Освітянський простір




Скачати 292.98 Kb.

Сторінка1/3
Дата конвертації26.12.2016
Розмір292.98 Kb.
  1   2   3
газета львівського економічного ліцею 9 (20) квітень 2011

2

№ 9 (20) квітень 2011

освітянський простір
Упродовж 20 років Комплекс дієво працював, і нині непотрібно доводити його ефективність. Але того, що вже зроблено, уже замало, потрібно шукати інші методи роботи. І кооперація – один із них. Адже поодинці встояти і витримати конкуренцію вишу важко, так само, які залучити студента, мобільність якого, начасі, дає йому право вибору.
І річне втім, щоб перетягти чи то залучити до себе якнайбільше абітурієнтів, а зробити це фахово. Я переконана, що профорієнтаційну роботу в наш динамічний і нестабільний час потрібно починати щез дитячого садка, щоб уже в сьомому – дев’ятому класах діти були професійно зорієнтовані, а як випускники – свідомі свого вибору, де саме вони здобуватимуть свій фах. А наскрізна, ступенева освіта в межах власне саме таких навчально­виробничих формацій, як «Західбанкосвіта», – це той виклик, який здатен зібрати навколо себе освітян задля спільного вирішення однакових для всіх проблем конкурентоздатності на ринку освітніх послуг, дотримання високих стандартів якості освіти і гарантування робочих місць своїм випускникам. Алей розширення перспективу межах цієї діяльності на кшталт обміну студентами і викладачами, спільне створення методичних матеріалів, підручників і навчальних програм для читання їх у школах, ліцеях, гімназіях, коледжах, технікумах, звідки черпатимуть у кризові для української вищої освіти роки резерви для наборів виші
– учасники Комплексу.
Неприємними родзинками нашого часу, особливо в царині національної освіти, є й відверта дискримінація економічної спеціальності нарівні МОНУ, і «баломанія», яка захопила всіх випускників і звела навчання у випускних класах до звичайного натаскування на тести. А для економістів – це неприпустимо, адже їм треба вміти думати, логічно обумовлювати та пояснювати економічні процеси. Тож новий виклик часу – використовувати творчий пошуку досягненні основної мети освіти – забезпеченні та утриманні якості освіти. Якість підготовки фахівців фінансово­кредитної сфери в університетах має три важливі складові якість вхідного продукту (освітній рівень і вмотивованість абітурієнтів, якість навчального процесу та якість вихідного продукту (конкурентоздатність випускників. І найважливішим завданням факультетів, кафедр навчальних закладів є забезпечення реалізації вимог усіх цих якісних складових. Мине єдині, кого хвилює і болить питання якості нашої національної освіти. В Європі питання забезпечення якості освіти також стоїть дуже гостро, але європейські дослідники цього питання – у постійному пошукові і зараз запропонували від підвищення якості освітив цілому переходити до культури якісної освіти. Поняття культури якісної освіти включає організаційну культуру (нарівні керівників, заступників, виваженої побудови менеджменту вишу та навчального процесу. Абітурієнт – виш як знайти одне одного і не помилитися?
Важливо знати, кого ми готуємо, які для кого. Моя мрія – щоб ми це робили найкраще і готу-
вали найкращих. Я дуже тішуся, що з цим твердженням погодилися всі учасники засідання
Координаційної ради НВК «Західбанкосвіта» і ця думка стала лейтмотивом нашої зустрічі. Так,
дійсно, потребу в такому спілкуванні і такій зустрічі продиктовано нестабільним і мінливим
станом в освітній галузі. Це було видно із жвавих дискусій, в яких не було байдужих і неактив-
них, – виступили більшість з учасників зібрання. Адже акцент негласно всі учасники засідання
обрали один і той самий – співпраця в інтересах спільного успіху.

№ 9 (20) квітень 2011

3
ступенева освіта
Сюди входить і культурно­психологічна складова (спільні цінності, погляди, очікування і професійна зацікавленість, які залежать і від науково­педагогічних працівників, і від студентів. Цей визначальні процеси у виші – політичний курс навчального закладу і чітка регламентованість навчального процесу. У цьому плані учасникам Комплексу просто необхідно відпрацювати певний політичний курс співпраці і вже від дитячого садка готувати контингент. У поняття культури якісної освіти входить і огляді періодизація програм, які впроваджують у виші, для їх корегування залежно від цілей, які на певному етапі ставить собі ВНЗ. У цьому сенсі всі учасники Комплексу повинні мати своєрідний бізнес­інтерес у діяльності Комплексу загалом і своєї особистої участі та діяльності в ньому зокрема. У цьому сенсі пропоную напрацювати стратегію створення спільної презентаційної програми для того, щоб комплекс «Західбанкосвіта» брав участь у всеукраїнських виставках, які регулярно проводить МОНУ, адже нагорода, здобута на такому заході, значно підсилить авторитет Комплексу і його учасників. Та й під час ведення профорієнтаційної роботи неодмінно потрібно розповідати про діючий комплекс «Західбанкосвіта» і його потенційні можливості щодо наскрізного, безперервного навчання та переваги.
Львівський економічний ліцей у Комплексі щез моменту його створення, тобто вже 20 років. За цей час стільки зроблено Турбота про майбутній контингент навчального закладу дає можливість ще до їх вступу в Університет ознайомити вступників не лише з умовами навчання, перевагами нашого навчального закладу на ринку освітніх послуга й довести до них високі вимоги до якості знань та організації процесу навчання відповідно до вимог Болонського процесу.
Задля більш детального ознайомлення старшокласників із діяльністю банківської системи України та професією банківського працівника аспіранти Університету розробили факультативні спецкурси Основи банківської справи, Основи організації науково­пошукової діяльності, які планують читати й для учнів Львівського економічного ліцею. Для залучення учнівської молоді до наукових досліджень з економічних проблем з ініціативи ЛЕЛу на базі ЛІБС
УБС НБУ щороку проводять конференції старшокласників Львівщини на теми Роль НБУ в макроекономічній політиці, Економічні аспекти розвитку Львівщини, вплив банківського сектору на соціально­економічне життя та інші.
Ефективність проведення профорієнтаційної роботи з учнями Львівського економічного ліцею можна оцінити за результатами вступу випускників до ЛІБС УБС НБУ. Тільки за два останні роки його студентами стали понад 45% випускників ліцею.
Динаміка випускників
Львівського економічного ліцею
Рік
випуску
Кількість
випускників
Кількість випускників,
які вступили
до ЛІБС УБС НБУ
осіб
%
2008 123 88 65 2009 117 70 60 2010 113 55 РАЗОМ 213 Взаємовигідна співпраця УБС НБУ та ЛЕЛу з метою професійної орієнтації школярів для отримання вищої освіти базується на розкритті особливостей майбутньої професійної діяльності, необхідних навичок, можливостей їх отримання у процесі навчання у виші. І ми будемо просити МОНУ включити таки до вступної кампанії проведення співбесіди задля визначення профорієнтації школярів і виявлення їхнього нахилу саме до економічних знань. На прикладі ж співпраці між нашим Університетом і Львівським економічним ліцеєм ми вже 20 років поспіль переконуємося, що мине помилися одне водному. Випускники ЛЕЛу, які стають нашими студентами, – економісти за покликанням і в душі, бо в них вклали свою душу чудові педагоги, фахівці ЛЕЛу. Професор Тамара СМОВЖЕНКО, ректор УБС НБУ.

4

№ 9 (20) квітень 2011

слово – директорові
Скоро ти отримаєш атестаті доведеться приймати рішення щодо свого майбутнього. Адже можна піти у ВНЗ і здобути корисні знання й розширити свій кругозір, піти в ПТУ та здобути практичні фахові навички та досвід, якого бракує іншим, чи відразу влаштуватися на роботу й відчути незалежність від батьківського гаманця. То який шлях обрати Якщо вчитись далі, то як дізнатись, до якої сфери діяльності ти схильний, щоб не помилитись у своєму виборі Хто може допомогти тобі з’ясувати, куди йти далі, щоб у майбутньому не заповнити нішу безробітних або тих, хто працюють не за фахом Сподіваюсь, що профільне навчання, організоване в ліцеї, зустрічі з успішними людьми, випускниками ліцею, які завдячують своїм успіхам саме навчанню в ньому, допоможе тобі прийняти правильне рішення. Ліцей є відкритою системою, до якої можуть звернутися та звертаються як окремі середні заклади, такі окремі випускники з будь­
якого закладу освіти створене нами середовище дозволяє особистості ефективно самовизначитися та підготуватися до оптимального власного професійного Я та успішно інтегрувати його в наше суспільне «МИ».
Мрія, зазвичай, досить абстрактна і узагальнена річ, а от мета ж прекрасна тим, що її, як правило, досягають. Мета – це бажання, заряджене емоцією. Щоб мрія стала метою, спробуй виразити її більш конкретно – у подіях, поведінці, образах. І в поняттях, які можуть бути виміряні. Найкраще за все, звичайно, на папері. Початок профорієнтації нерідко відносять до 1908 року – до моменту відкриття першого профконсультаційного бюро в м. Бостоні (США. Проте згідно з іншою думкою профорієнтація з’явилася набагато раніше, у глибокій давнині. Виникла з потреб розвитку людського суспільства. Природно, що профорієн­
тація не могла з’явитися раніше, ніж з’явилися професії, а отже, і потреба в орієнтації наці професії. Історія появи деяких елементів оцінки профпридатної людини сягає глибини століть. Це стосується в основному діагностики знань, умінь і здібностей. Уже всередині тисячоліття дон. е. у Стародавньому Вавилоні проводили випробування випускників шкіл, які готували писарів. У Давньому Єгипті мистецтва жерця навчали тільки тих, хто витримував систему певних випробувань. Інші приклади дає нам стародавня історія Спарти, Афін, Риму. У Спарті була створена і успішно здійснювалася система виховання воїнів, у Римі – система відбору і навчання гладіаторів. Даних, подібних наведеним вище, є багато, і всі вони вказують на досить ранній період виникнення елементів того, що зараз прийнято називати проф­
орієнтацією і професійною підготовкою. Але якщо подивитися на профорієнта­
цію як на суспільний процес, що включає не тільки зазначені вище складові, ай профільну освіту, професійні консультації, соціально­професійну адаптацію і професійне виховання, то стає ясно, що профорієнтація як науково осмислена діяльність людини могла з’явитися пізніше, з тієї пори, коли почала набирати силу тенденція диференціації та інтеграції окремих наук і наукових напрямів. Двадцяте століття. Ми допомагали молодій людині ввійти в систему професійних структур, які вже склалися, під­
шуковували для неї відповідні шляхи. Проте в ХХІ столітті людина все частіше не обиратиме професію, а створюватиме свою професію – творитиме свій власний пакет компетенцій. А роботодавець буде шукати того, хто йому відповідає, а не навпаки. Для створення саме такої системи профорієнтації ліцей активно співпрацює із Львівським інститутом банківської справи Університету банківської справи НБУ (ЛІБС УБС НБУ) у складі навчально­
виховного комплексу «Західбанкосвіта» та іншими ВНЗ ІІ–ІV рівнів акредитації. Саме ЛІБС УБС НБУ є навчальним закладом – учасником Комплексу, який найбільше сприяє такій діяльності надає в користування навчальні програми для факультативних курсів, сприяє розвиткові співпраці педагогічних колективів, студентів та учнів.
І. В. ШЕРЕМЕТА,
директор Львівського економічного ліцею.
Життя – це низка зусиль.
Ми бачимо мету, але не завжди бачимо дорогу.
В. Шкловський.
Вибір: зроби правильний крок

№ 9 (20) квітень 2011

5
зріз знань
Навчання набирало обертів, поступово тепле осіннє сонечко змінювалося дощовою похмурою погодою, що спонукало до навчання та вирішення проблем. Саме в такий час жовтень – листопад) завжди проходять предметні олімпіади. Учасники не тільки виявляють неординарні знання для вирішення складних завдань, ай захищають честь навчального закладу на районному, міському та обласному рівнях. Всеукраїнські предметні олімпіади проходять на трьох рівнях І – навчальний заклад, ІІ – район, ІІІ – область. Учні ліцею цього року достойно представляли не лише себе, ай хороші ліцейські традиції – про це свідчать значна кількість учасників та високі результати. За підсумками другого етапу команда ліцею зайняла сьоме місце серед навчальних закладів Шевченківського району м. Львова.
До участі в ІІ етапі допущені переможці І етапу згідно з квотами, які визначає навчально­методичний центр освіти міста Львова. Команда ліцею взяла участь у ІІ етапі предметних олімпіаду листопаді – грудні 2010 року зі семи предметів, а саме англійської мови, економіки, математики, української мови та літератури, географії, інформатики, історії, правознавства. Загалом учасників було 25. Переможцями ІІ етапу стали учні, які посіли перше – третє місця. За підсумками ІІ етапу команда ліцею зайняла десяте місце в рейтингу шкіл Шевченківського району, що показало недостатню роботу вчителів­предметників щодо підготовки команд ліцею до участі в предметних олімпіадах, адже лише 30% учасників стали призерами. Систематичну роботу продемонстрували лише вчителі НМ. Хмельницька, Р. Я. Бабій, МБ. Савка, Н. В. Пащук, У. І. Навроцька. До участі в ІІІ етапі допущені переможці ІІ етапу згідно з квотами, які визначає Львівський обласний інститут післядипломної освіти. Команда ліцею взяла участь у ІІІ етапі предметних олімпіаду січні – лютому 2011 року з двох предметів, а саме економіки та інформатики. Загалом участь брало п’ятеро учнів. Переможцями ІІІ етапу стали учасники, які посіли перше – третє місця. Результати ІІІ етапу показали також недостатній рівень підготовки учнів до участі в предметних олімпіадах, адже призерами стали лише 20%. Системна робота продемонстрована лише з економіки.
Кожен наступний рік ставить перед нами завдання, які є важчі і складніші щодо виконання. Але тільки долаючи труднощі, людина гартується і стає міцнішою. Шановні ліцеїсти, високо тримайте прапор перемог, який підняли ваші попередники, і майбутніх вам підкорених вершин.
Р. Я. БАБІЙ,
заступник директора з навчальної роботи.
Переможці ІІ етапу предметних олімпіад
2010/2011 навчального року
Ім’я та прізвище
Клас
Учитель
Предмет
Місце
Еріка Хамула Х. Ю. Клачана англійська мова
ІІІ
Олена Лук’янова У. І. Навроцька математика
ІІІ
Христина Садовська У. І. Навроцька математика
ІІІ
Ірина Дмуховська НМ. Хмельницька економіка
ІІІ
Микола Ковальчук НМ. Хмельницька економіка
ІІІ
Зоряна Скоропад Р. Я. Бабій економіка
І
Тарас Вікарчук Р. Я. Бабій економіка
ІІІ
Сергій Вітрук МБ. Савка
інформатика
І
Роман Хуторянський МБ. Савка
інформатика
ІІІ
Переможці ІІІ етапу предметних олімпіад
2010/2011 навчального року
Ім’я, прізвище
Клас
Учитель
Предмет
Місце
Зоряна Скоропад Р. Я. Бабій економіка
І
Світ належить розумним та енергійним

6

№ 9 (20) квітень 2011

країна ЛЕЛиків
Крім економіки, я люблю малювати. Ці заняття допомагають мені глибше і краще зрозуміти світ, його різноманіття, його душу, його сутність і його історію.
Історія малюнків сягає сивої давнини. Не раз дивлюсь на картину художника, і на серці тепліє. Відчуваю себе свідком історичних подій то ніби перебуваю в невідомому куточку природи, то на мене дивиться з портрета незнайомець чи незнайомка, то починаю відчувати запашний дух свіжого хліба, який художник зобразив на першому плані, або аромати свіжих фруктів чи запах розкішних квітів.
Майстерність художника полягає саме втому, що прості речі можуть вдихнути в тебе багато поезії, тепла і любові. Твори мистецтва впливають на наші емоції, примушують хвилюватись, радіти, сумувати, любити і ненавидіти… Адже все, що торкається нашої душі, не забувається, бо пам’ять серця – то найміцніша пам’ять. Людина потребує краси, як квітка сонця, а цю красу їй дає природа і мистецтво – два вічні, давні джерела духовного очищення і збагачення.
Я не художник, але сідаючи за аркуш паперу, беру фарби і знову на чистому листку оживають барвисті картини життя. Мій творчий шлях розпочався у Львівській школі мистецтв
№ 5. Я вдячна своїм викладачам – саме вони навчили мене вкладати душу, любов у свої роботи. Завдяки їхній допомозі, любові, турботі я здобула третє місце в конкурсі «A Youthful
Vision 2009», який організовувала «World Heritage», що проходив у Словаччині.
Мистецтво очищає нашу душу, робить нас красивішими, добрішими, шляхетнішими, мудрішими…
Лілія МАГЕРРАМОВА,
учениця ї групи.
Мистецтво допомагає сприймати світ
Саме про це говорять учні та й учителі ліцею на сторінках улюбленої газети «Рубікон». Матеріали підготували Іванна МАХРОВИч і Анна ДОМАНСьКА, учениці ї групи.
Захоплення: поклик душі чи просто людяність?
У ХХІ столітті кожна людина може обрати хобі собі до смаку. У наш час є стільки цікавих захоплень, які зроблять ваше життя барвистим і незвичайним.
Ми ставимо перед собою одне і теж питання Яке ж заняття є улюбленим серед сучасної молодів стінах нашого ліцею?»
На першому місці в рейтингу – танці народні, східні, сучасні та бальні. Головне, що вони приносять задоволення і радість. Друге місце посідає не надто оригінальне, але приємне пристрасть до музики. Третє місце розділили між собою захоплення фотографією, малюванням. Серед спортивних захоплень упевнено лідирує футбол.
Отож, наш ліцейне став винятком, у ньому вчаться також багато талановитих людей, з яких можна сформувати команду лідерів.
Дивно, але багато учнів прагнуть допомогти іншим сиротам, позбавленим батьківської опіки, тим, хто потребує уваги, ніжності, душевної теплоти та милосердя.

№ 9 (20) квітень 2011

7
наш ліцей
Олена Кобилко: «У мене багато захоплень, тому що існує дуже багато цікавих справ. Під час навчання в молодших класах мене приваблювали танці, теніс, плавання. Тепер у мене, на жаль, мало вільного часу, адже багато уваги приділяю навчанню. Але все ж таки я знаходжу вільні хвилинки для мого нового захоплення – фотографія. Я вирішила поцікавитись у своїх одногрупників, як вони проводять свій вільний час, дізнатися більше про їх захоплення».
Йосип Антонів: «У мене немає вільного часу, бо маю постійні тренування з бойового гопака. Почав займатися 2004 року. Це дуже розвиваючий вид спорту, адже виховуються сила волі, витривалість, мужність, швидка реакція, фізична культура, розширюється духовний світ».
Микола Ковальчук: «Я люблю музику, грати на баяні. Але моє хобі – танці. Ними займаюсь із чотирьох років. Танцям я присвячую майже увесь свій вільний час. Завдяки танцям я отримав нагоду ознайомитися з культурою та традиціями європейських країн».
Михайло Душний «Моє хобі – графіті та хіп­хоп (стиль і музика. Це навіть непросто хобі – я цим живу».
Оля Білецька: «Для мене спів, музика – частина мого життя. Співати я почала у шість років, коли пішла до школи. З того часу я співала у школі постійно. А приблизно три роки тому до нас у школу завітала гостя, яка набирала голосистих дівчат у хор ЛДУБЖД. Рік я займалася серйозно співом, а потім мене призначили солісткою сопрано. Згодом були і перші виступи на велику публіку, і гастролі країнами Європи. Професійно я музикою ніколи не займалась, та, попри це, на мою думку, багато чого досягла».
Христина Практика «Моє хобі – малювання. Я усвідомила це ще в дитинстві, коли вперше малювала на стінах. Але згодом це заняття перетворилося на захоплення, яке супроводжує мене аж до сьогодні.
Училася малювати сама, дивилася різні мультфільми, художні і документальні фільми і старалася скопіювати на аркуш побачене. Спочатку в мене недуже виходило, адже була ще маленька. Згодом, коли підросла, почала цікавитися малюванням портретів, але в графіті (малювала чорним олівцем або ручкою. Нещодавно пробувала намалювати портрет Олі Біленької. На її думку, я непогано намалювала її.
Отож, закликаю усіх шукайте своє покликання, розвивайте свої захоплення, і ви зможете реалізуватися. Мрії стають реальністю!»
Захоплення ї групи…

8

№ 9 (20) квітень 2011

країна ЛЕЛиків
Загалом, захоплення – важлива частинка твого життя, тебе самого. І саме рід твоїх захоплень може тебе характеризувати як людину. Наприклад, світ твоїх захоплень – подорожі, і я тебе уявлю як людину спортивну, енергійну і веселу.
На мою думку, світ захоплень – глибина пізнання самого себе, свого власного Я. Відповідно до захоплень потрібно обирати собі професію – справу, якою ти зможеш займатись упродовж усього життя, якою ти будеш захоплюватися з часом дедалі більше. Світ моїх захоплень – багатогранний. Проте останнім часом найбільше, найважливіше захоплення – це ліцей. Завдяки цьому навчальному закладові я відкрила в собі нові таланти, нахили до тих предметів, які колись здавалися важкими і незрозумілими. Наш ліцей виховує таланти, допомагає пізнати та й знайти себе націй складній дорозі – життя. Отже, про захоплення. Кожного ранку я прокидаюсь з думкою про ліцей. Справді, за час навчання я полюбила цей заклад, звикла до нього та до людей, які там працюють і навчаються. Я завжди відчувала в собі потяг до сцени. Але якось і не було можливості у школі та сміливості брати участь в якихось заходах. У ліцеї ж на посвяті в ліцеїсти – виступала. Були і можливість, і бажання, і сміливість. Звісно, було страшно. Тільки другий місяць навчання, знайомства з новим оточенням – і виступаєш передусім ліцеєм, батьками та гостями свята. Перед виходом на сцену емоції «зашкалюють»: головне – не пропустити свій вихідне забути слова. Із вологими від хвилювання долонями, метеликами в животі виходиш на сцену. «Ах… Усе, кінець – це провал – думаю. Повний зал глядачів, усі погляди звернені на тебе. Не забути слів… не забути слів… я пам’ятаю… усміхатись…»
Уже після виступу розумію, наскільки мої хвилювання були марними. Глядачам усе сподобалось, усі аплодували. Посвята в ліцеїсти пройшла успішно. І вже по закінченні всіх підготовок та репетицій розумію, що художня самодіяльність зараз відходить на другий план, а на першому – навчання. Але хочеться тих веселих і довгих репетицій до пізнього вечора, чути звуки коломийки та
Миколиного баяна. Якби це не звучало банально, але справді я звикла до того темпу життя в період приготувань до свята. Бо це подобалось. Це було моїм захопленням на той час. Очевидно, недарма я пішла саме у Львівський економічний ліцей. З перших днів навчального року мені подобався предмет – Економіка. Раніше з економікою я не булав настільки близьких стосунках. Упродовж вивчення цього предмета я показувала хороші результати. На загальноліцей­
ській олімпіаді з економіки серед х класів (першого курсу) зайняла друге місце. Згодом на районній (міській) – третє. Зараз я пишу науково­пошукову роботу з економіки. Отже, економіка
– моє захоплення. Ліцей виховує патріотів. У цьому закладі багато уваги приділяється саме вихованню в ліцеїстів патріотичного духу та любові до Батьківщини. Відвідування святкових концертів учнями нашої групи теж впливає формування світогляду. Заходи, які ми відвідали, – концерти до дня створення УПА, Збройних Сил України, Соборності України – були овіяні духом патріотичності та любові до України. Завдяки висвітленню цих пам’ятних в історії України подій, ми мали змогу оцінити глибину тої могили, яку нам, українцям, копають з давніх­давен. Але наші пращури не підкорялись, не падали духом. Наш народ зазнав багато втрат, впливу гніту великих держав, але зумів пронести крізь століття те справжнє українське єство, ту нескорену душу, ті давні традиції та обряди. Отже, обирайте захоплення, які вам найбільше до душі, шукайте щось нове, живіть і радійте тому життю, бо воно в нас одне.
Ірина ДМУХОВСЬКА,
учениця ї групи.
Світ моїх захоплень…
Захоплення – це порив душі, безмежний потяг до чогось. До чогось живого,


  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал