Поняття про методи виховання традиційні і нетрадиційні методи виховання молоді




Скачати 17.02 Kb.

Дата конвертації14.03.2017
Розмір17.02 Kb.

Поняття
про методи виховання.
традиційні
і нетрадиційні методи виховання молоді
М.В.ПІЩУЛКА
Житлово-комунальний технікум
Харківської національної академії міського господарства

Успіх виховання залежить від багатьох причин і насамперед від застосування правильних його методів.
Метод (від греч. – шлях дослідження, спосіб пізнання) – спосіб пізнання дійсності і її відтворення в мисленні, невід'ємний компонент виховного процесу. В найширшому розумінні це – шляхи, завдяки яким реалізуються як загальні цілі виховання, зумовлені суспільством, так і конкретні завдання педагогіки.
Методів виховання в сучасній педагогіці чимало. Але появились вони не відразу. Та й саме розуміння цього складного педагогічного явища викристалізувалось поступово. Виникають методи емпірично, в процесі практики родинного й громадського виховання, у безперерв- них виховних пошуках батьків, викладачів, вихователів й стали пред- метом надбання відповідно народної педагогіки, об'єктом теоретично- го аналізу етнопедагогіки і педагогічної науки. Таким чином, сучасні методи виховання становлять собою сплав винаходів педагогіки на- родної і професіональної.
Форми організації виховної роботи за змістом дуже близькі до методів виховання. Виділяються такі форми організації виховної робо- ти, як масова (свята, змагання), групова (наприклад, гуртки, спортивні секції), індивідуальна.
Методи виховання діляться на:
1)
загальні й часткові;
2)
традиційні і нетрадиційні (нестандартні).
Загальні методи мають застосування у всіх видах виховання (на- приклад, інформація, бесіда, роз'яснення), а часткові – лише в деяких
(наприклад, гімнастика, гра в теніс домінують тільки у фізичному ви- хованні).
Традиційні (канонічні) методи ті, що обґрунтовані педагогічною наукою й поширені серед молоді в усіх навчальних закладах – це роз'яснення, розповідь, заохочення, покарання.
Процес формування особистості об'єднує в собі такі компоненти:
1)
вплив на свідомість вихованця через переконування і навію- вання, збудження інтересу до певної норми;
2)
показ взірця як моделі для наслідування;

3) організацію діяльності студента, спрямованої на закріплення поглядів, звичок, потреб і переконань.
Нетрадиційні (нестандартні) методи виховання будуються на принципах народної педагогіки, презентуючи використання виховної скарбниці народної мудрості в роботі викладача.
До традицій належить те, що склалося історично й передається з покоління в покоління. Назва «нетрадиційним» у даному випадку чис- то умовна, бо виховні засоби народної педагогіки в самому народі є таки традиційними. Не випадково в самому визначенні назви «нетра- диційні методи виховання» вжито слово «традиція».
Скарбниця нетрадиційних методів виховання молоді велика і різ- номанітна. Для якісного аналізу й практичного використання цих ме- тодів у виховній роботі викладача їх можна умовно поділити на 4 гру- пи:
1)
народно-педагогічні методи виховання словом рідної мови;
2)
народно-педагогічні методи формування суспільної поведін- ки молоді (нагромадження життєвого досвіду);
3)
народно-ігрові методи виховання;
4) народно-педагогічні методи стимулювання, заохочення і спонукання молоді.




База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал