуміння поширення хвороби міфи про шляхи передачі ВІЛ забобони відсутність належного лікування безвідповідальній іноді недостовірні повідомлення в ЗМІ про епідемію ВІЛ-інфекції; поширені в суспільстві страхи, пов’язані з сексуальністю, хворобою та смертю страхи, пов’язані із вживанням наркотиків. Проте, більшість уявлень та побоювань щодо ВІЛ-інфекції є хибними, особливо стосовно дітей. Саме тому це питання стає вкрай актуальним сьогодні.
Запитання до батьків
-

Що вам відомо про ВІЛ/СНІД?
3.

Виступ практичного психолога закладу з інформацією про ВІЛ/СНІД.
Ставлення до будь-якого явища пов’язане з тим, що ми знаємо про це явище. Від того, чи маємо ми достатньо інформації про ВІЛ, залежить, що ми відчуватимемо у певній ситуації і як будемо діяти. Усвідомлення власних переконань та ставлення до проблем, пов’язаних з
ВІЛ/СНІДом, є першим кроком на шляху до формування толерантного ставлення до людей, які живуть з ВІЛ, адже часто наші переконання ґрунтуються на хибних уявленнях, міфах та страхах. Тому розуміння того, що є правильним, а що – ні у власних знаннях про ВІЛ, дає змогу людині пізнавати нове.
Що таке ВІЛ
Вірус Імунодефіциту Людини
ВІЛ-інфекція це довготривале інфекційне захворювання, яке розвивається в результаті інфікування вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ) і характеризується прогресуючим ураженням імунної системи людини.

Що таке СНІД
· Синдром
· Набутого
· Імунодефіциту
· Людини Якщо ВІЛ-інфекцію не лікувати, то через 6-10 (іноді до 20) років імунітет поступово знижується і розвивається СНІД. Поняття СНІД не рекомендоване для використання як окремої нозологічної одиниці, оскільки це кінцева стадія розвитку
ВІЛ-інфекції. Досі не існує єдиної думки щодо походження вірусу імунодефіциту людини, а також щодо причини стрімкого поширення ВІЛ-інфекції. Вважається, що перші випадки СНІДу мали місце у США, на Гаїті та в Африці усередині х років. Але досі не встановлено точно, яке ж походження цього захворювання. Наступні етапи вивчення вірусу визначені досить точно.
1979 рік – лікарі Нью-Йорка та Лос-Анджелеса спостерігали рідкісну форму запалення легенів (пневмоцистну пневмонію, саркому Капоши (пухлинне захворювання, яке доти реєструвалось лише у людей похилого віку) у чоловіків, які мають секс із чоловіками.

1982 рік – встановлено зв’язок щодо передачі ВІЛ із переливанням крові, внутрішньовенним введенням наркотичних речовин, статевими контактами.
1983 ріку Франції діє дослідницька група Люка Монтаньє в інституті ім.
Пастера, у США – група д-ра Роберта Гало в національному інституті охорони здоров’я. У Франції та США ці дві дослідницькі групи практично одночасно виділяють вірус, який було названо Вірус Імунодефіциту Людини.
1985 рік – встановлено, що ВІЛ передається через кров, сперму, вагінальний секреті грудне молоко. У США затверджений перший тест для виявлення антитіл до ВІЛ (ІФА) та розпочаті клінічні випробування першого препарату для боротьби з ВІЛ-інфекцією. Імуноферментний аналіз (ІФА) і сьогодні широко застосовується для діагностики ВІЛ-інфекції та тестування донорської крові.
Вірус Імунодефіциту Людини

Виділяють три основні шляхи передачі ВІЛ статевий парентеральний; від інфікованої матері до дитини.
Статевий шлях передачі ВІЛ – один з основних. На сьогодні статевим шлях інфіковано ВІЛ 90 % усіх випадків інфікування ВІЛ у світі. ВІЛ доповнив собою список збудників інфекцій, які передаються при незахищених статевих контактах. Високий ризик щодо інфікування ВІЛ становлять незахищені (без правильного застосування презервативів) проникаючі анальні та вагінальні контакти. До парентерального шляху належить передача ВІЛ при переливанні інфікованої крові та її препаратів, використанні забрудненого ВІЛ медичного інструментарію та/або розчинів, утому числі при ін’єкційному споживанні наркотиків, трансплантації органів ВІЛ-інфікованого донора тощо. До передачі від матері до дитини належить інфікування під час вагітності та пологів (вертикальний шлях, а також під час вигодовування дитини грудним молоком від інфікованої матері (горизонтальний шлях. До «інфекційно небезпечних» рідин щодо інфікування ВІЛ належать кров, лімфа, сперма, вагінальні виділення, грудне молоко. Інші рідини, віднесені до
«інфекційно безпечних», містять низьку концентрацію збудника, тому з цими рідинами ВІЛ не передається. Для потрапляння в організм іншої людини
інфікуючої дози ВІЛ, наприклад, зі слиною чи потом, потрібна надзвичайно велика кількість цих рідин, що на практиці неможливо. Зважаючи на шляхи передачі ВІЛ, цей вірусне передається через побутові контакти, зокрема через обійми, поцілунки, укуси комах, користування спільним посудом і туалетом, плавання водному басейні, кашляння тощо. Все це свідчить
проте, що спілкування у побуті та робота з ВІЛ-позитивними колегами не несе жодного ризику інфікування для оточуючих.

Запитання до батьків
-

Чи потрібно говорити з дітьми дошкільного віку про ВІЛ-позитивних людей Чому
Висновок:
Настання нового тисячоріччя, розвиток нових інформаційних технологій, реформи в суспільстві й свідомості людей привели не тільки до інтенсивного зростання суспільної свідомості, алей до появи безліч соціально-психологічних проблем. У зв'язку з ситуацією, що склалася у світі активного зловживання психоактивних речовин представниками всіх національностей і вікових категорій, фахівці всіх відомств нарізних рівнях заявляють про необхідність проведення соціально-профілактичної роботи. Наданий момент доведено, що найбільш ефективною в цьому плані є первинна індивідуально-орієнтована профілактика дітей і підлітків. Інформування дітей і молодів області ВІЛ/СНІД здійснюють не тільки фахівці освітніх установ, воно повинно здійснюватися й через батьків. Дитячий садок та батьки повинні бути партнерами щодо формування в дітей ціннісного ставлення до свого здоров’я. Тож говорити про це з дітьми необхідно. Отже, необхідна освіта батьків і осіб, що їх заміщають. І в першу чергу слід бути обізнаним стосовно технології профілактики ВІЛ/СНІДу.
Запитання до батьків
-

У якому віці із чого слід починати розмову про ВІЛ/СНІД?
4.

Виступ вихователя-методиста на тему Технологія профілактики
ВІЛ/СНІДу в дитячому середовищі» Розглянемо основний змісті технологію профілактики ВІЛ/СНІДу в молодшій віковій групі (вік дітей від 3 до 10 років) На сьогодні час розробки профілактичних програм, орієнтованих на дітей дошкільного й молодшого шкільного віку, тільки починається. У посібниках, що існують наданий часу молодшу вікову групу поєднують дітей у віці від 3 до 10 років хоча, безумовно, діти у віці 3-5 років сильно відрізняються від 9- річних.
У рамках інформування про ВІЛ/СНІД дітям надається інформація про захворювання, способи передачі інфекції й способах захисту від зараження відповідно довіку дитини.
Дітям до 5 років надаються елементарні знання про ВІЛ-Інфекції й СНІД. Діти даного віку не мають потреби в подробицях і нездатні засвоїти такі складні терміни, як імунна система, вірус імуннодефіциту людини. Самі діти не занадто цікавляться проблемою ВІЛ-інфекції, хоча дещо вони можуть знати
завдяки ЗМІ. Їх, швидше за все, буде цікавити питання протечи можуть вони самі занедужати на СНІД. Відповіді на такі питання повинні бути правдивими, а пояснення — простимий доступними для розуміння малят. У віці 3—4 років діти здобувають знання про своє тіло й основних життєвих фактах. Вони починають запитувати, звідки беруться діти, і здатні зрозуміти прості відповіді, але не розбираються в абстрактних поняттях або сексуальних проблемах дорослих. Вони вже справляються з виконанням елементарних правил гігієни, тобто вмиваються, чистять зуби, самостійно їдять і засинають. Діти цього віку починають розуміти необхідність самоти. Краще, що можуть зробити батьки й фахівці освітніх установ, — це створити атмосферу, у якій дитина не соромлячись задавала би питання прорізні частини тіла, здоров'я й сексуальності.
Діти 5—7 років більш здатні до засвоєння базових знань відносно
ВІЛ/СНІДу. Їм буде зрозуміло, що СНІД — хвороба, що виникає через інфекцію, яка потрапила в кров. Дітям такого віку слід також знати, що ходити в дитячий садок або школу й грати с ВІЛ-позитивною дитиною — безпечно, головне, щоб ігри не супроводжувалися бійками. Дітям доступні такі, наприклад, рекомендації з безпечної поведінки « Не слід доторкатися до чужої крові або відкритої рани іншої людини, особливо якщо в тебе самого свіжі рани. Дитина такого віку може поставити запитання проте, як люди заражаються ВІЛ. Відповідь повинна бути правдивою і розкривати всі основні шляхи зараження
ВІЛ-Інфекцією: Більшість підлітків і дорослих можуть заразитися ВІЛ, якщо використовують ті самі голки, що й люди з ВІЛ, коли вживають наркотики. В 5—
7 років діти розуміють більш складні сторони таких явищ, як здоров'я, хвороба й сексуальність. Вони цікавляться такими речами, як народження, шлюб або смерть. Діти розуміють відповіді на свої питання, якщо вони ілюструються конкретними прикладами з повсякденного життя. Якщо, скажемо, ваша дитина до крові порізала палець, саме час пояснити їй, що мікроби, які викликають хворобу, можуть попадати в організм через ранку. Дитина в цьому віці повинна розуміти, що не можна вживати ліки без дозволу батьків. Чи потрібно обговорювати з дітьми такого віку, що таке презерватив або безпечний секс, краще вирішувати їхнім батькам. На запитання дитини, чи можуть діти заразитися ВІЛ, можна сказати, що далеко не всі діти мають ВІЛ, і більша частина з них одержали цей вірус ще до свого народження, тому що такий же вірус був у їхньої мами.
У рамках інформування про ВІЛ/СНІД дитину 7—10 років важливі вірогідність, доступність і адекватність інформації. Діти такого віку вже добре сприймають деякі терміни й поняття, такі як антитіла, імунітет, імунна система,
клітина, Т-Хелпер. Можуть бути використані прості схеми, що пояснюють дії імунної системи при звичайних інфекціях і у випадку проникнення в організм ВІЛ. Крім того, діти можуть засвоювати знання про шляхи передачі ВІЛ, рідинах людського організму, де концентрація вірусу найбільш висока, і проте, як вірус імунодефіциту не передається. Важливо пояснити дитині, що при спілкуванні з ВІЛ-позитивними дітьми в дошкільному закладі та школі, через слину й сльози, потові виділення, укуси
комах, через повітря, з водою або продуктами харчування, при користуванні загальним посудом, рушником інфекція не передається.
Крім інформування про вірусі хвороби профілактика ВІЛ-Інфекції в молодшій віковій групі припускає підтримку відповідальної й безпечної
поведінки, що вданому віці вимагає формування цінностей і навичок ведення здорового способу життя, включаючи сексуальне здоров'я й виховання антинаркотичних установок.
5.

Підсумок Отже, жодна дитина не в змозі розібратися самостійно в усьому цьому в перші роки життя. Навпаки, у неї може складатися невірне уявлення з цього питання. Ось чому так важливо, щоб дитина могла вільно задавати питання, що у неї виникають. І краще за все, якщо саме батьки або фахівці з узгодження з батьками допоможуть їй виправити неправильне уявлення. Чим раніше це буде зроблено, тим менше у дитини залишиться часу для нездорових, неправильних роздумів та фантазій.
Варто пам’ятати та пояснювати дітям, що ВІЛ-позитивна дитина передусім потребує звичайного ставлення до неї від оточення, без вирізнення. Такій дитині достатньо хоча б однієї людини, яка б її любила, розуміла і відчувала, тому навіть одна людина, ким би вона не доводилась дитині, може виростити її гармонійною і щасливою. Але, якщо ви поки що не в змозі прийняти людину з ВІЛ/СНІДом, просто намагайтесь не спричиняти їй зайвої болі осудом та непорозумінням. Спробуйте отримати якнайбільше достовірної інформації з цього питання та приймайте рішення непросто повіривши слухам, а спираючись на реальні факти. І обов’язково вчіть толерантному ставленню до таких людей своїх діточок. А щоб вам було простіше це зробити, ми підготували для вас пам’ятки Ваше здоров’я – у ваших руках, які допоможуть вам на перших порах. Якщо у вас є запитання з цього питаннями обов’язково продовжимо розмову зданої теми на наступних зустрічах.
Тренінг для батьків дітей дошкільного віку



  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал