Видається з 1 вересня 1997 року чотири рази на місяць





Сторінка1/11
Дата конвертації05.01.2017
Розмір1.47 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11

ВИДАЄТЬСЯ З 1 ВЕРЕСНЯ 1997 РОКУ ЧОТИРИ РАЗИ НА МІСЯЦЬ
№ 21—22 (581—582), червень 2011
РОЗПОВСЮДЖУЄТЬСЯ ТІЛЬКИ ЗА ПЕРЕДПЛАТОЮ
За сприяння Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України,
Національної академії педагогічних наук України
спецвипуск
ДОБРО ПОЧИНАЄТЬСЯ З ТЕБЕ
Збірник благодійних проектів

2
сторінка

червень, № 21—22
(581—582)
Ш
кільний
Світ
2011
ПРЕДСТАВНИЦТВА В ОБЛАСТЯХ УКРАЇНИ
ВСЕУКРАЇНСЬКІ ГАЗЕТИ ДЛЯ
ВЧИТЕЛІВ
ПЕРЕДПЛАТИТИ НАШІ ГАЗЕТИ ВИ МОЖЕТЕ
В БУДЬ-ЯКОМУ ВІДДІЛЕННІ ЗВ’ЯЗКУ УКРАЇНИ
Газета Шкільний світ
Редакція залишає за собою право редагувати матеріали.
Редакція може не поділяти погляду автора.
Відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв, географічних назв та інших відомостей автори публікацій. Рукописи не рецензуємо і не повертаємо.
Рекламодавець відповідає за достовірність інформації, що в рекламі, за зміст та відповідність реклами законодавству. Претензії щодо публікацій приймаються у письмовому вигляді впродовж днів з часу виходу числа газети у світ Благодійна організація Благодійний фонд Перше вересня, 2011 Усі права захищені. Будь-яке відтворення матеріалів або фраґментів із них можливе лише за наявності письмового дозволу Благодійної організації Благодійний фонд Перше вересня».
40690 Шкільний світ
95533 Шкільний світ. Музика (й номер місяця)
98940 Шкільний світ. Образотворче мистецтво
(4-й номер місяця)
01702 Шкільний світ. Бібліотека
91836 Шкільний світ + Шкільний світ.
Бібліотека
95011 Шкільний світ + Позашкілля
91470 Шкільний світ + Психолог
98932 Шкільний світ + Завуч +
+ Класний керівник. Бібліотека
91834 Класний керівник. Бібліотека
91468 Позашкілля
90227 Здоров’я та фізична культура
98943 Трудове навчання Директор школи Директор школи. Шкільний світ Завуч Сучасна школа України Школа Комплект газет пільговий Шкільний світ + + газета Сучасна школа України
99807 Комплект газет пільговий Шкільний світ + + газета «English»
01699 Комплект пільговий Шкільний світ. Бібліотекам. БІЛА ЦЕРКВА

Терехова Ольга Олександрівна
т.с. 0(4563) 5-30-52
т.моб. 0(97) 689-03-15
ВІННИЦЬКА
Гаврилюк Олена Андріївна
т.с. 0(432) 67-18-13
ВОЛИНСЬКА
Майко Світлана Михайлівна
т.с. 0(3322) 4-71-52
т.моб. 0(97) 472-28-46
ДНІПРОПЕТРОВСЬКА
Банковська Алла Аркадіївна
т.с. 0(56) 776-84-18
т.моб. 0(96) 373-16-33
ДОНЕЦЬКА
Сьомова Раїса Сергіївна
т.с. 0(62) 304-64-62
т.моб. 0(97) 524-38-52
ЖИТОМИРСЬКА
Білецька Леся Володимирівна
т.с. 0(412) 47-36-58
т.моб. 0(97) 325-82-16
ЗАКАРПАТСЬКА
Лемак Марина Василівна
т.с. 0(3122) 3-73-38
т.моб. 0(50) 927-79-53
ЗАПОРІЗЬКА
Круть Тетяна Валеріївна
т.с. 0(61) 701-51-88
т.моб. 0(66) 301-81-87
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА
Скоморовська Наталія Богданівна bт.с. 0(3422) 3-11-84

т.моб. 0(97) 510-38-72
КІРОВОГРАДСЬКА
Супрун Людмила Миколаївна
т.с. 0(522) 24-66-08
т.моб. 0(93) 849-04-81
ЛУГАНСЬКА
Бондарева Людмила Миколаївна bт.с. 0(642) 50-52-18
т.моб. 0(97) 482-54-59
ЛЬВІВСЬКА
Синьова Ірина Іванівна
т.с. 0(32) 243-71-11
т.моб. 0(97) 477-01-49
МИКОЛАЇВСЬКА
Гоцуляк Марія Федорівна
т.моб. 0(97) 559-71-31
ОДЕСЬКА
Риба Олена Володимирівна
т.с. 0(48) 729-45-12
т.моб. 0(63) 204-67-61
м. ПИРЯТИН
Бикова Тетяна Захарівна
т.моб. 0(68) 922-97-16
ПОЛТАВСЬКА
Стадник Світлана Михайлівна
т.с. 0(5322) 2-49-56
т.моб. 0(97) 512-29-74
РІВНЕНСЬКА
Подкопаєва Тетяна Віталіївна
т.с. 0(362) 43-80-54
т.моб. 0(97) 398-22-96
м. СІМФЕРОПОЛЬ
Васьків Тетяна Федорівна
т.с. 0(652) 27-33-70
т.моб. 0(50) 645-67-81
СУМСЬКА
Собина Ганна Дмитрівна
т.с. 0(542) 65-88-91
т.моб. 0(99) 036-26-10
ТЕРНОПІЛЬСЬКА
Сіньковська Інна Михайлівна
т.с. 0(352) 43-57-83
т.моб. 0(97) 523-59-39
ХАРКІВСЬКА
Столяренко Ганна Андріївна
т.с. 0(57) 756-89-69
т.моб. 0(97) 502-03-86
ХЕРСОНСЬКА
Фоміна Лариса Анатоліївна
т.с. 0(552) 41-08-11
т.моб. 0(50) 952-54-05
Неннова Олена Василівна
т.моб. 0(66) 377-65-68
ХМЕЛЬНИЦЬКА
Ганчевська Марина Павлівна
т.с. 0(382) 76-48-51
т.моб. 0(50) 611-50-07
ЧЕРКАСЬКА
Бондаренко Олена Андріївна
т.с. 0(472) 64-76-22
т.моб. 0(67) 500-66-79
ЧЕРНІВЕЦЬКА
Морочковська Лариса Анатоліївна bт.с. 0(37) 290-23-17
т.моб. 0(97) 386-50-57
ЧЕРНІГІВСЬКА
Петрова Олена Семенівна
т.моб. 0(97) 513-33-94
т.дом. 0(462) 77-54-57
Засновник – Благодійна організація Благодійний фонд Перше вересня bСвідоцтво серія КВ № 4504 від 23.08.2000
Індекс у Каталозі
періодичних видань — 40690
Видавець — ФО-П Ходаковська О. В.
Головний редактор —
ЛЮДМИЛА ШЕЛЕСТОВА
Заступник головного редактора —
НАТАЛІЯ ЧИРЕНКО
Редакційна рада
Бех І. Д. — голова
Васьків Т. Ф. (АР Крим)
Гайдамака О. В. (м. Київ)
Гусак В. М. (м. Житомир)
Касьянова О. В. (м. Луганськ)
Крутенко О. В. (м. Черкаси)
Поступальська Н. Ф. (м. Київ)
Середницька А. Дм. Київ)
Яременко Н. В. (м. Біла Церква)
сторінка
3

червень, № 21—22
(581—582)
Ш
кільний
Світ
2011
У наступному номері
СПЕЦВИПУСК
Проект Фактор Справедливості»
Вкладка: Музика
О. БАЦЮК. Спів без супроводу. Розробка авторських методичних рекомендацій
Л. СЕРДЮК. Чарівний світ музики. Конкурсно-розважальна програма
На сьогодні питанням виховання підростаючого покоління приділяється особлива увага, тому що формується людина нової України, людина ХХІ століття. Отже, зміст виховної роботи вибудовується на основі гуманізації освітнього процесу, засвоєнні духовно-мораль- них і соціально-культурних цінностей. Атому система виховної роботи в навчальному закладі базується на пріоритетних напрямах моральне, естетичне, екологічне виховання, що забезпечують всебічний розвиток та становлення творчої особистості, яка зможе реалізувати себе в дорослому житті.
Під системою виховної роботи розуміють систему взаємопо- в’язаних виховних заходів, які відповідають поставленій меті. Виховна система навчального закладу будь-якого типу і форми власності це складна психолого- соціологічна і педагогічна сукупність, яка охоплює весь педагогічний процес, інтегруючи навчальну і позаурочну діяльність дітей, спілкування за межами школи, вплив соціального, природного, предметно-естетичного середовища. Діяльність учнів і молодіє багатогранною і різноманітною. І що ширше коло діяльності, то багатшим є духовний світ дитини, більше перспектив для формування морального обличчя особистості. Види діяльності не мають певних меж вони видозмінюються, оновлюються, втрачають свою актуальність чи, навпаки, підвищується їхня пріоритетність.
У цьому контексті проектування виступає як культурна форма інновації в освіті, важливий інструмент становлення найновіших форм спільності педагогів, учнів, молоді, громадськості, нового змісту й технологій виховання, способів і технологій діяльності у процесі впровадження методу проектів як засобу ефективного розв’язання життєвих проблем.
Позитивний життєвий досвід учнів і молоді формується та проектується у процесі вирішення конкретних життєвих ситуацій, Благодійна діяльність у системі виховної роботи навчального закладу
О. ШУМСЬКА, начальник ресурсного центру Університету менеджменту освіти, м. Київ
Досягнення найвищих доброчинств є мета людини.
Г. Сковорода
Особистість учня розвивається і формується під впливом багатьох факторів об’єктивних і
суб’єктивних, природних і суспільних, внутрішніх і зовнішніх, незалежних і залежних від волі
та свідомості людей, які діють інтуїтивно чина науковій основі відповідно до поставленої
мети виховання.

4
сторінка

червень, № 21—22
(581—582)
Ш
кільний
Світ
2011
Реклама
які трапляються на кожному кроці захворів товариш немовлята, які залишилися без батьківського піклування діти з обмеженими можливостями ветерани і самотні люди літнього віку. Як допомогти Перелік таких ситуацій безмежний, які безмежне наше життя. Уміння вирішувати їх, починаючи з найпростіших до найскладніших важлива умова орієнтації людини в будь-яких життєвих ситуаціях, як передбачених, такі не- передбачених.
Благодійна проектна діяльність виступає умовою системи виховної роботи в процесі життєдіяльності учнівської молоді та формування відповідних ставлень. І що відповідальнішою та проблемнішою виявиться благодійна ситуація в очах школярів та молоді, то більше вони витратять енергії і тим якіснішим буде результат. Адже усвідомлення виникає лише в процесі подолання труднощів, перешкод. Моральна сутність явищ по- справжньому відкривається учням і молоді лише тоді, коли вони самі зуміють подолати труднощі самостійного аналізу та розв’язання моральних проблем. Благодійність є важливою умовою формування і перетворення переконань на благодійні вчинки.
У процесі благодійної діяльності у дітей і молоді формується здатність уявляти себе на місці іншої людини, бачити і вирішувати проблеми, приймати рішення і погоджувати з ними свої дії, утверджуються найкращі людські якості доброта, милосердя, благочинність тощо.
Одним із важливих аспектів благодійної діяльності у системі виховної роботи є правильна організація та реалізація благодійних проектів. А найважливішою умовою організації і реалізації благодійних проектів є постанов-
ка мети, формулювання завдань,
вибір об’єктів і планування про-
екту.
● Мета має бути конкретною, досяжною і передбачати кінцевий результат.
● Завдання благодійного проекту передбачають конкретність і практичну наочність результатів їх виконання.
● Вибір об’єктів благодійного проекту може зумовлюватися тематичним напрямом (соціальний, культурологічний, екологічний).
● Планування проекту передбачає визначення переліку і порядку впровадження заходів під час реалізації проекту.
На нашу думку, планування благодійних проектів можна представити такими етапами:
І етап підготовчо-організа- ційний — аналіз досвіду благодійної діяльності, збір і аналіз інформації ibІІ етап
планово-прогнос- тичний — визначення і формулювання мети і завдань, визначення кінцевого результату, поетапне планування проекту;
ІІІ етап організаційно-ви- конавчий — практична реалізація заходів проекту;
ІV етап підсумковий — аналіз учасниками результатів запровадження проекту, прогнозування перспективи подальшої його реа- лізації.
Таким чином, благодійна діяльність у сучасному навчальному закладі сприяє формуванню у під- ростаючого покоління гуманістичних і громадянських, моральних і духовних цінностей, визначенню мети та змісту життя, дотриманню життєвих позицій і переконань, які є основою людського самовизначення у світі.
Під простою назвою благодійного проекту Добро починається з тебе закладений принцип небайдужості, плідна співпраця педагогів, учнів, молоді, громадськості. А втілення вжиття благодійних проектів є підсумком глибокої за змістом виховної роботи, яка здійснюється в кожному навчальному закладі.
сторінка
5

червень, № 21—22
(581—582)
Ш
кільний
Світ
2011
У кожного закладу
свої шляхи
Сьогодні педагоги мають вирішити нелегке завдання як навчити дітей бути добрими, людяними у нашому бурхливому світі, де часто нав’язуються принципи споживання й антиморалі, як виховати їх справжніми людьми. Кожен навчальний заклад шукає свої шляхи вирішення цього нелегкого завдання, створює свої виховні методики та системи.
Ми переконані, що залучення дітей та молоді до благодійної діяльності є найдієвішим елементом виховної роботи, який особливо необхідний і нашим дітям, і нашим навчальним закладам.
Проекту вже й рік
Розпочинаючи у вересні 2007 року благодійний проект Добро починається з тебе, ми ставили замету відродження в Україні традицій благодійництва і залучення дітей та молоді до цієї діяльності.
За час дії проекту тисячі дітей взяли участь у благодійних акціях. Вони допомагають знедоленим, дітям, що залишилися без материнського тепла, дітям із особливими потребами, піклуються про людей літнього віку, вшановують пам’ять загиблих уроки Голодомору та під час війни, дбають про екологію, відроджують і зберігають мистецькі цінності, національні традиції, народні ремесла, пам’ятки рідного краю та роблять багато інших добрих справ.
Справжні господарі
Благодійні учнівські проекти мають великий виховний потенціал. Основна педагогічна ідея таких проектів полягає втому, що благодійна діяльність згуртовує школярів навколо добрих справі вони самі ці справи реалізовують і несуть за них власну відповідальність, стають справжніми господарями рідної землі.
Дуже часто дитячі та молодіжні благодійні ініціативи привертають увагу громади до невирішених питань. Їхні проекти піднімають та вирішують найболючіші проблеми суспільства, а навчальний заклад стає справжнім осередком громадського руху. Юних благодійників підтримують батьки, місцеві органи влади та просто небайдужі громадяни.
А справ ще так багато
Основне завдання нашого про-
екту — пропагувати цікаві до-
робки та яскраві знахідки орга-
нізаторів та учасників проектів. Отриманий унаслідок реалізації проекту досвід засвідчує, що робити добро може кожен. Ми віримо, що дієвий приклад учасників проекту Добро починається з тебе надихатиме на добрі справи й інших, допоможе їм зробити перші кроки. Навколо нас так багато справ, які чекають на увагу і під- тримку!
Ми переконані, що разом, об’єднавши наші зусилля та досвід, ми зможемо відродити традиції благодійництва в Україні та закласти у серця дітей бажання творити добро.
Спасибі за милосердя,
чуйність і вміння
Щиро дякуємо всім, хто долучився до Всеукраїнського благодійного проекту Добро починається з тебе, за милосердя, чуйність і вміння реагувати на чужий біль.
Особлива подяка організатору проекту — Міжнародному благодійному фонду Україна 3000», співорганізатору проекту — Національній академії педагогічних наук України, національному освітньому партнеру проекту — Університету менеджменту освіти.
Окремо хочеться відзначити особистий вагомий внесок у реалізацію та розвиток проекту директора департаменту наукових та освітніх програм МБФ Україна 3000»
Олійника О. В, завідувача лабораторії соціальної педагогіки Інституту проблем виховання НАПН України Алексєєнко Т. Ф, першого проректора Університету менеджменту освіти Чернишової Є. Р, доцента кафедри філософії і освіти дорослих УМО Скрипник МІ, начальника ресурсного центру УМО Шумської О. Ю, редактора редакційно-видавничого відділу УМО
Карасьової Л. М, наукового співробітника Інституту проблем виховання НАПН України Окушко Т. К, директора Центру творчості дітей та юнацтва «Шевченківець» м. Києва Мосякової І. Ю. Закликаємо всіх стати учасниками Всеукраїнського благодійного молодіжного руху та долучитися до добрих справ!
Вчімося робити добро!
К. ТАРАНЕНКО, координатор Всеукраїнського благодійного проекту Добро починається з тебе, м. Київ
Доброчинність є найвищим проявом духовності людини. Але вміння робити добро не
виникає в людині само по собі. Потрібно змалку вчити дитину доброчинності й милосердя,
виховувати в ній потребу допомагати іншим. Закладені з дитячих років доброчесність,
людяність, милосердя, відповідальність засвою громаду залишаються з людиною на все
її життя.
Доброта — це те, що може почути туговухий і побачити сліпець. Марк Твен

6
сторінка

червень, № 21—22
(581—582)
Ш
кільний
Світ
2011
До благодійництва залучаються діти і молодь різного віку, розширюється колотих, на кого спрямовується доброчинна діяльність, подальшого розвитку набувають цікаві ідеї та справив яких концентровано проявляються і соціально-ціннісні установки, і високий творчий потенціалі практичний досвід здійснення благодійницької діяльності.
Це засвідчив Всеукраїнський конкурс благодійних проектів Добро починається з тебе Міжнародного благодійного фонду Україна, який проводився вдруге. Порівняно з попереднім роком таких проектів стало набагато більше і значно підвищилася якість їх виконання, оформлення та презентації. Усього в напрямку соціальні проекти на конкурс надійшло
194 проекти, з яких до участі у
ІІ-му етапі конкурсу Національна конкурсна комісія допустила 62. Показовим є те, що розширюється і географія учасників. На конкурсі було представлено всі регіони
України.
Більшість проектів — довготривалі і є продовженням попереднього конкурсу, мають чітку перспективу розвитку. Це засвідчує, що благодійницька діяльність учнівської молоді вжене має фрагментарного характеру, а дедалі більше містить ознаки вмотивованого вибору способу життя, спрямованого на потреби інших людей, дотримання моральних норм поведінки та стосунків, серед яких особливе місце займають доброзичливість, чуйність, турбота і ми- лосердя.
Майже до всіх учнівських проектів, як засвідчують подані до них аплікаційні форми та безпосередні матеріали, що підтверджують реальність їх здійснення, долучилися місцеве телебачення, преса, використовувалися можливості шкільної газети, спонсори. Таким чином, сучасна учнівська молодь зацікавлена у суспільному визнанні її діяльності, а педагоги — керівники учнівських соціальних проектів — успішно виконують у цьому роль менеджерів.
У більшості проектів є партнери з державних і неурядових організацій, органів місцевого самоврядування. Така співпраця, з одного боку, посилює ресурси надання благодійницької допомоги вразливим категоріям населення, з іншого — підвищує її значущість і дає можливість активізувати громаду з метою виявлення її потребі подолання проблем.
Особливо схвально сприймаються ті проекти, за допомогою яких було активізовано місцеву громаду. У такий спосіб не тільки було поінформовано громаду щодо корисних справ дітей, ай залучено батьків та інших членів громади до учнівських проектів, що, безсумнівно, не тільки поліпшувало їхні стосунки, ай підвищувало виховний потенціал конкретного середовища.
Надзвичайно цінними єті проекти, в яких діти допомагають іншим дітям. Особливо проекти, в яких ті, хто самі потребують допомоги, допомагають іншим знедоленим. Такі проекти є свідченням великої духовної сили й оптимізму РОЗДІЛ 1. СОЦІАЛЬНІ
ПРОЕКТИ
Благодійництво в українському суспільстві
Т. АЛЄКСЄЄНКО, завідувач лабораторії соціальної педагогіки Інституту проблем виховання НАПН України,
м. Київ
Ідеї благодійництва в українському суспільстві і, зокрема серед учнівської молоді,
поширюються: зростає кількість волонтерів — тих, хто з доброї волі та безкорисливо
допомагає іншим у подоланні складних життєвих ситуацій.
сторінка
7

червень, № 21—22
(581—582)
Ш
кільний
Світ
2011
тих, хто їх здійснює, виявляють найкращі якості дітей, формують здатність до розуміння різних емоційних станів, зміцнюють учнівський колектив.
Загалом усі учнівські соціальні проекти мають високий виховний потенціал — участь у них сприяє вихованню потреби утворенні добра, допомоги соціально незахищеним, наповнює дозвілля змістовною та корисною діяльністю, відволікає від шкідливих звичок, полегшує подолання різних адик- цій (залежностей, формує соціальну компетентність і ціннісне ставлення до життя та здоров’я, родини, рідного міста чи села.
Основна педагогічна ідея здійснення учнівських соціальних проектів полягає утому, що вони можуть забезпечити:
● згуртування школярів навколо добрих справ, які вони можуть самі здійснювати, виховання дітей на базових соціальних цінностях — толерантності та солідарності;
● орієнтацію дітей і молоді на організацію змістовного дозвілля, залучення їх до визначення нагальних потреб довкілля;
● розвиток конструктивних дитячих і молодіжних ініціатив;
● виховання власної відповідальності за свої вчинки;
● активізацію місцевої громади щодо підвищення рівня соціокультурних умов її проживання і функ- ціонування.
У ході реалізації соціальних проектів здійснюється гуманістичне виховання і самовиховання учнів, що передбачає формування у них такого світогляду, який за- безпечує:
● усвідомлення високого суспільного призначення людини, її налаштованість на інших людей та повагу до них;
● ствердження словом і ділом вищих духовних цінностей;
● відповідальне ставлення до дорученої справи і відповідальність за інших.
Представлені проекти вражають своєю різноплановістю щодо вибору цільових груп вихованці притулків хворі у лікарнях однолітки, які опинилися у складних життєвих ситуаціях самотні люди літнього віку ветерани війни та праці.
По-справжньому творчими є змісті види благодійницької діяльності учнів пошиття одягу для вихованців Будинку дитини підготовка і проведення ярмарків для збирання коштів, щоб придбати іграшки і книжки дітям з інтернатів та закупити діагностичне медичне обладнання для місцевих лікарень видання збірки віршів хворої однокласниці виступи з самодіяльними виставами і концертними програмами у лікарнях, притулках, будинках людей літнього віку допомога по господарству самотнім догляд за похованнями учасників Великої Вітчизняної війни і жертв Голодомору вшанування ветеранів психологічна підтримка людей з особливими потребами сприяння у соціальній адаптації дітей- сиріт тощо. Звичайно, ці проекти важко порівнювати за соціальною значущістю всі вони були безцінними для тих, хто потребував допомоги і підтримки.
А як красиво із яким глибинним смислом дібрано назви соціальних проектів Я дар від серця принесу, Людям на добро, Подаруй дитині радість, Людина починається з добра, Добру відкриваються серця, Вони чекають на турботу і т. ін.
У соціальних проектах багато оригінальних ідей, цікавих форм діяльності продуктивної, пошукової, творчої, волонтерської, рекламної, інформаційно-просвіт- ницької, театральної, концертної. Кожна з них дає можливість досягти поставлених завдань і самореалізуватися учням у своїх найкращих здібностях й уміннях.
Із педагогічної точки зору, проблема самореалізації є надзвичайно актуальною для дітей підліткового віку. Вона тісно пов’язана із самовизначенням, яке розкривається як процесі результат усвідомленого вибору особистістю своєї позиції, завдань і засобів самореалізації у конкретних життєвих ситуаціях. Найважливішими ознаками соціального самовизначення особистості є активність, здатність до самостійного вибору і відповідальності. Саме завдяки їм відбувається пізнання себе, довкілля та здійснюється процес соціального дозрівання особистості, який відображається у різних видах продуктивної діяльності, зокрема тієї, яка передбачена метою і завданнями кожного із соціальних проектів.
Відповідно до закономірностей розвитку, підлітки шукають підтвердження зовнішніх соціальних оцінок їхньої особистості, які б збіглися з власною самооцінкою. Часто, якщо цю потребу вони не задовольняють у батьківській родині чи у шкільному середовищі, то знаходять її у різних неформальних об’єднаннях, маргінальних групах, які мають різноманітну (втому числі асоціальну) орієнтацію, сповідують різні контрнормативні цінності. Спроби ж вилучити дитину з такого соціального оточення, як правило, не мають успіху або супроводжуються великими труднощами як для батьків, педагогів, інших зацікавлених осіб, такі для самих дітей, адже вони через свою недостатню життєву компетентність, обмежений соціальний досвід чинять цьому великий опір, оскільки знову бояться втратити свою соціальну опору. Якщо суспільство, зокрема сім’я та школа, не пропонують повноцінної заміни (у контексті задоволення базових потреб особистості, вони зазнають поразки у Добрі слова залишають у душах людей чудовий слід. Вони пом'якшують, утішають і зцілюють серце того, хто їх чує.
Блез Паскаль



  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал