Дата _______________________
Клас _______________________
Урок 27.
КОМБІНОВАНІ РОБОТИ. ВИГОТОВЛЕННЯ АПЛІКАЦІЇ «ВЕЛИКОДНІЙ КОШИК»Мета: закріпити навички роботи з шаблонами; навчати конструюванню найпростіших виробів за допомогою опанованих
раніше технологій аплікації; розвивати увагу, творчу уяву; виховувати охайність, терплячість
у досягненні результату, художній смак, вміння бачити красу.
Обладнання: вітальні листівки до різних свят; ілюстрації із зображенням святкування
Великодня;
кольоровий папір, шаблони, клей, ножиці, пензлики, вологі серветки для рук.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТII. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ1.Оголошення теми та мети уроку— Ми готуємося до свята Великодня. Будемо
виготовляти пасхальний кошик, який можна подарувати родичам, знайомим, друзям, щоб привітати їх зі святом.
2.Вступна бесіда— Великдень — одне з найбільших й найшанованіших після Різдва хрис- тиянських свят. Воно присвячене воскресінню Христа.
У давнину Великдень уважався святом бога Сонця Ярила.
Як і Різдво, Великдень —
родинне свято, на нього збиралася вся родина.
За традицією, розпочинаючи урочистий сніданок, господар обрізав зі свяченої паски скибочки з трьох боків, приказуючи:
—
Бог Отець, Бог Син і Бог Дух Святий!
Ці окрайці зберігали до закінчення свят і потім віддавали худобі. Після святкового сніданку діти носили старшим родичам гостинці й отримували за це ласощі та писанки, якими потім гралися.
До свята готуються заздалегідь — печуть паски, виготовляють крашанки й писанки.
Жовті, червоні, жовтогарячі кружальця, багатокутні зірки на писанці — зображення Сонця. Хвилі означають воду. Ще зображують листя — дубове або вишневе. Малюють півників, козликів, пташок, рибок, метеликів, бджілок.
— А що таке відкритий лист? Це лист, який надсилають поштою у відкри- тому вигляді. Інакше відкритий лист називається листівка.
Святковий кошик, який ми будемо виготовляти сьогодні, можна підписати як листівку.
Діти читають вірші.
ВЕЛИКДЕНЬ
Радісний надходить день,
Дзвонять дзвони: дзень-дзелень,
Понад міста,
понад селаНадійшла весна весела.
Ясне сонце над селом,
Наче писанка зійшло.
Вибігайте з хати, діти!
Як сьогодні не радіти?
Вийдем-вийдем на горбок,
Заспіваєм гагілок,
Що весна вже воскресла,
Нам Великдень принесла.
Р. ЗавадовичВЕРБИЦЯ
Ой ти гілко, гілко вербова
На тобі зелена обнова.
Ще холоднувато надворі,
А ти вже в святочнім уборі.
Ти
вже у церковцю ходила,
Господу стежинку встелила
І до нас вернулась, свячена
Гілочко вербова, зелена.
Ти торкни Оленочку трішки,
Хай росте, як мама, заввишки,
А Максимка —
шпарко й багато,
Хай здоровий буде, як тато.
Н. Горик ПИСАНКИ
Ввечері матуся нас чарує,
Писанки на виставку малює.
Віск черпає пищиком із блюдця,
Очі мами лагідно сміються.
Очі мами світяться у ласці:
Квітоньки
на писанці зірчасті,
А на другій — півники та бджоли,
Ми таких не бачили ніколи.
А на третій писанці — зірниці,
Ще й під ними золоті жар-птиці.
На четвертій — олені та сарни,
А на п’ятій — рушничок прегарний.
Ввечері матуся нас чарує,
Писанки на виставку малює.
Дивиться і тішиться матуся:
Я у неї малювати вчуся.
С. ЖупанинЗАЙЧИКОВА ПРИГОДА
Ішов
зайчик крізь лісок,
Ніс торбину писанок.
Вийшов зайчик на горбок,
Зачепився за пеньок.
Покотились на всі боки
Зайчик, торба, писанки.
Налякався зайчик: «Ах!»
Заховався у кущах.
Вийшли діти у лісок,
Назбирали писанок.
Залишили в
лісі сміх,
Щоб радіти зайчик міг.
Н. Мудрик-МрицФізкультхвилинка
3.Демонстрування та аналіз зразкаІнструктаж учителя
— Розгорніть підручник на с. 117. Розгляньте зразок великодньої аплі- кації. З яких елементів складається ця аплікація?
y За шаблоном обведіть і виріжте кошик, травичку, яйце. Згадайте, як вирі- зати симетричні форми.
y
Яйце розріжте по лінії, наміченій на шаблоні. Вийшло розбите яйце.
y На папері жовтого кольору обведіть шаблон курчати і виріжте його. Нама- люйте очі.
y Розмістіть на картоні-основі всі деталі і наклейте їх у такому порядку: кошик, травичка, розбите яйце, курча.
4.Практична робота учнів5.Виставка та оцінювання робіт— Яка з аплікацій сподобалася вам найбільше?
— Чому?
— Кому ви подаруєте свій великодній кошик?
III. ПІДСУМОК УРОКУ— Над чим ми працювали сьогодні на уроці?
— Що дізналися про Великдень?
— Розгорніть альбом-посібник на с. 69. Знайдіть завдання 1. «Зберіть» кошик до Великодня. З’єднайте стрілочками.
— У завданні 2 виберіть і позначте елементи, які зображують на листівках до свята Великодня.