Урок 1 Тема. Поняття «зліва»-«справа», «ближче»- «дальше», «попереду»-«позаду», «між» м е т а : ознайомити учнів зі змістом та метою уро





Сторінка1/12
Дата конвертації10.11.2016
Розмір2.95 Kb.
ТипУрок
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12

3
Урок 1
Тема. Поняття «зліва»–«справа», «ближче»–
«дальше», «попереду»–«позаду», «між»
М ет а : ознайомити учнів зі змістом та метою уроків математики на основі розгляду малюнків і предметів розкрити поняття
«зліва»–«справа»,
«ближче»–«дальше»,
«попереду»–«позаду», між розвивати лічильні навички, пам’ять, спостережливість, уміння порівнювати і аналізувати прищеплювати бажання вчити математику.
О б ладнання дівчинка-Математика, зображення героїв казки Колобок, предметні малюнки, лічильний матеріал, лічильні палички, конверти з геометричними фігурами, підручник (Рів- кінд Ф. М, Оляницька Л. В. Математика. Підручник для 1 класу. К Освіта, 2012).
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Науку прецікаву починаємо вивчати, Вона навчить нас правильно і швидко рахувати. Берімось за роботу, вже пустувати годі Вжитті нам математика ще стане у пригоді. На уроках будемо сумлінно працювати, Науку математику старанно вивчати.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

• Ігровий• момент.
Стукіт у двері. З’являється дівчинка-Математика.
Математика. Привіт, малята Я — Математика — королева і слуга наук. Сьогодні у нас з вами перший урок математики.
Я наука дуже точна, Вчу дітей завжди охоче. І не тільки рахувати, Додавати, віднімати.
Розвиватиму уміння, Мисленню навчу, терпінню, Подарую всім відвагу, До майбутніх знань наснагу.
А ще на вас чекають цікаві завдання і зустрічі з казковими героями.

• Ознайомлення• з• підручником• та• зошитом,• за• якими•
учні• будуть• працювати• під• час• навчального• року.
Учитель. Розгляньте обкладинку підручника. Що на ній зображено А тепер розгляньте зошити, у яких мине тільки будемо писати, ай малювати та креслити.
На сьогоднішньому уроці ми з вами здійснимо подорож, під час якої на нас чекають різні випробовування та цікаві завдання, познайомимося з поняттями «зліва»–«справа», «ближче»–«дальше»,
«попереду»–«позаду», між. А допоможуть нам у цьому герої казки Колобок. А ось і перший гість — Колобок. (Можна ви-
користати іграшковий Колобок або зображення Колобка на муль-
тимедійній дошці).
Колобок. По засіку метений, Із борошна спечений. І від баби втік, І від діда втік.
Учитель. А від нас не втече, босам прикотився до нас із проханням змінити кінець його казки на щасливий. Щоб Колобкові було легше котитися, давайте прокладемо йому широку стежку, рахуючи разом із ним предмети, що зустрілися на дорозі.

• Усна• лічба• предметів.
На дошці вчитель виставляє відповідний лічильний матеріал.
1. Порахуйте дерева, які зустрілися Колобкові по дорозі 2. Полічіть грибочки, які виросли піддеревами. Полічіть білочок, що стрибають по деревах 4. Порахуйте горішки, що в лапках у білочок.

• Фізкультхвилинка.•
У країні казочок жив веселий Колобок. Разом з ним усі звірята Шикувались на зарядку. Похитали головою, Ще й притупнули ногою.
Руки вгору підняли, Трішки ними потрясли. Нахилились вліво–вправо, Та цього іще замало, Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Головою похитали Й працювати знов почали.
VІ. Сприймання й осмислення нового матеріалу.

• Введення• понять• «зліва»–«справа»,• «ближче»–
«дальше»,• «попереду»–«позаду»,• «між».
Учитель. Котиться Колобок далі й зустрічає Зайчика (на дош-
ці зображення зайчика), якому потрібно виконати завдання. Зайчик просить допомоги у Колобка, але той не може йому допомогти, бо не вчиться у школі. Давайте ми допоможемо.
На набірному полотні виставлено 3 ялинки зліва і 6 берізок справа.
1. Які дерева знаходяться ліворуч, а які праворуч 2. Полічіть окремо ялинки і берізки.
Вчитель виставляє 2 грибочки між ялинками і берізками.
1. Де знаходяться грибочки 2. Які предмети у класі розташовані між дверима і вікнами Між партами, між підлогою і стелею тощо.

• Робота• за• підручником• (с.• 4–5).•
Колобок зустрів Вовчика, який запропонував попрацювати за підручником.
Завдання 1. Кого вибачите на малюнку Скільки Хто ближче, хто далі Хто зліва, хто справа?
Завдання 2. Кого побачив півнику бінокль (Свинку, телятко, котика, собачку).
Завдання 3. Вовчик знає, що всі діти дуже люблять цирк. Він запропонував трохи пофантазувати і переміститися на цікаву циркову виставу, де виступають і клоуни, і акробати, і факіри, і різні тварини. Опишіть цю виставу, використовуючи слова у, на, під, над, вгорі, внизу, попереду, позаду, зліва, справа, між, за. Узагальнення і систематизація знань.
Учитель. Покотився Колобок далі і зустрів Лисичку-сестричку. Лисичка дуже голодна і хоче з’їсти Колобка. Але мине дамо їй цього зробити. Давайте збудуємо огорожу з лічильних паличок і заховаємо там Колобка.

6

• Робота• з• лічильним• матеріалом.
1. Викладіть на парті 5 паличок зліва і 3 палички справа. Скільки всього паличок виклали 2. Викладіть зверху 7 паличок, а знизу 4 палички. Скільки всього паличок використали?

• Робота• в• зошитах• (завдання• 2• за• підручником).•
1. Напишіть палички за зразком І І І – – –.
2. Скільки паличок написали зліва Скільки справа?

• Робота• в• зошитах• з• друкованою• основою• (с.• 1).

• Робота• з• геометричним• матеріалом.• (Робота• в• парах).
Нарешті Колобок докотився до того місця, де стоїть хатина дідуся і бабусі, від яких він утік. Але чомусь хатини немає. Її доведеться побудувати з геометричних фігур, які лежать у вас у конвертах на партах. Але спочатку назвіть ці фігури (прямокутник, квадрат, трикутник).
VІ. Підсумок уроку.
Учитель. Ось і завершилася наша подорож разом із Колобком, який, нарешті, опинився удома. Він дякує вам зате, що його подорож закінчилася щасливо. А чи цікаво було вам 1. Щонайбільше вам сподобалося на уроці 2. Чого нового навчилися 3. Що цікавого розповісте вдома своїм батькам?

7
Урок 2
Тема. Поняття «під»–«над», «вгорі»–«внизу»,
«стільки, скільки. Малювання квадратів,
прямокутників
М ет а : формувати в учнів поняття «під–над»,
«вгорі–внизу», стільки, скільки на основі практичних дій із предметами, вправлятися в лічбі предметів. Розвивати когнітивні компетентності першокласників логічне мислення, увагу, кмітливість, пізнавальну активність прищеплювати інтерес до вивчення математики, старанність, охайність під час письма у зошиті, виховувати любов до тварин.
О б ладнання мультимедійна дошка, магнітофон, набірне полотно, зображення тварин, іграшки, роз- датковий матеріал.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Пролунав уже дзвінок, Починається урок На уроці не куняй — Математику вивчай!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Учитель. Сьогодні у нас незвичайний урок. Дорогою до школи я зустріла зайчика, який дуже сумував, бо не міг потрапити додому. Я запропонувала йому нашу допомогу. Зайчик зрадів, але сказав, що шлях проходить через лісу якому багато різних звірів. Вони пропустять настільки тоді, коли ми виконаємо їхні завдання.
Демонструють слайд 1 — зображення лісу.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Учитель. На сьогоднішньому уроці ми закріпимо з вами поняття «зліва–справа», «ближче–дальше», познайомимося з такими поняттями, як «під–над», «вгорі–внизу», стільки, скільки, навчимося об’єднувати предмети у групи за певними ознаками, будемо малювати квадрати і прямокутники.
І. Актуалізація опорних знань учнів.

• Завдання• від• білочки.• «Ліворуч»,• «праворуч»,• «попере-
ду»,• «позаду»,• «між».
Учитель. А ось і перший звір. Хто він, — дізнаєтеся, коли розгадаєте загадку.
Я руда і невеличка, Дуже схожа на лисичку. Та курей не поїдаю, По деревах лиш стрибаю. (Білка).
Демонструють слайд 2 — зображення білочки.
Учитель. Підніміть праву (ліву) руку. Встаньте й поверніться вправо, вліво. Назвіть предмети у класі, розташовані від вас справа, зліва Розташуйте на набірному полотні справа — 3 білочки, потім ведмедика, тоді — 2 зайчики. Де знаходиться ведмедик (Між білочками і зайчиками).

• Гра• «Знайди• предмет».•
• Учитель заздалегідь розкладає іграшки в різних місцях класу і дає учням вказівки:
• Підеш назад — знайдеш м’яч.
• Підеш праворуч — кубик знайдеш.
• Підеш ліворуч — лінійку знайдеш.
• Підеш вперед — скакалку знайдеш і т. д. Сприймання та осмислення нового матеріалу.

• Завдання•від•їжачка.•Робота•з•роздатковим•матеріалом.
Відгадування загадки
В ліс ми з друзями пішли.
Диво-дивне там знайшли. Як клубочок ця тваринка, Вся в колючках її спинка. Хай собі затямить всяк Зветься дивний звір. (їжак).
Демонструють слайд 3 — зображення їжачка.
Учитель. Їжачок готується до зими. Наколов собі на голочки яблука та й побрів у ліс.
У кожного учня на парті два конверти із зображенням яблук
в одному жовті, у другому — червоні, їх неоднакова кількість.
Завдання
1. Вгорі викладіть всі жовті яблука 2. Внизу під жовтими яблуками викладіть стільки червоних яблук, скільки є жовтих 3. Над жовтими яблуками покладіть ще 3 червоні яблука.

• Фізкультхвилинка.•
Під музичний супровід. Раз — підняти руки вгору. Не згинайте, діти, ноги. Не торкайтеся підлоги. Три, чотири — прямо стати, Будемо відпочивати.
VІ. Узагальнення та систематизація знань.

• Гра• «Ми• покупці».•
Демонструють слайд 4 — зображення іграшок, різних за кількістю,
розміром, кольором, формою.
Учні виходять до дошки і називають те, що хочуть купити. Наприклад, іграшку, яка знаходиться між ведмедиком і мишкою, під лялькою іграшки, яких найбільше тощо.

• Завдання• від• ведмедика.• Робота• за• підручником• •
(с.• 6–7).
Хоч у нього шуба є, Та як холод настає, Він не їсть тоді, не п’є, І не ходить, не гуляє, А у лігво спать лягає. (Ведмідь).
Демонструють слайд 5 — зображення ведмедика.
Завдання 1.
• Кого вибачите на малюнку?
• Хто де знаходиться?
• Об’єднайте тварину групи за якоюсь ознакою. (Наприклад, за одягом, за наявністю рогів, копит тощо).
Завдання 2. Кого зображено на цьому малюнку?
• Хто заховався за копицею сіна (Корова).
• Хто розташувався вгорі на даху (Котик).
• Скільки всього тварин заховалося Полічіть.

10
Завдання 3. А кого на цьому малюнку зобразив художник (Дітей).
• Куди прийшли діти (На ігровий майданчик).
• Скільки всього дітей розважається на майданчику
Полічіть.
• Хто де знаходиться?

• Завдання• від• лисички.• Вироблення• графічних• навичок.
Гостроносенька, хвостата, Ця тваринка рудувата. Хутро в неї гарне, пишне, Особливо хвіст розкішний. (Лисичка).
Демонструють слайд 6 — зображення лисички.

• Робота• в• зошитах.• Малювання• квадратів• •
і• прямокутників.•
(Підручник, завдання 2, с. 6)
Учитель. Намалюйте стільки квадратів, скільки тваринна вітрильнику і стільки прямокутників, скільки тваринна березі.
(2 квадрати і 2 прямокутники.

• Робота• в• зошитах• з• друкованою• основою• (с.• 2).•

• Завдання• від• вовка.• Робота• з• геометричним• •
матеріалом.
По полю гуляє, овечок хапає й усіх лякає. (Вовк).
Демонструють слайд 7 — зображення вовка, складеного
з геометричних фігур.
З яких геометричних фігур складається вовк?
VІІ. Підсумок уроку 1. Чого ви навчилися на уроці 2. Які нові слова запам’ятали?
3. Коли, порівнюючи предмети за кількістю, ми використовуємо вислів стільки, скільки. Наведіть приклад 4. Яке завдання було для вас найцікавішим?

11
Урок 3
Тема. Об’єднання предметів у групи за їх
призначенням. Множина. Утворення множин
М ет а : закріпити поняття «зліва–справа», «вгорі–
внизу», стільки, скільки, формувати вміння учнів об’єднувати предмети у групи за їх призначенням, вчити утворювати множини розвивати логічне мислення, мовлення, пам’ять, уяву виховувати старанність та охайність.
О б ладнання мультимедійна дошка, таблиця Сиди правильно, предметні малюнки, іграшки, геометричні фігури, ілюстрація до казки «Ріпка».
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Встали всі рівненько, Усміхнулися гарненько. Не дрімати, не лежати, Лише думати і працювати.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Учитель. На сьогоднішньому уроці ми закріпимо поняття
«зліва–справа», «вгорі–внизу», стільки, скільки, навчимося об’єднувати предмети у групи за їх призначенням, утворюючи різні множини, познайомимося, що таке множина.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Учитель. Діти, подивіться, як стало ясно у нашому класі. Це сонечко почуло, який буде цікавий урок, завітало до нас. Давайте ж посміхнемося сонечку і покажемо, як ми вміємо працювати.
Демонструють слайд із зображенням сонечка, яке посміхається.
ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

• Гра• «Назви• сусідів».•
Учитель з’ясовує, чи зрозуміле дітям слово сусід. Потім розташовує іграшки на столі. Діти виходять до столу, показують названу іграшку і говорять, де вона знаходиться (використовують слова зліва, справа, між, попереду тощо, називають її сусідів А тепер назвіть сусідів цих героїв.
Демонструють слайд із зображенням героїв казки Рукавичка.

12

• Фізкультхвилинка.•
Вправа 1. Встаньте, підніміть вгору спочатку праву руку, потім ліву, опустіть руки вниз.
Вправа 2. Руки на пояс, поверніться туди, куди показують правий, лівий лікоть.
Вправа 3. Сядьте. Поверніться та посміхніться сусідові, що сидить біля вашої правої руки, а потім тому, що сидить білява- шої лівої руки. Вивчення нового матеріалу 1. Об’єднання предметів у групи за їх призначенням.
(Учитель викладає на набірному полотні малюнки посуду, взуття, одягу у будь-якому порядку. Пропонує учням пропонується згрупувати ці предмети за відповідними ознаками. Учні обмотиво- вують свій вибір 2. Робота за підручником (с. 8).
Завдання 1. Який предмет зайвий Чому?
(Зображено 3 пташки, 1 тигрик, 4 чашки (3 однакові, 1 —
інша).
Завдання 2. (На малюнку зображено учнівське приладдя і спортивний інвентар.
1. Назвіть кожен предмет 2. Об’єднайте предмети у групи за їх призначенням 3. Скільки предметів у кожній групі?
Висновок. Отже, об’єднати предмети у певні групи нам допомогли спільні ознаки цих предметів. Групу предметів, об’єднаних за певною ознакою, називають множиною.
Завдання 3. Множина бджіл — рій. Бджола — це елемент множини.
Висновок 2. Отже, множина складається з елементів.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

• Робота• в• парах• «Утвори• множину».•
Учитель роздає на кожну парту картки із зображенням різних малюнків (квітів, іграшок, меблів тощо. Учні повинні утворити множини, мотивуючи, чому саме такі елементи входять у цю множину.

• Робота• за• підручником• (с.• 8,• впр.• 4).•
1. Скільки елементів містить множина тюльпанів А троянд 2. Утворіть інші множини за кольором, розміром, призначенням. Скільки елементів містить кожна з них 3. Як називають множину квітів увазі (Букет).

13

• Робота•в•зошитах•з•друкованою•основою•(с.•3,•завд.•1–4).

• Фізкультхвилинка.•
Рахували ми, трудились, А писати ще не вчились. І щоб гарно нам писати, Треба пальці розім’яти. Ручки кілька раз стріпнемо І писати ми почнемо. Відпочивши, дружно враз До роботи взявся клас.

• Підготовка• до• написання• елементів• цифр.
Повторення правил сидіння при письмі (використання таблиці Сиди правильно під час письма, як правильно класти зошит, тримати ручку.

• Письмо• короткої• прямої• похилої• лінії.•
Демонстрація і аналіз зразка, пояснення та написання зразка вчителем на дошці, письмо в повітрі, письмо підрахунок, самостійне письмо, письмо окремими учнями на дошці.

• Графічний• диктант.•
Учитель. Поставте крапку, проведіть лінію на одну клітинку вниз, далі проведіть лінію на одну клітинку праворуч, потім на одну клітинку вгору, потім знову на одну клітинку вниз і таким чином продовжіть малюнок до кінця рядка.
Ось який візерунок повинен вийти у вас:
Учитель. Поставте крапку, проведіть лінію на одну клітинку вниз, потім на одну праворуч, на одну клітинку вгору і на одну клітинку ліворуч. Яка фігура у вас вийшла (Квадрат Повторіть цей малюнок через клітинку ще 4 рази. Ось що у вас вийшло Розфарбуйте другий квадрат зліва синім кольором, а третій справа — червоним.

14

• Робота• з•геометричним• матеріалом.• Гра•«Будівельники».
У кожного учня на парті лежить конверту якому знаходяться
чотири трикутники.
Учитель. Складіть із геометричних фігур будиночок.
VІІ. Підсумок уроку 1. Чого ви навчилися на уроці 2. Як вирозумієте, що таке множина 3. Із чого складається множина 4. Утворіть множину, в яку входить 5 елементів. (Наприклад, сливи, груші, яблука, виноград, персики утворюють множину фрукти.
5. Що сподобалося (не сподобалося) на уроці 6. Що було найлегше (найважче) виконувати?
Учитель. Сонечко дякує вам за старанну роботу і дарує свої лагідні промінчики.

15
Урок 4
Тема. Число і цифра 0. Написання цифри 0
М ет а : закріпити з учнями поняття множина, елементи множини, пояснити, що кількість предметів множини виражається числом, розкрити учням утворення нуля, навчити писати цифру 0.
О б ладнання мультимедійна дошка, листочки, предметні малюнки, демонстраційний матеріал, іграшки, зразок друкованої і писаної цифри, гілочка з листочками.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Любі діти, добрий день Зичу праці і пісень. А ще, друзі, вам бажаю Сил, натхнення на весь день!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

• Ігровий• момент.•
До класу заходить дівчинка в одязі Осені (можна використати
ляльку-Осінь або малюнок.
Осінь зранку завітала Дошкільного саду. В шати пишні все вдягала, Всіх навколо чарувала.
Осінь. Добрий день, любі малята Запрошую вас на урок математики, який проходитиме у шкільному саду. (На мульти-
медійній дошці з’являється зображення саду, можна використати
малюнок або провести урок на природі).
— Я приготувала для вас різноманітні ігри, завдання. А для того, щоб було цікавіше, пропоную об’єднатися у групи. Кожен виберіть собі той із листочків, який найбільше вам подобається. Зелені листочки — група Вересень, жовті листочки — група Жовтень, коричневі листочки — група Листопад. Групи, порадьтеся між собою і оберіть голову групи. Щоб гарно працювати і правильно виконати завдання, ви повинні:
уважно слухати того, хто говорить;
• не кричати;
• поважати кожного, як самого себе.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Учитель. Сьогодні ми закріпимо з вами такі поняття як множина, елементи множини, познайомимося, як позначається кількість предметів множини, що таке 0, навчимося писати цифру І. Актуалізація опорних знань учнів.

• Лічба• предметів.• Гра• «Кошик• від• Білочки-умілочки».•
Учитель. А тепер давайте повчимося уважно рахувати предмети. Зараз кожна група отримає гостинці від Білочки-умілочки і полічить їх таким чином один вимовляємо голосно, два — тихо, три — голосно і т. д. Група, яка краще рахуватиме, отримає осінній подарунок А тепер давайте утворимо з вами множини. Як видумаєте, скільки множин можна утворити (Три, бо у дітей є шишки, жолуді, горіхи Скільки елементів в кожній множині (Залежно від кількості предметів).

• Гра• «Відшукай• листочок.• Утвори• множину• листків• за•
розміром».•
Учитель. А тепер Осінь хоче перевірити вашу уважність і спостережливість. Група Вересень шукає листочки і створює множину Маленькі листочки група Жовтень — створює множину Великі листочки група Листопад — Найбільші і найменші листочки».

• Утворення• множин• предметів• за• формою,• розміром,•
кольором.• Презентація• «Лист• осені».
Учитель. А тепер із листочків, які ви зібрали, утворіть множини:
«Вересень» — за формою. Жовтень — за розміром. Листопад — за кольором Розкажіть про свої листочки. Хто краще розповість, одержить подарунок від Осені.
Висновок. Ви добре справилися із завданнями Осені і Білочки- умілочки, бо умієте працювати у групах, допомагаєте одне одному, розумієте, що таке «множина»і елементи множини.

17
V. Вивчення нового матеріалу.

• Робота• з• демонстраційним• матеріалом.•
На набірному полотні вчитель викладає 1 яблуко, 2 гриби, 3 чашки.
1. Які множини ми утворили (Множину фруктів, грибів, посуду 2. По скільки елементів у кожній множині?
Фрукти — 1; гриби — 2; посуд — Кількість елементів множини виражають числом.

• Вправа-гра• «Назви• числа,• що• відповідають• множинам».
Вчитель викладає на столі 5 кубиків, 4 зошити, 1 підручник,
3 лінійки, 2 олівці.
— Назвіть числа, що відповідають даним множинам.

• Фізкультхвилинка.•
Ось листочки, ось листочки Жовті та червоні. Ми на них сильніш подмемо — Хай до хмари підлетять. На травиці, на стежинці Ми листочки всі зберемо, Їх розгладимо гарненько Ідо класу понесемо.

• Число• і• цифра• 0.
Вчитель (або дівчинка-Осінь) малює або показує гілочку із
3 листочками, яку заздалегідь заготовили.
— Скільки листочків на гілочці Восени щодня з гілки опадало по 1 листочку.
Вчитель або учень по черзі відриває по 1 листочку, поки на гілочці
не залишиться жодного.
— Скільки листків залишиться на гілочці, коли злетить останній (Жодного, або кажуть 0).
— Тощо означає число 0? (Що на гілочці немає жодного листка).
Учитель. Відсутність елементів у множині виражають числом нуль. Число нуль позначається цифрою 0.

• Ознайомлення• з• цифрою• 0.
Є число, що зветься нуль, Знають його всюди. Відніми його, додай,
Що було, те й буде. Кругла, наче буква О, Цифра нуль або ніщо.

18

• Робота• за• підручником• (с.• 9).
Завдання 1 (впр. 2).
— Які числа відповідають множинам, зображеним на малюнках множині кнопок — множині фломастерів, 1 — ножицям.
Завдання 2 (впр. 3).
— Назвіть кількість зернят на кожній годівниці.

• Робота• в• зошитах• з• друкованою• основою.• Написання•
цифри• 0• (с.• 4,• завдання• 3–4).
Демонстрація і аналіз зразка, пояснення та написання зразка вчителем на дошці, письмо в повітрі, письмо підрахунок, самостійне письмо, письмо окремими учнями на дошці.
VІ. Підсумок уроку Ось і уроку нашому кінець.
Хто добре працював — той молодець А тепер пропоную кожному висловити свої враження від цього уроку. Поділіться тим, що вам сподобалося. Або пожалійтеся нате, що не сподобалося.

• Гра• «Мікрофон».•
1. Сьогоднішній урок навчив мене 2. Мені дуже сподобалось...».

19
Урок 5


  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал