Опис на основі власних спостережень «Калина під моїм вікном»




Скачати 185.55 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації10.11.2016
Розмір185.55 Kb.
ТипПовідомлення

Урок української мови 2 клас
ТЕМА: Опис на основі власних спостережень Калина під моїм вікном
МЕТА: Вчити учнів складати описи,передавати в них красу природи, добирати прикметники, характерні для опису. Розвивати спостережливість, допитливість, уміння висловлювати свої думки, почуття, збагачувати лексичний запас учнів. Виховувати любов дорідної природи, бажання більше знати про навколишній світ, бажання милуватися красою природи.
ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації осені, калини в різні пори року лист від сонечка гербарій листя картки для парної роботи осіннє листя для організації групової роботи малюнки дітей з зображенням калини.
ТИП УРОКУ: розвитку зв’язного мовлення
ЗМІСТ УРОКУ
І Організація класу
Дзвоник всім нам дав наказ – До роботи взятись враз.
Будем ми трудитись гарно, Не мине й хвилинки марно.
ІІ Актуалізація навчальної діяльності
1.
Повідомлення теми уроку. Сьогодні у нас особливий урок – урок Краси. Проводити його будемо по стежинах стежина спостережень стежина роздумів стежина спробі помилок стежина милувань красою. Ведення календаря природи. Яке сьогодні число Яка погода надворі Яка пора року настала
Яка пора року минула
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
1.
Створення проблемної ситуації.

Послухайте казку. Жив-був у небі цар Сонце. І мав він 4 дітей Зиму,
Весну, Літо, Осінь. Сам він ніколи не спускався на землю, а посилав до людей
своїх доньок. Ось послав він на землю Осінь - красуню (показую малюнку.
Але люди за роботою не помітили її краси. І вирішив цар Сонце написати їм
листа. (показую лист) У ньому листя жовте, зелене. Сухе, червоне. Дивно,
але цар нічого не написав.
Мозкова атака Що хотів сказати нам цар Сонце Як видумаєте діти висловлюють свої припущення) Ні, лист таки є. (дістаю листа)
Я хочу, щоб яскравим цвітом
Природа чарувала вас.
Щоб так було не тільки літом,
Я й взимку і в негоди час.
Я хочу, щоб красу уміли
Сприйняти люди серцем всі,
Щоб цінували й розуміли
І поклонялися красі.
- Тож спробуємо виконати прохання царя Сонця Гаслом нашого уроку будуть слова
Красу рідної природи розуміти серцем всім
ІV Підготовка до складання опису

Вирушаймо першою стежиною – стежиною спостережень Відгадування загадки
За хатою у садочку,
У зимовому віночку
Та в червоних намистинах

Стала пава молода.
І збігаються всі діти.
Щоб на неї поглядіти,
За намисто кожен – смик,
Тай укине на язик.
Що це таке?(калина) Які слова допомогли відгадати загадку (зелений віночок, червоне намисто, пава) Поясніть, як вирозумієте слова та словосполучення. Бажано, щоб ви їх запам’ятали. Робота в групах У вас на партах лежать листочки різного кольору. Виберіть 1 листочок і об’єднайтеся в групи за кольором листя. Перед початком роботи давайте повторимо правила роботи в групах.
ПРАВИЛА Перед початком роботи обрати лідера, каліграфа, секунданта.
2.
Уважно читати завдання-інструкцію. Говорити по черзі, не перебивати один одного. Дотримуватися відведеного часу. Презентувати роботу може будь-який член групи. Дотримуватися правила піднятої руки Працювати так, щоб не заважати іншим.
- Прохаю лідерів груп підійти до мене і отримати завдання. На роботу в групах ви отримуєте 5 хвилин Жовте листя – група ерудитів Підготувати повідомлення про калину Червоне листя – група народних цілителів
Розповісти про лікувальні властивості калини

Зелене листя – група літераторів
Скласти вірш про калину Діти працюють в групах, по закінчення роботи презентують свої знахідки і доробки. Читання і обговорення оповідання «Як краса врятувала калину»
Одного разу посадили новий невеличкий ліс дубу, липи, клени. Росли
саджанці повільно. А бур’яни між ними швидко. Не давали вони маленьким
деревцям вирости, піднятись. Не знали люди, як бур’янів позбутися. Ось
один старий лісник порадив посадити між дерев кущі калини. Вони ростуть
швидко і знищать бур’яни, бо залишать їх без сонця. Такі зробили. Через
кілька років підросли кущі калини і знищили геть бур’яни, алей іншим
деревам не давали рости, затіняли їх. Вирішили зрубати кущі калини.
Був літній сонячний день. Послала бригаду лісорубів. Стоять кущів
осінньому вбранні, чепурухи. Яскраво-червоні кетяги ховаються у плетиво
багряно-жовтого листя, немов соромляться своєї краси. Зупинилися
лісоруби, завмерли від краси. Не піднялася рука з сокирою вчинити розправу
над кущами калини. Розміркували. Що можна деревця пересадити на інші
ділянки. А калиновий гай і досі росте – з білим мереживом квітів, у
смарагдових шатах листя, даруючи людям насолоду.
Запитання для обговорення Для чого вирішили посадити кущ калини в гаю Чому їх збиралися зрубати Що не дозволило лісорубам знищити калину Як люди вийшли із становища, що сталося Робота у парах на партах у дітей лежать картки з зашифрованим текстом, )
агБатоілсу – енбизагу.
олаМусіл – ежбери.
емаН сілу – сопади.

( Багато лісу – не загуби.
Мало лісу – бережи.
Нема лісу – посади) Як вирозумієте це прислів’я? Що роблять діти, щоб зберегти природу Складання павутинки Ось ми вже на стежині роздумів. Подумайте, як називається осіння пора, коли в повітрі літають павутинки
(бабине літо) Ми з вами теж складемо павутинку, але павутинку незвичайну. а) Робота за малюнком з зображенням калини Яка калина в осінньому вбранні З чим можна порівняти калину Який колір має листя калини Які у неї гілки Які листки Цвіт Ягоди б) складання павутинки
лісова
красуня
наче
наречена
ніжна
мила
червона квітуча
пишна загадкова
6. Поетична хвилинка (Діти інсценують вірша) Вступ
Звучить музика, входять учні.
Дівчинка – калина:Я – калина, я – краплина
Твого серця Україна
Я – тонесенька стеблинка,
Я – дівчинка – українка.
Всіх запрошую на свято.

Учень: Калинова гілочка під віконечком
Манить білим цвітом, ніби сонечком.
Я до сонечка долоні простягаю,
До грудей духмяні квіти пригортаю.
Учениця: Розквітаю понад ставом синім вечором,
Щоб рум’янились зорею понад берегом.
Щоби кетяги червоні наливалися.
Щоб калиною моєю милувалися.
Учень: Серед поля край села
Калинонька зацвіла,
Ніби дівчина в віночку
У вишиваній сорочці
Русу косу заплела.
Учениця: Червона калино, чого в лузі гнешся,
Чи світла не любиш, до сонця пнешся
Чи жаль тобі цвіту на радощі світу,
Чи бурі боїшся, чи грому з блакиту?
Дівчинка – калина Та вгору не пнуся,
Бо сили не маю.
Ягідки червоні
Додолу схиляю.
6) Слухання пісні При дорозі кущ калини в) Слово вчителя

З давних-давен наш народ опоетизовував цей кущ, оспівував його в піснях. Хто не знає відомої козацької балади часів Богдана Хмельницького Розлилися круті бережки - де калина символізує дух боротьби за національну незалежність від шляхетської Польщі.
Калина – це символ нашої України. З нею порівнювали красу дівчини. Без калини не можна уявити бабусиної хати, маминої пісні, рідної Вітчизни. г) Легенда про Україну

На Україну наполи турки і татари. Вони вбивали дітей, старих людей, а
молодих дівчат забирали у полон. У одному селі дівчинка, втікаючи
зачепилася за гілку дерева і впала. Червоне намисто розірвалося і
розсипалося. Загинула у неволі дівчина, а на місті розсипаного намиста
виросла калина.
VСкладання опису калини
1. Робота над колективним складанням опису за планом.
- Ми на стежині спробі помилок
План
1.

Де росте калина
2.

Яка калина на вигляд
3.

Кого приваблює кущ калини
4.

Яку користь приносить вона людям
5.
Як народ величає калину
Слова для довідок
Невисокий, але пишний кущ вологі місця у лісі у лузі біля хати під
вікном; запашний цвіт ніби дівчина в білій хустинці;важкі, соковиті кетяги
кислувато-терпкий смак наче налиті кров’ю; цілющий сік палахкотять мов
ліхтарики.
8. Усне складання опису.
VІ Підсумок уроку

З яким настроєм ви складали опис Які почуття у вас викликала краса калини
Урок української мови 2 клас
ТЕМА: Зв'язок прикметників з іменниками
МЕТА: Показати учням зв'язок іменників з прикметниками. Розвивати вміння встановлювати взаємозв’язки між прикметниками та іменниками. Формувати навички каліграфічного письма, орфографічної пильності. Виховувати бережливе ставлення до хлібу та повагу до народних традицій.

ОБЛАДНАННЯ: картки для роботи в групах, групах інструкції для групової роботи, ілюстрацій ний матеріал із зображенням хліба, хлібного лану, волошки сигнальні картки для очікування магнітофон.
ТИП УРОКУ: урок подачі нового матеріалу
ХІД УРОКУ
І Організація класу
Вчитель: Сьогодні урок української мови у нас пройде під девізом
Квіти ми у вінок вплітаємо,
Українську мову і рідний край вивчаємо.
ІІ Мотивація навчальної діяльності
1. Вчитель Ваші знання та любов дорідної мови допоможуть нам зібрати квітку, що сьогодні завітала до нас на урок. Саме вона допоможе нам більше дізнатися про прикметники. А що це за квітка спробуйте дізнатися, відгадавши загадку.
Синьоока я у полі
З жита виглядаю.
І у небо синє – синє
Весь час поглядаю. (Волошка)
2. Вчитель Тема нашого уроку «Зв'язок прикметників з іменниками і гість Волошка.

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку Пропоную продемонструвати свої очікування за допомогою сигнальних карток.
? – дізнатися нового
! – повідомити свою інформацію
+ - запам’ятати
(Діти виставляють картку на дошку)
3. Вчитель Пропоную ознайомитися з завданнями, що чекають нас на уроці.
План уроку
1.
Очікування Хвилинка каліграфії
Вправа Виграшу лотерею Робота над словами Гра Доповни речення Робота надновим матеріалом Робота в парах
8.
Фізкультхвилинка Робота з підручником Вправа Карусель Підсумок уроку
Вчитель: Біля кожного пункту плану розміщені пелюстки з квітки волошки, які ми будемо прикріплювати до стебла протягом уроку, збираючи чудову квітку.
ІІІ Каліграфічна хвилинка
Зошит свій я розкриваю,
Навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати гарно,
До роботи я берусь.
Вчитель: Діти, подивіться наці елементи букві спробуйте впізнати літери

Діти: Це літери и е.
Вчитель: Давайте напишемо літери е та и, з’єднання з ними и е иееи.
(Діти пишуть у зошитах)
Вчитель: Що ми знаємо про ці букви
Діти Цібукви можуть позначати ненаголошені звуки. Щоб знати яку букву е чи и писати в ненаголошеному складі, треба змінити слово так, щоб ненаголошений склад став наголошеним. Наприклад село – села, крило – крила.

IVРобота над словами
Вчитель: Давайте впишемо ці букви в подані слова, користуючись правилом.
Ш…рокий, в…селий, з…лений, пш…тичний, гр…чаний, в…сна.
Вчитель: Поміркуйте над словами і знайдіть зайве слово.
Діти: Це слововесна, бо воно відповідає на питання що і є іменником, а всі інші слова – прикметники.
Вчитель: Яку частину мови ми називаємо прикметниками
- Прошу вас, добрати відповідні іменники до виділених прикметників
Діти: Пшеничне поле. Гречаний лан.
Вчитель: Вірно. Саме тут ми можемо зустріти нашу чарівну та ніжну квітку. Сьогодні під час уроку ми більше дізнаємось про неї та поглибимо знання про прикметник.
VІ Актуалізація опорних знань
1.Вправа Виграшу лотерею Учень, який здобув виграшу лотерею на попередньому уроці, розказує, про здобуті знання.
2. Гра Доповни речення (діти працюють за індивідуальними картками)
3. Перевірка
VІРобота надновим матеріалом
Вчитель: Ми вже знаємо, що таке прикметник. А сьогодні на уроці дізнаємося з якою частиною мови він пов'язаний. Допоможе нам у цьому розповідь про квітку волошку. Приготуйтеся слухати уважно, щоб потім виконати завдання. Діти прослуховують розповідь записану на аудіокасету Неможливо уявити український хлібний лан без цих ніжних польових
квітів. Існує багато поетичних легенд, щодо походження волошок
Прикметники називають… предметів і відповідають на питання …, …, …, … . Слово ніжнавідповідає на питання. Прикметник блакитна називає ознаку за.

(васильків). За однією з них на Зелені свята хлопчика Василька заманила в
поле русалка. Там серед хлібів вона лоскотала його і перетворила на квітку.
Засушені волошки дуже духмяні. Їх клали ідо купелі новонародженого, і у
домовину, зберігали також на покуті за богами. Волошки символізували
чистоту, любовну приязнь, сором’язливість. Чисті і привітні блакитні очі
часто називають волошковими.
Де волошки, там хліба трошки - казали в народі.
Вчитель:Ви прослухали розповідь, а тепер згадайте, до яких слів відносяться прикметники український, хлібний …; ніжні, польові ...; засушені, духмяні
…?

До якої частини мови відносяться слова. Які ми добрали Який висновок можна зробити, з якою частиною мови пов’язані прикметники?
(Учні роблять висновок, а потім повторюють його хором і по одному.)
VІІ Робота в парах
1. Вчитель: Пропоную перейти до наступного етапу нашого уроку - роботи в парах. На кожній парті знаходиться картка з завданням – з’єднати слова за змістом, записати утворені словосполучення. Прохаю кожну пару працювати ефективно, швидко.

1.

Перевірка
2.

Вчитель: А зараз послухайте загадку і поміркуйте, як вона пов’язана з нашою квіткою волошкою Він і чорний, він і білий, І завжди він загорілий. Як до столу ми йдемо.
З’єднати слова за змістом, записати словосполучення.
Лан пшенична
Борошно пшеничний
Паляниця пшеничне
Додаткове завдання скласти речення з 1 словосполученням
То без нього не їмо. (Хліб)
Вчитель: Як потрібно ставитися до хліба Складіть речення або прочитайте записане.
VІІІ Фізкультхвилинка(виконується під вірш)
Раз у поле ми пішли, Там квіти збирали. У віночки їх плели. Пісеньки співали.
ІХ Робота з підручником
1.Вчитель: Про яку частину мови ми сьогодні говоримо на уроці З якою частиною мови вона пов’язана? Наступним етапом нашого уроку є робота з підручником, виконання вправи 402. Прочитайте завдання вправи.
Діти: Прочитай. Випиши словосполучення іменників з прикметники з.
Вчитель: Прохаю вас виконати завдання самостійно. Діти виконують завдання самостійно)
Наші предки вважали. Що справжня весна настає, коли повертаються з
вирію птахи. На своїх крилах приносять вони сонячне світло і тепло. Щоб
прискорити прихід весни, випікали жайворонків та голубів з тіста.
2.Перевірка
Х Вправа Карусель
1. Вчитель: Діти, пропоную перейти до наступного пункту плану, а для цього об’єднатися в групиза допомогою колосочків пшениці, жита, вівса.
(Діти об’єднуються і утворюють 3 групи)
Вчитель: Перед тим як розпочати роботу, давайте повторимо плавила роботи в групах.
(Діти по черзі називають правила)
ПРАВИЛА. Перед початком роботи обрати лідера, каліграфа, секунданта.
2. Уважно читати завдання-інструкцію.

3. Говорити по черзі, не перебивати один одного.
4. Дотримуватися відведеного часу.
5. Презентувати роботу може будь-який член групи.
6. Дотримуватися правила піднятої руки.
7. Працювати так, щоб не заважати іншим.
Вчитель: На роботу в групах ви маєте 5 хвилин, переходите від одного столу до іншого за сигналом дзвіночка. Кожна група повинна перейти до столу і виконати завдання. Виконання роботи дітьми. Презентація роботи. Діти презентуюся свою роботу і роботу груп, які продовжували картку.
ХІ Домашнє завдання
Вправа 405, сторінка 141. Дописати речення так, щоб вийшла розповідь про ваших товаришів.
ХІІ Підсумок уроку
1.

Вчитель: Ось і утворили ми з вами квітку волошку. А зараз прохаю вас стати у коло, і сказати чи справдилися ваші очікування, продовжуючи речення Сьогодні на уроці я Вправа Виграшу лотерею. Дістається картка з ім’ям учня, який розпочне наступний урок.
Урок української мови 2 клас
ТЕМА: Зв'язок прикметників з іменниками
МЕТА: Закріплювати знання учнів про роль прикметників у мовленні про зв'язок прикметників з іменниками. Розвивати вміння розпізнавати Записати прислів’я, визначити в них іменники і пов’язані з ними прикметники Запишіть по 3 прикметники, що пов’язані з
іменникамиВоло
шка
Хліб
Поля Замість крапок вставити потрібні слова.
… сонце підпливало все
вище та вище по …
небу
. жайворонки
затихли у степу. Над …
квітами літали …
метелики
прикметники, ставити запитання до них мовлення, спостережливість, вміння міркувати. Виробляти орфоепічну вимову, орфографічну зіркість. Збагачувати і активізувати лексичний запас учнів. Формувати навички розумової співпраці. Виховувати повагу до символів та оберегів України
ОБЛАДНАННЯ: картки для роботи в групах, , інструкції для групової роботи, опорні таблиці, ілюстрацій ний матеріал із зображенням верби, маку, калини, пелюстки квітів, ягоди калини.
ТИП УРОКУ: урок закріплення знань, умінь, навичок.
ХІД УРОКУ
І Організація класу
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось не шуміти.
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати.
А знання міцні хапати
ІІ Мотивація навчальної діяльності

Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку Діти промовляють і записують свої очікування ягідках калини)
Вчитель: Сьогодні на уроці ми дізнаємося нове про прикметники, будемо вправлятися в застосуванні їх у мовленні. Розпочати урок я пропоную із знайомства з тими завданнями, що чекають нас на уроці.
План уроку Вправа Виграшу лотерею Хвилинка каліграфії
3.
Малюнковий диктант Гра Хто більше Робота в групах Робота з підручником Тестові завдання (робота в парах) Підсумок уроку
Пропоную звернутися до першого пункту плану. На попередньому уроці виграшу лотерею здобула Лєнєвська Даша. Вона нагадає нам, про що ми довідалися на уроці
Лєнєвська Даша На попередньому уроці мипродовжували працювати з прикметниками. Прикметники – це частина мови, яка називає ознаки предметів і відповідає на питання який яка яке які Ми вчилися визначати прикметники, ставити питання до них, працювали в групах.
ІІІ Каліграфічна хвилинка Діти промовляють хором
Зошит свій я розкриваю,
Навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати гарно,
До роботи я берусь.
Дух мя ний

Яке слово утворимо Запишіть його. На яке питання відповідає Що означає Прохаю скласти речення з цим словом.
Духмяний барвінок зацвів усадку- Запис складеного речення з коментуванням.
ІVМалюнковий диктант
Вчитель показує малюнок, а діти записують ознаку записаного прикметника.
МалюнокПрикметник
Мак червоний
Барвінок хрещатий
Калина корисна
Верба плакуча

Які прикметники ви записали
До якої частини мови належать слова першого стовпчика З якою частиною мови найчастіше вживаються прикметники?

Що визнаєте про ці рослини?
(Ці рослини – символи України)

Використовуючи записані словосполучення, складіть, будь ласка, речення.
Хрещатий барвінок – це символ пам’яті, вірності та здоров’я.
V Гра - змагання Хто більше
- Прочитайте вірш, записаний на дошці.
Україна в рідніймові
І в пісніпрекрасній.
Україна в рідній школі,
Майбутності ясній.

Які слова виділені До якої частини мови вони належать Поставте питання до виділених слів. Давайте позмагаємося – хто більше зможе добрати прикметників до виділених іменників, хлопчики чи дівчатка
(діти по черзі називають прикметники)
Мова (українська, солов’їна, материнська
Пісня (прекрасна, дзвінка, весела, мелодійна
Школа (велика, красива, спеціалізована)
Вчитель: Наша мова прекрасна і мелодійна, багато в ній і прикметників, щоб краще знати мову треба багато читати. А в нашому змаганні перемогли хлопці. Давайте подякуємо їм.

VІ Робота в групах
Вчитель: А зараз я запрошую вас до роботи в групах. Об’єднатися в групи я пропоную за допомогою пелюстків квітів різної форми. Вибирайте пелюстку, що вам сподобалась і об’єднуйтесь у групи.

(Діти об’єднуються в 4 групи – барвінок, чорнобривці, соняшник, мальви) Перед початком роботи пропоную пригадати правила роботи в групі.
(Діти по черзі промовляють правила)
ПРАВИЛА.
Перед початком роботи обрати лідера, каліграфа, секунданта.
2. Уважно читати завдання-інструкцію.
3. Говорити по черзі, не перебивати один одного.
4. Дотримуватися відведеного часу.
5. Презентувати роботу може будь-який член групи.
6. Дотримуватися правила піднятої руки.
7. Працювати так, щоб не заважати іншим.
- На виконання роботи в групах ви маєте 7 хвилин. Прохаю лідерів груп підійти до мене і отримати завдання. Завдання для 1 групи Барвінок Запишіть прикметники, що характеризують вас у майбутньому. Завдання для 2 групи Чорнобривці Запишіть прислів’я, що пов’язані з рослинами – символами України, визначте прикметники. Завдання для 3 групи Соняшник До поданих іменників добрати по 2 прикметники
Україна –
Чорнобривці –
Калина –
Мак –
Жито -
Завдання для 4 групи Мальви
- За поданим малюнком із зображенням квітів – символів України скласти і записати речення, використовуючи прикметники.
Вчитель: Запрошую групи до презентації.

(Групи презентують свою роботу,роблять інформації про квітку – назву групи )
VІІ Фізкультхвилинка (під музичний супровід)
VІІІ Робота з підручником
1. Вчитель: Пропоную перейти до наступного пункту плану – робота з підручником і виконати вправу 409. яке завдання вправи
Діти: Прочитай. Спиши. Підкресли прикметники.
Вчитель: Прохаю виконати вправу самостійно.
Біля нашого двору зацвіла липа. Кітки липи жовті – жовті і дуже духмяні.
Раді працьовиті бджоли цій порі.
2. Перевірка. Усно назвати іменники, пов’язані з визначеними прикметниками.
ІХ Тестові завдання (робота в парах)
3.

З якою частиною мови пов’язані прикметники а) іменником б) дієсловом
2. Як визначити прикметники в реченні це найдовше слово б) поставити питання
3. На які питання відповідають прикметники а) який яка яке які б) хто що
4. На які питання відповідають іменники а) хто б) що
Взаємоперевірка.
Х Домашнє завдання
Вправа 412, сторінка 143, скласти речення до малюнків героїв казок
Г.К.Андерсена, 2 з них записати.
ХІ Рефлексія уроку
1. Вчитель А тепер давайте утворимо коло, якщо ваші очікування від уроку справдилися, виходьте до дошки з ягідкою калини, і прикріпіть її до грона. Діти виходять до дошки і прикріплюють на малюнок із зображенням гілочки калини свої ягідки)
Прохаю вас продовжити речення Сьогодні на уроці я 2. Вправа Виграшу лотерею. Дістається картка з ім’ям учня, який розпочне наступний урок.
Урок української мови 2 клас
ТЕМА: Змінювання прикметників разом з іменниками за зразком «Один
багато»
МЕТА: Поглиблювати знання учнів про роль прикметників у мовленні. Розвивати уміння ставити питання до прикметників у однині та множині (без називання термінів спостережливість, мовлення, уміння слухати вчителя. Виробляти орфографічну зіркість. Формувати навички роботи в групах, вміння точно висловлювати думку. Виховувати почуття гордості засвою Батьківщину.
ТИП УРОКУ: Урок вивчення нового матеріалу
ОБЛАДНАННЯ: віночок і квітки на клейкій основі для кожного учня, пелюсточка з великої квітки, малюнки словникових слів, картки для самоперевірки, слова – пелюсточки, таблиця зреченнями, кульки, картки для роботи у групах.
Зміст уроку
І Організація класу
Діти промовляють хором
Дзвоник всім нам дав наказ
До роботи взятись враз.
Розпочнемо ми урок,
Що ж назад не зробим крок.
Будем ми навчатись гарно,
Не мине й хвилинки марно.
Вчитель: Сьогодні на уроці ми будемо поглиблювати знання про роль прикметників у мовленні, розвивати вміння ставити питання до прикметників, що виражають ознаки одного предмета і багатьох предметів.


ІІМотивація навчальної діяльності.
1.Вчитель: У кожного на парті віночок і квітки. Виконавши завдання вибудете вплітати квітку у віночок. Чим активнішими вибудете, чим більше завдань ви виконаєте тим красивішим і пишнішим буде ваш віночок. Бажаю успіху усім.
А працювати ми будемо за таким планом Очікування. Хвилинка каліграфії. Словниковий диктант. Колективна робота над вивченням нового матеріалу. Робота в групах. Презентація робіт. Підсумок уроку.
2. Очікування У кожного з вас є пелюсточка з великої квітки. Напишіть на ній свої сподівання, очікування від уроку і прикріпіть їх на дошку. ( Утворюється чорнобривець без серединки)
ІІІ Хвилинка каліграфії
1. Вчитель Сьогодні на уроці ми продовжуємо знайомство з квітами українського віночка. Чорнобривці – чарівні квіти, що квітнуть до самих морозів. Вони символізують стійкість, витривалість українського народу. Квіти бувають різного кольору від яскраво жовтого до червоно коричневого. Мають незвичний, терпкий запах. Ними прикрашають кімнати. Чорнобривці освячують на Маковея і вони цілий рік оберігають оселю.
2. Написання складів, зєднань, слів
Чччооррнно об бррииввц ці чорнобривці
3. Виберіть схему, яка б відповідала б цьому слову.
1) - 0 - - 0 - - 0 - = 0

2) - 0 - - 0 - - 0 - - 0 3) = 0 - - 0 - - 0 - - 0 4) = 0 - - 0 - - 0 - = 0 4. Взаємоперевірка:
Вчитель Обміняйтесь, будь ласка, зошитами. Якщо сусід правильно і каліграфічно справився з завданням, то прикріпіть до його віночка квітку.
- Ось із явилися у вас перші квіточки.
ІV Актуалізація опорних знань
1.Вправа Виграшу лотерею Учень, який здобув виграшу лотерею на попередньому уроці, розказує, про здобуті знання.
V Закріплення вивченого
1.Малюнковий диктант ( малюнки словникових слів
Вчитель: Я показую малюнок, а вив зошиті самостійно записуйте слово.
Бабуся, їжак, лінійка, лялька, олівець, дідусь, парасолька, цукерка, якір,
ґудзик.
Вчитель: - Які питання можна поставити до слів
- Нащо вони вказують А на які питання відповідають прикметники
- Нащо вони вказують
Творче завдання: до поданих іменників доберіть прикметники.
Вчитель: А тепер перевірте себе за карткою на парті. Якщо слова написані без помилок то візьміть до свого віночку ще одну квітку.
2. Гра Намалюй квіточки.
Вчитель: Допоможіть пелюсточкам потрапити до своїх квіточок. Четверо учнів біля дошки за запитаннями добирають потрібне слово і викладають квіточку. За правильну відповідь – квітка.
який? яке які яка?
Кислі, прозора, тихе, чуйні, біле, тоненьке, міцні, теплі, черговий.
червона, чесне, запашна, гаряче, яскраві, жовті, золотий, молодий, сміливий.

3. Перевірка Поширення речень словами – ознаками предметів.
Вчитель: Прочитайте речення, записані на таблиці.
Настало літо. Зацвіли чорнобривці.
Вчитель: За допомогою яких слів можна поширити ці речення.
Діти: Настало спекотне літо. Зацвіли пахучі чорнобривці.
Вчитель: Запишіть речення. Підкресліть в них головні слова. Поставте до них запитання. Чиє слова, що означають ознаки, головними Яка роль слів ознак предметів у реченні
VІ Сприймання і усвідомлення матеріалу.
1. Робота з текстами.
Вчитель: Послухайте два тексти і скажіть чим вони подібні, а чим відрізняються
У бабусі під вікном була посаджена гарна квітка. Вона була маленька,
червоного кольору, дуже пахуча. Галинка любила поливати чудову квітку.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
У бабусі під вікном були посаджені гарні квітки. Вони були маленькі,
червоного кольору, дуже пахучі. Галинка любила поливати чудові квіти.
Вчитель: Чим відрізняються тексти Як видумаєте, що за квіти ростуть у бабусі під вікном ? (Чорнобривці)
Діти: Чорнобривці.
Вчитель: Якщо ми говоримо про ознаки одного предмета, то які ставимо питання
Діти: Яке? Яка Який
Вчитель: А якщо говоримо про ознаки багатьох предметів
Діти: Які?
2. Робота з підручником Вправа 388, ст.136
Вчитель: Попрацюймо в парах. Розгляньте малюнки. Порівняйте їх. Доберіть прикметники і запишіть сполучення слів за зразком.

Квітка гарна – квітки гарні.
VІІІ Фізкультхвилинка Раз – підняти руки вгору, Два – нагнутися додолу. Не згинайте, діти, ноги, Як торкаєтесь підлоги. Три, чотири прямо стати,
Будем знову починати. Потім разом всі присядем І за парти тихо сядем. Віє вітер нам в лице, Захиталось деревце. Вітерець все тихше-тихше. Деревце все вище-вище. Руки вгору, руки вниз, Крок вперед і повернись
ІХ Узагальнення і систематизація знань
1.
Вчитель: Попрацюймо з текстом впр. 390 ст.137. Сталася біда - з тексту випали і заплуталися всі прикметники. Наше завдання – списати речення, вставляючи пропущені букви, доповнити текст прикметниками з довідки.
Біля озера шумлять горіхи. Часто сюди навідуються кабани.
Вони ласують горіхами. Стрибають по древах білочки. Вони
збирають урожай.
Слова для довідок: багатий, дикі, крислаті, хазяйновиті, глибоке,
старезні, смачні)
2.Рефлексія:
Вчитель: Доберіть до нього заголовок.
- Підкресліть удвох перших реченнях головні слова речення.
- Якими членами речення є прикметники

- Перебудуйте речення, щоб прикметники відповідали на питання який
2. Робота у групах
Вчитель: Я пропоную вам об’єднатись у групи таким чином.
- Хто полюбляє дерева і багато про них знає підійдіть до зеленої кульки.
- Хто любить фрукти – до червоної кульки.
- Хто любить тварині знає їхні звички – до жовтої кульки.
- Хто дбає і любить квіти – до синьої.
- Всі інші до фіолетової. Діти об’єднуються в групи)
Вчитель: Пригадаємо правила роботи у групах
ПРАВИЛА. Перед початком роботи обрати лідера, каліграфа, секунданта.
2. Уважно читати завдання-інструкцію.
3. Говорити по черзі, не перебивати один одного.
4. Дотримуватися відведеного часу.
5. Презентувати роботу може будь-який член групи.
6. Дотримуватися правила піднятої руки.
7. Працювати так, щоб не заважати іншим.
Завдання: Добрати іменники до груп прикметників. Замінити словосполученням, щоб означало багато предметів.
Зелена кулька
Високий, могутній, крислатий … . Білокора, струнка, кучерява … .
Червона кулька Кругле, кислувате, смачне … . Жовта, м’яка, солодка … .
Жовта кулька
Сірий, косий, вухатий … . Руда, хитра, хвостата … .
Синя кулька
Сині, польові, маленькі … . Жовтогарячі, низенькі, запашні … .
Фіолетова кулька
Рідна, мила, привітна ( хто) … . Тепле, яскраве, весняне ( що ) … .
Презентація робіт лідерами груп.
Вчитель: Молодці гарно справилися із завданням. Кожен візьміть квіточку до свого віночка.
Х. Підсумок уроку
1. Вчитель: Які питання ставимо до прикметників, що виражають ознаки одного предмета
- Багатьох предметів
- У кого одержався найпишніший віночок
- Що цікаве було на уроці
- Чи справдилися ваші очікування Якщо так, то всередину нашої квітки прикріпіть тичинки. Діти висловлюють своєї враження)
2. Послухайте віршик, який приготували наші літератори.
Чорні брови, карі очі –
І хлопчачі, і дівочі.
Посадила чорнобривці
Під віконечком світлиці.

Доброзичливі, терплячі,
За любові ласку вдячні,
Сонечка набрались квіти,
Розрослися пишним цвітом.

Пережили літню спеку,
До морозу недалеко,

А вони веселі, жваві,
Чорнобривці кучеряві.

Мої милі чорнобривці,
Щирі, добрі українці,
Зичу щастя вам, любові,
Чорнобривці чорноброві. Вправа Виграшу лотерею. Дістається картка з ім’ям учня, який розпочне наступний урок.
ХІ. Домашнє завдання
Впр. 391 ст. Прочитай речення. Випиши іменники та прикметники, що з ними зв’язані за зразком Хмари (які) зимові.
Творче завдання подумайте і знайдіть чому чорнобривцям дали таку назву.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал