Законів, поглибити знання, здобутих учнями на уроках, зробити процес




Скачати 106.55 Kb.

Дата конвертації23.12.2016
Розмір106.55 Kb.
ТипЗакон

Правова вікторина
(Для учнів 9 – 10 класів)

Мета: Виховання в учнів інтересу до правових знань, популяризація правових законів, поглибити знання, здобутих учнями на уроках, зробити процес пізнання цікавим і захоплюючим, формування правової культури школярів.
Обладнання: плакат "Феміда – богиня правосуддя», «чорний ящик», капелюх,
ілюстрації для правових задач, картки із правовими задачами, скриньки для балів – фемід (додаток №1), ручки, папір.
Учасники гри: команди учнів 9-10 класу
Перед початком вікторини клас прикрашається учнівськими малюнками, газетами на правову тематику, відомими висловами.

Хід гри

Вступне слово вчителя:
Добрий день, шановні друзі, гості нашої правової вікторини. Ми раді вас вітати . У нашій школі розпочався Тиждень правових знань. Сьогодні на нас чекає захоплююча вікторина з правознавства.
Дозвольте представити вам членів журі: ____
(представлення членів журі)
Зараз запрошую команди для привітання та представлення.
(Вихід команд, представлення – назва команди, девіз та емблема, привітання -
кожен член команди стисло розповідає про себе.)
Прошу учнів зайняти свої місця.
(Учасники вікторини займають свої місця.)

Конкурс 1. «Інтелектуальний штурм»
Коментар: Командам необхідно по черзі відповісти на 10 запитань. Часу на роздуми немає. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Після конкурсу журі підраховує та оголошує кількість балів кожної команди.
Запитання для учнів 9 класу.
1. Здатність особи своїми діями здійснювати права та обов'язки.
(Дієздатність.)
2. Гімназія та школа — це юридична чи фізична особа?
(Юридична.)
3. Адміністративне правопорушення — це проступок чи злочин?
(Проступок.)
4. Стихійне лихо — це юридична дія чи подія?
(Подія.)
5. Соціальні відносини, що регулюються нормами права.
(Правовідносини.)
6. Правила поведінки, що встановлює церква для віруючих.
(Релігійні норми.)
7. Нормативні акти правотворчих органів, що видаються на основі закону.
(Підзаконні.)
8. Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою?
(Фізичною.)
9. Особливо небезпечний вид правопорушення.
(Злочин.)
10. Захист суверенітету та незалежності належить до зовнішніх чи внутрішніх функцій держави?
(Зовнішніх.)

Запитання для учнів 10 класу
1. Здатність особи, групи людей, держави нав'язувати свою волю іншим людям.
(Влада.)
2. Закріплена в законодавстві здатність особи мати юридичні права і нести юридичні обов'язки.
(Правоздатність.)
З. Яка відповідальність настає в разі завдання матеріальних збитків?
(Матеріальна.)
4. Федерація — це форма правління чи державного ... Щодалі?
(Устрою. )
5. Чи настає відповідальність за правопорушення, скоєне через необережність?
(Так.)
6. Що регулює найбільш важливі суспільні відносини — норми права чи моралі?
(Права.)
7. Будь-яке суспільне небезпечне протиправне, винне діяння чи бездіяльність, що спричиняє юридичну відповідальність.
(Правопорушення.)
8. Монархія належить до форм правління чи форм політичного режиму?
(Правління.)
9. Яка влада здійснює в державі правосуддя?
(Судова.)
10. Особа, що вчинила правопорушення.
(Правопорушник.)

(Оголошення членами журі балів за представлення команд та за конкурс
«Інтелектуальний штурм» )


Конкурс 2. «Юридична консультація»
Вчитель: Уявіть, що ваша мрія здійснилася і ви – юристи. Зараз до вас прийдуть громадяни, щоб отримати правову допомогу. Вам необхідно надати юридичну консультацію з певного юридичного факту. Повна правильна відповідь 3 бали. За доповнення відповіді – від 1 до 3 балів.
Ситуації для учнів 9 класу.
1. Жінка в магазині втратила свідомість і, упавши, розбила вітрину.
Адміністрація магазину вимагає від жінки відшкодування збитків.
(Консультація для жінки: немає вини — правопорушення не скоєне.)
2. Громадянин П. дав у борг своєму товаришеві 2000 грн, які той пообіцяв повернути через місяць. Проте у визначений час товариш не з'явився. Після нагадування про борг він повертати гроші відмовився.
(Консультація для громадянина П.: треба звернутися до суду. Проте, якщо не
була оформлена відповідна розписка й немає свідків угоди, повернути борг
майже неможливо.)
Ситуації для учнів 10 класу
1. Покупець кілька днів тому придбав у магазині фотоапарат. Він виявився неякісним.
(Консультація для покупця: звернутися до магазину, якщо є чек про придбання
фотоапарату, і вимагати повернення грошей чи обміну товару на якісний. У
разі відмови магазину — звернутися до суду.)
2.17-літній юнак улаштувався на роботу. Ніяких пільг на роботі він не отримав.
(Консультація для юнака: адміністрація не права:робочий тиждень — 36

годин, відпустка — календарний місяць, заборона нічних змін, позаурочної
роботи, шкідливого виробництва.)
Поки команди обговорюють ситуації, проводиться гра з уболівальниками.
Проведення гри з уболівальниками.
Коментар. Глядач, який правильно відповідає на запитання, отримує 2 бали і має право передати їх будь-якій команді.
Запитання та завдання.
1. Особи, які не досягли 18-річного віку?
(Неповнолітні)
2. Основний документ громадянина.
(Паспорт)
3. Головний закон країни.
(Конституція)
4. Рішення суду.
(Вирок)
5. Виборний законодавчий орган.
(Парламент)
6. Особа, яка має подвійне громадянство.
(Біпатрид)
7. Захисник у суді.
(Адвокат)
8. Той, хто бачив злочин.
(Свідок)
9. Птах, якого бояться злочинці України.
(Беркут)
10.Грошове стягнення за рішенням суду.
(Штраф)

Вчитель: А зараз просимо наших гравців прокоментувати ситуації.
(Учасники коментують ситуації, журі виставляє бали за конкурс «Юридична
консультація» та додає командам бали від вболівальників)

Конкурс 3. «Подорож в минуле»
Коментар. Командам пропонується відгадати за ілюстрацією, яке історичне місце на ній зображене та яка пам’ятка культури пов’язана з цією державою.
Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали. Час на обгорнення – 1 хв.
Ілюстрації.
1. Біг-Бен (додаток №2)
2. Софія Київська (додаток №3)
3. Ейфелева вежа (додаток №4)
4. Капітолій (додаток №5)
Конкурс 4. «Чорний ящик»
Вчитель: У цьому ящику – річ, яка може знадобитись і працівникові охорони законності, і злочинцеві. Цю річ легко придбати у торговельній мережі.
Фабрика, яка виготовляє цю річ, виробляє ще й предмети домашнього вжитку, взуття, іграшки і т.д. Цією річчю ви користуєтесь щодня.
(Гумові рукавиці, поліетиленовий пакет).
(Оголошення членами журі балів за конкурси «Подорож в минуле», «Чорний
ящик»)

Конкурс 5. Літературно-правовий конкурс
Коментар. Кожна команда витягає з капелюха по два аркуші. Учням пропонуються певні ситуації з відомих казок, мультфільмів, а вони повинні дати правове пояснення про ті чи інші дії героїв. Час на обговорення 3 хв.
Повна та правильна відповідь оцінюється у 2 бали.
Ситуація 1 . (додаток №6)
Пригадайте відому казку «Снігова королева». Могутня королева викрала Кая та перемістила його до Лапландії, бажаючи зробити його своїм спадкоємцем. Які права Кая при цьому були порушені?
Ситуація 2. (додаток №7)
Пригадайте казку «Дюймовочка». Героїня потрапила в складну ситуацію, була викрадена жабою, яка хотіла видати її заміж. Які права були порушені?
Ситуація 3. (додаток №8)
Казка «Вовк і семеро козлят». Який злочин учинив Вовк?
Ситуація 4. (додаток №9)
Чи порушив закон Буратіно своїм небажанням вчитися?
Конкурс 6. «Жаргон»
Вчитель: Зрозуміло, що кожна вікова група, категорія людей, які потрапляють у руки криміналістів, докорінно відрізняється своєю мовою. Цікаво, як на
їхньому діалекті звучать знайомі для вас слова? Наприклад.
1. Щоденник – чорне і червоне.
2. Учитель із журналом – людина з рушницею.
3. Учитель сердиться – Фантомас розбушувався.

Протягом трьох хвилин потрібно розкрити зміст слів, записаних для кожної команди на аркуші.
Завдання для команди 9 класу.
1. Їдальня –
2. Кінець навчального року –
3. Відмінники в класі –
4. Перший клас на перерві –
Завдання для 10 класу.
1. Чергові по школі –
2. Підказка на уроці –
3. Класний керівник –
4. Двійка за підказку –
(Оголошення членами журі балів за

Літературно-правовий

конкурс та за
конкурс «Жаргон»)





Конкурс 7. «Юридичний рахунок»

Вчитель: Юристи-професіонали повинні мати різнобічні знання, у тому числі
– уміти швидко рахувати. Хто швидше впорається із завданням, отримає 3 бали.
Час на виконання – 1хв.

Завдання для команди 9 класу.
Мінімальний вік участі громадян у виборах + вік отримання паспорта громадянином – вік повної дієздатності – вік мінімальної дієздатності + вік настання правоздатності особи =
(18+16-18-15+0=1)

Завдання для 10 класу.
Мінімальний вік Президента України – мінімальний вік кандидата до
Верховної Ради – максимальний термін повноважень Президента + термін повноважень депутата Верховної Ради (один) + мінімальний вік кандидата в депутати до Селищної Ради =
(35-21-10+4+18=26)

(Оголошення членами журі балів за


конкурс «Юридичний рахунок», підведення підсумків гри і оголошення
результатів)

1. Визначення найактивнішого вболівальника змагання та вручення йому
диплома.
2. Визначення найрозумнішого гравця та вручення йому диплома.
3. Оголошення загального підсумку гри та вручення диплома команді-
переможниці.

Підбиття загального підсумку змагання, висловлення подяки всім
учасникам змагання, членам журі, уболівальникам.

Додаток №1




Додаток №5


Додаток №3





Додаток №4































Додаток №2































Додаток №6


Додаток №7































Додаток №8































Додаток №9






База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал