Рекомендовані вправи для розвитку моторики для дітей з дцп



Скачати 152.5 Kb.
Дата конвертації15.10.2019
Розмір152.5 Kb.

Рекомендовані вправи для розвитку моторики для дітей з ДЦП

  • Вправа «Закон і малюнок»
  • Мета: розвиток просторових уявлень і уяви, графічних навичок.
  • Матеріали: незакінчені зображення, робочі зошити, прості олівці.
  • Необхідний час: 15 хвилин.
  • Процедура проведення
  • Ведучий відтворює на дошці (або на спеціальних картках) незакінчені зображення (набір пропонованих малюнків може бути доповнений ведучим на його розсуд).
  • Учням пропонується домалювати, закінчити малюнок до будь-якого цілісного образу. Якщо на один створений варіант у дітей виникає кілька асоціативних образів - необхідно попросити дитини зобразити всі варіанти.
  • Інструкція ведучого: «Перед вами незакінчені малюнки. Ваше завдання; подивитися на них уважно, зрозуміти, на що це може бути схоже, і домалювати до закінченого образа. Може бути, ви побачите в цій зігнутій лінії якусь тварину, або який-небудь предмет, або щось ще. Якщо зможете на основі одного незакінченого малюнка придумати декілька закінчених зображень - це буде дуже добре.
  • Малюйте в зошиті початковий варіант і поруч - все, що придумаєте на його основі. Коли всі зроблять цю роботу, ми подивимося варіанти і разом вирішимо, які з них найбільш цікаві ».
  • Після виконання завдання ведучий проводить загальне обговорення, звертаючи увагу дітей на найбільш цікаві, оригінальні рішення.
  • Вправа «Коректурних проба: ялинки, грибочки»
  • Мета: Розвиток зорових уявлень, пам'яті, здатності до відтворення певної програми дій, дрібної моторики й уваги.
  • Матеріали: робочі зошити і прості олівці.
  • Необхідний час: 20-25 хвилин.
  • Процедура проведення
  • На чистій сторінці в зошитах під диктовку ведучого учасники самостійно малюють бланки для коректурної проби. Для маленьких дітей краще на дошці задати зразки зображення предметів - воно повинне бути досить схематично, щоб малювання (підготовка бланка) не зайняло дуже багато часу. Потрібно підготувати 7-10 рядків, не менш 10 зображень на рядок.
  • Інструкція ведучого: «Я буду називати предмети: ялинка, грибок, м'яч. А ви під мою диктовку будете малювати їх у рядок у своїх зошитах. Починаєте з верхньою рядки аркуша і малюєте до кінця рядка, після чого переходите на наступний рядок. Предмети треба малювати невеликі (провідний може показати які - близько 1 см), поруч один з одним, зображати їх потрібно умовно, без великої кількості деталей. Готові? »
  • Ведучий називає предмети у випадковому порядку, контролюючи виконання малюнків учасниками. Після того, як бланк готовий, дається інструкція: «А тепер будемо працювати таким чином. Протягом двох хвилин - я Фіксую час за годинником - ви, починаючи з верхнього рядка, переглядаєте рядок за рядком, викреслюючи одній вертикальній рисою м'ячі і підкреслюючи однією рисою кожну ялинку. Ваше завдання: Не пропустити ні однієї фігури і не помилитися, що ми підкреслюємо, а що викреслюємо. Постарайтеся працювати якомога швидше ».
  • Перш ніж давати команду «Почали», ведучий повинен переконатися, що всі діти зрозуміли, що потрібно робити. Якщо це необхідно, можна зобразити підкреслення на дошці, але не можна залишати задані зразки винятку предметів перед очима учнів на час виконання вправи - діти повинні утримувати їх у пам'яті.
  • Завдання може бути ускладнений, виходячи з конкретних можливостей учасників: Задані не два, а три варіанти викреслювання, тобто, включені в роботу всі три зображення. Також при підготовці бланка можна збільшити число зображуваних предметів, наприклад, додати до названих вище трикутник і квадрат.
  • Після виконання проби ведучий просить дітей поставити велику вертикальну риску в тому місці, де вони зупинилися, і самостійно перевірити і підрахувати кількість допущених помилкових підкреслень і пропусків фігур. Результати перевірки записуються на полях кожного рядка.
  • У ході самоперевірки учнів (один з її варіантів - запропонувати попарно обмінятися зошитами і перевірити один одного) дорослий здійснює поточний контроль. В кінці заняття визначається, хто з учасників краще за всіх виконав завдання.
  • Вправа «Лекала»
  • Мета: Розвиток просторових уявлень і уяви; освоєння сенсорних еталонів (геометричних фігур); розвиток графічних навичок.
  • Матеріали: робочі зошити, прості олівці, лінійки-лекала з шаблонами різної форми за числом учасників групи.
  • Необхідний час: 20 хвилин.
  • Процедура проведення
  • Учасникам лунають лінійки-лекала і пропонується, використовуючи різні шаблони лінійки, придумати й намалювати в зошиті предмети і образи: тварин, рослин, машин і т.п.
  • Творчість учасників не обмежується. Ведучий повинен виявляти інтерес до рисунків під час виконання завдання, уточнювати незрозумілі йому зображення. Найцікавіші з них слід показати і обговорити з усіма учнями.
  • Вправа «Кульки для кошеняти»
  • Психолог: Давайте кошеняті зробимо і подаруємо кульки. (Кожній дитині роздає аркуш паперу з намальованими різнокольоровими нитками і силуетами кульок. Окремо вирізані з паперу різнокольорові гуртки-кульки.)
  • Для кожної ниточці потрібно підібрати кульку і приклеїти його.
  • Вправа «Стрибаючий олівчик»
  • Мета: розвиток гнучкості і сили пальців.
  • Матеріал: олівець або паличка.
  • Опис: долоню дитини лежить на столі, тут же лежить і олівчик; піднімаючи вгору палець (і не відриваючи пензля від поверхні столу), потрібно бити по олівчик так, щоб він підстрибував; удари пальцями чергуються. Можна ставити умову, коли олівцем необхідно потрапити в певну мету.
  • Вправа "Різнокольорові пальчики»
  • Мета: розвиток тактильних відчуттів.
  • Матеріал: гуаш, папір, фартух, нарукавники.
  • Опис: спочатку, у контурних лініях малюється сюжет малюнка. Потім відбувається розфарбування малюнка пальчиками, причому кожен пальчик розфарбовує певним кольором свою область малюнка. Виконання малюнка може відбуватися в групі, тоді кольори фарб розподіляються не по пальчикам, а по долоньками дітлахів.
  • Вправа «Норка бабака»
  • Мета: розвиток координації рук, сили пальців.
  • Матеріал: м'яка, або пластмасова іграшка.
  • Опис: Іграшка міцно утримується в долонях одного гравця, а партнер намагається її витягти; можна вводити фіксований час або інші умовності.
  • Вправа «Нова картинка»
  • Мета: розвиток точності рухів, координації руху рук, уяви.
  • Матеріал: кольоровий папір, старі газети, журнали, ілюстрації, клей.
  • Опис: Зі старих журналів акуратними рухами пальців виривати картинки або фігурки і складати на кольоровому тлі нові сюжети.
  • Варіант: в старих газетах, по стовпцях статей, олівцем або фломастером прокреслити контури будиночків, машинок і т.д. і, акуратно розриваючи їх, складати сюжет малюнка на кольоровому тлі
  • Вправа «Конфетті»
  • Мета: розвиток координації рухів рук, Франтішек хвата.
  • Матеріал: папір, дирокол, порожні коробочки або баночки.
  • Опис: Папір проколюється діркопробивачем (нарезаєтся або рветься на дрібні шматочки), розсипається на столі; потім або складається за певним критерієм (колір, форма) в порожні коробочки, який з цих конфетті складається мозаїка на столі.
  • Вправа «Кегельбан»
  • Мета: Розвиток рухової активності зап'ястя, акуратності, координації, точності, плавності рухів руки.
  • Матеріал: цвяхи, молоток, дощечка, різнокольорові нитки.
  • Опис: на дощечці намалювати довгі паралельні лінії ( «змію»); по довжині лінії пробити гвоздики. Утримуючи дощечку на вазі і нахиляючи її в різні боки гравець намагається покатати кульку від початку до кінця маршруту, так щоб кулька не викотився за межі обмежені гвоздиками.
  • Варіант цієї гри полягає в тому, щоб поєднати протилежні гвоздики різнобарвними нитками, тоді вийде різнобарвна «змія». У цьому випадку дитина робить рукою плавні переплітаються руху.
  • Вправа «Їжакові колючки»
  • Мета: розвиток візуальної координації рухів рук, акуратності виконаного руху.
  • Матеріал: картон, ножиці, скріпки.
  • Опис: Намалювати (або за зразком перевести) і вирізати фігуру їжака; причепити йому на спинку скріпки, виконавши, таким чином колючки.
  • Вправа «Дощ»
  • Мета: вироблення ритмічності рухів, вдосконалення м'язового апарату і придбання графічних навичок.
  • Матеріал: папір для малювання, олівці.
  • Опис: Діти малюють різноманітний дощ: прямий, косою, дрібний, великий, суцільний. Залежно від «вітру» - краплі малюються у вигляді штрихів, крапок, суцільних ліній. При цьому графічні руху дитини супроводжуються словами «кап-кап», вимовними в швидкому або повільному темпі.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка