Міністерство освіти і науки України




Pdf просмотр
Сторінка1/7
Дата конвертації05.01.2017
Розмір0.95 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7

Міністерство освіти і науки України
Базовий КВНЗ Запорізький педагогічний колледж» ЗОР

















Інформаційно-методичний вісник

методичного об’єднання викладачів соціально-економічних
дисциплін педагогічних ВНЗ І рівня акредитації
Південного регіону України







Запоріжжя-2014
З
П
К

2

3
Матеріали методичного об'єднання викладачів соціально-
економічних дисциплін вищих педагогічних навчальних
закладів І рівня акредитації Південного регіону України





Дані матеріали можуть бути використанні як викладачами соціально-економічних дисциплін такі студентами спеціальностей
5.01010101 Дошкільна освіта та 5.01010201 Початкова освіта.




Відповідальні за випуск Коліщук С.В., голова методичного об’єднання викладачів соціально-економічних вищих педагогічних навчальних закладів І рівня акредитації Південного регіону України, викладач Бериславського педагогічного училища
Коваленко С.Я., завідувач зональним методичним кабінетом базового КВНЗ Запорізький педагогічний колледж» ЗОР.






Упорядник:
Коваленко
С.Я.,
завідувач зональним методичним кабінетом Запорізького базового КВНЗ Запорізький педагогічний колледж» ЗОР.




Запоріжжя
2014

4
Адаменко КМ, Кифоренко Т.Т., Лекар А.М., Чорновол Л.М.викладачі предметно- циклової комісії соціально-економічних дисциплін ВНКЗ Балтське педагогічне училище Одеської області.
Нестандартні методи і прийоми у викладанні соціально-економічних дисциплін.
Навчаючи інших, ми вчимося самі (Сенека.
16-17 жовтня 2013 р. на базі ВНКЗ Балтське педагогічне училище Одеської області було проведене методичне об’єднання викладачів соціально-економічних дисциплін вищих педагогічних навчальних закладів І-ІІ р.а. Південного регіону України. Уході пленарного засідання, модерованого Головою регіонального методоб’єднання С.В. Коліщук, були обговорені питання згідно плану роботи, після чого гості мали можливість відвідати відкрите заняття з історії України Визвольна війна українського народу середини XVII ст. Утворення козацької держави, яке провів
А.М. Лекар та взяти участь в майстер-класі Нестандартні методи і прийоми у викладанні соціально-економічних дисциплін, який спільно зі студентами продемонстрували викладачі училища. Пропонований майстер-клас, грунтуючись на особистісно, компетентнісно- та професійно- зорієнтованому підходах, вибірково ввібрав у себе напрацювання сучасної вітчизняної та закордонної методик викладання дисциплін соціально-економічного циклу та містить методи та прийоми з технологій розвитку критичного мислення, інтерактивного навчання тощо. Захід, структурований на чотири блоки, проводився у формі модулів занять, під час яких викладачі теоретично пояснювали та, спільно зі студентами, практично демонстрували алгоритм застосування методу (прийому) в навчально-виховному процесі.
І. Презентаційний блок викладача Т.Т. Кифоренко.
1. Асоціації на дошці або «Асоціативний кущ (гронування). Методичний прийом, який впливає на мотивацію. Цей метод залучає власний досвід студентів, має високий рівень зацікавлення, проводиться фронтально. На дошці записується поняття (персоналія, факт, явище, процес тощо, студенти називають до нього синоніми, що на їх думку, пов'язані з цим поняттям, які записуються навкруг [1, с. Наприклад Незалежність суверенітет, самостійність, відсутність підлеглості, воля,
свобода, самоуправління…
Економіка: виробництво, галузі господарства, гроші, корисні копалини, товари і
послуги, національне багатство
2. Інтелектуальна розминка. Розминка включає три типи завдань, які готують окремі студенти
А) 10 тестових завдань
Б) 10 завдань Вставити пропущене
В) 10 завдань Продовжити речення. Завдання складаються з недуже складних запитань, щоб згадати основні дати, події, поняття теми та налаштувати студентів на роботу. Розминка залучає до активної участі на занятті всіх студентів групи [2, с. 222]. Наприклад
А) 1. Першим прийнятим законом в умовах незалежності України бува) закон про громадянство б) закон про державний кордон в) закон про зміну назви держави г) закон про національні меншини в Україні.
2. На момент проголошення незалежності України, її економіка була а) в стані розквіту б) в стані кризи в) сталою г) в стані реформування.
3. Зовнішньополітична діяльність України згідно з ст. 18 Конституції України була спрямована на а) членство в ООН б) розширення кордонів в) встановлення самостійності г) підтримання мирного співробітництва з членами міжнародного співтовариства.
Б) Вставити пропущене
1.
У Конституції України наша держава була визначена як незалежна, суверенна, демократична, соціальна і правова держава. Нині президентом України є Віктор Янукович, який був обраний на пост президента в 2010 р. У червні 2001 р. відбувся державний візит в Україну глави католицької церкви Папи Римського Івана Павла II [7, с. 19].
В) Продовжити речення
1.
У січні-лютому 1992 р. Верховна рада затвердила державні символи України. Національна валюта - гривня - була впроваджена в грошовий обігу р. Україна докладає багато зусиль, аби вступити до інтеграційного об’єднання ЄС
[6, с.
3. Сніжна грудка». Методичний прийом для перевірки домашньої роботи, а також для узагальнення та систематизації знань.Алгоритм цього прийому Слово- речення-питання-відповідь». Один студент називає слово, що стосується теми заняття, другий студент складає речення з цим словом, третій формулює запитання до цього речення, четвертий студент відповідає на нього [7, с. 21]. Наприклад Слово Конституція України Речення Конституцію України було прийнято 28 червня 1996 року Питання Які основні положення зафіксовані в Конституції України Відповідь Україна – суверенна, незалежна, демократична, соціальна, правова держава. Україна – президентсько-парламентська республіка, державна владав якій розподіляється натри гілки законодавчу, виконавчу, судову. Україна – унітарна республіка (її територія цілісна і неподільна, в Україні діє єдине законодавство, єдина судова система. Державна мова – українська. Гарантія демократичних праві свобод усім громадянам. Закріплення різних форм власності. Проголошення принципу мирного і взаємовигідного співробітництва з усіма країнами тощо.

6 Слово Гроші Речення Гроші – це товар, який виступає у ролі загального еквіваленту
(всеобмінюваності), за допомогою якого вимірюється вартість всіх товарів і послуга також виконують особливі функції. Питання Які основні функції виконують гроші Відповідь Міра вартості Засіб обігу Засіб платежу Засіб нагромадження скарбів Світові гроші

ІІ. Презентаційний блок виладача А.М. Лекара.

1. Юридична консультація (розгляд на заняттях з основ правознавства типових життєвих ситуацій засобом опрацювання нормативно-правових першоджерел КУпАП,
ККУ, ЦКУ, СКУ, КЗпП тощо.
- методичний прийом сприяє формуванню предметних компетентностей
(інформаційно-правової, логічно-правової, юридичного мовлення, аксіологічно-правової, компетентності практичної спрямованості
- потенціює інтерес до правознавства
- підвищує правосвідомість
- стимулює правове мислення
- сприяє становленню ключових (життєвих) громадянської та професійної компетентностей тощо. Наприклад Юридична задача
Учень го класу Балтської ЗОШ № 5 Нечитайло І, 16 років, 28 квітня 2013 р.
був затриманий, під час рейду, працівниками Балтського РВ УМВС в стані алкогольного
сп’яніння в місцевому барі, де він в компанії випускників цієї школи (нині студентів 4
курсів одеських ВНЗ) вживав алкогольні напої, застосовував нецензурну лексику. Як
з’ясувалось, Нечитайло вже протягом х місяців не відвідував школу. Дайте юридичний
аналіз ситуації.
Алгоритм розв’язання:
1-й студент. Вданому випадку має місце адміністративне правопорушення. Згідно Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) Нечитайло є суб’єктом правопорушення, оскільки стаття 12 КУпАП передбачає, що адміністративна відповідальність настає з 16 років зачитує текст ст. 12], отже Нечитайла можна притягнути до адміністративної відповідальності.
2-й студент. Об’єктом протиправних дій Нечитайла є громадський порядок і громадська безпека (Глава 14 КУпАП). Протиправні дії учня підпадають під дію ст. 173
КУпАП Дрібне хуліганство зачитує текст ст. 173]. Оскільки за умовою задачі не вказано, що учень працює, тож виправні роботи до нього застосувати не є можливим. Також адмінарешт до неповнолітніх, згідно ст. 32 КУпАП застосувати неможливо. Тож, шляхом виключення, орган адмінюрисдикції накладена Нечитайла, згідно ст. 173 адмінстягнення у формі штрафу від 3 до 7 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 51 до
119 гривнів.
3-й студент. Хочу зауважити, що ст. 13 КУпАП відповідальність неповнолітніх передбачає застосування до осіб віком від 16 до 18 років, які вчинили адмінправопорушення, зокрема, згідно ст. 173 Дрібне хуліганство, заходів впливу, передбачених статтею 24-1 КУпАП зачитує текст ст. 24-1]. Тож орган адмінюрисдикції,

7 згідно озвучених положень, має можливість, враховуючи пом’якшувальну обставину неповноліття, застосувати до Нечитайла один із заходів впливу.
4-й студент. Згідно умов задачі адмінвідповідальність мають нести також повнолітні приятелі учня (студенти І курсів одеських вишів, в компанії яких Нечитайло розпивав алкоголь зачитує текст ст. 180 КУпАП Доведення неповнолітнього до стану сп’яніння»]. Також, згідно ст. 156 КУпАП адмінвідповідальність має нести працівник власник) закладу, що здійснив продаж алкоголю особі, яка не досягла 18 років зачитує текст ст. 156].
5-й студент. Нагадаємо, що згідно статті 53 Конституції України громадяни зобов’язуються отримати повну загальну середню освіту. Оскільки, згідно умов задачі,
Нечитайло вже протягом х місяців не відвідує школу, є сенс притягнути батьків чи осіб, що їх замінюють, до адмінвідповідальності згідно ст. 184 КУпАП за невиконання обов’язків щодо виховання дітей зачитує текст ст. 184, й абзац.

2. Сенкан, контроверсійний сенкан. Прийом з технологій розвитку критичного мислення. Слово ―сенкан‖ походить від французького слова senque – ―п’ять‖. Цеп ятирядковий неримований вірш, який застосовується як засіб заохочення студенів до розмірковування над темою, використовується, як правило, на етапі рефлексії (евалюації). Складання сенканів передбачає дотримання певного алгоритму
1. Перший рядок – слово чи словосполучення, яке означає тему.
2. Другий рядок – опис теми, що складається з двох слів-прикметників.
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою та містить три слова-дієслова.
4. Четвертий рядок є фразою з чотирьох слів, що визначає найважливіші положення теми.
5. Останній рядок складається з одного слова. Це синонім (перефраз) до запропонованого поняття (персоналії, явища, процесу тощо) [4, с. 70]. Складання сенкану: активізує формування предметних компетентностей (насамперед мовленнєвої, логічної, аксіологічної); розвиває здатність до генералізації та алгоритмізації історичного мислення стимулює критичне мислення сприяє психологізації процесу пізнання історії (засобом емпатії); формує ключову (життєву) громадянську компетентність тощо. Продуктивним є паралельне складання альтернативних контроверсійних (з протилежним аксіологічним навантаженням глорифікація vs демонізація) сенканів з дражливих тем вітчизняної історії та подальша їх публічна взаємопрезентація, аргументування, що, як правило, виливається в конструктивні дискусії із залученням всіх студентів. Приклад контроверсійного сенкану: І-й варіант Бій під Крутами героїчний, вікопомний захищали, затримали, загинули символ боротьби за Україну героїка
героїчний – молодь, яка билася під Крутами, вписала себе в пантеон українських героїв, що загинули за Україну (історична аналогія 300 козаків під Берестечком);
вікопомний – допоки існуватиме український народ, пам'ять про цю подію житиме в серцях свідомих українців, як приклад борні за державність
захищали – проголошену 9 (22) січня 1918 року м Універсалом Української Центральної Ради самостійну Українську Народну Республіку

8
затримали – більшовицьке шеститисячне збройне угруповання на чолі з
Муравйовим, яке вході першої неоголошеної війни більшовицького Раднаркому проти
УЦР рухалося на Київ з північного сходу - це дало можливість делегації УНР в Бресті укласти мирну угоду із Центральними державами
загинули - близько 300 чол. загинули в бою, 30 полонених були розстріляні більшовиками. Імена більшості героїв до сьогодні невідомі бій під Крутами для мене – це символ (патріотизму та жертовності) у боротьбі за
незалежну Україну, героїка, пам'ять про яку ми, як майбутні вчителі, маємо донести до українських дітей.
ІІ-й варіант
1.
Бій під Крутами непідготовлений, трагічний зібрали, кинули, загинули результат недолугої політики УЦР урок
непідготовлений – Українська Центральна Рада не створила власної боєздатної армії, немала чіткої стратегії захисту від більшовиків. Юнаки мали недостатньо боєприпасів та були погано озброєні
трагічний – із 600 студентів трагічно загинуло близько 300 – молодих, недосвідчених
зібрали – українські сили під Крутами складались із Студентського куреня університету ім. Святого Володимира, учнів старших класів київських гімназій, юнкерів юнацької школи. Переважна більшість студентів була без жодної військової підготовки
кинули - непідготовлених юнаків, які не мали досвіду ведення бойових дій проти досвідчених балтійських матросів та брянських і петроградських червоногвардійців
загинули - близько 300 українських юнаків загинули в бою із більшовицькою армією Муравйова, яка майже у 8 разів переважала чисельно
результат недолугої політики УЦР – Українська Центральна Рада не проводила розбудову української армії, м Універсалом розпустила залишки української армії, замінивши її міліцією – і це в умовах більшовицької інтервенції та Першої світової війни
урок – для мене Крути – це символ не стільки героїчний, скільки трагічний загинули молоді люди, які могли прислужитись Україні набагато більше, це – історичний урок, який ми мусимо усвідомити. Як казав Бісмарк: Народ, який не хоче утримувати свою армію, буде утримувати чужу армію. Крути – це також пересторога всім політичним режимам якщо вони не проводитимуть політику в інтересах народу – народне встає на його захист. Тож ми маємо не тільки пам’ятати героїв Крута, насамперед, винести уроки із історії.
3. Ретроальтернативістика (альтернативна історія, контрфактична історія, експериментальна історія, ретропрогностика) - прийом з технологій розвитку критичного мислення, що полягає в побудові можливих альтернативних сценаріїв розвитку реальних подій у минулому (втрачених варіантів розвитку в минулому.
Вправи з ретроальтернативістики повинні відповідати таким правилам (за С.
Терно):
- віртуальні сценарії мають бути реальними (не фантастичними
- слід дотримуватися логічності (причинно-наслідкові зв’язки мають бути несуперечливими
- порівнювати лише порівнюване (дотримуватися критерію порівняльності);

9
- визначати, які уроки на майбутнє можна винести із віртуальних рішень (критерій оптимальності
- виконуючи вправи з реторальтернативістики, потрібно пам’ятати, що вправи не є самоціллю, а виконує роль наочної демонстрації уроків історії [8, с. 32].
Застосування прийому ретроальтернативістики:
- сприяє розвитку історичного мислення (через реконструкцію біфуркаційних точок та подальше моделювання історичного процесу
- активізує критичне мислення
- виховує позитивну (конструктивну) історичну аксіологію;
- сприяє формуванню громадянської компетентності через усвідомлення власної дотичності доісторичного процесу та відповідальності за напрямки його розвитку тощо.
Як варіанти проблемна ретроальтернативістику:
-
Спрогнозуйте подальший історичний перебігу випадку перемоги Української революції 1917-1921 рр. Який ваш історичний ретропрогноз на випадок поразки В.Януковича на президентських виборах 2010 р А що було б з українцями у випадку, якби в Другій світовій війні перемогла нацистська Німеччина Який ваш історичний ретропрогноз на випадок поразки Національно-визвольної війни сер. ХVІІ ст. під проводом Б.Хмельницького?
Як варіант пропонуємо алгоритм ретроальтернативістики на запитання
А що було б з українцями у випадку, якби в ІІ світовій війні перемогла нацистська
Німеччина?
1-й студент. Спрогнозувати можливу історичну долю українського народу у випадку перемоги нацистської Німеччини ми можемо, реконструювавши положення плану «Ост» (схід) та нацистського Нового порядку на окупованих територіях. План «Ост» – план знищення населення та освоєння окупованих гітлерівцями східних територій СРСР, утому числі території України. Він розроблявся під керівництвом Гітлера, Гіммлера, Розенберга та інших нацистських діячів. За цим планом, зокрема, передбачалося
- заселення окупованих земель німцями
- часткове онімечення місцевого населення
- масова депортація населення, в т.ч. українців, до Сибіру
- підрив біологічної сили слов`янських народів
- економічне пограбування території України
- перетворення місцевого населення на рабів
- пограбування культурних цінностей, знищення пам`ятків культури тощо.
Суть політики нацистської влади на українських землях висловив міністр окупованих східних територій А.Розенберг: «Слов’яни покликані працювати на нас. Колими перестанемо потребувати цього, вони можуть спокійнісінько помирати.
Розмноження слов'ян небажане.
й студент. Історичні перспективи населення України у випадку перемоги нацистів можна спроектувати за нацистськими таємними документами
Секретна німецька інструкція стосовно України. Листопад 1942 р
1.
Наші вороги комуністи, прихильники Бандери, партизани. Партизанів і націоналістів не допускати до згоди. Школи тільки класові. Відібрати культурно-освітні установи, театри, кіно, наукові інститути. Закрити лікарні для населення. Суди лише німецькі. Кожний німець – суддя.

10 Хуліганство каральне тільки тоді, коли шкодить німцям. Ширити аморальність – не карати за аборти. Все, що має хребет, зламати.
3-й студент. В нацистські плани входило поступово германізувати терени України, максимально експлуатуючи їхні природні багатства та людські ресурси. Згідно з расовою теорією фашистів українці («унтерменшен» – підлюди, недолюди) мали стати рабами німців («юберменшен» - надлюдей) і використовуватися на некваліфікованих роботах. Всю Україну нацисти розглядали як життєвий простір для свого народу
(лєбенсраум). За планом «Ост» Німеччина мала намір депортувати з України десятки мільйонів людей, а на родючі тутешні землі планувалося переселити німецьких колоністів, а також певну кількість арійського населення Данії, Голландії та Норвегії.
4-й студент. З перших днів вивозилося устаткування заводів і фабрик, рухомий склад залізниць, сировина і матеріали, зерно і худоба. Ешелонами відправлявся український чорнозем. Німці викопали й вивезли понад мільйон фруктових дерев. Спеціальний оперативний штаб відібрав і вилучив з музеїв понад 40 тис. найцінніших творів мистецтва, історичних реліквій, колекцій тощо.
2,4 млн. молодих людей («остарбайтерів») були насильно вивезені на примусові роботи до Німеччини. На селі зберігалася колгоспна система («лігеншафти»): люди мусили працювати від світанку до смерку, порушення каралися смертю або позбавленням їжі.
5-й студент. Мешканців міст чекала ще гірша доля. Україна мала стати цілком аграрною територією, міста – вимерти. Тому Е. Кох заборонив медичне обслуговування і різко обмежив постачання продуктів харчування у міста. Зароки окупації Київ утратив
60% мешканців, Харків – понад 30% і т. д. За наполяганням Гітлера, наука і культура ізолювалися від українців. Фюрер стверджував Освіта дасть більш розвиненим з них можливість вивчати історію, оволодіти історичним досвідом, а звідси – розвивати політичні ідеї, які не можуть не бути згубними для наших інтересів.
1-й студент. Таким чином, з великою долею вірогідності можна стверджувати, що у випадку перемоги нацистів у ІІ світовій війні, український народне мав би перспективна існування наша територія була б колонізована арійцями, більшість українців була б фізично винищена та виселена за Урал, а ті, що залишились, перетворені на рабів…
ІІІ. Презентаційний блок виладача КМ. Адаменко.

1. «Політичний театр». Застосовується, щоб розвивати навички роботи з текстом підручника та історичними джерелами, вміння збирати й аналізувати інформацію, відстоювати власну позицію, формувати інформаційні компетентності, культуру політичної дискусії, громадянську свідомість.
Тема: Велика Британія у ті роки ХХ ст.
Хід роботи
1.
Вступне слово учителя про подію (вибори прем’єр-міністра, змагання різних політичних сил. Виступи лідерів трьох ведучих партій консерваторів, лібералів, лейбористів. Виступи довірених осіб кандидатів та груп підтримки. Оголошення результатів голосування. Заключне слово вчителя.
Лідери політичних партій:
1-й студент. Стенлі Болдуїн – лідер консервативної партії.

11 Леді і джентльмени Сьогодні перед нами непростий вибір. Наша країна пережила важкі часи війни проти Троїстого союзу, понесла великі людські втрати, скорочення промислового виробництва із кредитора перетворилась на боржника. Наш зовнішній борг складає близько 1 млрд. фунтів стерлінгів. Податки зросли у 6 разів. І хоча за 5 повоєнних років у Британії відбулись реформи і становище частково нормалізувалось, нам ще не вдалось остаточно припинити падіння виробництва і, відповідно, життєвого рівня населення. Тож у цей період дострокових парламентських виборів ми маємо добре зважити, за кого віддати свої голоси. Особливо нас, хто традиційно підтримує партію консерваторів, хвилює прагнення молодої лейбористської партії взяти владу і здійснити радикальні реформи. Британське суспільство не може погодитись з введенням податку на капітал, націоналізацією шахт, залізниць та, особливо, встановлення дипломатичних відносин з СРСР, звідки на всю Європу поширюється комуністична інфекція. Мине можемо так необдумано ризикувати і віддавати владу соціал-реформістам. Тільки десятиліттями випробувана консервативна партія може гарантувати стабільність і спокій нашій добрій старій Британії. Ми – консерватори, голосуємо за збереження традицій
2 студент, Девід Ллойд Джордж – лідер ліберальної партії, прем'єр-міністр у
1916-1922 рр. Шановні леді і джентльмени Миті, хто підтримує партію лібералів. І ми хочемо нагадати вам, що саме завдяки реформам уряду під керівництвом шановного сера Девіда
Ллойд Джорджа вдалося відновити нормальне становище в країні. 4 млн. солдатів було демобілізовано, підвищено зарплату, а робочий тиждень скоротився до 40 годин проведена реформа виборчого права, затверджена програма допомоги безробітним та багато іншого. Усе це привело до демократизації суспільства та громадського спокою. А ось правління консерваторів у 1922-1923 рр., їх жорсткий курс відносно національно- визвольного руху в колоніях знову принесло нові потрясіння та погіршення економіки. То де ж обіцяні спокій та стабільність Що ж до програми лейбористської партії, томи вважаємо її цікавою, проте англійське суспільство ще не готово до таких радикальних перемін. Тому єдина партія, яка вже неодноразово показала себе здатною врятувати стару добру Англію від потрясінь – це ліберальна партія та її найбільш авторитетний лідер
Девід Ллойд Джордж. Миза лібералів
3 студент. Рамсей Макдональд – лідер лейбористської партії. Лейбористська партія, яку ми представляємо, і справді, наймолодша. Вона існує лише два десятиліття. Проте вже з перших кроків існування, на перших парламентських виборах, ми завоювали 29 парламентських місць. У 1918 р. – 60 місць. Отже, наша програма, наші реформістські позиції знайшли підтримку значної частини суспільства, і в першу чергу – простого народу. Палата громад, де ми маємо 60 місць, має бути палатою народу, але саме народу там до цих пір немає. Є лендлорди, підприємці, адвокати, пивовари, фінансисти… Чому жне робітники Миза те, щоб Англія стала справедливим суспільством, суспільством економічного благополуччя», а працюючі отримали справедливу заробітну плату, не відчували житлових проблем, завжди мали роботу. Встановлення ж дипломатичних відносин з СРСР допоможе забезпечити мир в усьому світі, чого найбільше і бажає простий народ. Тож ми впевнені, що на нинішніх виборах лейбористська партія матиме значну підтримку британського суспільства.
4 студент. Голова ЦВК – про підсумки виборів. Шановні виборці Завершились дострокові парламентські вибори і ми оголошуємо їх підсумки. Жодна з трьох партійне набрала більшості, достатньої для формування однопартійного уряду консерватори отримали 259 місць у парламенті, лейбористи – 191,

12 ліберали – 158. Яким буде новий уряд – покаже перше засідання новообраного парламенту.
Заключне слово вчителя. За таких результатів виборів уряд мав би бути коаліційним, проте створити його не вдалося. Тоді стара англійська еліта прийняла неординарне рішення у січні 1924 р. було сформовано перший в історії країни лейбористський уряд. Його очолив Рамсей Макдональд. З цього часу лейбористи були включені у політичний механізм держави і поступово витіснили з політичної арени ліберальну партію.
2. Прийом навчання – Історичний вибірковий диктант.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал