Уроках історії як засіб формування і розвитку предметних і ключових компетентностей учнів




Скачати 46.52 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації26.12.2016
Розмір46.52 Kb.
ТипУрок

Управління освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації
Відділ освіти Братської райдержадміністрації
Презентація досвіду
з проблеми
“Використання візуальних джерел на
уроках історії як засіб формування і
розвитку предметних і ключових
компетентностей учнів”

Олена Більченко
Більченко Олена Вікторівна,
учитель історії, спеціаліст вищої категорії, учитель – методист
Новокостянтинівської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів
Братської районної ради
Миколаївської області
Якщо б свідчення очей мали більшу силу, ніж свідчення розуму, то пальму першості за мудрість слід було б віддати, безсумнівно, Орлу
Апулій

Актуальність досвіду
Олена Більченко
Метою навчання історії в школі є формування в учнів самоідентичності та почуття власної гідності на основі осмислення соціального й морального досвіду минулих поколінь, розуміння
історії та культури України в контексті загального історичного процесу через :
1
)

багатоаспектність
викладу
- вивчення різних вимірів
історії

соціального,
економічного,
політичного,
культурного тощо та
багатоперспективність
- вивчення
історії
з погляду різних суб’єктів
історичного процесу

2)
Формування в
учнів умінь визначати,
вибирати
і
використовувати різні
види
історичних джерел

3)
Поєднання
особистісно

орієнтованого,
діяльнісного

та

компетентнісного
підходів до навчання

4)
Аналіз різноманітних
інтерпретацій минулого
5) Виважений розгляд контраверсійних, суперечливих тем.

Розвиток критичного мислення учнів у роботі з візуальними джерелами через сприйняття, відчуття та осмислення
Головна мета діяльності вчителя:
Олена Більченко
ОСНОВНА ІДЕЯ ДОСВІДУ
• навчити учнів використовувати різні історичні джерела, критично осмислювати їх
• знаходити у минулому можливі шляхи розв’язання сучасних суспільних проблем
• використовувати набутий досвід та результати діяльності у своєму житті



Сприяє
розвитку:
Орієнтується на:
Реалізується через: уявлень знань
індивідуальну роботу групову роботу

умінь роботу в парах аналіз свідомий вибір осмислення відповідальність за власний вибір оцінку
Олена Більченко
Використання візуальних джерел

Нормативно-
правова база

Концепція загальної середньої освіти;
• Державний стандарт базової і повної середньої освіти;
• Навчальна програма з історії
Науково-
педагогічні
дослідження



Олена Більченко
Науково-теоретичне обґрунтування
Місце
історичних джерел досліджували
М.Стасюлевич
А.Гартвіг
М. Рожков
Л.де Бівар Блек
Роль
історичних джерел у розвитку мислення
І.Лернер
Г.Селевко
Методика
використанн я історичних джерел –
В.Мисан
В.Власов
Ю.Комаров
В.Курилів
О.Пометун

Олена Більченко
Технологія реалізації провідної
педагогічної ідеї
Види візуальних джерел

Історичні карти
• Фотографії
• Карикатури
• Графічна статистика
(діаграми, графіки, таблиці)
• Плакати
• Реклама
• Твори образотворчого мистецтва
• Відеофільми
• Кінофільми
• Відеосвідчення

мотивації
вивчення
нового
матеріалу
узагальнення і
систематизації
Перегляд відеофрагментів
Визначити тему і зміст уроку за
джерелом

Опис візуальних джерел
Інтерпретація, презентація різних позицій,
оцінок подій, процесів, явищ

Спрогнозувати результати
Порівняння і співставлення різних видів
джерел
Вироблення власної оцінки

Засвоєння навичок дослідницької роботи
Багатоперспективний підхід до історичних
подій
Олена Більченко
Дає можливість для:

Олена Більченко

Поєднання різних видів навчальної
діяльності

сприяє
допомагає
формує
розвиває
процесу пізнання
осмисленню явищ і фактів
розв'язанню проблемних пізнавальних завдань
навички дослідницької роботи
критичне мислення
уміння виважено розглядати контраверсійні,
суперечливі теми
навички самостійного здобуття знань
прагнення до саморозвитку та
самовдосконалення
почуття відповідальності за власний вибір
моральну культуру особистості


Розвиває культуру історичного мислення, сприяє
процесу пізнання та осмислення конкретних
історичних подій, явищ
Спонукає до активної життєвої позиції


Ланцюг поколінь
Уроки історії – уроки Голокосту


Формує навички дослідницької роботи
і критичного мислення

Моя земля – земля моїх батьків очима сучасників
Результативність
використання
досвіду
Участь у
конференціях,
конкурсах,
акціях
Олена Більченко


Вивчення історії – це не лише вивчення фактів, а й активний процес
самостійного мислення і діяльності




Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал