Ліцей «Престиж» м. Києва шляхом Проекту «Вивчаємо світ, спілкуємося з світом за допомогою Т. Шевченка»




Скачати 38.94 Kb.

Дата конвертації08.11.2016
Розмір38.94 Kb.

Ліцей Престиж м. Києва шляхом Проекту
«Вивчаємо світ, спілкуємося з світом за допомогою Т. Шевченка
(2014-2015 рр.) В історії назавжди залишаються імена, які з гордістю вимовляє, пам’ятає і шанує людство. До них належить й ім’я великого українського поета Т. Г. Шевченка. Почуття патріотизму дорідної країни, народу дуже важливо розпочинати з раннього дитинства. р. в Україні проголошено роком Тараса Шевченка і це знайшло своє відображення і в роботі ліцею Престижу вигляді загальноліцейного проекту. Мета проекту дізнатися та дослідити маловідомі факти життя поета, навчитися аналізувати його твори через призму сучасності, уміти порівнювати творчість Шевченка з іншими видатними постатями світової культури робити висновки. Навчити дітей самостійно працювати з матеріалом для дослідження чітко формувати та доводити власну думку щодо поставленого питання. Розроблена система заходів цікава своїми формами проведення та змістом відкриті уроки, бінарні уроки на Шевченківську тематику, які проводилися разом з батьками, участь ліцеїстів у театралізованих виставах, виставки малюнків затворами Т.Шевченка, екскурсії, читання, реферати Вивчення творчості Т.Шевченка проводилося за такими напрямками Вивчення творів Т.Шевченка під час уроку Проектна діяльність учнів та класних колективів Театральне мистецтво Виховні заходи Екскурсійна діяльність Участь у конкурсах Також ліцеїсти мали змогу краще познайомитися з життям поета через перегляд телепередач та відеофільмів присвяченим Т.Г.Шевченку. (Всеукраїнський телевізійний Шевченківський урок відео лекторій Мій Шевченко, перегляд дослідницької передачі Видатні українці. На уроках використовуються різні інформаційно-комунікативні технології при актуалізації мотиваційних резервів учнів – асоціативні зображення, за якими ліцеїсти, особливо 5-6 класи пригадали основні моменти із життя Тараса Шевченка, при вивченні нового матеріалу – мультимедійні презентації до кожної теми згідно навчальним планом, електронна історична карта, а також учні мають змогу прослухати аудіозаписи творів Шевченка, пройти електронне тестування для самоперевірки. В ліцеї експерементуються бінарні уроки. На вивченні творчості Шевченка уму класі був проведений спільний урок – українська література, історія, музика. Тема уроку Ці колискові чув малий Тарас Проектна діяльність - один із способів залучання школярів до самостійного творчого пошуку.

Щороку в ліцеї Престиж проводиться загальноліцейна проектна робота - соціального та наукового спрямування. Крім того, протягом року вчителями-предметниками та класними керівниками проводяться тематичні проектні роботи.
Що стосується вивчення творчості та дослідження життя Т.Г.Шевченка, в ліцеї захищали ряд проектів надану тему.
-
Т.Г.Шевченко – художник. Художники, які творили із Шевченком. Схожі долі у світі з долею Т.Г.Шевченка
-
Образ жінки в творчості Шевченка та ін..
В ліцеї проводить роботу туристично-краєзнавчий гурток, де ліцеїсти мають змогу краще дізнатися про Україну, побачивши її міста на власні
Мета екскурсій
- поглиблення розуміння учнями епохи, у яку жив Т.Г. Шевченко
- поглиблення знань школярів прожиття і творчий доробок митця
- зібрати відомості про історію селища ім. Т. Шевченка,
- важливі події, пов’язані з пам’яттю письменника
- розкрити взаємозв’язок літератури з життям викликати інтерес до художнього слова
- створити можливість для літературного розвитку школярів
- розкрити багатство зорових вражень, емоційність, конкретність
- допомогти зробити постать митця ближчою для учнів.

Неодноразово ліцеїсти робили виїзні екскурсії по Шевченківським містам

Київ

Моринці

Шевченкове

Будище, також неодноразово відвідали
Переяслав-Хмельницький. Практикуються у ліцеї виїзні екскурсії і для вчителів. Наприклад до
Переяслава-Хмельницького, девони мали змогу відвідати музей Заповіту Тараса Шевченка
Ліцеїсти мають змогу побачити те місце, де народився маленький Тарас, відвідати могилу сестри Кобзаря – Катерини, помилуватися краєвидами, які так гарно описав Шевченко у своїх творах. Неначе писанка село, зеленим гаєм поросло…»
Тарас Шевченко помер у Санкт-Петербурзі. Щоб повернути прах поета додому, аби його дух міг спочити на рідній землі, довелося подолати довгий шлях. Відтворити його, аби вшанувати генія, взялися волонтери. Міжнародний поштовий похід-реквієм "Останнім шляхом Кобзаря" тривав протягом травня го. Олександр Канівець, що є автором та ініціатором задуму, за власні кошти подолав тисячі кілометрів та відвідав близько ти міст. Нам випала можливість зустрітися з організатором акції – Олександром Канівцем, простежити його шлях від Петербурга до Канева, переконатися, що дійсно він відправляв з кожного поштового пункту листи про своє місце перебування. Олександ Канівець за сприяння Зої Володимирівни Ружин організував та провів у ліцеї Престиж філателістичну виставку Останнім шляхом Кобзаря. Ця виставка презентує унікальні філателістичні матеріали, присвячені великому поету Тарасу Григоровичу Шевченку – 64 таблиці та посмертна маска Кобзаря. До 200-річчя з народження Кобзаря в ліцеї пройшли ряд театралізованих заходів. Театр ліцею Престиж підготував виставу під назвою Музи Шевченка Учні 5-
ІІ класу підготували та представили виставу Дитинство Шевченка.
Позакласна виховна робота спрямована на закріплення, поглиблення знань, застосування їх на практиці, розширення кругозору учнів, формування наукового світогляду. Не менш важливим є вироблення умінь і навичок самоосвіти, розвиток творчих здібностей, організація дозвілля, культурного відпочинку. У ліцеї було проведено ряд виховних заходів «Шевченко і світ» (ліцеїсти дослідивши значимість Шевченка у світі, дійшли висновку, що загалом в Україні та світі споруджено
1060 пам'ятників Кобзарю,
«Шевченко мовами світу» дослідження роботи перекладачів творчості Т.Шевченка на англійську мову Віру Річ та Агапія Гончаренка учні читали напам’ять твори поета різними мовами світу, робили докладний переклад їх українською, «Слово Кобзаря». Конкурсна діяльність відкриває широкі можливості створення оптимальних умов для виявлення індивідуальних здібностей, знань, умінь, навиків, розвитку вольових, комунікативних якостей особистості. В ліцеї постійно проводиться
Конкурс читців творів Шевченка та літературний конкурс Юні
Шевченкознавці», метою яких є популяризація творчості митця, виховання у підростаючого покоління українців належного ставлення до літературної спадщини Кобзаря. Конкурс проводиться в номінації Краще декламування твору Тараса Шевченка, яка передбачає декламування твору або уривку твору Тараса Шевченка березня 2014 року в Київському палаці дітей та юнацтва пройшов ХI
загальноміський конкурс-фестиваль Діалог держав партнерство в
освіті» під гаслом «Шевченко генієм піднявся над світами, присвячений 200- річчю від дня народження Т.Г. Шевченка. Метою нашого виступу на конкурсі було показати братнє відношення поета до слов’янських народів – польського, російського. А також довести те, що Шевченка знали та поважали поети інших країн. Учнів театральній постановці зачитували вірші поетів трьох країн – України ( Шевченко, Росії ( О.Пушкін), Польщі ( Міцкевич). Все це відбувалося на фоні гри на бандурі під мелодію Думи, мої, думи мої. Такім я цієї людини не забуто. Чиміг коли-небудь його батько, неграмотний кріпак, навіть припустити, що колись його син стане такою знаменитістю Що навіть через багато років, століть його ім'я будуть вимовляти з повагою та любов'ю? Як писав Іван Франко, найкращий, найцінніший дар доля дала йому аж по смерті — невмирущу славу і вічно нову насолоду, яку дають його твори мільйонам людських сердець.




База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал