«Подорож у казку» (заняття з елементами навчання грамоти для дітей старшого дошкільного віку)



Скачати 65.01 Kb.
Дата конвертації01.10.2019
Розмір65.01 Kb.
«Подорож у казку»

(заняття з елементами навчання грамоти для дітей старшого дошкільного віку)



Семенова Л.В., вихователь,

Королік Л.Б., вихователь-методист

ДНЗ (ясла-садок) «Ромашка»

Глевахівської селищної ради

Васильківського району Київської області



Програмовий зміст:

  • продовжувати давати уявлення про те, що в реченні може бути різна кількість слів;

  • слова в реченні вимовляються послідовно;

  • вчити складати дво-, три- чотирислівні речення та відтворювати їх графічне зображення;

  • продовжувати давати дітям уявлення про голосні звуки;

  • ознайомлювати з їх умовними позначенням;

  • продовжувати вчити визначати послідовність звуків у слові, підраховувати їх кількість;

  • закріплювати вміння часткового аналізу слів.

  • Розвивати мислення, уяву, уважність.

  • Виховувати самостійність, бажання допомагати друзям.


Обладнання: відеоілюстрації до казки «Колобок», іграшки: заєць, вовк, лисиця, ведмідь, колобок, Дід, Баба, картонні смужки-слова, фішки голосних звуків, нейтральні фішки, сюжетна картина, лист від діда та баби, аудіозаписи.

Хід заняття.

Вихователь: Діти! Подивіться скільки гостей до нас сьогодні завітало. Давайте привітаємося! Сьогодні з вами ми проведемо заняття з навчання елементів грамоти, на якому казка нас чекає. Стали всі тихенько, ми розпочинаєм. Погляньте будь-ласка на екран.

(На екрані з’являється картинка з ілюстрацією казки «Колобок» (вставка № 1)).

Жили собі дід та баба. І попросив дід бабу, щоб вона спекла йому колобок. Баба замісила тісто і спекла дідові колобок. (вставка №2)

Та в неділю в час обіду вибіг з хати колобок

І від баби, і від діда втік швиденько у лісок.

(На екрані з’являється зображення конверту)

Діти! Подивіться! До нас прийшов лист.

(Вихователь достає конверт із-за екрану)

Дід із бабою сьогодні нам прохання принесли,

І спитали чи змогли б ми Колобка їм віднайти.



Вихователь: Діти! Ми допоможемо?

Діти: Так, ми згодні вирушати на пошуки Колобка!

Вихователь: Стали дружно у рядок і крокуємо в лісок.( діти підходять до ширми).

Із-за ширми з’являється зайчик.



Вихователь: Добрий день зайчик! Скажи чи не бачив ти колобка?

Зайчик: Я вам підкажу, по якій стежці побіг колобок, але ви спочатку виконайте моє завдання складіть про мене речення.

Діти: Заєць стрибає. Заєць гризе кору дерев. Заєць боїться вовка та лисицю. Заєць взимку білий, а влітку сірий.

Вихователь: Ось яке довге речення склав... .А ... склав коротке речення. Як ви думаєте чому у ... вийшло довге речення, а у ... коротке?

Діти: Бо ... склав багато слів, а ... мало.

Вихователь: То ж із чого складається речення?

Діти: Речення складається із слів.

Вихователь: Правильно, якщо в реченні мало слів, то воно коротке, а якщо багато - довге.

Зайчик: Ой! Які ви молодці, справилися із завданням! Мені потрібно бігти, а Колобок покотився у той бік (показує)

(Крокуємо на місці)

(З’являється вовк)

Вихователь: погляньте хто з’явився! Давайте привітаємося.

Діти: Добрий день Вовчику!

Вихователь: Чи не зустрічав ти нашого друга Колобка?

Вовк: Так, зустрічав, але я вам вкажу дорогу, коли ви дасте відповіді на мої запитання. Проходьте в нашу лісову школу, сідайте за столи. Відгадайте. Що ви зараз почуєте: звук, слово чи речення?

«Тварини живуть у лісі»



Вихователь: Що сказав Вовк?

Діти: Речення.

Вихователь: Із чого складається наша мова?

Діти: Із речень.

Вихователь: Так, як писати ми з вами ще не вміємо, ми можемо викласти схему речення. Як позначається початок речення? Як кінець?

Діти: Речення завжди починається з великої літери. У кінці речення ставиться крапка.

Вихователь: Давайте пригадаємо, що позначають довгі смужки? Короткі?

Вовк: Зараз я вам покажу картину. А ви маєте за нею скласти речення, та викласти схему. (Показує картину з осіннім пейзажем)

Вихователь: Що ми бачимо на картині?

Діти: Золоту осінь.

Вихователь: Давайте викладемо наше речення « Золота осінь» за допомогою схеми. Молодці діти! Давайте прочитаємо нашу схему.

Вихователь: Тепер ви складіть речення з двох слів та викладіть схеми речень.

(Індивідуальна робота з дітьми, підсумок).



Вовк: Час мені вже вирушати, а ви крокуйте по цій доріжці.

Вихователь: А перед тим, як вирушати, нам треба зробити розминку.

Фізкультхвилинка «Веселі звірята» (під музичний супровід)

Із-за ширми з’являється Ведмідь.

Ведмідь: Добрий день діти!

Діти: Добрий день!

Вихователь: Ведмідь, допоможи нам, будь – ласка, знайти Колобка.

Ведмідь: Згоден я допомогти,

Показати куди йти,

Але й ви не відкажіть,

Про голосні звуки розкажіть.



Вихователь: Діти, давайте пригадаємо, чому ми звуки називаємо голосними? ( відповіді дітей).

Дидактична гра« Заспіваємо пісеньку голосного звука».

Давайте пограємо з вами в гру. Я вам буду показувати пісеньку якого звуку я хочу почути. А ви мені її заспіваєте. ( діти виконують завдання). Молодці! А тепер пригадаємо, якою фішкою ми позначаємо голосні звуки?

Діти: Фішкою із кругом по середині.(Вихователь показує велику фішку, а діти малі фішки).

Ведмідь: А зараз ми перевіримо. Я буду називати різні звуки, а ви маєте правильно мені показати, де я назвав голосний звук.

Дидактична гра « Будь уважним».



Ведмідь: Молодці діти, справилися із завданням! Я знаю, що Колобок зовсім не далеко від нас. Давайте його погукаємо!

Вихователь: А діти знають як потрібно гукати один - одного у лісі.( відповіді дітей). Ведмедику, ми не тільки знаємо це слово, а й можемо зробити його звукову схему. А-У. Який ми чуємо перший звук? (діти називають звук). Вихователь на дошці викладає фішку голосного звука. А—У який ми чуємо другий звук? (відповіді дітей, вихователь викладає другий звук. Діти «читають» схему, називають звуки, підсумок.)

Ведмідь: чув я плач маленької дитини.

Вихователь: і наші діти знають як плачуть діти, так. (діти називають УА).

Давайте зробимо звукову схему цього слова УА. ( кожна дитина викладає схему слова. Вихователь перевіряє, діти читають схеми слова, називають звуки, підсумок).

За ширмою чутно шурхіт. З’являється Колобок.

Вихователь: Як добре, що ми тебе знайшли! Бо Дід з Бабою дуже за тебе хвилюються.

Колобок: Це дуже добре! Я заблукав і не знав як знайти дорогу додому.

Вихователь: А зараз ми з вами відведемо Колобка додому, до Діда з Бабою. Ходи до мене Колобок! Діти підходьте до мене. ( діти встають із-за столів, та крокують з вихователем по колу, підходять до ширми.)

Із-за ширми з’являються Дід з Бабою.



Вихователь: Добрий день! Діду! Бабо! Не сумуйте, ми знайшли вам Колобка! А ми, поки ми його шукали, зустріли багато лісових звірів. Діти, давайте пригадаємо кого ми зустріли? (відповіді дітей). А які ми завдання з вами виконували, щоб знайти Колобка? ( відповіді дітей). Молодці!

Дід, Баба: Дякуємо вам! А за це ми вам дамо смачних гостинців. ( дають дітям кошик із ласощами.)



Вихователь з дітьми дякують їм.

Вихователь: На цьому наше заняття закінчується. До побачення!

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка