Задачі економічного змісту (урок-подорож у країну «Економіка»)




Скачати 48.29 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації09.12.2016
Розмір48.29 Kb.
ТипУрок

Борщівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №






Урок-подорож
у країну «Економіка»


Підготувала
вчитель математики
Драпак Оксана Богданівна




Тема уроку: Задачі економічного змісту (урок-подорож у країну «Економіка»)

Розум полягає не лише в знаннях, але
й у вмінні застосовувати ці знання.
Аристотель

Мета уроку:
навчальна:

продовжити роботу над засвоєнням учнями понять: відсоток, відношення, пропорція;

формувати вміння та навички розв’язувати текстові задачі на відсотки різними методами;
розвиваюча:

розвивати уважність;

розвивати пам’ять;

розвивати образне мислення, увагу;

розвивати навички самостійної роботи;

розвивати уміння аналізувати, співставляти;
виховна:

виховувати розвиток пізнавального інтересу;

виховувати бажання працювати в групах;

виховувати культуру спілкування;

виховувати культуру математичної мови;

виховувати інтерес до вивчення математики.

Тип уроку:
урок узагальнення та систематизації знань; інтегрований урок.

Обладнання та наочність:

проектор;

картки із тестовими завданнями;

конверти із завданнями;

мікрофон

картки з домашнім завданням.
План уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ.
Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку

ІV.
Актуалізація опорних знань учнів
V. Застосування знань учнів до розв’язування задач
VІ. Підсумок уроку
VIІ
.
Домашнє завдання
Хід уроку
І. Організаційна частина
Доброго дня учні та гості нашого уроку.
«Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання» говорив Аристотель.

Як вміло ви можете застосовувати набуті знання, спробуємо показати сьогодні.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Черговий доповідає про готовність учнів до уроку та виконання ними домашнього завдання. Якщо виникли питання при розв’язуванні задач, то вчитель відповідає на них.
ІІІ.
Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку.

На попередніх уроках ми розв’язували різні типи задач на відсотки. Сьогодні ми узагальнимо свої знання і продовжимо вдосконалювати вміння у розв’язанні текстових задач на відсотки. Але на початку нашої роботи я хочу запитати, чи ставили ви перед собою коли-небуть такі питання: «Для чого я вивчаю математику?», «Як математичні знання можна застосувати в житті?». Якщо спробувати дати відповіді на ці запитання, то прийдемо до висновку, що математика
– це наука, яка невідривна від нашого повсякденного «дорослого життя», а математичні знання мають практичне застосування на кожному кроці.
– А які питання ставить перед нами це «доросле життя»? (відповідають учні:
- Як економно використати сімейний бюджет? – Як заробите більше грошей? – Куди піти вчитися? – Як отримати велику зарплату?)
На ці та інші запитання можна дати відповідь, коли ознайомитесь з такою наукою, як «Економіка». Для цього ми з вами сьогодні будемо подорожувати дорогами прекрасної країни, яку називають «Економіка».
(Стук в двері, заходить Незнайко)
– Доброго дня. Чи туди я потрапив? Мені потрібна країна «Економіка». Я
Незнайко і дуже хочу розбагатіти. Для цього я дуже довго шукав скарб і знайшов тільки карту із запискою. (Зачитує записку). Щоб добратись до скарбу, потрібно пройти всіма вулицями, які позначені на карті та порозв’язувати задачі
економічного змісту на відсотки. Та, на жаль, я не знаю, які це задачі економічного змісту. Допоможіть мені.
-
Спробуємо допомогти нашому Незнайкові.
-
Як ви гадаєте, які за тематикою можуть бути задачі економічного змісту?
(Складається «асоціативний кущ»)
Задачі економічного змісту – це задачі пов’язані з грішми, банками, податками, виробництвом, доходами, домашнім господарством.
Щоб допомогти Незнайкові, я повинна перевірити вашу готовність до подорожі.
ІV.
Актуалізація опорних знань учнів
1.
Що називають відсотком?
2.
За скільки відсотків приймають цілу величину?
3.
Виразити у вигляді десяткового дробу: 3%, 40%, 0,5%.
4.
Яку частину числа становлять 20%, 50%, 25%, 75%, 10%?
5.
Які основні задачі на відсотки ви знаєте?
6.
Як знайти відсоток від числа?
7.
Знайти 3% від 35; 25% від 80; 50% від 42.
8.
Як знайти число за його відсотком.
9.
Знайти число, 15% якого дорівнюють 75.
10.
Як знайти відсоткове відношення?
11.
Знайти відсоткове відношення числа 3 до 10.
Ви готові до подорожі. Так вперед.
V. Застосування знань учнів до розв’язування задач
Вч. – Щоб добратись до скарбу, нам потрібно пройтись першою вулицею
«Балансова», але перед нею закритий магічний шлагбаум. Для того, щоб він піднявся, нам потрібно розв’язати задачу. У вас на партах конверт з підписом назви
вулиці «Балансова». Відкрийте його і прочитайте умову задачі.
До якого типу задач відноситься вона? (Задача на знаходження числа за його відсотками). Розвяжіть її.
Задача 1
Заробітна плата державного службовця оподатковується прибутковим податком з громадянина за ставкою 15%, в пенсійний фонд перечислюється 6%, а профнески становлять 1%. Яку заробітну плату отримає державний службовець, якщо з нього вирахують
990
грн.? ( 3510 грн)
Вч. – Незнайку, чи зможеш ти розв’язати задачу на знаходження відсотка від числа? Як знайти відсотки від числа? (Незнайко відповідає).
Вч. – Ми на вулиці Балансова. Професію цих жителів досліджували наші учні. Поділіться своїми результатами. (Учень демонструє презентацію).
Вч. – Дорога до скарбу веде до наступної вулиці Банкоматна, але перед нею болото, щоб його пройти, потрібний місток. Прокласти його зможе та пара учнів, яка перша розв’яже задачу. Відкрийте конверт «Банкоматна». Прочитайте задачу, до якого типу задач можна її віднести? Розв’яжіть задачу. (Біля дошки задачу розв’язує один учень із пари).
Задача 1
Вкладник вніс до банку «Надра» 4000 грн. під 16% річних. Через рік річна ставка збільшилась на 1,5%. Яку суму грошей він матиме на рахунку через 2 роки?
(5452 грн.)
Незнайко. – Я втомився. Хочу відпочити.
Фізкультхвилинка (проводить учень)
Раз, два – всі присіли
Потім вгору підлетіли

Три, чотири – похилились
Із струмочка гарно вмились
П’ять, шість – всі веселі
Летимо на каруселі
Сім, вісім – в поїзд сіли
Ніжками затупотіли
Дев’ять, десять – відпочили
До роботи приступили.
Вч. – Походження назви вулиці та адміністративні будівлі, які на ній знаходяться досліджувала група учнів. Поділіться із нами своїми дослідженнями ?
Вч. – Остання вулиця перед нашим скарбом – «Підприємницька». Перед нею ліс, який розступиться, якщо ми розв’яжемо наступну задачу. Умова задачі у конверті із написом назви вулиці. Визначте до якого типу задач відноситься дана задача. Розв’яжіть її самостійно. (Один учень роз’язує на зворотній дошці)
Задача 1
Ціна одного літра бензину марки А-92 у місті Борщеві становить 11грн, а у смт. Скала-Подільська – 10,70 грн. На скільки відсотків ціна бензину у м. Борщеві більша, ніж у смт. Скала-Подільська? (2,8%)
Вч. – Діяльність жителів вулиці «Підприємницька» досліджували наші учні.
Представте свої результати. (Учень демонструє презентацію).
VІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання
Вч. – Незнайку, ми допомогли добратися тобі до скарбу. Відкрий його.

Незнайко – Я дуже вдячний вам за допомогу. У мене є багато грошей, але я буду щасливий, якщо і у вас вони будуть. (Роздає «гроші» із скарбнички).
Вч. – На парті конверти із домашнім завданням, візьміть їх і розв’яжіть дані там задачі дома.
Вч. – Діти, а як ви думаєте: чи завжди людина щаслива, якщо має багато грошей; багатство вимірюється тільки грошима, чи існують інші цінності? (Учні відповідають у мікрофон).
Вч. – «Нажити багато грошей – хоробрість,
зберегти їх – мудрість,
а уміло витратити – мистецтво.» Б. Авербах
Вч. – Кому належать такі мудрі слова, ви зможете розгадати, якщо правильно розв’яжете тестові завдання. (Учні розв’язують завдання самостійно, зачитують правильну відповідь, вчитель записує її на дошці).
Отже, підведемо підсумки нашої роботи:
1.
Чи потрібна математика в житті?
2.
Чи пов’язана економіка з математикою?
3.
Які математичні знання знадобились нам під час розв’язування економічних задач?
4.
Чи вважаєте ви за потрібне продовжити економічну освіту на уроках математики?
Сьогодні ви всі добре працювали, (вчитель оголошує оцінки). Дякую всім за співпрацю.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал