Урок 27. Комбіновані роботи. Виготовлення аплікації «великодній кошик»




Скачати 22.27 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації07.12.2016
Розмір22.27 Kb.
ТипУрок

Дата _______________________
Клас _______________________
Урок 27.
КОМБІНОВАНІ РОБОТИ.
ВИГОТОВЛЕННЯ АПЛІКАЦІЇ «ВЕЛИКОДНІЙ КОШИК»
Мета: закріпити навички роботи з шаблонами; навчати конструюванню найпростіших виробів за допомогою опанованих раніше технологій аплікації; розвивати увагу, творчу уяву; виховувати охайність, терплячість у досягненні результату, художній смак, вміння бачити красу.
Обладнання: вітальні листівки до різних свят; ілюстрації із зображенням святкування
Великодня; кольоровий папір, шаблони, клей, ножиці, пензлики, вологі серветки для рук.
Хід уроку
I.
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.
Оголошення теми та мети уроку
— Ми готуємося до свята Великодня. Будемо виготовляти пасхальний кошик, який можна подарувати родичам, знайомим, друзям, щоб привітати їх зі святом.
2.
Вступна бесіда
— Великдень — одне з найбільших й найшанованіших після Різдва хрис- тиянських свят. Воно присвячене воскресінню Христа. У давнину Великдень уважався святом бога Сонця Ярила.
Як і Різдво, Великдень — родинне свято, на нього збиралася вся родина.
За традицією, розпочинаючи урочистий сніданок, господар обрізав зі свяченої паски скибочки з трьох боків, приказуючи:
Бог Отець, Бог Син і Бог Дух Святий!
Ці окрайці зберігали до закінчення свят і потім віддавали худобі. Після святкового сніданку діти носили старшим родичам гостинці й отримували за це ласощі та писанки, якими потім гралися.
До свята готуються заздалегідь — печуть паски, виготовляють крашанки й писанки.
Жовті, червоні, жовтогарячі кружальця, багатокутні зірки на писанці — зображення Сонця. Хвилі означають воду. Ще зображують листя — дубове або вишневе. Малюють півників, козликів, пташок, рибок, метеликів, бджілок.
— А що таке відкритий лист? Це лист, який надсилають поштою у відкри- тому вигляді. Інакше відкритий лист називається листівка. Святковий кошик, який ми будемо виготовляти сьогодні, можна підписати як листівку.
Діти читають вірші.
ВЕЛИКДЕНЬ
Радісний надходить день,
Дзвонять дзвони: дзень-дзелень,
Понад міста, понад села
Надійшла весна весела.
Ясне сонце над селом,
Наче писанка зійшло.
Вибігайте з хати, діти!
Як сьогодні не радіти?
Вийдем-вийдем на горбок,
Заспіваєм гагілок,
Що весна вже воскресла,
Нам Великдень принесла.
Р. Завадович
ВЕРБИЦЯ
Ой ти гілко, гілко вербова
На тобі зелена обнова.
Ще холоднувато надворі,
А ти вже в святочнім уборі.
Ти вже у церковцю ходила,
Господу стежинку встелила
І до нас вернулась, свячена
Гілочко вербова, зелена.
Ти торкни Оленочку трішки,
Хай росте, як мама, заввишки,
А Максимка — шпарко й багато,
Хай здоровий буде, як тато.
Н. Горик

ПИСАНКИ
Ввечері матуся нас чарує,
Писанки на виставку малює.
Віск черпає пищиком із блюдця,
Очі мами лагідно сміються.
Очі мами світяться у ласці:
Квітоньки на писанці зірчасті,
А на другій — півники та бджоли,
Ми таких не бачили ніколи.
А на третій писанці — зірниці,
Ще й під ними золоті жар-птиці.
На четвертій — олені та сарни,
А на п’ятій — рушничок прегарний.
Ввечері матуся нас чарує,
Писанки на виставку малює.
Дивиться і тішиться матуся:
Я у неї малювати вчуся.
С. Жупанин
ЗАЙЧИКОВА ПРИГОДА
Ішов зайчик крізь лісок,
Ніс торбину писанок.
Вийшов зайчик на горбок,
Зачепився за пеньок.
Покотились на всі боки
Зайчик, торба, писанки.
Налякався зайчик: «Ах!»
Заховався у кущах.
Вийшли діти у лісок,
Назбирали писанок.
Залишили в лісі сміх,
Щоб радіти зайчик міг.
Н. Мудрик-Мриц
Фізкультхвилинка
3.
Демонстрування та аналіз зразка
Інструктаж учителя
— Розгорніть підручник на с. 117. Розгляньте зразок великодньої аплі- кації. З яких елементів складається ця аплікація?
y За шаблоном обведіть і виріжте кошик, травичку, яйце. Згадайте, як вирі- зати симетричні форми.
y Яйце розріжте по лінії, наміченій на шаблоні. Вийшло розбите яйце.
y На папері жовтого кольору обведіть шаблон курчати і виріжте його. Нама- люйте очі.
y Розмістіть на картоні-основі всі деталі і наклейте їх у такому порядку: кошик, травичка, розбите яйце, курча.
4.
Практична робота учнів
5.
Виставка та оцінювання робіт
— Яка з аплікацій сподобалася вам найбільше?
— Чому?
— Кому ви подаруєте свій великодній кошик?
III. ПІДСУМОК УРОКУ
— Над чим ми працювали сьогодні на уроці?
— Що дізналися про Великдень?
— Розгорніть альбом-посібник на с. 69. Знайдіть завдання 1. «Зберіть» кошик до Великодня. З’єднайте стрілочками.
— У завданні 2 виберіть і позначте елементи, які зображують на листівках до свята Великодня.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал