Літературне чмтаыыа (за підручником В. О. Науменко)




Скачати 79.87 Kb.

Сторінка1/13
Дата конвертації08.11.2016
Розмір79.87 Kb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13

Серія Початкова школа. Мій конспект»
Заснована 2008 року
Н. О. Ковальчук, А. І. Настенко
Літературне
чмтаыыа
(за підручником В. О. Науменко)
|
| |
| | | | £ |
II семестр клас
Харків
Видавнича група «Основа»
2013

УДК 37.016
ББК 74.263
К56
Ковальчук Н. О, Настенко А. І.
К56 Літературне читання. 2 клас. II семестр (за підручником В. О. Науменко). — 152 с. — (Серія Початкова школа. Мій конспект»).
ІвВК Посібник містить орієнтовне календарне планування та розробки уроків літературного читання в 2 класі (II семестр, складені відповідно до вимог нової навчальної програми ( К .: Видавничий дім Освіта, 2012) для шкіл з українською мовою навчання за підручником В. О. Науменко К. : Видавництво Генеза, Задля зручності використання всі розробки розміщені на відривних аркушах. Поля для записів дадуть змогу творчому вчителеві, користуючись запропонованим у посібнику матеріалом, скласти власні плани- конспекти уроків курсу.
Для вчителів початкової школи.
УДК 37.016
ББК 74.263
Навчальне видання
Серія Початкова школа. Мій конспект
КОВАЛЬЧУК Наталія Олексіївна,
НАСТЕНКО Антоніна Іванівна
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ.
2 КЛАС. II СЕМЕСТР
(за підручником В. О. Наум ен к о)
Головний редактор Ю. Є. Бардакова Редактор О. В. Грабар Відповідальний за видання Ю. М . Афанасенко Технічний редактор О. В. Лебедева Коректор О. М . Журенко Підписано до друку 18.07.2013. Формат 84x108/16. Папір газет. Друк офсет. Гарнітура Шкільна.
Ум. друк. арк. 9,5. Замовлення № 13-07/15-05.
TOB Видавнича група “ Основам. Харків, вул. Плеханівська, 66 тел. (057) 731-96-33 e-mail: office@ osnova.com .ua Свідоцтво суб’ єкта видавничої справи
ДК № 2911 від 25.07.2007 р 978-617-00-1866-3
© Ковальчук Н. О, Настенко А. І, 2013
© ТОВ Видавнича група “ Основа », 2013

ЗМІСТ
Орієнтовне календарне план уван н я...................................................................................................................6
З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження) ............................................................................................. Поетична збірка 1 .................................................................................................................................................... 9
Урок 51. Тарас Шевченко — гордість і слава України. Пейзажу художньому творі.
Тарас Шевченко « Зоре моя вечірняя...» .......................................................................................... 9
Урок 52. Образи української природи в поезії Тараса Шевченка Сонце заходить, гори чорніють. . » ...............................................................................................11
Урок 53. Поетичні перлини. Тарас Шевченко Тече вода з-під явора ................................................. 13
Урок 54. Тарас Шевченко Тихесенько вітер віє, «Он гай зелений похиливсь .........................15
Урок 55. Леся Українка З гір над о лину ...............................................................................................17
Урок 56. Урок позакласного читання. Тарас Шевченко. 19
Урок 57. Леся Українка Барвіночку мій хрещатий. Поетична збірка 2 ................................................................................................................................................23
Урок 58. Олександр Олесь В небі жайворонки в ют ь с я ...» ...................................................................... 23
Урок 59. Порівняння. Олександр Олесь Ліс восени ................................................................................25
Урок 60. Олександр Олесь «Біга зайчик-скакунець»...................................................................................27
Урок 61. Дива в природі. Іван Сенченко Зустріч із зайцем. 29
Урок 62. Емоційність. Катерина Перелісна Змерз 63.
Поетичні картини зими. Катерина Перелісна Віхола .......................................................... 33
Урок 64. Урок позакласного читання. Буду я природі другом. Поетична збірка 3 ................................................................................................................................................37
Урок 65. Зачарувала все зима. Микола Вороний « Сніжинки. 37
Урок 66. Любов Забашта. Біле свято зими ...............................................................................................39
Урок 67. Людина і природа. Любов Забашта Берізонька. Поетична збірка 4 ................................................................................................................................................43
Урок 68. Незвичайні вчинки. Платон Воронько Казка про рукавичку. 43
Урок 69. Іскорки гумору. Платон Воронько Причина, Картина .................................................... 45
Урок 70. Художній образ. Платон Воронько В лісі є зелена хата ....................................................... 47
Урок 71. Літо пахне суничками». Діалог. Платон Воронько С уничка-сестричка».........................49
Урок 72. Урок позакласного читання. Батьківщина — рідний край. 51
Урок 73. Природа відкриває свої таємниці. Володимир Л учу к ................................................................ 53
Урок 74. Білий вірш. Володимир Лучук Білий вірш. 55
Урок 75. Коли твір відкриває свої таємниці. Володимир Лучук Дикий мак».
ЗіркаМензатюк « Мак. 57
Урок 76. Лісові дива. Ліна Костенко Білочка восени. 59
Урок 77. І знов засипле все зима. Ліна Костенко Баба Віхола, « Пряля. 61
З

Урок 78. Сумно хлюпає дощ. Ліна Костенко Соловейко застудився».
Підсумок з вивчення поезій Ліни Костенко...................................................................................63
Урок 79. Дивовижний світ природи. Вадим Скомаровський Клени. 65
Урок 80. Урок позакласного читання. А вже весна, а вже красна. 67
Урок 81. Допоможемо птахам узимку. Вадим Скомаровський «Щиглик».
Настрій персонажа. 69
Урок 82. Літні дива. Вадим Скомаровський «Козубок-Колобок»............................................................. 71
Урок 83. Як побачити дива Ганна Чубач У лісочку на пеньочку. 73
Урок 84. Коли твір відкриває свої таємниці. Ганна Чубач « Роса. 75
Урок 85. А вже весна, а вже красна. Анатолій Костецький Починається весна ............................77
Урок 86. Принади літнього ранку. Анатолій Костецький Р ибалка-дивак»........................................79
Урок 87. Буду я природі другом. Анатолій Костецький Не хочу. 81
Урок 88. Урок позакласного читання. Країна дитячих журналів. 83
Урок 89. Поетичні картини зими. Анатолій Камінчук Баба Віхола. 85
Урок 90. Природа оживає. Анатолій Камінчук Котики вербові, Береза розвивається».
Звуконаслідування .......................................................................................................................... 87
Урок 91. Коли твір відкриває свої таємниці. Анатолій Камінчук « Ремез. 91
Урок 92. Кожна квітка красива і неповторна. Тамара Коломієць Нагідка »........................................93
Урок 93. Рушники ви мої, рушники. Тамара Коломієць Біле поле полотняне»..................................95
Урок 94. Коли твір відкриває свої таємниці. Ігор Калинець Про що розповіла нагідка
............... 97
Урок 95. Гумористичний вірш. Ігор Січовик Віддячила, Хитра киця. 99
Урок 96. Урок позакласного читання. Хліб — усьому голова. 101
Урок 97. У кожного свій талант. Іван Світличний «Півень-горлопан»,
«Слухала Лисичка Солов’ я » ........................................................................................................ 105
Урок 98. Повтори і пригадай. Підсумок за розділом З літературної скарбниці цікавих і повчальних історій
..................................................................................................109
Урок 99. Олександр Копиленко Хоробре кошеня ................................................................................109
Урок 100. Птахи — наші друзі. Юрій Старостенко « Смілива зозуль к а ».............................................. 111
Урок 101. Друзі пізнаються в біді. Микола Трублаїні «Тико і В ол охан ».............................................. 113
Урок 102. Друзі пізнаються в біді. Микола Трублаїні «Хвиля-напасниця»........................................115
Урок 103. Побачити прекрасне. Основна думка твору.
Василь Сухомлинський Які вони бідні ...................................................................................117
Урок 104. Урок позакласного читання. Мамо люба, добра, мила. 119
Урок 105. Дорожчого за Вітчизну немає нічого. Василь Сухомлинський
«Верба — мов дівчина золотокоса» ............................................................................................121
Урок 106. Характер персонажа. Віра Артамонова «Ясенок»
................................................................ 123
Урок 107. Портрету художньому творі. Володимир Сенцовський Бабусин онучок. 125
Урок 108. До уміння потрібне терпіння. Андрій М ястківський Мудра голка
Урок 109. Людина і природа єдині. Василь Струтинський Як дихає верба .....................................129
Скринька сміху ................................................................................................................................................131
Урок 110. Анатолій Григорук З курми лягай, з півнями вставай. 131
Урок 111. Неймовірні пригоди юних винахідників. Всеволод Нестайко
«Як ми літали в космос .............................................................................................................. 133
Урок 112. Неймовірні пригоди юних винахідників. Всеволод Нестайко
«Як ми літали в космос .............................................................................................................. 135
Урок 113. Урок позакласного читання. Казки народів світу. Літературні казки .............................................................................................................................................139
Скринька казок українських письменників...............................................................................................139
Урок 114. Іван Франко Лис Микита (уривок) .........................................................................................139
Урок 115. Берись дружно, не буде сутужно. Юрій Ярмиш Та сама мишка .....................................141
Урок 116. Скупий, аж синій. Василь Чухліб Заячий холодок .......................................................... 143
Скринька казок зарубіжних письменників 117. Шарль Перро Попелюшка, або Соболевий черевичок. 145
Урок 118. Ганс Крістіан Андерсен « Принцеса на горошині » ................................................................ 147
Урок 119. Підсумок за розділом Літературні казки. 149
Урок 120. Урок позакласного читання. І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом .................. 151 5


з/п
51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65
66
67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
Т ем аур оку Дата З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження) Поетична збірка Тарас Шевченко — гордість і слава України. Пейзажу художньому творі. Тарас Шевченко
« Зоре моя вечірняя...»
Образи української природи в поезії Тараса Шевченка. « Сонце заходить, гори чорніють...»
Поетичні перлини. Тарас Шевченко Тече вода з-під явора...»
Тарас Шевченко Тихесенько вітер віє, «Он гай зелений похиливсь...»
Леся Українка « 3 гір на долину...»
Урок позакласного читання. Тарас Шевченко
Леся Українка Барвіночку мій хрещатий»
Поетична збірка Олександр Олесь В небі жайворонки в ються...»
Порівняння. Олександр Олесь Ліс восени»
Олександр Олесь «Біга зайчик-скакунець»
Дива в природі. Іван Сенченко Зустріч із зайцем»
Емоційність. Катерина Перелісна «Змерз»
Поетичні картини зими. Катерина Перелісна «Віхола»
Урок позакласного читання. Буду я природі другом»
Поетична збірка З
Зачарувала все зима. Микола Вороний «Сніжинки»
Свято зими. Любов Забашта. Біле свято зими»
Людина і природа. Любов Забашта «Берізонька»
Поетична збірка Незвичайні вчинки. Платон Воронько Казка про рукавичку»
Іскорки гумору. Платон Воронько Причина, «Картина»
Художній образ. Платон Воронько В лісі є зелена хата»
«Літо пахне суничками». Діалог. Платон Воронько «Суничка-сестричка»
Урок позакласного читання. Батьківщина — рідний край
Природа відкриває свої таємниці. Володимир Лучук
Білий вірш. Володимир Лучук Білий вірш»
Коли твір відкриває свої таємниці. Володимир Лучук Дикий мак. Зірка Мензатюк «Мак»
Лісові дива. Ліна Костенко Білочка восени»
І знов засипле все зима. Ліна Костенко Баба Віхола, «Пряля»
б


з/п
78 79 80 81 82 83 84 85 86 87
88
89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100
101
102 103 Тема уроку Д ата
Сумно хлюпає дощ. Ліна Костенко Соловейко застудився. Підсумок з вивчення поезій Ліни
Костенко
Дивовижний світ природи. Вадим Скомаровський «Клени»
Урок позакласного читання. А вже весна, а вже красна...»
Допоможемо птахам узимку. Вадим Скомаровський Щиглик. Настрій персонажа Літні дива. Вадим Скомаровський «Козубок-Колобок»
Як побачити дива Ганна Чубач У лісочку на пеньочку»
Коли твір відкриває свої таємниці. Ганна Чубач «Роса»
А вже весна, а вже красна. Анатолій Костецький Починається весна»
Принади літнього ранку. Анатолій Костецький «Рибалка-дивак»
Буду я природі другом. Анатолій Костецький Не хочу»
Урок позакласного читання. Країна дитячих журналів Поетичні картини зими. Анатолій Камінчук Баба Віхола»
Природа оживає. Анатолій Камінчук Котики вербові, Береза розвивається.
Звуконаслідування
Коли твір відкриває свої таємниці. Анатолій Камінчук «Ремез»
Кожна квітка красива і неповторна. Тамара Коломієць «Нагідка»
Рушники ви мої, рушники. Тамара Коломієць Біле поле полотняне»
Коли твір відкриває свої таємниці. Ігор Калинець Про що розповіла нагідка»
Гумористичний вірш. Ігор Січовик Віддячила, Хитра киця»
Урок позакласного читання. Хліб — усьому голова
У кожного свій талант. Іван Світличний «Півень-горлопан», Слухала Лисичка Солов’я» Повтори і пригадай. Підсумок за розділом З літературної скарбниці»
Оповідання
Скринька цікавих і повчальних історій Олександр Копиленко Хоробре кошеня»
Птахи — наші друзі. Юрій Старостенко Смілива зозулька»
Друзі пізнаються в біді. Микола Трублаїні «Тико і Волохан»
Друзі пізнаються в біді. Микола Трублаїні «Хвиля-напасниця»
Побачити прекрасне. Основна думка твору. Василь Сухомлинський Які вони бідні»
Урок позакласного читання. Мамо люба, добра, мила...»
Дорожчого за Вітчизну немає нічого. Василь Сухомлинський Верба — мов дівчина золото­
коса»
Характер персонажа. Віра Артамонова «Ясенок»
Портрет у художньому творі. Володимир Сенцовський Бабусин онучок»


з/п
Тема уроку
Дата
108
До уміння потрібне терпіння. Андрій М’ястківський Мудра голка»
109
Людина і природа єдині. Василь Струтинський Як дихає верба»
Скринька сміху
110
Анатолій Григорук «3 курми лягай, з півнями вставай»
111
Неймовірні пригоди юних винахідників. Всеволод Нестайко Як ми літали в космос»
112
Неймовірні пригоди юних винахідників. Всеволод Нестайко Як ми літали в космос»
113
Урок позакласного читання. Казки народів світу
Літературні казки
Скринька казок українських письменників
114
Іван Франко Лис Микита (уривок)
115
Берись дружно, не буде сутужно. Юрій Ярмиш Та сама мишка»
116
Скупий, аж синій. Василь Чухліб Заячий холодок»
Скринька казок зарубіжних письменників
117
Шарль Перро Попелюшка, або Соболевий черевичок»
118
Ганс Крістіан Андерсен Принцеса на горошині»
119
Підсумок за розділом Літературні казки»
120
Урок позакласного читання. І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом»
121
Підсумковий урок за рік Підсумковий урок за рік учитель планує і проводить на власний розсуд.
8

З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження)
ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 1
Урок 51. ТАРАС ШЕВЧЕНКО — ГОРДІСТЬ І СЛАВА УКРАЇНИ.
ПЕЙЗАЖ У ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ.
ТАРАС ШЕВЧЕНКО ЗОРЕ МОЯ ВЕЧІРНЯЯ...»
Мета: продовжувати ознайомлення учнів із життям і творчістю Т. Г. Шевченка удоско­
налювати навички читання віршованих творів збагачувати словниковий запас роз­
вивати зв'язне мовлення учнів.
Хід уроку
I.
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над скоромовкою
Хмариноньки-хмаринки,
Химерні, волохаті,
Вмостились на хвилинку У хлопчика на хаті.
2. Робота над чистомовкою
Ку-ку-ку, ку-ку-ку! Сидить пташка на сучку!
Ки-ки-ки, ки-ки-ки! Посадили огірки!
Ко-ко-ко, ко-ко-ко! Люблю свіже молоко!
3. Гра «Продовжте чистомовку»
Учитель пропонує склад, а діти намагаються скласти чистомовку.
4. Гра Зоряна година»
Завдання: з букв слова скласти слова.
Хуртовина — хутро, рот, рута, хор, нора...
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогоднішній наш урок присвячений геніальній людині — поетові і художникові. Кому саме — дізнаємося, коли розшифруємо прислів’ я.
чен Та на сон для
Шев ко рас че це нас
(Шевченко Тарасначе сонце для нас.)
— Майже два сторіччя тому народився в селі Моринці, що на Черкащині, хлопчик Тарас. Рано померли його батьки, і на долю сироти випали тяжкі по­
невіряння.
Т. Г. Шевченко прожив лише 47 років, із них 24 роки був кріпаком, 10 — в засланні і лишена волі. (Кріпакособисто залежний від поміщика
селянин.)
Доля переслідувала його вжитті, скільки лиш могла, та вона не зуміла перетворити золото його душі на іржу, а його любов до людей — на ненависть і погорду.
Т. Г. Шевченко — уславлений народний поет, геніальний Кобзар України — був також видатним художником. Подивіться на автопортрет Т. Г. Шевченка.
Дата
Клас
9
Автопортрет — це робота, виконана самим автором із самого себе. Портрет виконаний урна ньому Тарас зображений у річному віці.
На сьогоднішньому уроці ми почнемо вивчати поезії Т. Г. Шевченка. Його творчість і життєвий шлях вибудете вивчати протягом усіх шкільних років, а до його Кобзаря повертатиметеся все життя.
Фізкультхвилинка
IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША Т. Г. ШЕВЧЕНКА ЗОРЕ МОЯ ВЕЧІРНЯЯ...» (с. 55)
1. Вступне слово вчителя
— За любов до України і за вірші цар відправив Шевченка солдатом у далеку Орську фортецю. Там він пробув десять довгих років. Йому забороняли писати і малювати. У цих казахських пісках Шевченко згадував мальовничу природу України, тужив за нею і свою тугу виливав у віршах.
2. Виразне читання вірша вчителем
— З якою інтонацією читається вірш?
3. Словникова робота
Вечірняя сідає
тихесенько позичає
похилилась зеленії
розіслала розпустила
Читання слів у стовпчиках на одному диханні Знайдіть і прочитайте слова — назви дій.
4. Читання вірша учнями
5. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання
— До кого звертається поет Що він просить узорі Яку річку згадує поету вірші Що він про неї говорить Що означає вислів «... у Дніпра веселочка воду позичає » ?
— Який пейзаж (картину природи) змальовує Тарас Шевченко у вірші За чим журиться поет Як вигадаєте, чому автор використовує таку форму слів сонечко, весе­
лочка, тихесенької
6. Гра Добери риму»
— Які рими дібрав поету своєму вірші?
Горою... (тобою);
сідає... (позичає);
розпустила... (похилилась).
7. Гра Хто краще?»
Конкурс на краще читання вірша.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Кому був присвячений сьогоднішній урок Що ви дізналися про дитинство Т. Г. Шевченка Як народ ушановує пам’ ять поета і художника Чиє у вашому місті місця, що пов’язані з ім’ ям великого Кобзаря?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Розглянути вдома з батьками збірку Т. Г. Шевченка «Кобзар».
10

Урок 52. ОБРАЗИ УКРАЇНСЬКОЇ ПРИРОДИ В ПОЕЗІЇ
ТАРАСА ШЕВЧЕНКА. СОНЦЕ ЗАХОДИТЬ, ГОРИ ЧОРНІЮТЬ...»
Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю Т. Г. Шевченка удосконалювати на­
вички виразного читання віршів учити аналізувати прочитане виховувати любов
до поезій великого Кобзаря.
Хід уроку
I.
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над скоромовкою
Пішов Федір до Федота,
Щоб побачити єнота.
Єнот фиркнув, налякався,
У куточок заховався.
Пішов Федір до Федота,
Не побачивши єнота.
В.Гринько
2. Гра Доберіть антоніми»
Темний — ... (світлий)', зустрічає — ... (проводжає); тихо — ... (голосно); чорний — ... (білий); ранок — ... (вечір); угору — ... (униз); говорить — ... (мовчить); сміється — ... (плаче).
3. Робота над чистомовкою
Ець-ець-ець — подув сильний вітерець,
Аї-аї-аї — облітає листя в гаї,
Го-го-го — ми збираємо його,
Ас-ас-ас — принесемо листя в клас.
Язик донизу — си-си-си,
Вуса, вуса у оси.
Язик угору — ша-ша-ша,
Наша Маша в ліс пішла.
Язик донизу — са-са-са,
Укусила вніс оса.
Язик угору — ши-ши-ши,
Машу в лісі ми знайшли.
4. Гра «Шифрувальники»
Вінок - нок + р + ші = ... (вірші).
Київ - їв - и + об + за + ря = ... (Кобзаря).
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Розповіді учнів про свої враження від перегляду «Кобзаря».
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми продовжимо вивчати вірші великого Кобзаря. Адже ніде так не розкривається душа народу, яку його творах.
Клас
Дата
11

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША Т. Г. ШЕВЧЕНКА СОНЦЕ ЗАХОДИТЬ,
ГОРИ ЧОРНІЮТЬ (с. 56)
1. Читання вірша вчителем
— У якому темпі, з яким почуттям читається вірш?
Фізкультхвилинка
2. Словникова робота
Німіє пташечка тихне серцем чорніють садочок виходить темний одпочиває дивлюся
Читання слів луною за вчителем Прочитайте стовпчики слів на одному диханні Що означають слова першого стовпчика Знайдіть слово — назву дії в другому стовпчику Знайдіть слово — назву ознаки.
3. Колективне читання вірша луною за вчителем
4. Читання вірша учнями
5. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання
— Яку пору доби поет описує у вірші Як поет описує захід сонця Які зміни відбуваються у навколишній природі Чому радіють люди Куди лине серцем поет?
6. Гра Диктор телебачення»
Прочитати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися наглядачів. Гра Добери назву дії до назви предмета»

Сонце... (заходить).
Гори... (чорніють).
Пташечка... (тихне).
Поле... (німіє, чорніє).
Люди... (радіють).
Зоря... (виходить).


  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал