Загальноосвітньої школи спрямовує на реалізацію протягом 4 років моделі




Скачати 358.8 Kb.
Pdf просмотр
Сторінка1/3
Дата конвертації05.01.2017
Розмір358.8 Kb.
  1   2   3

1
Всю свою діяльність педагогічний колектив
Червонопрапорної загальноосвітньої школи спрямовує на реалізацію протягом 4 років моделі школи та Концепції національно – патріотичного виховання. Модель нашої школи - «Соціалізація особистості за концепцією трьох «Я».
Організація національно – патріотичного виховання учнівської молоді у школі здійснюється через реалізацію моделі школи. Проект базується на усвідомленні вихованцями трьох «Я», а саме:
І. Я – успішний учень, у дорослому житті – успішний працівник;
ІІ. Я – система громадянських компетентностей, у дорослому житті - свідомий громадянин;
ІІІ. Я – особистість, успішний сім’янин .
Таким чином, національно-патріотичне виховання - одне з головних складових моделі виховної роботи школи. напрямок «Я – система громадянських компетенцій» виховної діяльності передбачає формування національної самосвідомості, виховання любові до рідного краю, свого народу, шанобливе ставлення до його культури; повагу, толерантне ставлення до культури всіх народностей, які проживають в Україні. Тому успішною реалізацією цього напряму вважаємо сформованість в учнів соціально- комунікативних компетенцій :

єдність моральної свідомості та поведінки; вмотивованість до громадянського та особистісного самовизначення;

готовність до моральних вчинків та доброчинної діяльності на засадах гуманного ставлення до людей;

вільний моральний вибір;

навички соціальної взаємодії та потреби допомагати іншим;

реалізація якостей суб’єкта громадянського суспільства.
Посилення національно-патріотичного виховання ще зумовлено подіями, які відбуваються в українському суспільстві і державі. Педагогічний колектив школи вважає нагальною потребою виховання в учнів патріотизму, щоб діти

2 стали національно свідомими громадянами – патріотами, здатними в недалекому майбутньому забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі, а у випадку військової загрози змогли відстояти її незалежність та суверенітет, стали особистістю, яка своєю діяльнісною любов’ю до Батьківщини прагне досягти взаємності з метою створення умов для вільного саморозвитку і збереження
індивідуальності, щоб становлення патріотичної свідомості здійснювалося на моральній основі.
Пріоритетним завданням національно-патріотичного виховання для педагогічного колективу є вироблення переконаності учнів, що сила українців у
їх єдності. Єдність – це мета, вона ж засіб для досягнення мети.
Тому надзвичайно важливим є формування у дітей відчуття приналежності до України, особистої відповідальності за долю держави та українського народу, виховання поваги до державних символів, шанобливого ставлення до традицій і культури представників усіх національностей, що населяють нашу країну.
Мета національно - патріотичного виховання:

успадкування духовних надбань українського народу;

вивчення вікових традицій та героїчних сторінок історії українського народу та його Збройних сил;

виховання моральної відповідальності за все, що робиться на рідній землі, палке прагнення боротися за розквіт, велич і могутність Батьківщини, готовності її захищати;

виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;

формування національного самоствердження, любові до рідної землі, держави, родини, народу;

визнання духовної єдності населення усіх регіонів України, спільності його культурної спадщини та майбутнього;

утвердження принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, милосердя, патріотизму, толерантності та інших доброчинностей.

3
Модель національно-патріотичного
виховання
Червонопрапорної ЗОШ І-ІІІ ст.
-
Уроки української
мови та літератури;
- предмет «Захист
Вітчизни»;
- уроки історії
-Учнівське самоврядування «
Школярія»;
- «Нащадки Перемоги»
- Походи, пошукова
краєзнавча робота

Навчальна робота
Учнівські організації
Музейна робота
Шкільний музей
Міський
краєзнавчий музей
Проектна робота
-
Конкурс міні-проектів
«Моя Україна – червона
калина»;
- «Моє рідне херсонське
село – колиска барвиста
дитинства мого»;
Позакласна робота

- лекції, доповіді , бесіди, Уроки мужності,
Уроки пам’яті, тематичні вечори, творчі
зустрічі, місячники національно-
патріотичного виховання, виставки,
конкурси, Вахта пам’яті, військово-
спортивні та козацькі ігри, родинні свята,
народні свята, акції милосердя, волонтерська
робота

4

















Складові патріотичного виховання






до мови до культури до народу до історії
Любов

5
Нормативно-правова база
національно-патріотичного виховання

Конвенція про права дитини

Закон України «Про освіту»

Закон України «Про загальний військовий обов’язок і військову службу»

Указ Президента України № 344/2013 від 25 червня 2013 року «Про схвалення
Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року»

Указ Президента України №948/200 від 25 жовтня 2000року «Концепція допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді»

Наказ МОН від 27.10.2009 року № 3754/981/538/49 «Про затвердження
Концепції національно-патріотичного виховання молоді»

Наказ МОН України від 31.10.11 №1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»

Наказ МОН України від 27.10. 2014 № 1232 «Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді»

Лист МОН від 25.07.2014 № 1/9-376 «Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році»

Лист МОН від 13.08.2014 № 1/9-412 «Про проведення Уроків Мужності»

Наказ МОН України від 26.08.2014 № 1/9-426 «Про вимкнення програм російських телевізійних мовників»

6
Ще до початку 2014-2015 навчального року учні та вчителі школи привітали з
Днем Незалежності України воїнів 10 мотопіхотного батальйону на ст..Салькове та подарували їм концертну програму
Перший урок 1 вересня 2014 року зібрав разом дітей, батьків, представників громадськості для того, щоб ще раз поговорити про любов до Батьківщини, про сучасні проблеми держави, продемонструвати єдність з усіма народами країни.
Заходи сформовані таким чином, що формують пізнавальний інтерес до історії нашої держави, її традицій, національної символіки, визначних постатей, а також до актуальних подій сьогодення. Відповідна організаційна форма сприяла розширенню кругозору учнів, вміння самостійно знаходити інформацію, працювати в команді, творчо підходити до досягнення поставленої мети. Підсумком Першого уроку стало виховання любові до своєї Батьківщини, піднесення патріотичного духу серед підлітків, бажання кожного учня до нових звершень, самоствердження, самореалізації, вміння приходити на допомогу товаришам у потрібний момент.
В рамках національно – патріотичного виховання в школі проводяться традиційні акції : до Дня Перемоги – Вахта Пам'яті, трудова акція "Ветеран живе поруч», Уроки
Пам'яті до Дня вшанування учасників бойових дій в Афганістані, до Дня українського

7 козацтва, до Дня Соборності України, до Дня пам’яті героїв Крут, до Дня
Чорнобильської трагедії ("Дзвони Чорнобиля"), до Дня скорботи і вшанування пам’яті жертв війни в Україні, до Дня партизанської слави, до Дня пам’яті жертв голодомору
(акція "Запали свічку").
Сприяють вихованню почуття патріотизму, глибокої любові до рідного краю шевченківські літературні свята, які стали традиційними у школі.
Традиційним є проведення в школі Шевченківського тижня: конкурс читців, книжкові виставки, конкурси малюнків, стіннівок, вікторини, конкурс мультимедійних презентацій, буклетів.






8
Виховання національно свідомої особистості, патріота своєї держави не можливе без любові до рідного слова. Щорічно у школі проходять загальношкільні заходи до
Дня української писемності та мови.























9











Виховати громадянина означає підготувати підростаючу особистість до участі в розв’язанні начальних і перспективних завдань держави, до управління її справами і виконання функції громадського діяча та захисника Батьківщини. Для цього потрібно сформувати в нього комплекс особистісних якостей і рис характеру, що є основою специфічного способу мислення та спонукальною силою дій, вчинків, поведінки. І саме тому учні школи під керівництвом педагогів підготували і провели проекти національно-патріотичного спрямування: «Моя Україна – червона калина», «Моє рідне маленьке херсонське село, колиска барвиста дитинства мого»

10


11
Педагоги, учні, працівники школи постійно доглядають за меморіалом Слави у мікрорайоні школи. Учні систематично відвідують ветеранів війни. Щороку членами учнівського самоуправління проводиться акція «Ветеран живе поруч»
























12
«Великодні дзвони» - під цією назвою проходить щорічна акція з виготовлення великодніх писанок, участь у Всеукраїнському фестивалі писанок, години спілкування, родинні свята.



















13
Сучасна українська молодь успадкувала від своїх пращурів широту і велич душі козацької, щирої, доброї, готової допомогти нужденним у скрутну хвилину. Учні школи з а ініціативою членів шкільного парламенту провели благодійний ярмарок
«Подаруй світло» для збору коштів на лікування 3-річного генічанина Лобача Саші.
Веселий український ярмарок став подією не тільки для школи, але й для села. Багато гостей завітали на наш ярмарок, а батьки допомагали готувати вироби для ярмарку і стали першими покупцями на ньому. Всього для хворого хлопчика зібрали понад 3 тис.грн. Мати хлопчика через сторінку Інтернет мережі щиро подякувала учням та всім учасникам заходу за допомогу і співчуття. Педагоги раділи, що їхні учні мають не тільки вмілі рученята, а й добрі серця.













14













Реалії сьогодення визначили новий напрям волонтерської роботи – психологічна та моральна підтримка воїнів Збройних Сил України, допомога родинам, що були вимушені покинути свої домівки. Учні школи взяли участь у всеукраїнській акції
«Лист солдату», провели акцію «Новорічний подарунок бійцю», допомагають сім'ї - переселенцям.




15
Формування національної пам'яті має спиратися на переможні сторінки історії: боротьбі за вічні цінності особистої свободи і людської гідності, за державну незалежність України.
Сучасність дає нам нові зразки героїзму, які є фундаментом формування у дітей та молоді сучасної національної ідентичності на кращих прикладах мужності і звитяги, виявлених нинішніми захисниками Батьківщини, на героїці сучасної боротьби за незалежність і цілісність держави.

16
У національній пам'яті українського народу навіки закарбовано сторінку болю,
ім'я якому Голодомор. Масштаб пам'яті про нього є для нас, українських громадян, мірилом національної гідності і людської чесності.

Виховні ідеали — найважливіші компоненти духовності кожної особистості й усього народу. Наш народ має особливий ідеал Людини. Необхідно, щоб кожен знав і наслідував національні ідеали, бо нашому народу сотні років загрожувала небезпека втратити свою національність.
Реалізації концепції національно-патріотичного виховання молоді сприяє й козацька педагогіка. У школі велика увага приділяється вивченню та збереженню національних традицій, звичаїв. Проводяться родинні свята, обрядові та календарні свята – свято Миколая, «Щедрий вечір», Масляна, «Веснянки».

17
Вічна слава солдату-герою і солдатові без нагород, хто загинув хоробро в бою, захищаючи рідний народ. Цей рік відзначений святкуванням 70-річчя звільнення
України від нацистських загарбників та 70-річчям Перемоги у Другій світовій війні.
Розроблений план заходів по вшануванню таких пам’ятних подій. Проведені акції по висадженню квітів «Алея Слави» (жовтень) та прибиранню алеї (квітень)









18
Учні традиційно приймають участь у святкових концертах, разом з батьками вітають ветеранів на мітингу-реквіємі.
Складовою патріотичного виховання є пошукова краєзнавча робота, поповнення шкільного музею матеріалами пошукових експедицій. 70-річчю звільнення України був присвячений похід вихідного дня на Арабатську стрілку на рубіж, де 16 вересня
1941 року були зупинені нацистські загарбники.

19
Виховні години, уроки історії проводяться на базі експозицій шкільного музею.
Учнями зібрані матеріали про гастарбайтерів, вигнаних в Німеччину з нашого села, накопичуються матеріали про видатних людей, життя яких пов’язане з
Червонопрапорним: Мальцева Миколу Федоровича, голову колгоспу «Хвиля»; про
Чумакова Володимира, талановитого режисера, поета; про нашого земляка, колишнього вчителя нашої школи Іванова Володимира, журналіста, редактора газети
«Слава Севастополя», вбитого у квітні 1995 року.

20 19 грудня був проведений загальношкільний Урок Мужності з участю бійців 10 мотопіхотного батальйону 30 механізованої бригади. Для воїнів були виготовлені пам’ятні подарунки, підготували концерт, провели флеш-моб «Повертайся живим!»

21
З нагоди 150-річчя першого виконання гімну та 200-річчя Вербицького в школі був проведений день Гімну: пройшли години спілкування, загальношкільний урок
«Творці державного гімну», флеш-моб «Заспіваймо гімн разом!»

22
Для національно-патріотичної роботи в школі, проведення засідань учнівського самоврядування у школі створюється Кімната школяра















В школі працює шкільний парламент - учнівська рада «Школярії», яка координує патріотичну роботу на рівні учнівського самоврядування.
У шкільних стінах плекаємо громадянина, який перейме на свої плечі тягар з плечей старших поколінь, діятиме і мислитиме по-новому, нестандартно, буде активним перетворювачем життя.



23
Червонопрапорна загальноосвітня школа
Методична розробка
Першого уроку
«Ми нація єдина, твої ми діти, Україно!»
10 клас
Вчитель: Гладун Марина Володимирівна
2014 рік

24
Тема: Ми нація єдина, твої ми діти, Україно!
Мета:

розширити знання учнів про фрагменти з історії України;

донести до учнів необхідність збереження культурної спадщини
Батьківщини;

донести важливість збереження патріотичного духу у кожного громадянина;виховувати культуру взаємовідносин між людьми у щоденному житті, повагу до традицій і звичаїв;

сприяти розвитку пізнавального інтересу.
Завдання:

сформувати знання про історію, природні ресурси, культуру України;

стимулювати прагнення до глибшого і детальнішого вивчення унікальності нашої держави;

мотивувати розширення кругозору, вміння чітко і лаконічно висловлювати власні думки, самостійно знаходити необхідну інформацію;

виховувати вміння підтримувати колектив, прагнення до кращого у житті;

розвивати почуття патріотизму.
Обладнання: карта України, клас прикрашений повітряними кульками, національними символами України, прапор України, проектор, комп’ютер, записи музики, записи фільму, екран, мультимедійна презентація, відеоролики.

25
Хід заходу
І. Організаційний етап. (1 хв.)
Учні розташовуються в класі. Лунає пісня «Лише у нас на Україні»
ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми
уроку. (3 хв)
Вчитель
Доброго дня!
Я рада вітати Вас у нашому класі. Тема першого уроку – «Ми нація єдина, твої ми діти, Україно!». Хотілося б розпочати наш захід наступними рядками про Україну.
Вірш «Моя Україна»
Моя Україна
На світі багато чудових країн,
Мені наймиліша, найкраща країна,
Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,
Безсмертна моя Україна.
Ти з давніх віків непокірна була
І волю свою боронила невпинно.
Нарешті збулося - її здобула
Звитяжна моя Україна.
На землях твоїх неозорих степів
Живе працьовита і чесна родина,
Хвилюється колосом стиглих хлібів
Моя золота Україна.
В садах і дібровах в вечірні часи
Чарує нас пісня дзвінка солов'їна
І чути співочі дівчат голоси, -
Пісенна моя Україна.

26
Тепер ще не легко живеться тобі,
Є в тому, мабуть, особлива причина.
Та все подолає в тяжкій боротьбі
Незламна моя Україна.
Квітуй, мов калина, на плесами вод,
Будь в дружбі і праці міцна та єдина.
Хай буде щасливим твій вільний народ,
Прекрасна моя Україно!
ІІІ. Основна частина заходу (35 хв)
Вчитель
У духовному й політичному житті кожного народу є визначні події й роки, які назавжди входять в його історію, свідомість, визначають характер буття, місце і роль країни у світі.
Ми свідки історії, історія – це ми…
Події в Україні починаючи з листопада минулого року тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Ми живемо у непростий час – час змін.
Революція, яка відбулася нещодавно у Києві, довела, що український народ
єдиний. Тепер маємо і в нашій історії такі події, що перед усім світом засвідчили прагнення українського народу до вільного, щасливого життя.
Але, як це не сумно говорити, жодна революція не проходить мирним шляхом – без жертв. Жертви завжди є з обох сторін. Ми хочемо, щоб кожен громадянин України згадав, за що він любить свою країну, свою рідну землю. І кожен усвідомив за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвували своїм життям «Небесна сотня».
Вшануємо їх пам'ять хвилиною мовчання.
Демонстрація відеофрагменту «Молитва за Україну»
Вчитель Навіть ті, хто ніколи не чув про існування України, або був лише знайомий з назвою нашої країни, скажуть: «Аааа! Так я знаю Україну!». Чим же особлива наша Батьківщина? Що так звеличує її серед інших країн світу?

27
Україна — це отча земля, рiдний край, де ми народилися. Столиця України –
Київ. Широкi i чарiвнi простори, прекраснi села i мiста. Могутньо котить до Чорного моря сивi хвилi найбiльша рiчка України — Днiпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, лiси. Золотистим морем розливається безкраїми нивами жито-пшениця.
Погляньте на карту України. На нiй позначено кордони української землi. На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське, є в нас гори – Карпатські й
Кримські.
Простір землі, заселений українським народом великий. Щоб його перетнути, потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 км. Про етапи становлення України, її історію нам розкаже …………………………………………
……………………………………………………………………..
Віддавна на території України існували держави скіфів, сарматів, готів та інших народів, але відправним пунктів української державності і культури вважається
Київська Русь 9-13 століття.
Формування новітньої нації припало на часи визвольної війни 1648-1657 років під проводом Богдана Хмельницького проти Речі Посполитої. Результатом війни стало заснування в України козацької держави – Війська Запорозького.
У 18 столітті козацька автономія була ліквідована Російським царатом. Під час української революції початку 20 століття постало декілька національних держав:
Українська Народна Республіка, Українська Держава, Західно-Українська Народна
Республіка, Кубанська народна республіка.
У 1919 році відбулося возз’єднання українських земель, проголошено Акт злуки.
У 1922 році Українська республіка ввійшла до складу Радянського союзу. Сучасна держава Україна утворилась в результаті розпаду Радянського союзу 1 грудня 1991 року.
Україна – унітарна держава, територія якої поділяється на адміністративно- територіальні одиниці, що не мають статусу державних утворень і не володіють суверенними правами.
Вона складається з 24 областей та автономної республіки Крим.

28
Вчитель
Поняття Батьківщини росте разом з вами, збагачується новим, усе глибшим змістом. Нещодавно для вас обмежувалось рідною хатою, де вперше пізнали любов та опіку мами і тата, ласку бабусі, мудрість дідуся, тепло родини. Проминуло раннє дитинство — і вже стежинка від хати повела вас до школи. Саме тут відкрили для себе, що ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина наша — Україна, велика і прекрасна.
Про різноманіття природних ресурсів
Ви довідаєтесь від
………………………………………………………………………………………….
………………………….
Природно-ресурсний потенціал України поєднує у собі колосальні запаси корисних копалин і природно-рекреаційних ресурсів. Найважливіші мінерально- сировинні ресурси країни представлені:

Кам’яне і буре вугілля – запаси
45,5 мільярдів тон;

Нафта і газ – 307 родовищ;

Торф – 1,5 тисячі родовищ;

Залізні руди – 27,5 мільярдів тон;

Марганець – 2,3 мільярди тон.
Україна багата на такі корисні копалини: нікель, ртуть, титан, боксити, кухонна сіль, сірка, каолін, вогнетривкі глини, облицювальне каміння та інші.
Більша частина території України розташована у західній частині
Східноєвропейської рівнини. Завдяки теплому клімату, гарному рельєфу і чорноземами, що є третиною світових запасів в Україні надзвичайно сприятливі умови для сільськогосподарського виробництва.
В Україні нараховується понад 70 тисяч річок та 20 тисяч озер. 9 мільйонів гектарів країни вкрито лісами, що становить 15% від її площі.

29
В Україні діє 45 курортів загальнодержавного та міжнародного значення. Понад
400 санаторіїв, які можуть прийняти на лікування більше 600 тисяч відпочиваючих.


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал