Сульфур (IV) оксид і сульфітна кислота. Їх окисно-відновні властивості



Скачати 65.69 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації22.11.2019
Розмір65.69 Kb.
ТипКонспект
  1   2


Конспект уроку на тему:

«Сульфур (IV) оксид і сульфітна кислота. Їх окисно-відновні властивості»

З впровадженням методики «Перевернутого навчання» на уроках хімії.

Ідея перевернутого навчання виникла декілька десятиліть назад у США. Суть моделі змішаного навчання полягала у тому, щоб заохотити дітей до справжньої роботи на уроці, а не нецікавому записуванню лекцій за вчителем. Для цього змінюється зміст домашнього завдання і роботи на уроці. Замість виконання десятка прикладів вдома, або декількох задач, виконання яких ніхто дома не може проконтролювати, допомогти, підказати, учням надається можливість використовувати електронні ресурси. Це головним чином навчальне відео з теми, презентація зроблена вчителем, або знайдене в Інтернеті. На уроці тепер вчитель організує спільну роботу з вивченої теми: дискусія, розв’язування задач, виконання вправ, створення міні-проектів, створення алгоритмів, проведення експериментів.



Підготувала

учитель хімії Яблунської ЗОШ І-ІІІ ст.

Мартинюк Марія Іванівна


Тема: Сульфур (IV) оксид і сульфітна кислота. Їх окисно-відновні властивості.

Цілі уроку:

Формування предметних компетенцій: поглибити знання учнів про фізичні та хімічні властивості сульфур (IV) оксиду і сульфітну кислоту, обґрунтувати їх вплив на навколишнє середовище; удосконалити вміння складати рівняння окисно-відновних реакцій методом електронного балансу; ознайомити учнів із галузями застосування сульфур (IV) оксид і сульфітної кислоти та сульфітів; узагальнити отримані знання, застосувати їх у новій ситуації.

Діяльнісна: розвивати навички складати рівняння окисно-відновних реакцій за результати хімічного експерименту; формувати навички розв’язання розрахункових задач; продовжувати розвивати вміння учнів логічно мислити, аналізувати, систематизувати, порівнювати, робити висновки.

Виховна: виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища; підвищувати рівень наукового світогляду учнів.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Обладнання: презентація Power Point, комп’ютер, проектор, смартфони, роздатковий матеріал; реактиви: розчин натрій сульфіту, розчин калій перманганату, розчин лугу, розчин кислоти, штатив з пробірками.

Методи навчання: словесно-наочно-практичні

Епіграф уроку:
«Хліб є на столі,

звичайний і одвічний,

Хліб є на полях,

що тягнуться без меж.

Та є ще інший хліб

хімічний

І він всім людям необхідний теж»

О.О. Гиря

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання, виявлення відсутніх. Налаштування на позитивний настрій. Перевірка домашнього завдання.



ІІ. Мотивація навчальної діяльності Сульфур (IV) оксид необхідний для добування сульфур (VІ) оксиду, тобто є проміжним обов’язковим етапом для добування сульфатної кислоти, яку називають «хлібом» хімічної промисловості (епіграф). Крім того, сірчистий газ знищує багато мікроорганізмів, його використовують, як дезінфікуючий засіб в овочесховищах. Застосування сполук Сульфур (IV) зумовлене їх окиснювальними і відновлювальними властивостями.

Оголошення теми уроку: Сульфур (IV) оксид і сульфітна кислота. Їх окисно-відновні властивості.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Блеф чи реальність»

По одному на слайдах висвітлюються питання:

1. Оксид сульфуру(IV) SO2 (діоксид сульфуру, сірчистий газ) — це безбарвний важкий газ (у 2,2 раза важчий за повітря), з різким запахом, що викликає кашель. Негорючий. Дуже легко розчиняється у воді (в 1 л води при 20 °С Розчиняється 43 л S02).

2.Значна кількість сірчистого газу викидається в атмосферу під час виверження вулканів. (Можливо, запропонуєте, де ще утворюється в природі сірчистий газ).

3. SO2 дуже легко розчиняється у воді, внаслідок чого утворюється сульфітна кислота, що є стійкою сполукою
S02 + Н20 ⇔ H2S03

(Ні не стійка. Пояснити чому?)

4. Промисловий спосіб добування полягає у випалюванні сульфідів, в основному піриту.
4FeS2 + 11O2 → 2Fe2O3 + 8SO2

(Чи знаєте інші способу добування сульфур діоксиду?)

5.Сульфур(IV) оксид і сульфітна кислота взаємодіють тільки
з основними та амфотерними оксидами із утворенням солей. (А ще з якими речовинами можливі взаємодії)

6.Проміжний ступінь окиснення Сульфуру +4 у сульфур (IV) оксиді, сульфітній кислоті та сульфітах зумовлює їх участь в окисно-відновних процесах як окисника або відновника.

7.Сірчиста кислота і її солі застосовують як відновники, для відбілювання шерсті, шовку і інших матеріалів.(Це єдине застосування? А ще де може застосовуватись?)

8.Аерозолі сірчаної і сірчистої кислот конденсуються у водяній парі атмосфери, але не є причиною кислотних опадів. (Є! Яка частина припадає на ці оксиди)



ІV. Формування вмінь та навичок

Вплив на навколишнє середовище

Як же утворюються «кислотні дощі»?

В атмосфері діоксид сульфуру під впливом незначних кількостей розпорошених металів та їхніх солей окиснюється до триоксиду сульфуру: 2S02 + О2 ⇔ 2SO3, який взаємодіє з краплинами вологи, утворюючи сторонню для повітря речовину — сульфатну кислоту: SO3 + H2O = H2S04

Кислотні опади (дощ, град, сніг  тощо) негативно впливають на водні екосистеми, на ріст дерев та сільсько-господарських культур. Вплив кислотних опадів на живі організми, у тому числі на людину, ще недостатньо вивчений.
1.Дискусійне поле

Давайте подумаємо, і подискутуємо, які чинники більше впливають на забруднення екосистем сульфур діоксидом. Чому? Навести приклади природнього і антропогенного походження?

В нашому регіоні основним забруднювачем являється Бурштинська ТЕС. Основний метод уловлювання сульфур діоксиду на теплоелектростанціях – це взаємодія з гідроген сульфідом, за реакцією…






Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка