Организации]




Pdf просмотр
Сторінка1/5
Дата конвертації15.01.2017
Розмір0.61 Mb.
  1   2   3   4   5

[Введите имя автора]
[Введите название организации]
[Выберите дату]

Освіта Рівненщини: творчі
здобутки, перспективні
педагогічні ідеї та технології:
анотований каталог
ХІ обласного конкурсу-ярмарку
педагогічної творчості

Управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації
Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

1
Управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації
Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти





Освіта Рівненщини: творчі здобутки, перспективні педагогічні ідеї та технології:
анотований каталог
ХІ обласного конкурсу-ярмарку педагогічної творчості



















17 березня 2014 року

Рівне

2
Освіта Рівненщини: творчі здобутки, перспективні педагогічні ідеї та технології : анотований каталог ХІ обласного конкурсу-ярмарку педагогічної творчості / упоряд. А. А. Волосюк; Т. А. Ніколайчук. – Рівне : РОІППО, 2014. –
63 с.


Рекомендовано науково-методичною радою Рівненського обласного
інституту післядипломної педагогічної освіти (протокол № 2 від
17.06.2014 р.).


Відповідальні за випуск:

Лавренчук Андрій Олександрович, кандидат наук з державного управління,
доцент, завідувач кафедри філософії, економіки та менеджменту освіти,
в. о. ректора Рівненського ОІППО, заслужений працівник освіти України.
Мельник Надія Адамівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
філософії, економіки та менеджменту освіти, проректор з науково-методичної
роботи Рівненського ОІППО, відмінник освіти України.


Упорядники:

Волосюк Анатолій Анатолійович, завідувач кабінету інформаційно-
методичного забезпечення Рівненського обласного інституту післядипломної
педагогічної освіт,

Ніколайчук Тетяна Анатоліївна, методист кабінету координації методичної
роботи та управління навчальними закладами Рівненського обласного
інституту післядипломної педагогічної освіти.


Освіта Рівненщини: творчі здобутки, перспективні педагогічні ідеї та
технології: анотований каталог ХІ обласного конкурсу-ярмарку
педагогічної творчості.




© Колектив авторів, 2014
© РОІППО, 2014


3
ВСТУП

Конкурс-ярмарок педагогічної творчості – одна із яскравих подій в освіті
Рівненщини. Його проведення допомагає краще зрозуміти й усвідомити значимість професії педагога, систематизувати надбання щоденної праці кращих керівників, педагогів та колективів навчальних закладів, зробити крок на шляху до педагогічної майстерності, презентувавши оригінальні творчі розробки з актуальних питань.
Мета конкурсу-ярмарку – представлення напрацювань педагогічних працівників, пропаганда їх творчих досягнень у навчально-виховному процесі, управлінській і науково-методичній діяльності.
У 2014 році конкурс-ярмарок проходив у таких номінаціях: «Управління освітою», «Методична робота з педагогічними кадрами», «Робота з обдарованими учнями», «Виховна робота», «Позашкільна освіта», «Українська мова та література», «Іноземна мова», «Світова література та російська мова»,
«Історія», «Основи правознавства».
На другий тур конкурсу-ярмарку було подано 581 методичну розробку в десяти номінаціях з усіх районів і міст області, загальноосвітніх навчальних закладів обласного підпорядкування. Експертні комісії відзначили 84 роботи, автори яких продемонстрували актуальність та оригінальність педагогічних ідей,
інноваційність поданих на обласний конкурс-ярмарок розробок. Автори розробок нагороджені Дипломами управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації за зайняті І, ІІ та ІІІ місця. Цьогоріч на ІІ тур обласного конкурсу-ярмарку представлено найбільшу кількість робіт за всі роки проведення цього конкурсу. Експертні комісії відзначили високий рівень поданих методичних розробок, серед яких 57 особливо відрізняються актуальністю змісту та практичним спрямуванням. Їх автори нагороджені
Дипломами Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Найбільшу кількість робіт, автори яких стали переможцями І туру
(районного, міського), представили працівники методичних служб та загальноосвітніх навчальних закладів Рокитнівського району (51), м. Рівного
(50), Гощанського району (42), Млинівського району (36), Дубенського,
Острозького, Рівненського районів (по 30).

4
Варто відзначити, що найбільшу кількість нагород, а саме Дипломів управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації та Дипломів
Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти отримали автори розробок із Березнівського району: з 18 робіт – 9, 50 %; м. Рівного: з 50 робіт – 24, 48 %; Володимирецького району: з 25 – 10, 40 %; Костопільського району: з 18 – 6, 33,3 %; Острозького району: з 30 – 9, 30 %. Серед закладів обласного підпорядкування: Комунальний заклад «Острозька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2 І-ІІ ступенів» –1 робота – 1 нагорода, 100
%; Острозький обласний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою – 3 роботи – 2 нагороди, 66,7 %; Комунальний заклад «Школа-
інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Рівненський обласний ліцей» Рівненської обласної ради
– 3 роботи – 1 нагорода, 33,3 %; Комунальний заклад «Мізоцька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ст.» – 6 робіт – 2 нагороди, 33,3 %;
Комунальний заклад «Олександріївська загальноосвітня школа-інтернат І – ІІІ ст.» – 2 роботи.
У 2015 році конкурс-ярмарок відбудеться в номінаціях:«Дошкільна освіта», «Початкова освіта», «Спеціальна освіта», «Фізика», «Географія»,
«Економіка», «Математика», «Інформатика», «Інформаційні технології у навчально-виховному процесі», «Художня культура».
Конкурс-ярмарок в останні роки не втрачає свого особливого змісту, бо є неповторним інтелектуальним змаганням в історії безлічі конкурсів, унікальним, як за змістовим наповненням, психологічною напругою, так і відданістю педагогів-конкурсантів своїй справі.
Обласний конкурс-ярмарок сприяє професійній самореалізації освітян, розвитку їх творчого потенціалу, виявленню і поширенню педагогічного досвіду.

Надія Мельник, Тетяна Ніколайчук.


5
Номінація «Управління освітою»

Автор.
Камінська
Євгенія
Іллівна, директор
Студянської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Дубенської районної ради.
Назва роботи. Державно-громадське управління в сучасному навчальному закладі.
Анотація.У навчально-методичному посібнику висвітлюються шляхи удосконалення системи державно-громадського управління в сучасному загальноосвітньому навчальному закладі, акцентується увага на удосконаленні системи громадського самоврядування та залученні колегіальних органів до управлінської діяльності. Вміщено Положення про органи державно- громадського самоврядування Студянської загальноосвітньої школи-родини
І – ІІІ ступенів. Посібник розрахований на керівників загальноосвітніх шкіл, гімназій, ліцеїв, класних керівників, на педагогів-практиків, які цікавляться проблемами розвитку школи на сучасному етапі.
Автор.
Серветник
Олена
Павлівна, директор
Рівненської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 1 імені В. Короленка Рівненської міської ради.
Назва роботи. Управління інноваційною діяльністю у навчальному закладі.
Анотація. У методичній розробці зібрано матеріал, який розкриває умови ефективного управління інноваційною діяльністю в загальноосвітньому навчальному закладі, представлено модель, яка охоплює найважливіші складові управління інноваціями, систематизовано досвід управління інноваційною діяльністю з працівниками школи. Методична розробка адресована керівникам навчальних закладів для вдосконалення інноваційної діяльності.
Автор.Хімін Неля Володимирівна, директор навчально-виховного комплексу «Оженинськазагальноосвітня школа І – ІІІступенів (ліцей) – дитячий навчальний заклад (ясла-садок)»Острозької районної ради.
Назва роботи.Моделювання педагогічного середовища – основа пізнавальної і формувальної діяльності.
Анотація. У посібнику розглянуто теоретичні і методичні засади моделювання в управлінні шкільною освітою, висвітлено практичні аспекти освоєння моделювання педагогічного середовища на прикладі «Школи сприяння здоров’ю», сформульовано відповідні методичні рекомендації. Видання адресовано керівникам загальноосвітніх навчальних закладів, працівникам методичних служб, викладачам і слухачам курсів підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів.
Автор. Тихоненко Валентина Василівна, заступник директораз навчально- виховної роботи Гощанської районної гімназії Гощанської районної ради.
Назва роботи. Планування роботи навчального закладу.

6
Анотація. У посібнику розкриваються сучасні підходи до удосконалення планування роботи сучасної школи з чітко визначеною стратегією, яке дає можливість закладу розвиватися, педагогічному колективу вийти на більш високий рівень організації навчально-виховного процесу. Акцентовано увагу на стратегічному плануванні, як ефективному засобі у визначенні ресурсів і пріоритетів розвитку, критеріїв успіху, орієнтованих на майбутнє. У цьому посібнику подано також плани роботи кафедри, психологічної служби, педагога- організатора, бібліотеки. Посібник розрахований на керівників загальноосвітніх навчальних закладів, на педагогів-практиків, які цікавляться проблемами планування школи.
Автор. Вижицька Мар’яна Володимирівна, директор, Хоружа Софія
Миколаївна, заступник директора з навчально-виховної роботи, Одарчук Ольга
Михайлівна, заступник директора з виховної роботи Рудня-Почаївського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Радивилівської районної ради.
Назва роботи.Програма розвитку та річний план роботи як одна із складових управлінської діяльності навчального закладу (з досвіду роботи).
Анотація.У методичному посібнику поданий аналіз однієї з управлінських функцій – планування роботи загальноосвітнього навчального закладу на прикладі програми розвитку школи та річного плану роботи на поточний навчальний рік. У посібнику розкриваються шляхи удосконалення системи внутрішньошкільного управління: необхідність закладу освіти швидко пристосовуватися до зовнішніх змін і виживати; забезпечення оптимального функціонування навчального закладу; постійний пошук резервів оновлення та
ідей розвитку. Посібник може слугувати підвищенню ефективності управлінського процесу в навчальному закладі.

Автор.Гурінчук
Лариса
Євгеніївна, директор
Городищенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Березнівської районної ради.
Назва роботи. Модель креативного закладу в освітньому інформаційному просторі.
Анотація.У навчально-методичному посібнику на основі дослідження та аналізу досвіду роботи директора розкриваються інноваційні технології роботи креативного навчального закладу, науково обґрунтовані шляхи реалізації проблеми. Подається також структурно-візуальне відображення моделі креативної інноваційної діяльності школи. Посібник розрахований на педагогічних працівників загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій.
Автор. Остапенко Анатолій Федорович, директор, Волчецька Людмила
Анатоліївна, заступник директора з науково-методичної роботи, Юсин Наталія
Федорівна, практичний психолог Володимирецького районного колегіуму
Володимирецької районної ради.

7
Назва роботи. Моніторингові дослідження як дієвий інструмент управління навчальним закладом.
Анотація. У методичному посібнику представлено моніторингові дослідження життєдіяльності Володимирецького районного колегіуму, що сприяють ефективності організації навчально-виховного процесу, підвищенню рівня навчальних досягнень учнів, ухваленню оптимальних управлінських рішень; подано об’єкти моніторингу та форми його проведення. Призначений для керівників навчальних закладів, працівників методичних служб. Видання може бути корисним для спеціалістів органів управління освітою, які здійснюють контроль за навчально-виховним процесом у загальноосвітніх школах, гімназіях, ліцеях, колегіумах.
Автор.Моторнюк Оксана Юріївна,заступник директора з навчально- виховної роботи Рівненської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 20
Рівненської міської ради
Назва роботи. Моніторинговий підхід до вивчення стану навчання та виховання.
Анотація.У навчально-методичному посібнику розкрито сутність освітнього моніторингу, його різновиди та функції. Розглянуто основні напрями роботи педагогічних працівників щодо моніторингової діяльності в загальноосвітньому навчальному закладі, систематизовано матеріали, які висвітлюють питання моніторингового підходу до вивчення стану навчання та виховання з метою створення оптимальних умов для гармонійного розвитку і навчання дитини, формування майбутньої еліти українського суспільства.
Посібник може бути використаним у педагогічному процесі загальноосвітнього навчального закладу.
Автор.Гогой
Лариса
Володимирівна, директор
Вербенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Демидівської районної ради.
Назва роботи. Організація і ведення роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Анотація.У навчально-методичному посібнику зібрано практичні документи з організації і ведення роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у навчальному закладі – систему правових, соціально- економічних,організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально- профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров’я
і працездатності людини у процесі трудової діяльності. Посібник може сприяти успішній реалізації управлінських функцій адміністрації загальноосвітнього навчального закладу.
Автор
.
Таргоній-Коваль Раїса Петрівна, директор Берестовецької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Костопільської районної ради.
Назва роботи. Громадсько-активна школа сприяння здоров’ю – становлення особистості.

8
Анотація. У посібнику узагальнено досвід роботи директора
Берестовецької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Костопільської районної ради зі створення інтегрованої моделі громадсько-активної школи сприяння здоров’ю «Екологія здоров’я: природа – родина – школа – суспільство» для розвитку оптимального простору становлення здорової, компетентної, громадсько-активної творчої особистості. Висвітлено практичні аспекти побудови і освоєння педагогічного середовища громадсько-активної школи сприяння здоров’ю. Рекомендовано для творчого використання керівникам загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів.
Автор.
Смик
Людмила
Миколаївна, директор
Масевицької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Рокитнівської районної ради.
Назва роботи. Застосування моніторингових досліджень в управлінні якістю освіти.
Анотація. Посібник вміщує систему опрацювання оперативної, об’єктивної інформації про дійсний стан навчально-виховного процесу, що дозволяє своєчасно здійснювати методичну підтримку і вносити необхідні корективи. Таку інформацію можуть надавати систематичні моніторингові дослідження, які є інструментом аналізу різноманітних аспектів діяльності освітнього процесу, створення реальної картини результативності нововведень, виконання напрямів плану розвитку навчального закладу. Рекомендовано для роботи адміністрації загальноосвітнього навчального закладу.


9
Номінація «Методична робота з педагогічними кадрами»

Автори.Рижий Анатолій Петрович, начальник управління освіти, молоді та спорту Володимирецької районної державної адміністрації, Шидловська
Софія Олександрівна, завідувач комунальної науково-методичної установи
«Володимирецький районний методичний кабінет» Володимирецької районної ради.
Назва роботи. Організаційне та науково-методичне забезпечення впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процес навчання, підвищення кваліфікації та управління.
Анотація. У посібнику містяться матеріали з досвіду роботи управління освіти, молоді та спорту Володимирецької районної державної адміністрації,
Володимирецького районного методичного кабінету щодо створення
інформаційно-освітнього середовища в районі, організації науково-методичного супроводу впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процес підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Рекомендований працівникам відділів, управлінь освіти, методичних кабінетів, керівникам навчальних закладів.

Автори.Вознюк Галина Федорівна, начальник відділу освіти Дубенської районної державної адміністрації, Мельнікова Наталія Леонідівна, завідувач комунальної установи «Дубенський районний методичний кабінет при відділі освіти Дубенської районної державноїадміністрації» Дубенської районної ради.
Назва роботи. Організаційно-методичні умови формування інноваційної культури сучасного педагога.
Анотація. У методичному посібнику подані напрацювання Дубенського районного методичного кабінету спільно з Науково-дослідною лабораторією
інноваційних виховних технологій Рівненського державного гуманітарного університету під науковим керівництвом Тамари Дмитрівни Дем’янюк, кандидата педагогічних наук, професора, Заслуженого працівника освіти
України, в межах реалізації наукового, пошуково-педагогічного проекту
«Організаційно-методичні умови формування інноваційної культури сучасного педагога».
Навчально-методичний посібник рекомендований методистам, педагогам- практикам, студентам вищих навчальних закладів.

Автор. Семенюк Надія Іванівна, заступник начальника з навчальної роботи комунального закладу «Острозький обласний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою» Рівненської обласної ради.
Назва роботи. Гроно педагогічних думок.
Анотація. У збірнику вміщено зразки уроків з різних предметів, не стандартних за формою організації навчального процесу.
Мета збірника – поділитися досвідом, допомогти вчителю урізноманітнити структуру уроків і методів роботи, відійти від шаблонів, навчити учнів діяти

10 творчо й самостійно, враховуючи індивідуальні особливості, їхні інтереси. Такий підхід дає змогу виявляти оригінальне мислення і здатність до нестандартних рішень.
Видання призначено для заступників з навчальної роботи, вчителів- предметників.

Автор.Попович Ольга Миколаївна, заступник директора з навчально- виховної роботи Великосовпівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів
Березнівського району.
Назва роботи. Методична робота: орієнтація на творчість.
Анотація. Посібник рекомендований заступникам директорів з навчально- виховної роботи. Він допоможе надати реальну, дійову допомогу педагогічним кадрам у реалізації актуальних завдань розвитку, вдосконалення і підвищення професійної майстерності та рівня психологічної підготовки педагогів, а також активізації творчого потенціалу кожного вчителя.
Автор.Радковська Тетяна Василівна, завідувач комунальної установи
«Корецький районний методичний кабінет» Корецької районної ради.
Назва роботи. Путівник по сайту районного методичного кабінету.
Анотація. У посібнику представлений короткий опис веб-сайту
Корецького районного методичного кабінету як однієї із форм єдиної
інформаційної системи освітньої галузі району. Запропоновані матеріали апробовані в районному методичному кабінеті та можуть слугувати керівникам навчальних закладів, учителям, учням, батькам.
Автор.Остаповець Алла Ігорівна, Турчинська Світлана Давидівна, заступники директора з навчально-виховної роботи
Рівненської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 1 ім. В. Короленка Рівненської міської ради.
Назва роботи. Організація методичної роботи з педагогічними кадрами в системі інноваційної освіти.
Анотація. У методичному посібнику розглянуто основні аспекти готовності вчителя до інноваційної діяльності в умовах реформування освіти.
Визначено пріоритетні напрямки оновлення методичної роботи з педагогічними кадрами та забезпечення науково-методичного супроводу професійного зростання вчителів. Систематизовано матеріали з досвіду роботи ЗОШ І – ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка щодо проведення моніторингових досліджень як ефективного засобу підготовки вчителя до інноваційної діяльності.
Видання адресовано керівникам загальноосвітніх навчальних закладів.

Автор.Меркулова Лариса Іванівна, вчитель англійської мови Рівненської гуманітарної гімназії Рівненської міської ради.

11
Назва роботи. Система інноваційно-дослідницької роботи в умовах діяльності кафедри.
Анотація. У методичному посібнику представлена система, зміст і форми роботи кафедри, спрямовані на зростання професійного рівня вчителів, формування інноваційної компетентності педагога та використання
інтерактивних технологій навчання. Посібник містить матеріали з досвіду роботи кафедри англійської мови, примірний план на рік та завдання між засіданнями, анотації перспективного досвіду вчителів кафедри, реферати та доповіді. Матеріали посібника можуть бути використані керівниками та головами методичних об’єднань у практичній діяльності.
Автор.Юзюк Раїса Павлівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Рівненської української гімназії Рівненської міської ради.
Назва роботи. Шляхи реалізації науково-методичної теми РУГ
«Формування життєвих компетентностей гімназиста.
Анотація. У методичному посібнику представленоалгоритм реалізації науково-методичної проблемної теми гімназії, окреслено шляхи формування життєвих компетентностей гімназиста.
Матеріали будуть корисними для педагогічних колективів навчальних закладів у практичній діяльності з реалізації науково-методичної теми.
Автор.Ярмольчук Ніна Іллівна, заступник директора з навчальної роботи,
Кіндзерська
Аліна
В’ячеславівна, практичний психолог
Острозької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 1 Острозької міської ради Рівненської області.
Назва роботи. «Адаптація п’ятикласників до навчання в основній школі» від «А» до «Я»(на допомогу адміністраціям шкіл, класним керівникам, практичним психологам та педагогам).
Анотація.У посібнику вміщено практичний матеріал, який допомагає об’єднати зусилля всіх учасників навчально-виховного процесу щодо подолання труднощів періоду адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі.
Представлена система спільної роботи заступника директора з начальної роботи та практичного психолога, які є координаторами даного напрямку.
Посібник розрахований на широке коло користувачів: адміністрації шкіл, практичних психологів, класних керівників, педагогів та батьків.


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал