Слова ввічливості




Скачати 26.83 Kb.

Дата конвертації08.11.2016
Розмір26.83 Kb.
ТипУрок

ВІДКРИТИЙ УРОК
НА ТЕМУ: «СЛОВА ВВІЧЛИВОСТІ»
Розроблено і проведено вчителем вищої категорії Чиж Валентиною Михайлівною
Мета: збагатити словниковий запас учнів словами ввічливості, учити використовувати
їх у мовленні, розвивати усне і писемне мовлення дітей; виховувати доброзичливе та шанобливе ставлення до людей; коригувати мислення.
Обладнання: прислів’я, квітка з загадками, колосочки – закладинки.
Тип уроку: урок – подорож.
Хід уроку:
I.
Нервово-психологічна підготовка.
II.
Повідомлення теми і мети уроку.
III.
Організація учнів до праці.(Запис в зошити: дата, класна робота, тема уроку.)
IV.
Подорож.
1.

Вступне слово вчителя.
Учитель:
Слова чарівні є на білому світі
Їх знають дорослі, їх знають всі діти.
Сьогодні ми з вами поїдем в країну,
Де всі ці слова нас чекають щоднини.
Ми очі закриєм лише на хвилинку
І ось вам будь ласка перша зупинка.
Перша зупинка: «Вітання».
Вітання бувають різні, але чи то лагідна усмішка, чи то уклін, чи слово – вони означають: ти мені приємна людина, знай, що я тебе поважаю, бажаю тобі найкращого. От що означають прості слова «доброго ранку, доброго дня,ми раді вас вітати». І ви повинні дарувати їх щодня своїм близьким, знайомим, всьому світові.
Учень 1:
«Доброго ранку» – мовлю за звичаєм,
«Доброго ранку» - кожному зичу я.
«Доброго дня вам» – людям бажаю.
«Вечором добрим» – стрічних вітаю.
І посміхаються в відповідь люди:
Добрі слова ж бо для кожного любі.
Учень 2:
Я прокинувся дуже раненько,
Підійшов до свого віконця.

І побачив, як тихо на небо
Випливає ранкове сонце.
Здрастуй, сонечко! Руки підвожу
І ловлю промінці в долоні.
І вмиваю теплом своє личко,
І бужу оченята сонні.
Учень 3:
Прокидаюсь - моя матуся
Наді мною ніжно схиляється.
Добрий ранок – сміюся до неї,
І весь світ до мене всміхається.
Учень 4:
Здрастуй, синку, - говорить тато щойно я відкрив свої очі.
Як прекрасно, коли чекає
Добрий день тебе після ночі.
Учитель:
Діти, напишіть слова – привітання, які ви знаєте. (діти пишуть їх самостійно – потім
читають)
Молодці, всі справилися із завданням, тож прямуємо далі.
Очі закрийте лише на хвилинку.
Ми прибули на наступну зупинку.
Зупинка: «Чарівні слова»
Творча робота.
(На дошці записані слова: будь ласка, дякую, вибачте, спасибі, пробачте.)
Завдання: скласти речення з одним із поданих слів усно. (учні говорять свої речення –
більш вдале записуємо - 1 учень на дошці. Інші в зошитах)

Дидактична гра: Що сказати треба?
Соня вазочку розбила
І не знає, що робить.
Не призналася матусі
Он за шафою сидить.
Що сказати треба? (Вибачте)
Саша виїв борщ і кашу,
Пиріжечків з’їв аж п’ять.
Рукавом протер обличчя,
Мовчки встав – побіг гулять.
Що сказати треба? (Дякую)
Петя ось прийшов до школи
І учительку зустрів.
Прошмигнув тихенько мимо
Привітатись не зумів.
Що сказати треба? (Добрий день)
Мовчки Коля одягнувся,
В друга досить вже гулять.
І забув хороше слово
На прощання всім сказать.
Що сказати треба? (До побачення)
Біг Віталик по доріжці.
Через Сашу раптом впав.
Саша мовчки відвернувся
І нічого не сказав.
Що сказати треба? (Вибач)
Щоб із вами не траплялись
Різні ось такі дива.
Діти, ви не забувайте.
Чарівні усі слова.
V.
Фізкультхвилинка

VI.
Подорож продовжується
Учитель:
Очі закрийте лиш на хвилинку
Ми прибули на останню зупинку.
Зупинка «Чарівна квіточка»
Словниковий диктант.
(Учитель промовляє загадки. А учні записують слова – відгадки в зошит через кому)
Учитель:
Учні йдуть щоранку в школу.
Дзвонить дзвоник: «Дзень – дзелень»
Учні вчителя стрічають
І говорять…..добрий день.
Вранці вас послала мама
До сусідки тьоті Тані.
Вийде тітонька на ганок.
Ми їй скажем….добрий ранок.
Допоміг тобі товариш –
Поспіши з подякою.
Не забудь йому сказати
Гарне слово….дякую.
Коля наш образив Таню.
Чути схлипування, плач.
Що сказати треба Колі?
Люба Танечко, ….пробач.
Як задачу вирішити
Дуже-дуже важко.
Тут сказати треба другу:
Поможи,…будь ласка.
VII.
Підсумок уроку.
Учитель:

Молодці, діти. Ви правильно відгадали загадки. Тож я впевнена, що всі ці слова, які ми з вами сьогодні згадали будуть з вами кожної днини. А для наших шановних гостей і для вас на згадку я приготувала ось такі колосочки – закладини.
Кожна зернинка – це добре чарівне словечко. Нехай ці зернятка проростають у ваших душах, щоб ми з вами жили в доброму, затишному світі.
VIII.
Домашнє завдання. Списати в зошит правила ввічливості (записані на табличках та розвішені на стіні біля дошки). Вивчити їх.




База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал