Програма виховної роботи Для учнів 1-4 класів




Скачати 213.78 Kb.

Дата конвертації26.12.2016
Розмір213.78 Kb.

«Зростаймо справжніми людьми
(програма виховної роботи)
Для учнів 1-4 класів
Автор: Яблонська Лариса Броніславівна,
учитель початкових класів Бучанська
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

Бучанської міської ради

Пояснювальна записка


Процес становлення незалежної демократичної України з її прагненням стати повноправним членом європейської спільноти передбачає всебічне утвердження в суспільному та індивідуальному бутті цивілізованих норм життя на основі загальнолюдських цінностей, духовних, моральних і культурних засад життя українського народу. Тому я вирішила створити програму виховної роботи Зростаймо справжніми людьми, призначену для роботи з учнями школи І ступеня і розраховану на 4 роки. Адже тільки справжня людина здатна творити майбутнє своєї держави. Програма розроблена за результатами психолого-педагогічної діагностики дітей та їх батьків. Змістом програми передбачено активне залучення дитини до виховного процесу на засадах співпраці, діалогу, партнерства.
Мета програми: сформувати засади духовно багатої особистості, громадянина – патріота України.
Завдання програми

створити психолого-педагогічні умови для особистісного зростання кожного вихованця формувати позитивну мотивацію дитинина здоровий спосіб життя, ціннісне ставлення до себе та інших людей, до праці, природи, мистецтва, суспільства і держави

забезпечувати духовну єдність поколінь засобами родинних традицій;

розвивати пізнавальну активність учнів, індивідуальні здібності і таланти дитини, інтерес до культури та історії свого народу виховувати моральні якості учнів, почуття патріотизму, повагу до батьків, жінки-матері, Людина, а тим паче, освічена людина, тільки тоді може називатися справжньою людиною, а саме цього ми намагаємося досягти, якщо вона вивчає і знає все про свою Батьківщину. Для кожного з нас Батьківщина розпочинається від рідного порога, від рідної домівки, від того місця, де вперше почали ходити і вимовили перше слово мама, і саме із знайомства із своєю малою Батьківщиною я вирішила розпочати роботу зі своїми маленькими вихованцями. Всю виховну роботу протягом 4 років вирішила організувати, реалізовуючи 4 логічно взаємопов’язаних довготривалих проекти

1 й клас Буча – моє рідне місто
2 – й клас Київщина – мій рідний край
3 – й клас Полісся моє чарівне
4 – й клас Для мене в світі ти одна, моя чарівна Україно. Кожним проектом для виконання завдань програми передбачається організація цікавих виховних справ за такими змістовими лініями:

Гляди, не забудь – людиною будь Дерево міцне корінням, а людина – родом. Землю сонце прикрашає, а людину – праця Себе я бачу в дзеркалі природи Краса врятує світ Я – громадянин України і пишаюсь цим У процесі реалізації завдань і змісту програми вважаю за доцільне застосовувати такі методи виховної роботи: методи психолого-педагогічної діагностики спостереження, опитування, інтерв’ю, тестування, вивчення документів методи як єдині вимоги до згуртування колективу 1) вихідні вимога, інформація, інструктаж
2) провідні самообслуговування, пошук, перспектива, вправи 3) корекційні змагання, дискусія, контроль, заохочення і покарання 4) самоорганізації громадська думка, самоуправління, взаємооосвіта, взаємонавчання; методи для застосування у процесі підготовки і проведення виховних справ доручення приклад, переконання бесіда, розповідь гра метод організації виховного процесу проект тощо. Змістом програми передбачено використання таких форм роботи

бесіди (морально-етичні, художньо-естетичні, інструктажі уявні ігри-мандрівки; колективне ігрове спілкування виставки, експозиції малюнків та творчих робіт свята, ранки зустрічі диспути концерти, літературно-музичні композиції театралізовані вистави, ігри-інсценізації, ігри-драматизації; рольові, ситуаційно-рольові та сюжетно-рольові ігри

гра-праця; усні журнали екскурсії пошукова грана місцевості пошукова робота вікторини творчі конкурси колективне панно


конкурсно-ігрові програми веселі естафети спартакіада народних ігор колективні творчі справи читання та обговорення літературних дитячих творів перегляд та обговорення дитячих фільмів.
Очікувані результати реалізації програми

забезпечення особистісного зростання учнів досягнення успіхів кожної дитини у навчанні та в розвитку духовному, соціальному, психічному, фізичному згуртування дитячого колективу; виховання любові до малої батьківщини та України-Батьківщини; засвоєння етичних знань та норм культури поведінки збагачення знань учнів про довкілля вироблення навичок здорового способу життя підвищення рівня загальної культури учнів (морально-етичної, екологічної, художньо-естетичної, духовної, правової, дозвіллєвої тощо пізнання дитиною своїх задатків, усвідомлення необхідності їх розвитку у здібності.

Зміст програми
1 клас
«Буча – моє рідне місто
«Буча для мене – це рідная хата, Брати і сестрички, мама і тато, Тут друзів багато, великий мій рід, Мого тут дитинства і юності слід У рамках проекту «Буча – моє рідне місто кожен вихованець повинен
знати:

свій родовід родинні традиції, свята історію назви міста, його вулиць як турбуватися про своє здоров’я, розвивати фізичні можливості види професій та їх значення для суспільства правила безпечної поведінки вдома та громадських місцях

правила міжособистісного спілкування закони розвитку та збереження довкілля
вміти:

шукати і добирати історичний матеріал підтримувати і примножувати сімейні звичаї, традиції, свята зайняти активну життєву позицію гартувати себе фізично, піклуватися про власне здоров’я;
організовувати своє дозвілля чемно поводитися вдома та в громадських місцях піклуватися про чистоту навколишнього середовища.


Форми, тематика та орієнтовний зміст виховних справ за
змістовими лініями
І. Гляди, не забудь – людиною будь
Бесіда Правила поведінки учня в школі. Орієнтовний зміст: для чого існують правила поведінки як впливає поведінка на навчання обговорення правил поведінки на уроці і перерві складання пам’ятки поведінки учня. Інформаційний проект З історії виникнення школи.
Орієнтовний зміст: історія виникнення школи, роль учителів у навчанні й профорієнтації молодих людей, яких потребувала держава на певному історичному етапі розкриття сутності і значення таких слів учитель, школа, канікули, уроки, шкільне приладдя, оцінки. Сюжетно – рольова гра «Дорогії гості у мене. Орієнтовний
зміст: правила зустрічі і прийому гостей, розподіл ролей, моделювання сюжетних ситуацій, сервірування святкового стола. Гра Вчимося говорити ввічливі слова. Орієнтовний зміст: повторення правил спілкування відгадування загадок про ввічливі слова моделювання ситуацій про вживання слів ввічливості. Бесіда Якщо другу тебе є, життя радісним стає. Орієнтовний зміст Що таке дружба Який друг справжній Для чого потрібні друзі Інформаційний проект У гості до книги. Орієнтовний зміст: розширити знання про бібліотеку, про історію книги відвідати Бучанську дитячу бібліотеку покласти початок створенню збірки улюблених творів формувати читацький інтерес виховувати шанобливе ставлення до книги. Свято книги Книга вчить, як на світі жить». Орієнтовний зміст: вірші про книги та їх значення вжитті людини, Королева Книга з вікториною Відгадай, яка це казка, правила користування книгою, інсценівка Брудна книжка, пісні про книгу.
ІІ. Дерево міцне корінням, а людина – родом.
Виставка-конкурс Я і моя сім’я». Орієнтовний зміст виставка творчих робіт членів родин та дитячих малюнків Моя сім’я». Проект Наші родини. Орієнтовний зміст: розширювати знання учнів про своїх найдорожчих людей вивчати історію своєї сім’ї, її значення ужитті людини виховувати бажання піклуватися про членів родини. Виставка сімейних реліквій. Орієнтовний зміст: організація виставки сімейних реліквій, розповідь мами, бабусі про реліквії. Родинне свято Уколі рідної сім’ї». Орієнтовний зміст: вірші для мамі тат, бабусь і дідусів побажання членам своєї родини виконання пісень.
Свято мами Рідну матусеньку зі святом вітаю. Орієнтовний зміст: дитячі малюнки Моя мама, листівки, вітальні вірші для мам, бабусь та дівчаток, пісні про маму, бабусю, частівки, танок.
ІІІ. Землю сонце прикрашає, а людину – праця
Інформаційно-ознайомлювальний проект Місто майстрів.
Орієнтовний зміст: ознайомити дітей із професіями, які є важливими і потрібними нашому місту екскурсії до установ та підприємству яких працюють такі фахівці.
Уявна гра-мандрівка Україні професій. Орієнтовний зміст
зупинка Світ професій бесіда про професії, читання віршів про професії зупинка Професії всі знай, загадки про них відгадай відгадування загадок зупинка Професії моїх батьків дидактична гра Яка професія зупинка «Хвилинка-цікавинка»: короткі цікаві розповіді прорізні професії (розповіді батьків тощо зупинка Я і моя майбутня професія виставка дитячих малюнків. Колективне ігрове спілкування Коли я виросту. Орієнтовний
зміст: бесіда про майбутнє дітей, обмін думками по колу проте, ким бути і яким бути. Формула висловлювань Я мрію стати Для цієї професії важливо бути Конкурсна кращу новорічну композицію Збережемо ялинку.
Орієнтовний зміст виготовлення композицій, читання віршів про Новий рік та ялинку, представлення виготовлених разом з батьками композицій.
ІV. Себе я бачу в дзеркалі природи
Конкурс малюнків Золота осінь.
Орієнтовний зміст: спостереження за змінами в природі, слухання музики П.І.Чайковського Пори року, малювання осінніх пейзажів.
Короткотривалий інформаційно-пошуковий проект В лісу Бучі ми підемо, і грибочки ми знайдемо. Орієнтовний зміст: вивчення правил збору грибів, поглиблення знань про гриби, створення індивідуальних творчих проектів учнів та їх батьків. Пошуковий проект середньої тривалості Зелена аптека.
Орієнтовний зміст: інформація про лікарські рослини своєї місцевості та про рослини, які проростають у Бучі й занесені до Червоної книги України знайомство зі змістом Червоної книги, добір загадок, забав, народних ігор з рослинами. Свято Будь природі другом. Орієнтовний зміст розгляд гербарію, розповідь про лікарські рослини, пам’ятка збирачеві лікарських рослин, вікторина, концертна програма (вірші, пісні, сценки, танці, присвячені лікарським рослинам. Бесіда Чи співають птахи взимку. Орієнтовний зміст розгляд слайдів «Зимуючі і перелітні птахи, читання і обговорення віршів і оповідань прожиття птахів узимку, допомога птахам узимку.
Дослідницький проект Довкілля моє неповторне. Орієнтовний зміст: рослинний світ рідного краю дерева, кущі і трав’янисті рослини, які ростуть у Бучі створення авторських книжечок.
V. Краса врятує світ
Година творчості Осінній калейдоскоп. Орієнтовний зміст: створення колективного панно «Осене - красуне, ми любимо тебе, читання віршів, слухання музики. Година естетики Вчимося слухати музику. Орієнтовний зміст: правила слухання музики, слухання фрагментів класичної музики та їх обговорення в колі. Конкурс малюнків Новий рік на поріг. Орієнтовний зміст: з історії святкування Нового року, представлення малюнків учнів Новий рік на поріг. Конкурс юних фотоаматорів Природа і ми. Орієнтовний зміст: спостереження за природою, фотографування картин природи, оформлення світлин для виставки.
Літературно-музична композиція Краса природи в пісні і слові.
Орієнтовний зміст: читання віршів про природу, слухання народних пісень та класичної музики, вікторина. Конкурс читців Таланти твої, Україно. Орієнтовний зміст: читання віршів, визначення переможця.

VІ. Я – громадянин України і пишаюсь цим
Мандрівка містом З чого починається Батьківщина.
Орієнтовний зміст:екскурсія – огляд вулиць міста, пам’ятні місця, назва міста, вулиць. Бесіда – диспут Де найкраще місце на землі. Орієнтовний
зміст: Україна – земля твоїх предків, читання віршів наших земляків, в чому виявляється любов до Батьківщини. Година спілкування Народні традиції на різдвяні свята
Орієнтовний зміст: різдвяні свята, традиції пов’язані з цими святами, щедрівки, колядки. Пошуковий проект середньої тривалості Відомі люди нашого міста. Орієнтовний зміст: Знайти інформацію в книжках про відомих людей міста, звернутися по допомогу до дорослих, записати знайдену інформацію, обговорити з друзями. Усний журнал Відомі люди нашого міста. Орієнтовний зміст:1
– а сторінка Закохана у тебе, рідна Буче», 2 – а сторінка Буча славна відомими людьми, за сторінка «М.О.Булгаков і Буча, 4 – а сторінка Лікар Камінський В.Б.», 5 – а сторінка «Пам’ять бути жити в віках
2 клас
«Київщина – мій рідний край







О Київська земля
Ти – справжня скарбниця, Ти – життєдайних сил джерельная криниця. У рамках проекту «Київщина – мій рідний край кожен вихованець повинен знати: традиції і свята своєї області народні звичаї, обряди, пісні рослинний та тваринний світ рідного краю як ефективно використовувати вільний час правила безпечної поведінки види мистецтва
вміти:

збирати історичний матеріал, записувати спогади; сприяти відродженню традицій українського народу організовувати своє дозвілля піклуватися про власне здоров’я; бути гостинним, привітним, врівноваженим, товариським сприймати твори мистецтва та аналізувати їх піклуватися про навколишнє середовище, берегти і примножувати природні багатства.
Форми, тематика та орієнтовний зміст виховних справ за
змістовими лініями
І. Гляди, не забудь - людиною будь
Гра - подорож Книжка – мій друг. Орієнтовний зміст:виставка Книжка – мій друг, з історії виникнення книги, зупинки Історична, Поетична, Загадкова, Пізнавальна. Колективне ігрове спілкування «Чарiвнi слова. Орієнтовний зміст: дидактичні ігри Компліменти, Ввічливі хованки, Ввічливо чи неввічливо, вікторина Хто знає більше ввічливих слів. Година спілкування Що потрібно знати про свій характер.
Орієнтовний зміст:бесіда про характер, як примирити хочу і
«треба».


Практикум Як організувати свій день. Орієнтовний зміст: знайомство з режимом дня, встановлення часових проміжків для режимних моментів, обговорення Навіщо дотримуватися режиму дня.
Розвиваюча гра "Загадка – до мудрості кладка. Орієнтовний зміст: розгадування загадок про навчання, природні явища, тварині рослини.
ІІ. Дерево міцне корінням, а людина – родом.
Диспут Бути совісним означає. Орієнтовний зміст: совісний і безсовісний золоте правило етикету.

Пізнавально – розважальна гра Буду гідним скрізь і всюди, щоб нести Вам радість, люди. Орієнтовний зміст: бесіда Що таке гідність, вікторини, кросворди, ребуси, розгляд життєвих ситуацій. Диспут Поганим бути легко, а хорошим - важко. Орієнтовний
зміст:бесіда Хороші і погані вчинки, розгляд життєвих ситуацій Якби я вчинив. Колективне ігрове спілкування З словами ввічливості знайся, будь чемним і не зазнавайся. Орієнтовний зміст: повторення правил етикету, моделювання ситуацій. Бесіда Ти – вихована дитина.
Орієнтовний зміст:бесіда Що означає бути вихованим, розгляд життєвих ситуацій, розігрування діалогів. Проект Традиції святкування Великодніх святна Київщині.
Орієнтовний зміст: пошук інформації про святкування Великодніх свят, легенди, перекази, крашанки і писанки, великодній кошик. Пошуковий проект Рушники мого краю. Орієнтовний зміст: родинні традиції пов’язані з рушниками, традиції пов’язані з рушниками на Київщині, різновиди вишивки поширені в нашому краї, пісні та вірші про рушник. Виставка Захоплення моїх рідних. Орієнтовний зміст:виставка творчих робіт кожної родини, презентація свої робіт учасниками виставки.
ІІІ. Землю сонце прикрашає, а людину – праця
Бесіда Майбутнє починається сьогодні. Орієнтовний зміст
різноманітні професії, значення вибору професії для реалізації особистості, праця і лінощі. Літературна читальня "Робота є робота. Орієнтовний зміст: читання й обговорення книги О. Мар'яніна прорізні професії "Робота є робота. Година спілкування Мої обов’язки всім ї. Орієнтовний зміст
обов’язки дітей усім ї, допомога старшим. Презентація Я – майстер. Орієнтовний зміст: виставка дитячих виробів з природного матеріалу, паперу, тканини. Творча майстерня Подарунки молодшим друзям. Орієнтовний
зміст:створення подарунків своїми руками для дітей з дитячого садочка, відвідування дитячого садочка.
ІV. Себе я бачу в дзеркалі природи
Гра-подорож
«Віч-на-віч з природою.
Орієнтовний
зміст:екскурсія в природу, спостереження за змінами, які там відбуваються, вікторина. Операція Чистий клас. Орієнтовний зміст:інструктаж про правила поведінки під час прибирання, об’єднання класу в команди, розподіл територій прибирання і наведення порядку, підсумки. Проект Збережемо красу природи. Орієнтовний зміст:збір інформації про Червону книгу, рослини і тварини Київщини занесені туди, створення Червоної книги рідного краю, та альбому лікарських рослин, малювання плакатів Збережемо природу.
Літературно – музична композиція Чорнобиль – рана України.
Орієнтовний зміст: познайомити з Чорнобильською трагедією, перегляд презентації, вірші та музичні твори посвячені героям – чорнобильцям. Проект середньої тривалості «Первоцвіти Київщини просять захисту. Орієнтовний зміст: збір інформації про первоцвіти Київщини, створення мультимедійної презентації, конкурс малюнків Вони потребують захисту, створення книжечок. Колективне ігрове спілкування Якби тварини вміли говорити.
Орієнтовний зміст: творче обговорення Про щоб нас попросили тварини, розігрування ролей від імені тварин. Проект Дикі тварини моєї місцевості. Орієнтовний зміст: збір інформації про диких тварин Київщини, презентація групами зібраного матеріалу, необхідність охорони тваринного світу.
V. Краса врятує світ
Проект Музичний фольклор рідної Київщини. Орієнтовний
зміст: розподіл на групи, збір інформації про музичний фольклор Київщини по групах (1 група – колискові, 2 група – веснянки, 3 група - щедрівки, 4 група – засівальні пісні, 5 група - колядки, виготовлення книжечок, Година спілкування Краса природи утворах образотворчого мистецтва. Орієнтовний зміст: поширення знань про пейзаж, перегляд картинна яких зображена природа у різні пори року, малювання пейзажів. Вікторина Чарівне слово поезії. Орієнтовний зміст:читання віршів дітьми про природу, вікторина. Творчий проект Я вишиваю рушничок. Орієнтовний зміст: знайомство з різними техніками у вишивці, вишивання рушничків. Година естетики Музична спадщина рідного краю. Орієнтовний
зміст:слухання класичної і сучасної музики, відтворення музичних образів.
VІ. Я – громадянин України і пишаюсь цим
Усний журнал Наша Вітчизна – Україна. Орієнтовний
зміст:1сторінка – Я – син своєї землі, 2 сторінка – Славетні українці, 3 сторінка – Українці закордоном. Випуск газети Я – син своєї землі. Орієнтовний зміст: придумування рубрик газети, розподіл на групи, робота груп над рубриками. Проект Славетні українці жителі Київської області.
Орієнтовний зміст: збір інформації про славетних земляків, презентація інформації у вигляді рефератів. Година інформування Мої права та обов’язки». Орієнтовний
зміст: познайомити дітей з їхніми правами та обов’язками, знайомство з Декларацією прав дитини, вікторина Чи знаєш ти свої права


3 клас
«Полісся – моє чарівне






Земля моя, Полісся синьооке. Чудовий край у шелесті дібров. Тут небо голубе, блакить висока, А в серці пісня і палка любов. У рамках проекту «Полісся – моє чарівне кожен вихованець повинен
знати: традиції і свята свого краю народні звичаї, обряди, пісні рослинний та тваринний світ Полісся свої права та обов’язки як громадянина держави види мистецтва закони розвитку і збереження природи
вміти:

сприяти відродженню традицій українського народу стежити за своїм зовнішнім виглядом зайняти активну життєву позицію гартувати себе фізично, піклуватися про власне здоров’я; бути гостинним, привітним, врівноваженим, товариським сприймати твори мистецтва та аналізувати їх піклуватися про навколишнє середовище, берегти і примножувати природні багатства.
Форми, тематика та орієнтовний зміст виховних справ за
змістовими лініями
І. Гляди, не забудь - людиною будь
Колективне ігрове спілкування Що мені заважає поводитися культурно. Орієнтовний зміст діагностування Моє краще я, Для чого ми живемо, Мої звички, аналіз результатів. Година спілкування Мій день хороше і погане. Орієнтовний
зміст:розгляд життєвих ситуацій, монолог Мій день хороше і погане. Морально – етична бесіда «Здоров’я – найбільше багатство в світі. Орієнтовний зміст особиста гігієна дитини, режим дня, харчування всім ї. Бесіда Ти вихована дитина. Орієнтовний зміст: казки, притчі
В.Сухомлинського Невихованій виховані, Боя людина, Не загубив, а знайшов, Добре слово читання та обговорення.
Обмін думками Як я дбаю про своє здоров’я». Орієнтовний
зміст:значення здоров’я вжитті людини, профілактика простудних та кишкових захворювань.
ІІ. Дерево міцне корінням, а людина – родом.
Усний журнал Родина, родина від батька до сина. Орієнтовний
зміст:1 сторінка – Історія моєї родини, 2 сторінка - конкурс дерев родоводу Мій родовід, 3 сторінка – Скарби бабусиної скрині, 4 сторінка Батько і мати – два серця гарячих, 5 сторінка Діти – квіти життя. Конкурс творчих робіт Моя матуся, Мій тато. Орієнтовний
зміст: написання та презентація учнівських робіт про маму і тата якнайдорожчих людей. Спортивна ігротека "Котилася торба з великого горба. Орієнтовний
зміст: вивчення ігор, в які любили гратися в дитинстві батьки "Хлібчик", "До баби по сіль, "Первенчики". Година спілкування Чужого горяне буває. Орієнтовний
зміст:співчуття та співпереживання, читання творів В.Сухомлинського їх обговорення, розгляд життєвих ситуацій. Година спілкування Кольори мого роду. Орієнтовний зміст
історія кольорів, які використовують всім ях, сімейні реліквії.
ІІІ. Землю сонце прикрашає, а людину – праця
Свято Усі професії потрібні, усі професії важливі ...»
Орієнтовний зміст: розширення знань про професії, костюмована презентація найбільш поширених професій в Україні,вірші та пісні у виконанні дітей, інсценізація сюжетів та відгадування професій. Дзвони пам’яті Скибочка хліба (в пам’ять про жертви голодомору. Орієнтовний зміст: розповідь про жертв голодомору, перегляд презентації, читання віршів і спогадів очевидців. Проект До джерел народних ремесел. Орієнтовний зміст: збір інформації про традиційні народні ремесла Полісся, презентування зібраної інформації та організація виставки виробів.
ІV. Себе я бачу в дзеркалі природи
Операція Чисте подвір’я». Орієнтовний зміст: інструктаж про правила поведінки під час прибирання, об’єднання класу в команди, розподіл територій прибирання і наведення порядку, підсумки. Проект Тече річка невеличка. Орієнтовний зміст:збір інформації про маленькі річки Полісся, захист цих річок, написання віршів та оповідань про збереження річок. Проект Заповідні місця мого краю. Орієнтовний зміст: збір інформації про заповідники, заказники та парки Полісся, створення плакатів Бережи природу Виставка малюнків та поробок Подарунки осені. Орієнтовний
зміст: організація і проведення виставки малюнків та поробок з природних матеріалів. Акція Посаджу дерево. Орієнтовний зміст: посадити дерева біля школи. Дзвони пам’яті Чорнобиль немає минулого часу . Орієнтовний
зміст: перегляд відеофільму про трагедію, заслуховування інформації, читання віршів.
Роздуми на тему Ти відповідальний за тих, кого приручив.
Орієнтовний зміст: розповідь дітей про своїх домашніх улюбленців, показ фотографій і малюнків з їх зображенням.
V. Краса врятує світ
Обмін думками Музичні захоплення. Орієнтовний зміст: розповідь дітей про свої музичні захоплення, слухання музичних творів, обмін думками. Проект Архітектурні перлини рідного краю. Орієнтовний
зміст: збір інформації про архітектурні перлини та стилів яких вони створенні, перегляд мультимедійних презентацій, виготовлення об’ємних аплікацій. Театралізоване вистава Хоровод весняних квітів. Орієнтовний зміст: дійові особи весна, місяці, діти-квіти; вірші, пісні провесну, танок квітів. Конкурс Малюю до картинної галереї. Орієнтовний зміст: представлення малюнків на конкурс, розповіді дітей про свої твори. Колективне малювання Мій край – Полісся чарівне.
Орієнтовний зміст:природа рідного краю, тварини, які у нас живуть.
VІ. Я – громадянин України і пишаюсь цим
Морально-етична бесіда з елементами гри Я – маленький громадянин. Орієнтовний зміст: сутність поняття "громадянин, права та обов’язки громадянина України, конкурсно-ігрова програма.
Брейн-ринг Плекаймо рідну мову. Орієнтовний зміст конкурсна програма знавців української мови. Проект Древній Київ – столиця України. Орієнтовний
зміст:збір інформації про Київ, засновники Києва, головна вулиця міста, історичні місця, створення альбому. Спортивно – інтелектуальні змагання Козацькому роду нема переводу. Орієнтовний зміст запитання про історію козацтва, силу та витривалість, спритність та кмітливість, мужність та сміливість українських козаків, спортивні змагання. Проект Легенди мого краю. Орієнтовний зміст: пошук і запис легенд рідного краю, малювання малюнків, презентація своїх робіт.
Літературно-музична композиція Ніхто незабутий, ніщо не забуто. Орієнтовний зміст:Велика Вітчизняна війна в історії України, трагічні та героїчні сторінки війни,вірші та пісні, привітання ветеранів.
4 клас
«Для мене в світі ти одна, моя чарівна Україно






Земля моя, земля найкраща в світі Я твій маленький, тонкий пагінець. Без тебе я ніде не зможу жити, Для мене ти і ненька, і мудрець. У рамках проекту «Для мене в світі ти одна, моя чарівна Україно кожен вихованець повинен

знати:

історичне минуле своєї країни традиції, свята українського народу як турбуватися про своє здоров’я, розвивати фізичні можливості як розвивати свої розумові здібності види професій їх значення для суспільства правила безпечної поведінки вдома, в громадських місцях та міжособистісного спілкування закони розвитку та збереження довкілля
вміти:

збирати та систематизувати історичний матеріал підтримувати і примножувати народні звичаї, традиції, свята зайняти активну життєву позицію піклуватися про власне здоров’я; усвідомлювати себе громадянином незалежної держави піклуватися про чистоту навколишнього середовища.
Форми, тематика та орієнтовний зміст виховних справ за
змістовими лініями
І. Гляди, не забудь - людиною будь
Колективне ігрове спілкування Моє життя. Орієнтовний зміст: народження, перші кроки, цікаве з дошкільного життя, перший разу перший клас, моє сьогодення. Бесіда На кого я хочу бути схожим ужитті. Орієнтовний
зміст: приклад батьків, з кого ми беремо приклад, розгляд життєвих ситуацій. Бесіда Не кидай слів на вітер. Орієнтовний зміст: розгляд життєвих ситуацій, недотримання слова та їх наслідки. Вікторина Хто багато читає, той багато знає. Орієнтовний
зміст: відгадування загадок, конкурсна програма. Ігрова програма Козацькі забави. Орієнтовний зміст: спортивні та інтелектуальні конкурси.
Гра – практикум Почни день з ранкової гімнастики.
Орієнтовний зміст:значення ранкової гімнастики для нашого здоров’я, розучування вправ ранкової гімнастики, конкурс Хто краще продемонструє вправу
ІІ. Дерево міцне корінням, а людина – родом.
Проект Народна мудрість про добро, совість, ввічливість, справедливість, чесність. Орієнтовний зміст: збір та вивчення українських народних прислів’їв, приказок, загадок добро, совість, ввічливість, справедливість, чесність, створення книжечок Народ скаже, як зав’яже».
Пісенний вернісаж Співаю свою долю. Орієнтовний
зміст:вивчення пісень, які співають усім ї, конкурсна краще виконання. Уявна гра-мандрівка до країни Доброти і Ввічливості.
Орієнтовний зміст правила поведінки в громадських місцях на вулиці, в транспортів гостях, рольові ігри Я збираюся в гості, Яв громадських місцях. Колективне ігрове спілкування Вихована людина яка вона.
Орієнтовний зміст: моральні цінності, гарні вчинки, золоті правила спілкування, розгляд життєвих ситуацій.
ІІІ. Землю сонце прикрашає, а людину – праця!
Зустріч з батьками Професії мого роду. Орієнтовний зміст
презентація сімейних професій, які найчастіше передаються зроду до роду. Акція Допоможи книзі. Орієнтовний зміст: екскурсія в бібліотеку, лікування книжок, яким потрібна допомога. Трудова акція Подарунки власноруч.
Орієнтовний
зміст:значення подарунків, навіщо дарують подарунки, виготовлення подарунків дітям інтернату до Дня Святого Миколая. Проект Трудові традиції української родини. Орієнтовний
зміст:збір інформації про трудові традиції української родини, пісні та вірші про працю, народна мудрість. Година спілкування Праця чи лінощі що краще. Орієнтовний
зміст: народна мудрість про працю і лінощі, роль праці вжитті кожної людини.
ІV. Себе я бачу в дзеркалі природи
Поетична вітальня Знай, люби, бережи. Орієнтовний зміст
читання і обговорення оповідань, віршів, казок про природу рідного краю, підібраних із сімейних бібліотечок.
Проект Знай, люби, бережи. Орієнтовний зміст: збір інформації Легенди Полісся, традиції мого краю, рослинні обереги, оформлення альбому. Пейзажний вернісаж "Український веселковий край. Орієнтовний
зміст: розмаїття флори і фауни української природи. Свято Стань природі другом, будь природі сином. Орієнтовний
зміст: бережливе ставлення до природи, екологічні проблеми, вірші та пісні про природу, інсценізація сценок на екологічну тематику. Свято Вусі пори року прекрасна земля
Орієнтовний зміст: читання віршів, виконання пісень, перегляд презентації про красу природи.
V. Краса врятує світ
Музична терапія. Орієнтовний зміст: слухання музики за вибором дітей, та написання віршів, або малювання малюнків на які надихнула музика.
Проект Краса природи в мистецтві. Орієнтовний зміст: збір інформації та створення презентацій про красу природи в мистецтві, слухання пісень. Концерт юних артистів Пісні рідного краю. Орієнтовний
зміст: концертна програма з виконанням родинами пісень рідного краю. Свято Весняна симфонія. Орієнтовний зміст: концертно- розважальна програма до свята 8 березня. Конкурс Прекрасне очима дитини. Орієнтовний зміст: створення дітьми виробів, поробок та малюнків на конкурс, визначення переможців у кожній номінації.
Сюжетно-рольова гра Знавці етикету. Орієнтовний зміст:як правильно вітатися, як запросити в гості, як вибрати подарунок, правила ведення бесіди, значення вибачення, розгляд життєвих ситуацій.
VІ. Я – громадянин України і пишаюсь цим
Усний журнал Одна єдина на цілім світі. Орієнтовний зміст:
1 сторінка – вікторина Мої знання про Україну, 2 сторінка – бесіда Чим я можу збагатити свою Батьківщину, 3 сторінка – Україна поетична, 4 сторінка – Україна пісенна. Колективне ігрове спілкування Я – громадянин України і пишаюсь цим. Орієнтовний зміст: читання віршів і творів про Україну, обговорення прочитаних творів. Інтелектуальна гра Чи знаєш ти свій рідний край. Орієнтовний
зміст: цікаві запитання, завдання з історії, культури рідного краю. Проект Люди, які прославили мій край. Орієнтовний зміст: знайти інформацію в книжках про відомих людей, звернутися по допомогу до дорослих, записати знайдену інформацію, обговорити з друзями, створення книжечок або написання рефератів. Колективне ігрове спілкування І живе калина на папері.
Орієнтовний зміст: розповідь про калину як рослинний символ
України,легенди, вірші, пісні про калину, конкурс малюнків.

В
В
В
и
ии
к
кк
о
оо
р
рр
и
ии
с
сс
т
тт
а
аа
н
нн
а
аа


т
тт
а
аа


р
рр
е
ее
к
кк
о
оо
м
м
м
е
ее
н
нн
д
дд
о
оо
в
вв
а
аа
н
нн
а
аа


л
лл
і
іі
т
тт
е
ее
р
рр
а
аа
т
тт
у
уу
р
рр
а
аа


д
дд
л
лл
я
яя


п
пп
е
ее
д
дд
а
аа
г
гг
о
оо
г
гг
і
іі
в
вв


т
тт
а
аа


в
вв
и
ии
х
хх
о
оо
в
вв
а
аа
н
нн
ц
цц
і
іі
в
вв
1.
Бех І.Д. Виховання особистості : у х кн. – К. : Либідь, 2003. Біда О.А. Довкілля : хрестоматіях Київ-Ірпінь : ВТФ Перун, 1999.
3.
Бойко ОД. Історія України : навч. посіб.; є вид, випр., допов. – К. :
Академвидав, 2007. – 688 с.
4.
Бойчук Л. М. Виховання громадянина // Виховна робота в школі. – Листопад 2007. – № 11 (36). – С. 2-46. Веселкове дитинство. – К. – П. : Абетка, 2001.
6.
Воропай О. Звичаї нашого народу. – Київ Оберіг. – 590 с.
7.
Гладська Л. Буча – минуле і сьогодення // Бучанські новини. – 2009. –
№ 38. – с. 12 Дітям про все на світі : Популярна енциклопедія у 6 – ти кн. – Х. :
Белкар-книга, 2005.
9.
Дєдов В. Київщина. Фотоальбом. – Київ : Мистецтво, 1984. – 143 с. Закон України "Про освіту. – 1996. Зростаємо в любові збірник методичних матеріалів для організації позакласної виховної роботи з учнями школи ІІ-ІІІ ступенів / автори- укладачі : Яременко Н. В, Боярчук О.І., Микитюк Л. В, Устич Ю. П за ред. Яременко Н. В. – Біла Церква : КОІПОПК, 2009. – у 2 частинах. –
288 с.
12.
Іова В.Ю., Красномовець Л.В. В гармонії з природою : збірник еколого- натуралістичних заходів, шкільних свят. – Хмельницький, 1999.
13.
Іова В.Ю., Красномовець Л.В. Чарівний калейдоскоп : збірник шкільних свят. – Хмельницький, 1999.
14.
Карандаш СМ. Проектна технологія : від теорії до практики // Початкове навчання і виховання. – 2008. – № 19 – 21. – с. 14-15. Київщина. Із минулого в майбутнє / упоряд. Теремко Г. Київ : Академія,
2002. – 208 с.
16.
Коберник ОМ. Організація виховного процесу на засадах проективної педагогіки // Педагогіка і психологія. – 1998. - №3. – с. 74-81. Красномовець Л.В. Педагогічні основи організації сімейно-родинного виховання. Порадник батькам та педагогам. – К.-П., 2000.
18.
Красоткіна Н. Свято в школі «Мово рідна моя не мовчи : у 2 кн. –
Кам’янець – Подільський. Абетка, 2001.
19.
Кудіна Л. М. Відроду до роду. – Харків Торсінг, 2003. – 159 с. На свято поспішають малюки // Початкова освіта. – 2008. – № 30-31. Орієнтовний зміст виховання в національній школі : методичні рекомендації / за заг.ред. Є.І.Коваленко. – К. : ІЗМН, 1996. Світлиця народознавства. – К. : МДП Витоки, 1992.
23.
Сергійчук В. Доля української національної символіки. – К.
24.
Скуратівський В. Обереги пам’яті. – Київ : Скарбниця, 1992. – 105 с. Сорока Г.І., Черновол-Ткаченко Р.І. Річний цикл шкільних свят :
Навчально-методичний посібник. – Харків. НМЦ «СД», 2004.

26.
Степанов Е. Планирование воспитательной работы классного руководителя // Воспитание школьников. – 2003. – № 6. – с. 18-27.
27.
Трухін І.О., Шпак ОТ. Основи шкільного виховання : навч. посібник. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. Українські прислів’я та приказки / упоряд. Зубков С. Д. – Київ : Дніпро,
1994. – 390 с


29.
Улітко Т. М. Наші обереги. Український рушник // Розкажіть онуку. –
2007. – № 5. – С. 32-33.
30.
Фролова О.І. Сценарії свят в початковій школі. – Харків. Торсінг, 2006.
31.
Цимбал ОМ, Тягло О.В., Цимбал П.В. Проектні технології : особливості впровадження в початковій школі // Початкове навчання і виховання. – 2008. – № 19 – 21. – с. 2-13.
32.
Чебоненко Г. М. Конституцію України вивчай, про Гімн, Герб, Прапор все знай // Розкажіть онуку. – 2007. – № 5. – С. 8-9.
33.
Чугуєнко М. В. Моя Україна. Ілюстрована енциклопедія для дітей. – Харків Ранок, 2008. – 128 с.
34.
Яременко Н.В. Методичні рекомендації щодо розроблення програми виховання особистості та учнівського колективу // Інформаційно- методичний збірник : спеціалізоване педагогічне видання Управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації та Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів. – 2005.
- №6. – с.












База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал