Сім’я. Родина. Україна єдина





Дата конвертації09.12.2016
Розмір45 Kb.

1

Підготувала:
вчитель початкових класів
Скадовської ЗОШ І – ІІІ ст. №2
Касацька С.М






2
Тема: Сім’я. Родина. Україна – єдина.

Мета. Формувати у дітей уявлення про шкільне життя, відчуття себе повноправним членом великої шкільної родини; дати уявлення про такі цінності кожної людини, як сім’я, родина та держава; поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, з однокласниками; розвивати пізнавальні інтереси, бажання вчитися; виховувати патріотичні почуття, повагу до школи та її працівників.
Обладнання. Презентація до уроку; символічні медалі-ключики; мікрофон; кольорові олівці; плакат із зображенням стовбура дерева, листочки на дерево (за кількістю учнів); ілюстративний матеріал на шкільну тематику; набори пазлів «Україна»; картки з буквами «ш», «к»,
«о», «л», «а»; роздатковий матеріал для кожного учня (квіти); осінні листочки (паперові), повітряні кульки для прикрашання класу.
Хід уроку
І. Вступне слово вчителя. Привітання учнів. Знайомство.
- Сьогодні ви вперше сіли за парти на своєму першому в житті уроці.
Ви стали школярами, учнями першого класу. Я вітаю вас у нашій школі!
Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки. Це не цукерки, не
іграшки, а знання!
- Спочатку нам потрібно познайомитися. Я дуже хочу знати усі ваші
імена. Разом голосно назвіть свої імена, щоб я запам’ятала усіх одразу.
(Діти вигукують свої імена).
- Як вас багато! А ви почули, як кого звати? Я також ні. Познайомитися ми так і не змогли. Ви, мабуть зрозуміли, що усім разом говорити не можна. Будемо говорити по черзі. Для цього потрібно підняти руку.
(Діти піднімають руки, називають свої імена)

3
- Сьогодні у нас святковий урок, а тому ми вирушимо у подорож. Це буде подорож Країною знань. Щоб потрапити до цієї країни, потрібні будуть ключі, і я охоче вам їх вручаю. (Діти отримують символічні медалі- ключики до Країни знань). Супроводжувати нас буде Тітонька Сова. Вона багато років живе у Країні знань, а тому дуже-дуже мудра. Отже, рушаймо!
(Анімаційне зображення паровозика)
ІІ. Мандрівка Країною знань
Зупинка 1. Рідна школа
-
На першій зупинці Тітонька Сова показує якісь малюнки.
Що на них зображено? (Букви).
-
Вам треба скласти з поданих букв слово (Діти, які вміють
читати, складають слово «школа»).
-
Навіщо ви прийшли до школи?
-
У школі вас будуть оточувати багато речей. Давайте перевіримо, чи знаєте ви їх.
(Загадки про шкільні предмети із демонстрацією ілюстрацій до них)
-
Як потрібно ставитися до шкільних речей? Чого не можна з ними робити?
-
На ваших партах лежать підручники. Ці книги вміють розповідати цікаві речі, вміють навчати. Їх треба берегти і

4 поважати. Ось як повинен виглядати ваш підручник (обгортка,
закладка).
-
А знаєте, хто, крім учителя, буде допомагати вам отримувати нові знання, супроводжувати ваше шкільне життя?
(Інші учителі, бібліотекар, психолог, медсестра). Як потрібно ставитися до праці інших людей?
-
Подивіться на нашу класну кімнату, яка вона велика, чиста, затишна, гарно прибрана. Ви хотіли б, щоб вона завжди такою була? А що для цього треба робити?
-
Які ще приміщення є у школі? Для чого вони призначені?
(Спортивний зал, музичний зал, бібліотека, кабінет лікаря,
їдальня, коридори).
Зупинка 2. Парк відпочинку
Пальчикова гімнастика «Котились колеса»





Зупинка 3. Наша родина
-
Чи знаєте ви, що таке ребус? (Ребус – це зашифроване
слово)
-
Спробуйте прочитати ребус з малюнка.

5
-
Так, це слово – сім’я. Яким ще словом можна його замінити? (Родина).
-
Давайте поговоримо про ваші родини.
(Вправа «Мікрофон». Передаючи мікрофон один одному, діти
розповідають про своїх рідних.)
-
Мир і злагода в родині – це запорука щасливого життя кожного із нас, а для цього треба поважати і любити, допомагати один одному. Батьки повинні піклуватися про своїх дітей, а діти – слухатися своїх батьків.
-
Коли ви перебуваєте двома, ви – дочки і сини, хлопчики і дівчатка. В школі ви – учні, школярі, а разом ми – також велика шкільна родина, яка має бути міцною і дружною.
-
Сьогодні ми посадимо наше класне, сімейне дерево. Як дерево не може жити без листочків, так і школи немає без вас, без дітей!
(У кожного на парті листочок і олівці. Діти, які вміють писати,
пишуть на листочку своє ім’я, іншим допомагає учитель. Кожен учень
виходить до дошки, прикріплює листочок на плакат із зображенням
дерева)
-
Ось як зазеленіло наше дерево! Пізніше ми ще раз до нього повернемося.

6

Зупинка 4. Наш рідний край
-
Із сьогоднішнім святом вас вітають не тільки вчителі, батьки, родина, а й наше місто, уся наша країна.
-
Як називається місто, у якому ми живемо? (Скадовськ)
-
Скадовськ – це наш рідний край. Це місце, де ми народилися, живемо, де живуть наші рідні та друзі. Які цікаві місця у нашому краї ви знаєте? Де вам довелося побувати?
-
А ті, хто ще не побував у цих місцях, нехай не засмучуються. Тітонька Сова охоче вам усе покаже. (Перегляд
відеоролика «Мій рідний край»)
-
Наш край – це невеличка частинка єдиної країни, у якій ми живемо. Як називається наша країна? (Україна)
-
Давайте подивимося, що про нашу країну розкаже
Тітонька Сова.
(Україна – незалежна неподільна держава. Столиця України –
місто Київ. Державні символи України – герб, гімн і прапор.
Кожен громадянин держави має права та обов’язки. Вони
записані в Основному Законі України – Конституції. 24 серпня
святкують День незалежності України)
-
А зараз я пропоную вам попрацювати парами. У вас є конвертики із пазлами, склавши які ви отримаєте карту України.

7
(Складання пазлу «Україна» . Учні працюють в парах. Кожна пара має
на парті набір пазлів, з яких складається карта України.)
Зупинка 5. Галявина дружби
-
Наша мандрівка завершується. Ми знову повернулися до нашого класного дерева. Буде чудово, якщо навколо нього виросте багато квітів. Візьміть олівці і розфарбуйте квіти кольорами, які вам найбільше подобаються.
(Діти розфарбовують квіти, прикріплюють їх навколо дерева)
-
Молодці. Гарно розквітла галявина. А все тому, що ви працювали старанно і дружно.
-
Запам’ятайте важливе правило:
У нас немає «ти»,
У нас немає «я».
Ми – єдиний клас,
Ми – одна сім’я!
ІІІ. Підсумок уроку
-
Скоро закінчиться перший у вашому житті урок.
Пригадайте, коли він розпочався? (Коли продзвенів дзвінок). Уроки завжди будуть починатися і закінчуватися із дзвінком. Він також буде вашим другом протягом навчання.
-
Що запам’яталося вам з уроку?
-
Що сподобалося найбільше?
-
Ми з Тітонькою Совою дякуємо вам за гарний урок!




База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал