Зміст навчального матеріалу Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів




Скачати 178.65 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації08.11.2016
Розмір178.65 Kb.

2 клас

(3 години на тиждень, всього 102 годин)
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої
підготовки учнів

1. ПРИРОДИ ЛАГІДНА КРА СА
1.1. Осінні фантазії
Формування поняття про природу як естетичну, практичну, екологічну, пізнавальну й моральну цінності;
Яке значення має природа для людей. Місце людини в природі (людина – природи частина).
Осінні місяці. Народні прикмети про осінь. Барви осені. Дерева восени. Чому жовтіє і опадає листя.
Падолист. Уявлення та вміння спостерігати сезонні зміни в природі.
Рослини восени. Осінній пейзаж.
Спостереження й розпізнавання рослин за формою та кольором стовбура, гілок, листя, плодів, насіння.
Гербарій. Поширення плодів і насінні у природі. Розмноження рослин. Зберігання в домашніх умовах плодів і насіння.
Осінні квіти й кольори. Які рослини цвітуть навесні, а які – влітку й восени. Мистецтво складання букетів.
Осінні турботи дорослих в саду, на городі, на луках
Осіння краса рідного краю.
Осінні явища в житті рослин і тварин. Підготовка тварин до приходу зими (зміни пори року).
Охорона природи. Чому природа – велика цінність для нас? Рослини Червоної книги
України, що ростуть в твоєму краї.
Учень/учениця:
має уявлення про явища і об’єкти живої та неживої природи; про роботу людей на городах, полях та в садах рідного краю у різні пори року; про перелітних та осілих птахів рідного краю; про підготовку рослин та тварин до зміни пори року; про розмноження рослин; про життя бджіл;
розуміє, яке місце людини в природі; причини сезонних змін в живій і неживій природі (3-4 зміни); від чого залежать зміни в природі;
називає 5-6 рослин, поширених в Україні; групи птахів за сезонною поведінкою; 5-6 тварин, поширених в Україні, в тому числі, що змінюють забарвлення хутра, що запасають на зиму корм, що впадають у зимову сплячку(в тому числі звірі, комахи, мешканці озер, ставків, річок); елементарні ознаки осені в живій та неживій природі;
розпізнає тварин лісу, поля, водойм, диких та свійських тварин; найпоширеніші плоди і насіння рослин рідного краю; отруйні та їстівні гриби рідного краю; рослини і дерева за формою і кольором стовбура, гілок, листя, плодів, насіння; по 3-4 хвойні та листяні рослини рідного краю;
описує істотні ознаки змін в порах року; зовнішній вигляд 5-6 тварин рідного краю; позитивні емоції, які викликає природа у будь-яку пору року;
наводить
приклади взаємозв’язків
і взаємозалежностей між живою та неживою природою; явищ природи, що повторюються; сільськогосподарських угідь (сад, город, поле), плодів і насіння різних рослин, назв отруйних та
їстівних грибів; 2-3 народних прикмет, поезій і пісень про осінь;
описує: який вигляд мають рослини, які овочі та фрукти вирощують у рідному краї, які страви можна приготувати з них, які плоди й насіння мають рослини, найбільш поширені в даній місцевості; гриби своєї місцевості, який вони мають вигляд, де вони ростуть;
пояснює, з чим пов'язані сезонні зміни в природі;
ознаки за якими тварини – це частина живої природи; значення плодів у розповсюдженні насіння у природі;

Поезія та проза, народні прикмети та пісні про красу осені.
Овочі та фрукти (форми, кольори, поживні властивості, поширені українські страви).
Натюрморт.
Які бувають ліси. Дубовий та березовий гай, ялинник і сосновий бір, мішаний ліс. Ліс у художній творчості, краса осіннього лісу.
Охорона лісу. Від чого і як треба оберігати ліс? Гриби
(форми, кольори, схожість та відмінність грибів між собою,
їстівні та отруйні гриби: місця зростання грибів (який гриб з яким деревом дружить) і основні правила їх збирання.
Дерева різних кліматичних зон планети Земля. Ботанічний сад. причини впадання у сплячку тварин, причини відльоту птахів у вирій та повернення з вирію;
знає назви осінніх місяців; правила збирання грибів; що рослини та тварини – це частина живої природи; причини відльоту перелітних птахів;
уміє проводити елементарні спостереження в навколишньому світі та описувати сезонні зміни в природі восени; здобувати та фіксувати необхідну
інформацію із підручника та додаткових джерел
(енциклопедії, довідники, періодика тощо) про природу рідного краю у різні пори року;
спостерігає та описує елементарні явища в навколишньому середовищі; особливості рослин та поведінку диких та свійських тварин рідного краю, залежно від пори року; красу природи у різні пори року; погоду рідного краю у різні пори року;
володіє початковими навичками виготовлення гербарію, складання букетів;
складає за власними спостереженнями невеликий опис (5-6 речень) об’єктів навколишнього світу; за власними спостереженнями невеликий опис тварин
(5-6 речень);
підтверджує
народні прикмети своїми спостереженнями;
перевіряє народні прикмети передбачення погоди;
робить висновки про взаємозалежність між живою та неживою природою; про те, що кожен конкретний об'єкт і явище природи мають свою особливу неповторну красу та цінність; про необхідність захисту рослин і тварин.
презентує виконання творчих завдань(міні проектів, доповідей, практичних робіт);
обговорює у групі, парі власний досвід (власні спостереження) за природою; як можна допомогти тваринам узимку
дотримується, використовуючи свій початковий досвід, основних екологічних заборон; правил поведінки, правил техніки безпеки під час екскурсій у природі.
допомагає тваринам восени (виготовлення годівниць, шпаківень для птахів, збирання насіння для підгодовування птахів).

Екскурсії:
до парку(скверу) для привернення уваги учнів до краси осінньої природи. Осінній листопад. Збір листя. Збирання насіння для підгодовування птахів узимку;
до саду та на город для ознайомлення з овочами та фруктами. Спостереження й розпізнавання рослин за формою та кольором стовбура, гілок, листя, плодів, насіння;
до лісу для ознайомлення з грибами, місцями їх зростання;
до ботанічного саду для ознайомлення з осінніми квітами та оранжереї для ознайомлення з екзотичними рослинами
Спостереження в природі:


за кольором неба в різну погоду, кольором і формою хмар;

за листопадом;

за рослинами (деревами, кущами, трав'янистими) та тваринами (комахами, птахами, ссавцями), поширеними у рідному краї.
Практичні роботи:

складання простих гербаріїв. Виготовлення аплікації з опалого листя;

виготовлення іграшок, букетів, прикрас з опалого листя та сухих гілок;

приготування квіткового чаю;

розгляд колекцій муляжів «Плодові тіла їстівних та отруйних грибів».
Замальовки, ліплення, виготовлення аплікацій грибів.
Навчальні міні-проекти

Коли ліс дякує, а коли ображається?

Тиша в лісі.

Як не заблукати у лісі?

Новорічна ялинка без ялинки. Як це так?

Квіти у нашій родині.

Лісова аптека.

1.2. Сонце і небо, Земля і вода
Значення Сонця для життя на
Землі. Форма планети Земля.
Глобус
– модель
Землі.
Горизонт та його основні сторони.
Обертання планети Земля навколо осі. Доба. Утворення тіні від непрозорих предметів.
Гномон.
Обертання Землі навколо
Сонця. Рік. Уявлення про причини зміни пір року на планеті Земля. Рух Сонця по обрію. Вплив Сонця на сезонні явища у природі.
Явища природи.
Умовні позначення природних явищ.
Погода та її складові. Вплив
Сонця на погоду. Планування спостережень за природою у різні пори року.
Яким буває небо. Хмари й хмарки на небі. Утворення хмар.
Небо в різну погоду, у різний час доби, його кольори; порівняння осіннього неба з описами неба влітку, взимку, навесні).
Опади: туман, роса, дощ, сніг, град.
Спостереження за погодою рідного краю. Термометр та його призначення. Вимірювання
Учень/учениця:
має уявлення про форму планети Землі; про добове обертання Землі навколо своєї осі та обертання планети навколо Сонця; про сторони горизонту; про колообіг води у природі; про
розуміє: який вплив має Сонце на зміни пір року, яке значення сонячного світла і тепла для живої природи; утворення тіні від непрозорих предметів;
називає: види деяких хмар, основні витоки прісної води (озера, струмки, джерела, ріки), опади
(туман, роса, дощ);
знає тривалість доби і року, призначення гномона, складові погоди (температура, хмарність, види опадів, вітер);
уміє скласти невеликий опис об’єктів та явищ навколишнього світу; вимірювати довжину тіні від гномона;
спостерігає: за видимим рухом Сонця по небосхилу; за змінами кольору неба в різний час доби, в різну погоду та в різні пори року, явищами та об’єктами природи;
фіксує: свої спостереження в зошиті чи календарі спостережень; обґрунтовує цінність чистої води, необхідність охорони і збереження води;
вимірює температуру води та повітря;
дотримується: правил поведінки в природі і основних екологічних заборон;
робить висновки про необхідність охорони природи.
застосовує у повсякденному житті знання про складові погоди; види опадів, передбачення погоди; про настання дня і ночі, про настання пір року.
температури.
Синоптики.
Народні прикмети передбачення погоди. Осінні явища в неживій природі. Осінні явища в житті тварин. Підготовка тварин до приходу зими (зміни пори року).
Колообіг води у природі.
Чому воду називають мандрівницею? Різноманітність водойм рідного краю (струмки, річки, озера, болота, ставки).
Підготовка до зимівлі мешканців озер, ставків, річок.
Народні прикмети. Турбота про чистоту водойм.
Море, океан. Мешканці морів та океанів. Море в поезії, фольклорі, живописі, музиці. Чи потрібно берегти воду й чому?
Як нам доглядати й берегти
Землю
?
Спостереження в природі:

за кольором неба в різну погоду, кольором і формою хмар;

прозорістю води у водоймах.
Моделювання:

утворення тіні від непрозорих предметів;

зміни дня і ночі за допомогою глобуса і джерела світла.
Демонстрування зміни пір року на Землі за допомогою телурія.

Дослідницький практикум:

зміна довжини тіні предметів залежно від висоти джерела світла. Як виникає тінь?

вимірювання довжини тіні від гномона та планування регулярних (1-2 рази на міс.) спостережень за висотою Сонця опівдні;

визначення показу термометра за малюнками. Визначення температури повітря та води;

визначення стану водойми (чиста, забруднена, заросла, висихаюча).
Навчальний проект. Як рослини і тварини допомагають людям передбачати погоду?
Захист проекту «Мої власні відкриття» (на вибір учителя)

Куди тече вода із річок та озер (на прикладах водойм рідного краю)?

Коли вода руйнівник, а коли – рятівник?
2. У СВІТІ СИМЕТРІЇ
2.1 Дзеркальна симетрія
Ознайомлення учнів з одним із основних законів природи – симетрією та її основними видами. Приклади дзеркальної симетрії в природі та серед об’єктів, створених людиною.
Учень/учениця:
має уявлення про поняття «симетрія», про симетрію як один із законів природи;
знає основні види симетрії (поворотна, дзеркальна, переносна);
розрізняє та називає основні види симетрії;

Вправи з дзеркалом
(виявлення за допомогою дзеркала загальної властивості дзеркально симетричних речей).
наводить приклади дзеркальної симетрії у природі і серед об’єктів, створених людиною та їх використання.
2.2 Поворотна симетрія
Поворотна симетрія в природі.
Точка повороту.
Використання поворотної симетрії людиною: посуд, колесо, труби тощо.
Учень/учениця:
має уявлення про те, що таке поворотна симетрія, про використання поворотної симетрії людиною (посуд, колесо, труби);
наводить приклади поворотної симетрії у навколишньому світі (сніжинки, деякі квіти, морська зірка тощо);
спостерігає та описує прояви поворотної симетрії у зимових розвагах: ялинкові кульки, зірки, снігова баба.

2.3 Переносна симетрія
Переносна симетрія в природі: малюнок на тілі змії, розміщення зерняток бобових у стручку, розміщення листя на стеблі тощо.
Переносна симетрія в мистецтві, техніці, архітектурі.
Бордюри й орнаменти – поєднання різних видів симетрії
Учень/учениця:
має уявлення про те, що таке переносна симетрія; про поняття «бордюр», «орнамент»,
«мистецтво», «техніка», «архітектура»;
наводить приклади переносної симетрії у навколишньому світі
(мистецтві, техніці, архітектурі);
уміє знаходити симетричні об’єкти;
спостерігає та описує симетричні об’єкти;
розрізняє види симетрії в геометричних фігурах.

2.4 Симетрія у світі різноманітних фігур
Плоскі геометричні фігури: трикутник, квадрат, багатокутник, коло. Об'ємні геометричні фігури: куб, циліндр, куля. Геометричні фігури в навколишньому світі та
їх симетрія.
Учень/учениця:
називає плоскі та об’ємні геометричні фігури;
наводить приклади геометричних фігур та тіл в навколишньому середовищі
Екскурсія до лісу, парку, по місту для спостереження симетрії.
Спостереження за допомогою лупи сніжинок, крапель води тощо.
Практичні роботи:

створення вітрячків, іграшок, що демонструють обертання навколо вісі;

креслення за допомогою примітивних пристроїв (канцелярська кнопка- нитка-олівець, стрічка-дошка-крейда тощо) та за допомогою циркуля кіл;

створення різноманітних бордюрів та орнаментів (у колі, на смужці): малювання, ліплення, аплікація, мережка;

пошук симетричних об'єктів у природі та виготовлення фігур, в яких мають місце різні види симетрії;

виготовлення паперових розгорток для створення многогранників (за вибором учителя та учнів);

конструювання симетричних геометричних фігур, іграшок, прикрас.
Дослідницький практикум:

визначення за допомогою дзеркала симетричних об'єктів (вони мають
вісь симетрії, ліва половинка точно співпадає з правою, якщо їх сумістити одна з одною;

виявлення відмінності речі від її відображення в дзеркалі (ліва рука в дзеркалі стає правою, але верх і низ у дзеркалі не змінюються);

пошук за малюнками та зображеннями зразків переносної симетрії.
Проект «Мої власні відкриття» (за вибором учнів)

Місяць, Земля, зорі – космічні кулі.

Шарова блискавка.

Для чого в кульковій ручці кулька?

Глобус – «куля»?

2.5 Зима в рідному краї
Зимові місяці. Зимові явища у природі Ознайомлення учнів із змінами в природі узимку
(холодно, морозно, випадає сніг, з майже всіх дерев опадає листя, деякі рослини «сховалися» під снігом). Поезія та проза, народні прикмети та пісні про красу зими.
Погода взимку
(низька температура, хмарність, опади).
Сніг, лід, крига. Краса природи взимку. Привернення уваги учнів до краси зимової природи.
Ознайомлення з деякими особливостями життя рослин і тварин узимку.
Народні свята
(Свято
Миколая, Свято Коляди–Різдво
Христове,
Свято
Щедрого вечора, Водохреща), зимові
ігри.
Прислів'я, приказки.
Ознайомлення з Вертепом.

Учень/учениця:
має уявлення про зимові явища в неживій природі; про птахів та тварин що зимують у рідному краї та про тварин, що взимку впадають у сплячку; про особливості зимового життя комах, птахів та звірів;
називає народні зимові свята, дитячі зимові
ігри; сезонні зміни в природі взимку; особливості пристосування тварин та птахів до життя взимку;
наводить приклади істотних ознак зими, 2-3 народних прикмет, прислів'їв, приказок, віршів та пісень про зиму та зимові свята; складає невеличкі словесні описи своїх спостережень та вражень від зимових свят; робить висновки про радощі та переваги зимової пори
знає назви зимових місяців; зимуючих та осілих птахів, тварин, що зимують у рідному краї,
розуміє причини настання зими; замерзання водойм, утворення льоду,
уміє заповнювати зимовий календар погоди; виявляти турботу про тварин кожної пори року;
пояснює, з чим пов'язані сезонні зміни в природі;
описує поведінку тварин та рослин взимку;
спостерігає сезонні зміни в неживій та живій природі своєї місцевості взимку;
дотримується правил поведінки в природі
(підгодовує пташок та тварин);
робить висновки про красу зимової природи;
допомагає тваринам узимку(виготовлення годівниць, шпаківень для птахів, підгодовування птахів).
застосовує набуті знання народних прикмет про погоду та природу взимку; для піклування за тваринами взимку.
Екскурсія до лісу, парку з метою спостереження сезонних змін у природі.
Практичні роботи:

вирізання витинанок (сніжинок);

виготовлення новорічних аплікацій та іграшок;

вивчення колядок , щедрівок.
Навчальні проекти

Пташина їдальня;

Буду я природі другом.

3. СВІТ – В МЕНІ, І В СВІТІ – Я
3.1 Краса людини
Як ти з’явився на світ? Я
і вся наша сім'я. Складання словесних портретів членів сім'ї.
Виховання шанобливого ставлення до своєї родини, обґрунтування необхідності добре знати своїх родичів, своє походження.
Людина – частина живої природи. Тіло людини – чудове творіння природи.
Античні скульптури. Організм людини.
Будова та пропорції тіла.
Неповторність кожної людини.
Краса і культура рухів. Режим праці
і відпочинку.
Як зміцнювати своє здоров'я.
Виховання відповідального, дбайливого ставлення до свого здоров'я.
Зовнішній вигляд. Одяг та його призначення. Одяг для праці і відпочинку. Мода, елегантність
і смак.
Конструювання одягу.
Правила поведінки та етикет за столом. Чистота – запорука здоров’я.
Людські якості: доброта і злість, щедрість і жадібність, працелюбство і лінь. Правила співпраці, гри, поведінки в громадських місцях.
Культура спілкування з ровесниками й старшими.
Традиційні погляди на поведінку дівчаток і хлопчиків.
Подвиг. Стародавні та сучасні герої.
Відомі та знамениті люди твого краю.
Надійне слово – труд.
Краса людської праці. Праця учня. Ким бути?
Професії та ремесла українців сучасних
і стародавніх. Професії твоїх батьків та рідних. Професійні династії.
Учень/учениця:
має уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, характер, здібності) та про відмінність від тварин (мова, мислення, праця);
про культуру взаємин людей в сім’ї, школі, на вулиці; про взаємні обов’язки батьків і дітей; про свою приналежність до України; про культуру одягу та моду;
називає свій родовід, традиції своєї сім'ї, професії своїх батьків та інших членів сім'ї, способи зміцнення здоров’я, органи людини;
знає основні правила співжиття сім’ї, правила гостинності; вимоги гігієни та засоби догляду за своїм організмом;
пояснює роботу органів організму людини; дотримується правил особистої гігієни, зміцнення здоров’я, режиму праці та відпочинку;
виявляє інтерес до своєї зовнішності; патріотичні почуття, шанобливе ставлення до реліквій свого народу, рідного краю держави;
прагне до охайності та краси у зовнішньому вигляді; знати більше про досягнення українців у різних галузях (науці, культурі, спорті тощо); до власної акуратності, до самовиховання; до пізнання минулого і сучасного України; до участі у відзначенні пам’ятних подій, державних і народних свят;
складає словесні портрети членів сім’ї;
розуміє, що тіло людини – чудове творіння при роди;
наводить приклади досягнень людей;
застосовує доречно слова етикету,
уміє поводитись чемно в гостях, громадських місцях; розпізнавати вчинки однолітків;
бере участь у колективних справах;
робить
висновки про необхідність збереження і зміцнення здоров’я.
Анкетування. «Познайомтесь, це – я!».

Екскурсії:
до художнього музею для ознайомлення з творами мистецтва, які зображують людину;
до салонів мод для ознайомлення з роботою художників-модельєрів.
на підприємство для ознайомлення з працею людей різних професій.
Навчальна гра «Це – так, а це – ні».
Практичні роботи:

вивчення комплексу вправ ранкової гімнастики;

розвиток умінь правильно ходити, сидіти, слідкувати за своєю поставою;

моделювання варіантів зручного одягу для школи (відпочинку, спорту тощо) з паперових розгорток;

конструювання одягу для ляльок;

визначення розмірів одягу;

сервірування святкового столу за допомогою лялькового посуду.
Демонстрація навчальних проектів

Перші олімпіади людства – свята спорту.

Найбільше багатство людини – здоров’я.
Міні – проекти

Народна мудрість (прислів’я та приказки) про правила етикету та поведінки.

Ми схожі – ми різні.

Якщо мій товариш захворів… .

Подвиг героя, що мене надихає.

3.2. Вчимося спілкуватися
Ознайомлення з основними правилами
і формами спілкування.
Чи вміємо ми спілкуватись? Квіти вітання, квіти прощання.
Правила вітання, правила прощання.
Звертання.
Правила звертання.
Знайомство.
Правила знайомства.
Монолог і діалог.
Бесіда, дискусія, суперечка.
Добрі слова – добрі відносини. Щире слово – комплімент. Лестощі.
Способи спілкування без слів. Спілкування в усній і письмовій формі. Що таке культура спілкування?
Як поводитись у гостях. Ми в читальні, у музеї, у театрі.
Виховання культури усного мовлення. Чемне – нечемне спілкування. Ввічлива поведінка.
Твори добро повсюди.
Добра людина,
Учень/учениця:
має уявлення про усну та писемну форми спілкування, про форму спілкування без слів
(мімічну);
називає деякі професії (5 – 6) та їх особливості, імена славнозвісних трудівників
(вчених, письменників, лікарів, учителів, робітників тощо), моральні якості людини (доброта, чуйність, порядність тощо); приклади позитивного
і негативного ставлення до старших і молодших;
знає слова та способи привітання, прощання, основні форми спілкування та їх різновиди (монолог, діалог); правила ввічливої поведінки у гостях, громадських місцях;
уміє чемно звернутися до однолітків і дорослих, познайомитися, привітатися, попрощатися; чемно поводитися у гостях і бути гостинним; чемно та доброзичливо ставитися до людей;
розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу на суперечками і конфліктами, принципи дружніх стосунків, милосердя, поступливості, подільчивості, наполегливості, відповідальності;
прагне до вироблення цих якостей;
робить висновки про значення ввічливої поведінки; про користь та красу людської праці.
хороша людина поряд із нами хай буде завжди.
Практична робота. Знайомство із учнями паралельних класів, або екскурсія на шефське підприємство з метою одержати змогу познайомитися з новими людьми та закріпити нові знання і вміння знайомитись, вітатись, прощатись тощо.

4.
СВІТ, СТВОРЕНИЙ ЛЮДЬМИ
4.1. Весна іде, красу несе
Ознайомлення учнів з прикметами весни. Весняні місяці. Ознаки весни в неживій природі. Формування вмінь спостерігати сезонні зміни в природі, прикмети весни, помічати красу рідної природи навесні.
Спостереження за неживою та живою природою навесні.
Зміни у житті рослин та тварин навесні. Істотні ознаки весни в живій природі. Погода восени. Повернення перелітних птахів з вирію. Влаштування гнізд, насиджування та виведення пташенят.
Піклування звірів про потомство. Розмноження.
Весна в рідному краї.
Народні прикмети весни.
Казкові образи весни.
Зображення весни у віршах, оповіданнях
М.
Стельмаха
«Гуси –лебеді летять» та
О.Олеся «Все навколо зеленіє».
Вивчення веснянок, віршів та пісень про весну.
Учень/учениця:
має уявлення явища в неживі природі навесні; зміни поведінки звірів і птахів;
знає назви весняних місяців; істотні ознаки весни в живій та неживій природі; причини настання змін у житті тварин (комах, звірів, птахів, риб);
уміє визначати та називати сезонні зміни в природі навесні (сонце все більше зігріває землю, збільшується день, з'являються перші квіти, листя на деревах та кущах, прилітають птахи з вирію ); розпізнавати первоцвіти;
наводить приклади ознак весни, 2-3 народних прикмет, веснянок, віршів та пісень про весну;
розуміє, з чим пов'язані сезонні зміни в природі; значення весняних робіт на полях, у садках, на городах рідного краю; необхідність збереження та охорони первоцвітів;
дотримується правил поведінки в природі;
спостерігає та описує сезонні зміни в природі навесні; як птахи і звірі піклуються та доглядають за власним потомством;
складає невеличкі словесні описи своїх спостережень;
робить висновки про красу весняної природи;
застосовує знання про охорону та рослин і тварин навесні; про невтручання (незашкодження) у життя рослин і тварин навесні.
Спостереження за прикметами (сезонними змінами) весни: поява бруньок на деревах, поява перших квітів, зміни кольору неба тощо.
Практичні роботи:

виготовлення шпаківні;

створення іграшок та подарунків до весняних свят, висаджування кімнатних рослин.
Навчальний проект. Не зривай первоцвітів – вісників весни!
4.2. У світі казки
Ознайомлення з українськими народними казками. Розвиток уяви та усного мовлення під час слухання,
ілюстрування, складання казок.
Учень/учениця:
називає 1-2 казки народів світу; ознаки казки;
знає та переказує 1-2 казки українського народу; наводить приклади українських народних казок; казок народів світу;
ілюструє прочитані казки;
пояснює особливості жанру казки;

Ознайомлення з казками народів світу. Розвиток уяви, усної художньої творчості учнів під час слухання, ілюстрування, складання казок народів світу.
Казка
«Дванадцять місяців». Назви місяців року.
Казка К Ушинського
«Умій почекати». Казка «Які птахи нам весну принесли?» (За
Н. Приходько).
Литовська народна казка
«Чому кіт умивається після їжі».
Ненецька казка «Зозуля».
спостерігає та описує схожість українських казок з казками народів світу;
складає усно (за малюнками) власну казку; запитання і дає на нього повну відповідь;
робить висновки про мудрість народних казок, про значення казок в житті людини
Практичні роботи:

іграшкові птахи (виготовлення птахів із природнього матеріалу, насіння тощо);

аплікація «Улюблена страва моїх батьків».

5. ДІМ, У ЯКОМУ ЖИВЕМО
5.1 Необхідні речі дорослим і малечі
Міста – квіти з каменю.
Архітектура
– мистецтво містобудування. Рідне місто й село: парки, будинки, вулиці.
Екологічні проблеми нашого міста (села). Міста й села зустрічають весну.
Житло різних народів планети Земля. У яких будинках мешкають люди. Міста світу.
Казкові міста й будинки.
А де живуть тварини?
Помешкання тварин.
Наш дім. Тепло, краса й затишок нашої оселі. Речі в нашій оселі. Що таке інтер’єр?
Меблі, шпалери, штори, кімнатні рослини.
Посуд.
Виготовлення посуду.
Музичні інструменти.
Годинники.
Сонячний годинник. Історія винаходу годинника.
Казка про загублений час.
Книги – наші друзі. Як створюються книги.
Першодрукар Іван Федоров.
Бережливе ставлення до книг.
Робота над прислів’ями.
Учень/учениця:
має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, тварин і рослин; про необхідність толерантного ставлення до різноманітних культур, звичаїв народів світу;
має уявлення і виявляє турботу про довкілля та культурну спадщину;
розуміє поняття: «місто» і «село», «інтер’єр»; принцип дії сонячного годинника;
знає основні елементи архітектури свого міста або села; елементи будівель; основні пам'ятки історії та культури, елементи інтер’єру та обладнання приміщень (меблі, годинники, посуд, прикраси, книги, музичні інструменти тощо); назви великих міст світу, різновидів людських осель;
має уявлення про найбільш актуальні екологічні проблеми міст і сіл та шляхи їх розв’язання;
робить висновки про красу нашої планети.

Екскурсії:
по рідному місту (селу);
вулицями міста (села) для ознайомлення з архітектурними особливостями;
на виробництво із виготовлення предметів побуту, посуду тощо).
Практичні роботи:

виготовлення казкових будинків.

робота з будівельним конструктором над моделюванням будинків, елементів архітектури;

створення макетів інтер'єру, зразків шпалер, тканин, килимів з різних матеріалів;

ліплення посуду з пластиліну і глини з використанням елементів симетрії;

виготовлення книжок-маляток, обкладинок та суперобкладинок до них;

конструювання та виконання аплікацій, малюнків різних видів машин, транспорту;

виготовлення виробів з різних матеріалів за власним задумом «Подаруємо старим речам нове життя».
Міні-проекти

Рослини - годинники.

Сонячний годинник.
5.2 Світ машин
Ознайомлення учнів з різними видами машин.
Побутова техніка. Комп’ютери.
Машини в народному господарстві.
Водний, повітряний, автомобільний транспорт.
Авіація. Космонавтика.
Читання оповідання і складання до нього заголовка.
Учень/учениця:
знає види і назви техніки, яка широко застосовується у господарстві: комбайн, трактор, підйомний кран, екскаватор, основні види транспорту, комп'ютер;
має уявлення про найпростіші функції, які вони виконують; про екологічні проблеми, пов’язані з використанням машин, і можливі шляхи їх розв’язання;
розрізняє основні види техніки, предмети праці, побуту, відпочинку;
дотримується правил дорожнього руху.
Спостереження за роботою різноманітних машин, дотриманням правил дорожнього руху пішоходами та водіями.
Екскурсії:

до наукових закладів та промислових підприємств з метою ознайомлення зі світом професій, з роботою різних машин на виробництві;

за дотриманням пішоходами правил дорожнього руху; на транспортні підприємства.
Практичні роботи:

конструювання макетів машин;

конструювання та виконання аплікацій, малюнків різних видів машин, транспорту;

виготовлення дорожніх знаків;
виготовлення аплікації кораблика.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©chito.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал