Урок №6 т ема. Алгоритм рятування людей під час пожежі моделювання ситуацій рятування людей на пожежі




Скачати 21.39 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації23.12.2016
Розмір21.39 Kb.
ТипУрок

Дата _______________________
Клас _______________________
УРОК № 6
Т
ема. АЛГОРИТМ РЯТУВАННЯ ЛЮДЕЙ ПІД ЧАС ПОЖЕЖІ
Моделювання ситуацій рятування людей на пожежі
Мета: поглиблювати уявлення учнів про рятування людей, систематизувати знання про надання допомоги потерпілим на пожежах; розвивати навички аналізу ситуацій
і прийняття рішень; виховувати рішучість, упевненість у своїх можливостях.
Обладнання: ілюстративний матеріал, соціальні плакати державної служби з НС та тех- ногенної безпеки України, таблиця-схема «Рятування людей на пожежі», мультиме- дійні засоби та презентація.
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Вправа «Самоналаштування»
— Покладіть руки на парту, заплющте очі та промовляйте: «Я зможу сьо- годні добре працювати на уроці…», «Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці…»
ІІ. АКТИВІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ПРАКТИЧНОГО ДОСВІДУ УЧНІВ
Вправа «Істинне чи хибне твердження?»
y Пожежа — це некероване горіння поза межами спеціального вогнища, що поширюється в часі й просторі.
y Пожежі відбуваються не тільки в природі, але й на виробництві, у помеш- каннях громадян.
y Горять будівлі, лісовий фонд, а хлібні масиви вогню не піддаються.
y Серйозну небезпеку становлять масові лісові, степові і торф’яні пожежі.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Щороку на дим і попіл перетворюються матеріальні цінності у мільярди гривень, гине значна кількість людей, зокрема й дітей.
— Чи стануть у пригоді сучасному підлітку навички рятування людей під час пожежі?
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ
— Тема сьогоднішнього уроку стосується питань порятунку людей під час пожежі. Покажіть невербальними засобами тему уроку (мімікою, жестами) та озвучте свої очікування.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Бесіда за соціальними плакатами державної служби з НС та техногенної
безпеки України
— Що мають на меті державні служби з НС та техногенної безпеки, створю- ючи соціальні проекти: плакати, відеоролики, буклети, календарі, флешмоби тощо?
2. Вправа «Мозковий штурм». Причини пожеж в Україні (мультимедійний
супровід)
3. Робота за таблицею-схемою «Рятування людей на пожежі»
4. Принципи рятування людей під час пожежі (мультимедійний супровід)
Розроблено для - Конспект.укр | Rozumaka.com

VI. ПЕРВИННЕ ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ (пробні вправи)
1. Робота в групах (2). Вправа «Машина часу»
— Уявімо, що в майбутньому склалася ситуація, у якій вам можуть стати в пригоді знання, життєві навички щодо рятування себе та інших потерпі- лих в умовах пожежі. Доведіть свою спроможність рішуче й ефективно діяти в таких ситуаціях, реальну користь своїх знань.
І група
— моделювання ситуації виведення людей із палаючого приміщення
(ілюстративний супровід).
ІІ група
— дії щодо рятування потерпілих від пожежі на відкритій місцевос- ті (демонстрування з коментарем);
2. Робота за підручником (у парах). Взаємонавчання та взаємоперевірка
— Поставте одне одному три запитання за змістом прочитаного.
3. Оздоровлювальна вправа. Руханка «Пожежна тривога»
Учні ходять класом. Коли прозвучить сигнал пожежної тривоги («Увага!
Увага! Пожежна тривога!»), всі повинні зібратися тісною групою, сховавши всередину «дітей», «хворих» і «поранених». Умовними дітьми, хворими та пораненими можуть бути дівчатка, невисокі хлопчики, або, навпаки, високі, блондини або чорняві (щоразу міняти ознаки).
VII. ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК У СТАНДАРТНИХ СИТУАЦІЯХ (тренувальні вправи)
Розв’язування ситуаційних задач (мультимедійний супровід)
а) Вам доручено провести заняття з учнями початкових класів на тему
«Причини пожеж та порятунок під час їх виникнення». Яким буде план цього заняття?
б) Пожежа у стаціонарному відділенні лікарні. Ви прийшли відвідати хво- рого сусіда. Крім нього, в палаті ще один інвалід у візку. Як діятимете?
VIIІ. ТВОРЧІ ВПРАВИ
1. Колективна робота. Вправа «Десять “не можна” під час рятування
потерпілого в разі пожежі»
Завдання:
скласти пам’ятку для рятівника, яка б містила 10 заборонних правил щодо дій під час порятунку потерпілих під час пожежі. Наприклад: не можна ігнорувати власну безпеку, піддаватися паніці, діяти невпевнено, мар- нувати час при прийнятті рішень тощо.
2. Вправа «Якби малюнки заговорили…» (мультимедійний супровід)
— Уявімо, що під час демонстрування фільму «Порятунок потерпілих на пожежі» з технічних причин зник звуковий супровід. За його кадрами зробіть відповідні інформаційні коментарі для аудиторії: учнів середніх класів, бать- ків, літніх людей.
ІХ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Саморефлексія
Учні відповідають на запитання: «Чи справдилися мої очікування?», «Про що мені хочеться поговорити?», «Яку проблему хотілось би порушити?».
X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Обов’язкове:
y опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§ __, с. _____);
додаткові (на вибір, за бажанням):
y намалювати плакат соціального спрямування «Врятувати себе й інших під час пожежі».
Розроблено для - Конспект.укр | Rozumaka.com


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал