Урок №1 Життя І здоров’я людини. Безпека життєдіяльності. Ризики І небезпеки




Скачати 37.65 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації10.11.2016
Розмір37.65 Kb.
ТипУрок

5
УРОК № 1
Життя і здоров’я людини.
Безпека життєдіяльності.
Ризики і небезпеки
Мета: сформувати в учнів поняття про здоров’я та основні складові здоров’я, розглянути поняття ризик та схарактеризувати виправдані та невиправдані ризики, розвивати вміння оцінювати ризики, що виникають у повсякденному житті, формувати навички, що сприяють збереженню здоров’я, виховувати дбайливе ставлення як до власного здоров’я, такі до навколишнього світу.
Матеріали та обладнання: фотографії або ілюстрації надзвичайних та екстремальних ситуацій, комп’ютерна презентація MS PowerPoint.
Поняття: безпека життєдіяльності, ризик, навколишнє середовище, здоров’я, екстремальна ситуація, надзвичайна ситуація.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання. Перевірка присутності учнів. Перевірка готовності учнів до уроку. Перевірка підготовленості приміщення до уроку. Концентрація уваги. Постановка завдань уроку.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

;
Фронтальна бесіда
— Пригадайте, що таке безпека та небезпека Що потрібно робити, якщо ви потрапили в небезпечну ситуацію Чи впливає спосіб життя людини на її здоров’я?
www.e-ranok.com.ua

6
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

;
Запитання до учнів
— Чи доводилось вам опинятися в небезпечних, ризикованих ситуаціях Хто допоміг вам знайти вихід з подібної ситуації Яку допомогу можете надати ви, якщо людина поруч із вами опиниться в складній ситуації?

;
Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку
Слайд № 1
Епіграф до уроку:
Людина є мірилом усіх речей.
Протагор, давньогрецький філософ
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Безпека життєдіяльності

;
Розповідь учителя з елементами бесіди
Щодня у сонячну погоду чи в дощ люди виходять зі своїх домівок, поспішають на роботу, на навчання, спілкуються, пересуваються на автомобілях або в громадському транспорті просто живуть та працюють. І щодня людину оточує безліч небезпек. Це можуть бути як небезпеки природного походження — бурі, урагани, цунамі, землетруси, такі небезпечні ситуації, що виникають унаслідок діяльності самої людини пожари, аварії на дорогах, вибухи небезпечних речовину побуті та на виробництві або кримінальні небезпеки.
Слайд № 2
Безпека життєдіяльності (БЖД) — це наука, що вивчає проблеми безпечного перебування людини в довкіллі.
Слайд № 3
Демонстрація таблиці (або схеми).
www.e-ranok.com.ua

7
Довкілля, або навколишнє середовище
Природне
Техногенне
Соціальне
Природне середовище — це біосфера, зовнішня оболонка Землі, що охоплює частину атмосфери, гідросферу та верхню частину літосфери.
Техногенне середовище створене людиною. Розрізняють побутове та виробниче техногенне середовище.
Побутове середовище — це середовище проживання та відпочинку людини ( житлові будівлі, стадіони, театри, кінотеатри, різноманітні комунальні споруди, громадський транспорт. Виробниче середовище — це середовище, у якому людина здійснює свою трудову діяльність (заводи, фабрики, наукові установи тощо).
Соціальне середовище — оточуючий людину соціальний світ (соціум, який поєднує суспільні (матеріальні та духовні) умови становлення, існування, розвитку та діяльності людей.
Людина й довкілля нерозривно пов’язані між собою та впливають одне на одного. У давні часи людина більш потерпала від природних явищ та небезпека сьогодні, в епоху технічного прогресу, ситуація змінилася — вплив діяльності людини на оточуючий світ несе ознаки небезпеки для природного середовища, для здоров’я людини, і навіть для виживання людства в цілому.

;
Прийом Вільний мікрофон»
Слайд № 4
— Пригадайте, яким чином навколишнє середовище може впливати на здоров’я людини Які приклади негативного впливу діяльності людини на довкілля ви можете назвати. Здоров’я і благополуччя

;
Слово вчителя
— Чому слід піклуватися про здоров’я?
www.e-ranok.com.ua

8
У кожної людини своя мотивація бути здоровим хтось хоче бути гарним, струнким дехто вважає, що для досягнення успішної кар’єри в певній професії треба бути здоровою людиною для когось здоров’я означає заощадження коштів на ліках, а для декого — це активне довголіття, радість повноцінного життя. Якби там не було, але загальновідомим є те, що лікуватися набагато дорожче, ніж вести здоровий спосіб життя. Невипадково, вітаючи один одного з днем народження або з приводу іншого свята чи події, ми бажаємо здоров’я і щастя. Дійсно, ці два поняття нерозривно взає- мопов’язані. Безперечно, без здоров’я не може бути щастя. Тому, щоб зберегти власне здоров’я та здоров’я інших людей, необхідно вдосконалювати вміння та навички здорового способу життя.
Давайте детальніше розглянемо поняття «здоров’я».
Слайд № 5
За визначенням Клавдія Галена, давньоримського лікаря та природознавця, класика античної медицини, «Здоров’я — це стан, за якого мине відчуваємо болі і який не заважає виконувати функції нашого щоденного життя і робити все, що ми хочемо».
Тобто здоров’я — це стан живого організму, за якого всі органи здатні виконувати свої життєві функції.
Але таке визначення охоплює лише біологічні показники. А людина, хоч і є частиною живої природи, але виконує не тільки біологічні, ай соціальні функції.
Слайд № 6
Здоров’я — це функціональний стан організму людини, що забезпечує тривалість життя, фізичну та розумову працездатність, достатньо високий рівень самопочуття, а також народження здорового потомства.

;
Слово вчителя
Благополуччя — це задоволення від насиченого подіями життя. Вам це подобається Звісно, кожному б хотілося мати
www.e-ranok.com.ua

9
цікаве життя, вірних друзів, кожен прагне займатися улюбленою справою й досягти в ній успіху.
Проаналізувавши досвід багатьох благополучних, успішних і щасливих людей, учені зробили висновок щоб бути благополучним, успішним, щасливим, треба вчитися цього так само, як математики, хімії чи історії.
Ми також будемо набувати корисних життєвих навичок. Уму класі ми навчимося планувати свій час, раціонально харчуватися, доглядати за своїм тілом, тренуватись і загартовуватися. Сподіваюся, щоці вміння стануть невід’ємною частиною вашого способу життя. Життєві навички, що сприяють збереженню здоров’я

;
Слово вчителя
Життєві навички — це здатність людини до позитивної поведінки, подолання труднощів повсякденного життя (згідно з визначенням ВООЗ Як ви вважаєте, які навички сприяють збереженню та покращенню здоров’я людини?

;
Робота в групах (або в парах)
Слайд № 7
Учням пропонується обдумати та тезисно занотувати можна на чернетках) орієнтовний перелік навичок, що сприяють збереженню здоров’я.

;
Бесіда, заповнення схеми на дошці та в зошитах
Слайд № 8
До уваги учнів пропонується схема Навички, що сприяють здоров’ю», що відображає розподіл навичок за трьома складовими здоров’я.
Можна також роздрукувати незаповнену схему, а учні доповнять її своїми прикладами. (Роздавальний матеріал до уроку.)
www.e-ranok.com.ua


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал