Практичне заняття для учнів 5-6 класів «Друзі з особливими потребами» Мета



Скачати 51.02 Kb.
Дата конвертації05.02.2020
Розмір51.02 Kb.
Практичне заняття для учнів 5-6 класів

«Друзі з особливими потребами»

Мета: сприяти розвитку емпатії і поваги до людей з особливостями розвитку, мотивувати учнів надавати підтримку дітям з особливими освітніми потребами.

Обладнання: плакат «Правила роботи», метафоричні картки «Я і всі, всі, всі» К.Крюгер, плакат «Серце друга», відео «Мультик про їжачка у школі», стікери у формі сердечок, папір А4, олівці, ручки, бейджи, матеріали для об'єднання в пари, годинник, музика для релаксації.

Вікова категорія учасників: учні 5-6 класів

Тривалість заняття: 45 – 60 хв.

Кількість учасників: 10-15 чол.

Хід заняття

  1. Вступна частина (1 хв.)

Всі ми живемо в суспільстві. Кожен день ми бачимо безліч нових, незнайомих людей. У кожного з нас свої інтереси, принципи, бажання, цілі. Краса сучасного світу саме в різноманітті, багатогранності. Саме сьогодні я хочу вам запропонувати поговорити про деякі відмінності, що існують між людьми у нашому суспільстві. Тема заняття «Друзі з особливими потребами». (знайомство)


  1. Знайомство. (7 хв..)

Ви навчаєтесь у цьому класі і звичайно, знаєте один одного, все ж я пропоную вам дізнатись щось нове про себе. На столі перед вам знаходяться картки з зображеннями різних ситуацій і різних людей, подивіться, яке зображення найбільш характеризує вас як особистість, ваші захоплення, вподобання або момент вашого життя. Виберіть ту картку, яка найбільш вам відгукується. І розкажіть, чому саме це зображення ви вибрали.

  1. Повторення правил роботи у групі (2 хв.)

Ви знаєте, що для налагодження ефективної взаємодії, потрібно дотримуватись певних правил. Давайте згадаємо з вами ті правила, виконуючи які нам всім буде зручно і комфортно працювати і спілкуватись на сьогоднішньому занятті. Якщо ви хочете щось додати, будь ласка. (Плакат правила роботи) (інформаційне пов-ня)

  1. Інформаційне повідомлення. (2 хв.)

Кожен з нас народжується із певним набором фізичних властивостей, необхідних нам для життєдіяльності. Саме від того, як наші органи виконують життєві функції і залежить наше здоровя і якість життя. Але серед нас є люди, фізичні можливості яких є значною мірою обмеженими або від самого народження, або в наслідок хвороби чи травмування. Про таких дітей ми говоримо, що вони мають особливі освітні потреби.

Ми всі різні і повинні бути уважними і добрими один до одного. І, якщо людина не схожа на нас, або веде себе по іншому, це не значить, що вона погана. Вона просто ІНША. Є люди, які погано чують. Є люди, які погано бачать. Є такі люди, котрим потрібно робити певні рухи руками, щоб залишатись спокійними. Ми всі різні, але в той же час, у нас дуже багато спільного. (спільне відмінне)


  1. Вправа «Спільні та відмінні риси». (8 хв.)

Після об'єднання в пари, завдання: записати 5 відмінностей та 5 спільних рис пари.(на виконання завдання 5 хв.). Будь-ласка, презентуйте роботу в парі. (за бажанням пари розповідають).

Який висновок ви зробили виконуючи та аналізуючи дану вправу?

Підсумок: ця вправа знову нам довела, що між нами багато спільного та відмінного, що робить нас неповторними і унікальними.


  1. Відео «Мультфільм про їжачка у школі». (8 хв.)

Я хочу показати вам мультфільм про одного унікального і неповторного героя, який мав свою особливість.

Запитання для обговорення:



  • Як ви вважаєте, як почував себе їжачок коли прийшов у новий клас?

  • Які емоції були у нього коли він не міг погратися з друзями через свою особливість?

  • Як друзі допомогли їжачку?

  • Як змінився настрій їжачка після особливого подарунка друзів?

  • Чи знаєте ви людей, які мають певні особливості, що утруднюють їхнє життя?

  • Як ви можете їм допомогти? (вправа допоможи мені)

  1. Вправа «Допоможи мені» (9 хв.)

Пропоную вам прийняти участь у невеличкому експерименті, уявимо, що один учасник, це людина, яка має особливі потреби, а інші будуть їй допомагати виконати завдання.

1 учасник виходить за двері та отримує своє завдання: Інструкція для того, хто виконує роль людини з порушеннями слуху: Вам потрібно зіграти роль людини, яка нічого не чує. Ви маєте самостійно виконати певне завдання за підказками і з допомогою вашої групи підтримки.

Інструкція для групи: Вам необхідно пояснити людині з порушенням слуху наступне завдання: «Тобі за 3 хвилини потрібно намалювати МУХОМОР». При поясненні і виконанні завдання вам не можна розмовляти ні між собою, ні з людиною, яка грає роль «глухого», а також, виконувати завдання за неї. (малювати все завдання заборонено, можна лише одну деталь) (питання)
Питання для обговорення:

  • Як ви почували себе, виконуючи роль людини з особливими потребами?

  • Якої допомоги ви очікували від групи? Чи отримали ви цю допомогу?

  • Група, чи легко було допомагати людині з особливими потребами?

  • Що відчували при виконанні завдання?

Підсумки:

  • Поруч з нами живуть люди з особливими потребами

  • Люди з особливими потребами заслуговують на повагу і підтримку з боку довколишніх

  • Як і всі інші діти, вони хочуть спілкуватися і мати друзів

  • Кожен з вас може зробити такій дитині щось приємне, наповнити її життя турботою і любов'ю. (серце друга)



  1. Вправа «Серце друга». (6 хв.)

У кожного із вас є паперові сердечка. Зараз ці сердечка порожні, але ви можете заповнити їх тим, що зробить дитину щасливішою. Запишіть або намалюйте на своєму сердечку те, що ви можете зробити для неї (тепло привітатися, подарувати квітку, погратися, зателефонувати. Запросити на свято, подивитися разом мультики фільм і т.д.). (Дітям пропонують по черзі вийти до дошки і зачитати те, що вони написали).

Підсумок: «Погляньте, завдяки вашій турботі світ цієї дитини став кольоровим, сповненим любові. Пам'ятайте, що іноді ви можете допомогти такій людині одним теплим словом або маленькою доброю справою. Вони чекають від нас не жалю, а поваги і турботи.»

  1. Рефлесія. (2 хв.)

Наше заняття підходить до завершення, будь ласка подумайте, і дайте відповідь: «Що сьогодні на заняття мені найбільше сподобалось, вразило або запам'яталось?» (відповіді по колу). Дякую вам за вашу активність, до наступних зустрічей.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка