Спеціальні загальноосвітні школи (школи-інтернати) загальноосвітні навчальні заклади системи освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку



Скачати 29.68 Kb.
Дата конвертації13.01.2020
Розмір29.68 Kb.
Упровадження нових форм фізичного виховання в галузі сурдопедагогіки обов’язково повинно враховувати системність формування компенсаторних процесів у глухих і слабочуючих дітей, стадійність їх розвитку, залежність структури компенсації від часу появи дефекту, важкості та глибини ураження, рівня педагогічної допомоги. Останнім часом активно формується ідеологія адаптивної фізичної культури як самостійного наукового напряму та навчальної дисципліни, закладаються основи її філософії та методології, визначаються її зміст і місце в системі знань про людину [1, 3]

Недостатньо дослідженим питанням фізичного виховання учнів у школах-інтернатах для глухих і туговухих є організація додаткових секційних занять, що забезпечують розвиток рухових якостей, корекцію порушень інтелекту, формування природних локомоцій, активізацію уваги й інтересу.

в першому Паралімпійському періоді були представлені одноборства (2,6-5,8%, у середньому 4,6%)

другого Паралімпійського періоду програма Ігор значно розширилась, були включені такі види спорту як волейбол, кульова стрільба, голбол, боротьба, велоспорт, футбол, кінний спорт, бочі, дзюдо, теніс – наприкінці другого періоду програма Ігор включала 17 видів спорту, що і пояснює значне збільшення кількості комплектів нагород. Непропорційно видам спорту більше, ніж в 2 рази, порівняно із IV Паралімпійськими Іграми,

У зв’язку із зростанням популярності і авторитету Паралімпійських Ігор як соціального явища виникла необхідність створення

фізкультурно-спортивна реабілітація - система заходів, розроблених із застосуванням фізичних вправ для відновлення здоров'я особи та спрямованих на відновлення і компенсацію за допомогою занять фізичною культурою і спортом функціональних можливостей її організму для покращення фізичного і психологічного стану;

спеціальні загальноосвітні школи (школи-інтернати) - загальноосвітні навчальні заклади системи освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку;

 з інвалідністю, дітей з інвалідністю до своїх вад, становища в сім'ї та суспільстві, виховання у них навичок до самообслуговування, адаптацію в навколишньому середовищі.

Соціальна реабілітація (абілітація) передбачає навчання особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю основних соціальних навичок (особиста гігієна, самообслуговування, пересування, спілкування тощо), пристосування побутових умов до потреб особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю, педагогічну корекцію для осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю з метою вироблення та підтримання навичок автономного проживання, стереотипів безпечної поведінки, опанування навичками захисту власних прав та інтересів, самоаналізу та отримання навичок позитивного сприйняття себе та оточуючих, навичок спілкування, забезпечення автономного проживання у суспільстві з необхідною підтримкою (соціальний, медичний, юридичний супровід, побутові послуги), протезування, ортезування, забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації, санаторно-курортне лікування відповідно до медичних показань.

Види і структура спеціальних спеціальних загальноосвітніх шкіл та строки навчання



Спеціальні школи (школи – інтернати) розподіляються за ступенями – І, ІІ та ІІІ ступеню та за видами відповідно до особливостей психофізичного розвитку дітей.

Спеціальні школи (школи-інтернати) I, I-II, I-III ступенів можуть функціонувати разом або самостійно:

  • I ступінь - початкова школа (підготовчий клас, 1-4 класи, строк навчання 5 років);

  • II ступінь - основна школа (5-9 (10) класи, строк навчання 5 (6) років);

  • III ступінь - старша школа з профільним спрямуванням навчання (11-13 класи, строк навчання 3 роки).

Відповідно до особливостей психофізичного розвитку дітей функціонують такі основні види спеціальних шкіл (шкіл-інтернатів):

  1. для глухих дітей -I-III ступенів (I ступінь - підготовчий клас, 1-4 класи, II ступінь - 5-10 класи, III ступінь - 11-13 класи);

  2. для дітей зі зниженим слухом - I-III ступенів (I ступінь - підготовчий клас, 1-4 класи, II ступінь - 5-10 класи, III ступінь - 11-13 класи);

  3. для сліпих дітей - I-III ступенів (I ступінь - підготовчий клас, 1-4 класи, II ступінь - 5-10 класи, III ступінь - 11-13 класи);

  4. для дітей зі зниженим зором - I-III ступенів (I ступінь - підготовчий клас, 1-4 класи, II ступінь - 5-10 класи, III ступінь - 11-13 класи);


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка