Урок. Навчання грамоти (читання). Тип уроку. Вивчення нового матеріалу



Дата конвертації09.11.2019
Розмір0.61 Mb.
ТипУрок
Мотрич Наталія Миколаївна, вчитель початкових класів, класовод 1 – А класу.
Урок. Навчання грамоти (читання).
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.
Тема. Звуки [ н ], [ н′ ]. Позначення їх буквами "Н", "н" (ен).
Мета. Дати поняття про парні тверді та м′які приголосні звуки, які позначаються однаковими буквами. Навчити розпізнавати звуки [ н ] – [ н′ ] у мовленому слові, читати слова з буквою н. Друкувати склади та буквосполучення із буквою н. Вправляти навичку читання складами. Вправлятися із інтонуванням читацьких умінь. Формувати вміння складати речення та схематично їх зображувати. Розвивати фантазію. Поповнювати словниковий запас учнів.

Обладнання. Таблиця до вивченої букви. Демонстраційні картки з друкованими літарами М, м, Н, н., предметні малюнки, м′яч, лялька; малюнки тварин.


Зміст уроку
І. Організація навчального процесу.

- Діти, для чого нам потрібно вчити букви?

- До нас на урок завітали гості. Вчителі нашої школи, директор, завуч. Вони і перевірять ваше бажання знати букви укр. алфавіту, як ви читаєте, працюєте на уроці…
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

- Яку літеру ви вивчили на минулому уроці? (м)

- Який звук має ця літера? ( м – приголосний)

- Яким приголосний звук може бути у словах та складах? (Твердим, м′яким і пом′якшеним.)

1) Гостя Настуся.

- Діти, подивіться, хто сьогодні буде разом з вами вчитися на уроці.

- А яке ім′я має ця лялька, ви дізнаєтесь, якщо уважно послухаєте вірш.

2Овал 1Овал 6) Вірш «Настуся»

ЙОвал 14шла Настуся по стежині,

ЗОвал 12агубила намистини.

АОвал 9 ви їй допоможіть,

Їх швидесенько зберіть.

(Діти читають склади на «намистинах».)

- То ж яке ім′я має лялька? (Настуся)

- А як потрібно писати ім′я? (З великої букви.)

- Чому? (Це власна назва.)

- До якої групи можна класифікувати нашу гостю? (До групи – «Іграшки».)

3) Робота над складами.

- Прочитайте ці склади з запитальною інтонацією, швидко, радісно, із заздрістю, із захопленням, пошепки…)

- А які слова можна скласти з цих намистинок? (Мама, мамо, мами, маму,мамі.)

- Складіть речення, використовуючи слово мамі. (Учень моделює схематично на дошці.)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1) Розучування скоромовки.



У Наума сестра Настя, а у Насті брат Наум.

2) Виділення звука н.

- Діти, а який звук ви частіше чули у скоромовці?

3) Гра «Поверни м′яча».

- Я називатиму голосний звук і даватиму вам м′яч, а ви, повертаючи мені його, називайте склад з цим голосним звуком і звуком н.

(а – на, о – но, я – ня, у – ну, і – ні, є – нє, ю – ню.)

( Один учень шукає на дошці ці склади і будує складовий ряд)



- Чи однаково вимовляється приголосний звук у цих словах? (ні)

- Діти, у яких складах звук н буде вимовлятися м′яко? (ня, ні, ню)

- вимовіть твердо звук н, а тепер м′яко.

- А тепер хлопці твердо вимовлять, а дівчата м′яко.

- Який це звук? Приголосний чи голосний? (приголосний)

3) Виділення звуків зі слів.

- Настуся принесла свої малюнки. Подивіться, хто на них забражений?

(Носоріг, лисиця…)

- Це живі чи неживі істоти? (живі)

- Яке питання будемо ставити? (хто, червона рисочка)

- У яку групу можна класифікувати цих істот? (тварини)

- А чи знаєте ви тварину яка може бути і білого і чорного кольору? Це носоріг. Ці носороги живуть у Африці. Білий носоріг важить до 2 тонн ( це приблизно як автомобіль «Джип»), а чорний удвічі менший за нього. Цікаво, що в Африці численні об’єкти мають «тваринні» назви: там течуть річки Крокодилова (Крокодилрифир), Слонова (Уліфантсрифир), Леопардова (Вебі-Шебелі). Креветка – так перекладається з португальської назва річки і країни Камерун. Є ще Левові гори, Китова бухта та Яструбині острови (Азорські).


ІV. Ознайомлення з літерою «Н».

1) Розгляд букви «н», порівняння друкованих великої та малої літер.

2) Оповідання І. Січовика.

Бабуся Надія дала Настусі котушку з нитками і каже:



  • Це не проста котушка, а чарівна…

  • Що ж у ній чарівного?! – запитала Настуся.

  • В цій котушці прихована одна буква. Яка саме – дізнаєшся, як тільки вишиєш рушничок…

Довго вишивала Настуся рушничок. Нарешті нитка скінчилася, - і дівчинка радісно вигукнула:

  • Тепер я знаю, що таїлося під нитками: буква Н!

- А що вам нагадує буква «н» ви намалюєте вдома. Принесете свій малюнок і ми влаштуємо виставку.

3) Прослуховуванна вірша.

Дві палички-лічилочки

Гуляли у саду.

А тут зламалась гілочка:



  • Рятуйте, бо впаду!

Летіла і кружляла,

Хапаючись за клен.

Між паличками впала

І стала буква «ен».

(учитель показує друковані букви «ен» - Н н)

- Діти, ці дві букви відрізняються одна від одної тільки розміром.


V. Фізкультхвилинка.

(Ворона-каркарона)


VI. Закріплення нового матеріалу

1) Робота за розворотом зошита. (с.16)

а) Друкування великої і маленької букв «ен».

б) Друкування і зачитування складів з буквою «н».

2) Робота з Читанкою. (с. 46-49)

а) Складання речення за малюнком.

(Весела райдуга з′явилася у небі.)

- А яким іншим словом можна назвати райдугу? (веселка)

б) Читання вірша Олексія Катрича.
2) Робота за малюнками тварин (1 учень – 1 малюнок).

- Забери те зображення тварини, у назві якого буква «н» стоїть другою.

- Забери те зображення тварини, у назві якого буква «н» стоїть першою.

- Забери те зображення тварини, у назві якого дві букви «н».

- Забери те зображення тварини, у назві якого немає букви «н».

- Забери те зображення тварини, у назві якого буква «н» стоїть після голосної «а»…


VІІІ. Підсумок уроку.

- Яку букву вивчили на уроці?

- Який має звук ця буква? Вимовте його.

- А як по-різному можна вимовляти звук н? Чому?

- Розкажіть Настусі, що цікавого ви дізналися на уроці?

- А про що вже знали?



- Заповніть картку-твердження самоаналізу до уроку.


п.н.

Твердження

«+» - так; «-» - ні.

1

Я запам′ятав як друкується буква «н».




2

На уроці я активно відповідав на запитання учителя.




3

Я знаю який звук має буква «Н».




4

Мені було легко і цікаво на уроці.







Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка