Урок 3 Тема. Що таке природа? Мета: розширити знання учнів про різноманітність




Скачати 17.58 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації15.11.2016
Розмір17.58 Kb.
ТипУрок

Дата _______________________
Клас _______________________
УРОК 3

Тема. Що таке природа?

Мета: розширити знання учнів про різноманітність природи; розвивати вміння групувати об’єкти неживої
і живої природи, порівнювати тіла живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними; виховувати інтерес до пізнання природи.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Що таке навколишній світ?
— Розкажіть за вашими малюнками про світ, у якому ви живете.
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, що існує жива і нежива природа.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Бесіда
— Подивіться у вікно. Що ви там бачите? (Дерева, небо, хмари, дощ,
земля тощо)
— Подивіться на підвіконня в класі, що бачите? (Кімнатні рослини)
— Улітку ви купалися в річці, озері, деякі — в морі. Ви спостерігали дощ, веселку, дивилися на птахів. Так от, і ліс, і річка, і небо, і пові- тря, яким ми дихаємо, і вода, яку ми п’ємо, і дощ, і сніг — усе це при- рода. Не належить до природи лише те, що зроблено руками людини.
Уся природа розподіляється на живу і неживу.
— Порівняйте між собою Сонце, повітря, воду, птаха, рослини, ка- міння та велосипед, сукню, будинок, цеглу?
— Чим відрізняються ці групи предметів? (Сонце, повітря, вода,
птах, рослини, каміння не зроблені руками людини, на відміну від вело-
сипеда, сукні, будинку, цегли.)
2. Робота за підручником (с. 10–11)


Робота в парах
— Роздивіться фотографії на с. 10 угорі.
— Що ви побачили на фотографіях? Придумайте назви для них.
— Природа — це все, що існує навколо нас, але не створене лю- диною.
— Поміркуйте! На яких фотографіях зображена тільки природа? По- ясніть свою думку.
— Роздивіться фотографії на с. 10 унизу.
— Що на них зображено?
— Порівняйте зображення.
— Чим відрізняються зображення на фотографіях?
Запам’ятайте! Природа буває неживою і живою. Нежива при- рода — це каміння, земля, вода, повітря, хмари. Жива природа — це рослини, тварини, люди.
— Якою буває природа?
— Наведіть приклади предметів живої природи.
— Наведіть приклади предметів неживої природи.


Гра для допитливих
— Роздивіться фотографії на с. 11.
— Що на них зображено?
— Що «зайве»? Чому?
11



Завдання для друга природи
— Пригадайте загадки про неживу та живу природу.
3. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань


Робота над загадками
Учитель пропонує учням відгадати загадки і визначити, що з відга- даного належить до живої природи, що — до неживої.

У нашої бабусі
Сидить дід у кожусі,
Проти печі гріється,
Без води умиється. (Кіт)

Торох, торох,
Розсипався горох.
Почало світати —
Нема що збирати. (Зірки)

На городі нога стоїть,
На нозі голова висить.
Куди сонце повертається,
Туди голова нахиляється. (Соняшник)

Він скрізь: у полі і в саду,
А в дім не попаде,
І я тоді лиш з дому йду,
Коли вже він не йде. (Дощ)

Як дерево називається,
Що влітку в білий пух вбирається? (Тополя)

Прийшла кума із довгим віником
На бесіду із нашим півником,
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід. (Лисиця)
V. Підсумок уроку
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Що таке природа?
— Яка буває природа? (Жива і нежива)
— Наведіть приклади предметів неживої природи.
— Наведіть приклади предметів живої природи.
12


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал