Урок 14. Рельєф України. Загальна характеристика. Рівнини. Гори




Скачати 25.24 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації16.11.2016
Розмір25.24 Kb.

Урок 14.
Рельєф України. Загальна характеристика. Рівнини. Гори.
Урок-подорож
Мета року:
Освітня: поглибити знання учнів про форми рельєфу Землі та сили, що бе- руть участь у його формуванні, на прикладі України та Кавказу;розкрити значення рельєфу для життя людини .
розвиваюча: розвивати навички роботи з контурною картою України та з фотографіями і картинами із зображенням гір і рівнин.
виховна: розвивати вміння аналізувати здобуту інформацію; виховувати бережливе ставлення до природи рідного краю.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: урок-подорож.
Унаочнення: фізична карта України, карта Кавказу, фотографії та картини
із зображенням гір і рівнин, зразки гірських пород Кавказу та Карпат, діа- проектор.
Методичні рекомендації: Урок - подорож – подорож в уяві, за допомогою власної фантазії і за сприянням факторів чи умов, які оточують учня. При уявній подорожі може відбуватися все те, що супроводжує справжню подорож – яскраві враження, позитивні емоції, яскраві зустрічі.
Учні сидять у класі і одночасно вони подорожують за допомогою вказівок і порад учителя. Юні мандрівники зустрічаються з новими явищами, спостерігають цікаві природні процеси, ознайомлюються з різноманітними живими організмами.
Учні відчувають себе мандрівниками, першовідкривачами, вченими- науковцями, які вирішують важливу проблему. Вони самі роблять висновки, підсумки-узагальнення.
Уроки-подорожі розвивають в учнів спостережливість, уміння робити підсумок та висновки,шукати зв’язки між наслідками та причинами, по- своєму трактувати явища. Також ці уроки сприяють розвиткові уяви і фантазії, мови і мислення, інтересу до вивчення природи.
Головне і найскладніше завдання учителя – створення такої обстановки, за якої учні б уявили себе справжніми мандрівниками. Для цього він повинен підібрати і майстерно поєднати ілюстративний матеріал, магнітофонні записи, діафільми та представників живої природи.




Хід уроку.

І.Організаційний момент.
1.Поділ класу на 4 групи.
2.Обговорення правил роботи і співпраці в групах.
3.Розподіл обов’язків в групі.: керівник групи отримує завдання і фотографії.
ІІ. Актуалізація знань і вмінь учнів.

Контрольний диктант:
1.Що таке рельєф? 2.Що таке рівнини? 3.Що таке гори? 4.Як розрізняють гори за висотою? 5.Як поділяють рівнини за висотою? 6.Як на фізичній карті показані рівнини і гори?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Розповідь вчителя. Погляньте на фізичну карту України. На ній ми бачимо, яким різноманітним є рельєф України: від Полісся до узбережжя Чорного й
Азовського морів розкинулися безкраї рівнини, на заході – гірські масиви
Карпат, на півдні Кримські гори. Сьогодні ми дізнаємося чому в горах Украї- ни немає льодовиків та яків? Що таке гірські луки та гірська хвороба?
IV. Вивчення нового матеріалу.

Оголошення теми уроку та завдання групам.
І група працює над фотографіями Карпат (район Горганів –жовтень 2007р.)
ІІ група працює над фотографіями рівнини України (липень-серпень 2009р.)
ІІІ група працює над фотографіями Кавказу (липень-серпень 2008р.)
ІV група працює над фотографіями Кримських гір (фото з Інтернету)
Після 15 хвилин підготовки кожна група по черзі виступає (по 3хв).

На фото Українські Карпати, Горгани, Яремче.



На фото Поліська Низовина, Чернігівська область.

На фото Кавказ. На перевалі Бєляєва. На задньому плані – Ельбрус.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Завдання учням: - Знайдіть і покажіть на карті низовини, височини, най- вищі точки, Кримські гори, Українські Карпати, Говерлу, Кавказ.
VI. Підсумки уроку. Оцінювання знань учнів.
Слово вчителю. Гірська хвороба: із висотою вміст кисню в атмосферному повітрі поступово зменшується, і, починаючи з 3 тис. м., його вже не виста- чає для нормального дихання. Тому жителям рівнин будь-які фізичні зусил- ля на такій висоті даються дуже важко. Кров при гірській хворобі стає деда- лі в’язкішою і гірше циркулює по судинах, порушується кровопостачання мозку. Виникає необхідність приймати медикаменти, що розріджують кров.
Яки – мешканці нагір’я Тибету, де трапляються в малодоступних для люди- ни високогірних напівпустелях. Улітку яки пасуться біля краю вічних снігів на висоті 4000-5800м. Як, дуже витривалий, і попри громіздке тіло, легко види- рається крутими схилами. Густа довга шерсть надійно захищає його від жор- стокого морозу, який може доходити до -40 градусів по Цельсію.
Одомашнених Яків використовують не тільки на його батьківщині – Тибеті, а й на Памірі, Алтаї, Тянь-Шані. Для мене було чудо зустріти яка на Кавказі, в національному парку «Приельбрусся».
І на останок. Якщо порівняти гори між собою з ізростом людини, то вихо- дить – що Кримські гори-це коліна, Карпати – це пояс, а Кавказ – це людина з головою. На жаль в наших гір «голови» немає. Але вони по своєму чудові!
VIІ. Домашнє завдання.Опрацювати параграфи 14-15. Усно дати відповіді на
запитання. На контурну карту нанести основні форми рельєфу.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал